Aprilia – Πάνω από 20 διαφορετικοί συνδυασμοί αεροδυναμικών στην Μαλαισία

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Romano Albesiano “Τα αεροδυναμικά βοηθήματα είναι φθηνότερα από τους κινητήρες”
Aprilia Μαλαισία δηλώσεις Aero
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

7/2/2024

Η Aprilia ασχολείται εντατικά με τα αεροδυναμικά βοηθήματα της RS-GP, φέρνοντας πάνω από 20 διαφορετικούς συνδυασμούς αεροδυναμικών βοηθημάτων στα δοκιμαστικά της Μαλαισίας, με τον αεροδυναμιστή μηχανολόγο του Noale, Romano Albesiano και τεχνικό διευθυντή της ομάδας στα MotoGP, να δηλώνει από την Sepang ότι η εξέλιξη των αεροδυναμικών είναι φθηνότερη από αυτή των κινητήρων, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν μεγαλύτερο σούσουρο στους θεατές, ανεβάζοντας την δημοφιλία των MotoGP. Το τελευταίο είναι αμφιλεγόμενο αλλά όχι λάθος, ιδιαίτερα κρίνοντας την επίδραση του ονόματος της Aprilia στις τρέχουσες δοκιμές με την εικόνα της να κάνει τον γύρο του κόσμου

Αν και η Ducati ήταν πρωτοπόρος στο πόσο σοβαρή και σε βάθος θα γίνει η αεροδυναμική εξέλιξη στα MotoGP, η Aprilia ήταν το πρώτο εργοστάσιο που χρησιμοποίησε κάποιο αεροδυναμικό βοήθημα στην ουρά, πάνω στην μοτοσυκλέτα του Lorenzo Salvadori το 2022 στο Mugello. Παρά το ότι τότε δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα για την Aprilia, οι υπόλοιποι κατασκευαστές σύντομα ακολούθησαν το παράδειγμά της, με τον καθένα να εφαρμόζει την δική του εκδοχή πάνω στις μοτοσυκλέτες του.

Aprilia – Πάνω από 20 διαφορετικοί συνδυασμοί αεροδυναμικών στην Μαλαισία

Η 1η μέρα των δοκιμαστικών των MotoGP στην πίστα της Sepang, είδε την Aprilia να χρησιμοποιεί μία περίεργη συσκευή που θύμιζε κάτι ανάμεσα σε κεραία τηλεόρασης και… απλώστρα. Αν και για τον κόσμο των MotoGP ήταν ένα περίεργο θέαμα, οι σχάρες αισθητήρων pitot είναι κάτι αρκετά συνηθισμένο στον τετράτροχο κόσμο της Formula 1 και χρησιμοποιούνται για την μελέτη της συμπεριφοράς του αέρα, σε συγκεκριμένα σημεία του εκάστοτε οχήματος.

Aprilia MotoGP Sepang Test - Μετρώντας το αόρατο

Το γεγονός ότι μετά την Formula 1 κάνουν την εμφάνισή τους και στα MotoGP δείχνει ότι έχουν μάλλον αποτέλεσμα. Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να υπάρχει μετρήσιμος αντίκτυπος στην επίδραση των αγωνιστικών μοτοσυκλετών, ενώ μετά το τέλος της 2ης ημέρας ο Miguel Oliveira, στην μοτοσυκλέτα του οποίου τοποθετήθηκε το περίπλοκο σύστημα αισθητήρων ανέφερε ότι ήταν σαν να οδηγεί με μία ρακέτα στην ουρά της μοτοσυκλέτας του.

Aprilia – Πάνω από 20 διαφορετικοί συνδυασμοί αεροδυναμικών στην Μαλαισία

Από την άλλη, η εμφάνιση των αεροδυναμικών βοηθημάτων και η υιοθέτηση τεχνολογιών από την Formula 1 έκανε πολλούς να σκεφτούν ότι πλησιάζουμε τα όρια των τετράτροχων αγωνιστικών πρωτότυπων, ξεκινώντας ήδη την συζήτηση για επιβολή ορίων ώστε να μην φτάσουμε εκεί. Ο τεχνικός διευθυντής της Aprilia, Romano Albesiano έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι τα όρια υπάρχουν, ενώ οι κανόνες είναι πολύ λεπτομερείς, σε ότι αφορά το σημείο των αεροδυναμικών βοηθημάτων. Σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα, στις μοτοσυκλέτες πρέπει να υπολογιστούν διάφορες παράμετροι, όπως τι συμβαίνει και πώς ο αέρας επηρεάζει την μοτοσυκλέτα όταν αυτή βρίσκεται υπό κλίση. Η εξέλιξή τους, όμως, κοστίζει πολύ λιγότερο, σύμφωνα με τον ίδιο, συγκριτικά με αυτή των κινητήρων, που αποτελούν έτσι κι αλλιώς το ακριβότερο σημείο της μοτοσυκλέτας. Γι’ αυτό και είναι ένας τομέας πάνω στον οποίο βλέπουμε να δουλεύουν διαρκώς όλα τα εργοστάσια.

Συνεχίζοντας, ανέφερε ότι εκτός από τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν στην πίστα, κάθε αλλαγή και κάθε νέο αεροδυναμικό βοήθημα δημιουργεί σούσουρο, που με την σειρά του αυξάνει την θεαματικότητα των MotoGP, πράγμα μόνο καλό για την βιωσιμότητα του θεσμού. Η ίδια η περίπτωση της Aprilia με τους αισθητήρες στην ουρά και το πόση συζήτηση έγινε γύρω από αυτή την σχάρα, επιβεβαιώνει τα λόγια του έμπειρου Ιταλού.

Aprilia – Πάνω από 20 διαφορετικοί συνδυασμοί αεροδυναμικών στην Μαλαισία

Η τεχνολογία προχωράει με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς και κάθε χρόνο, ο συνδυασμός των αεροδυναμικών βοηθημάτων, με άλλα εξαρτήματα της μοτοσυκλέτας, όπως το ψαλίδι μοιάζει με ένα ολοένα πιο δύσκολο παζλ, για δυνατούς λύτες. Όπως αποκάλυψε ο Albesiano, η Aprilia έχει φέρει πάνω από 20 πιθανούς συνδυασμούς στην Μαλαισία, οι οποίοι προέκυψαν μετά από ατελείωτες ώρες προσομειώσεων σε υπολογιστές. Τονίζοντας επίσής πώς:

“μπορεί να έχεις κάνει όλους τους υπολογισμούς του κόσμου, όμως αν ο αναβάτης δεν νιώθει καλά με κάτι, ακόμη κι αν έχεις στήσει μία μοτοσυκλέτα που έχει πολλές πιθανότητες να πάει καλά, πάλι θα είσαι αργός”.

Aprilia – Πάνω από 20 διαφορετικοί συνδυασμοί αεροδυναμικών στην Μαλαισία

Απόδειξη στα λεγόμενά του είναι ότι παρά ότι η Aprilia ήταν η πρώτη που έφερε τις αεροτομές στα MotoGP, στο Mugello του 2022, δεν την είδαμε να τα χρησιμοποιεί έκτοτε, ενώ άλλοι κατασκευαστές όπως η KTM, η Honda και η Yamaha τα υιοθέτησαν πιο άμεσα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν ήταν εύκολο να το κάνουν να δουλέψει σωστά με την μοτοσυκλέτα. Έμοιαζε σαν να μην το δέχεται. Δεν είναι σημαντικό μόνο να βάλεις κάτι πάνω, αλλά να το κάνεις και να δουλέψει, να ασχοληθείς με την κατανομή βάρους. Όπως είδαμε όμως στην Sepang, το Noale εξακολουθεί να δουλεύει πάνω στα αεροδυναμικά βοηθήματα για την ουρά.

Aprilia – Πάνω από 20 διαφορετικοί συνδυασμοί αεροδυναμικών στην Μαλαισία

Τέλος, ξεκαθάρισε ότι ένα πρωτότυπο MotoGP δεν σχεδιάζεται με κύριο γνώμονα την αεροδυναμική, ενώ προβλέπει ότι στο μέλλον οι κανονισμοί θα γίνουν πιο αυστηροί όσον αφορά τα αεροδυναμικά βοηθήματα, περιορίζοντας την δράση τους.

Ετικέτες

Νέος τιμοκατάλογος Honda 2025 – Σε άμεση ισχύ

Dream Deal για Transalp, CB750 Hornet, PCX, Forza και ADV 350
Τιμοκατάλογος Honda 2025
Από το

motomag

20/1/2025

Η Honda ανακοίνωσε τον νέο της τιμοκατάλογο, στον οποίο περιλαμβάνονται τα επερχόμενα μοντέλα 2025 αλλά και πολλές προσφορές μοντέλων 2024 και 2023 που είναι διαθέσιμα με μειωμένη τιμή.

Ο τιμοκατάλογος της Honda τίθεται άμεσα σε ισχύ και μέσα σε αυτόν θα βρείτε και τις νέες μειωμένες τιμές για όλα τα χωμάτινα  CRF. Να σημειωθεί ότι στις τιμές δεν περιλαμβάνονται τα έξοδα μεταφοράς, όπως και τα έξοδα έκδοσης πινακίδων αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ όπου βλέπετε "Dream Deais" είναι τα μοντέλα που βρίσκονται σε προσφορά. Αναλύτικά ο τιμοκατάλογος της Honda έχει ως εξής:

 

Μοντέλο

Ιπποδύναμη KW (HP)

Βάρος  (Kg)

Ενδεικτική Λ.Τ.Π.

Παπιά

 

 

 

ASTREA GRAND 110

6.4(8.7)/7.500

99

2.790 €

SUPRA-X 125

6.5(8.9)/7.250

105

3.090 €

ICONIC 125

7.1(9.6)/7.500

109

4.390 €

Σκούτερ

EM1e

1.7(2.3)

95

2.590 €

NEW VISION 110

6.4(8.7)/7.500

100

2.590 €

SH MODE 125

8.4(11.4)/8.500

118

3.150 €

PCX 125 DREAM DEAL

9.2(12.5)/8.750

130

3.290 €

NEW PCX 125

9.2(12.5)/8.750

130

3.650 €

NEW PCX 125 DX

9.2(12.5)/8.750

130

3.990 €

FORZA 125 DREAM DEAL

10.7(14.5)/8.750

162

5.200 €

FORZA 125 SMART TOP BOX 2024 DREAM DEAL

10.7(14.5)/8.750

162

5.600 €

NEW FORZA 125

10.7(14.5)/8.750

162

5.600 €

NEW FORZA 125 SPECIAL EDITION

10.7(14.5)/8.750

162

5.900 €

NEW FORZA 125 SMART TOP BOX

10.7(14.5)/8.750

162

6.000 €

NEW FORZA 125 SPECIAL EDITION SMART TOP BOX

10.7(14.5)/8.750

162

6.300 €

SH125

9.2(12.5)/8.250

137

4.000 €

SH125 SPORTY / VETRO

9.2(12.5)/8.250

137

4.100 €

SH125 TOP BOX

9.2(12.5)/8.250

137

4.100 €

SH125 SPORTY / VETRO TOP BOX

9.2(12.5)/8.250

137

4.200 €

SH125 SMART TOP BOX

9.2(12.5)/8.250

137

4.300 €

SH125 SPORTY / VETRO SMART TOP BOX

9.2(12.5)/8.250

137

4.400 €

SH150

12.4(16.9)/8.500

137

4.150 €

SH150 SPORTY / VETRO

12.4(16.9)/8.500

137

4.300 €

SH150 SMART TOP BOX

12.4(16.9)/8.500

137

4.450 €

SH150 SPORTY / VETRO SMART TOP BOX

12.4(16.9)/8.500

137

4.600 €

NEW SH350

21.5(29.2)/7.500

172

5.750 €

NEW SH350  SPORTY

21.5(29.2)/7.500

172

5.870 €

NEW SH350 SMART TOP BOX

21.5(29.2)/7.500

172

6.150 €

NEW SH350 SPORTY SMART TOP BOX

21.5(29.2)/7.500

172

6.270 €

FORZA 350  DREAM DEAL

21.5(29.2)/7.500

184

6.490 €

FORZA 350 SMART TOP BOX DREAM DEAL

21.5(29.2)/7.500

184

7.010 €

NEW FORZA 350

21.5(29.2)/7.500

184

6.890 €

NEW FORZA 350 SPECIAL EDITION

21.5(29.2)/7.500

184

6.990 €

NEW FORZA 350 SMART TOP BOX

21.5(29.2)/7.500

184

7.410 €

NEW FORZA 350 SPECIAL EDITION SMART TOP BOX

21.5(29.2)/7.500

184

7.510 €

ADV 350 DREAM DEAL

21.5(29.2)/7.500

184

6.890 €

ADV 350 SMART TOP BOX  DREAM DEAL

21.5(29.2)/7.500

184

7.410 €

NEW ADV 350

21.5(29.2)/7.500

184

7.290 €

NEW ADV 350 SMART TOP BOX

21.5(29.2)/7.500

184

7.810 €

NEW FORZA 750

43.1(58.6)/6.750

238

13.100 €

MC125

MSX125 GROM DREAM DEAL

7.2(9.8)/7.001

104

3.950 €

NEW MSX125 GROM

7.2(9.8)/7.001

104

4.250 €

NEW Z125 MONKEY

6.9(9.4)/6.750

103

4.550 €

ST125 DAX

6.9(9.4)/6.750

103

4.420 €

CB125F

8(10.9)/7.500

117

3.150 €

CB125R

11(15)/10.000

130

5.490 €

On-Off/Adventure

CRF300L

20.1(27.3)/8.500

142

6.300 €

CRF300 RALLY

20.1(27.3)/8.500

153

7.670 €

NX500 DREAM DEAL

36(47.6)/8.600

198

7.190 €

NC750X  DREAM DEAL

43.1(58.6)/6.750

214

9.000 €

NC750X DCT DREAM DEAL

43.1(58.6)/6.750

224

10.200 €

XL750 TRANSALP URBAN PACK DREAM DEAL

67.5(91.8)/9.550

208

11.500 €

XL750 TRANSALP SP. COLOR URBAN PACK DREAM DEAL

67.5(91.8)/9.550

208

11.750 €

NEW X-ADV 750

43.1(58.6)/6.750

236

14.770 €

CRF1100 AFRICA TWIN

75(102)/7.500

226

16.000 €

CRF1100 AFRICA TWIN SP. COLOR

75(102)/7.500

226

16.350 €

CRF1100 AFRICA TWIN DCT

75(102)/7.500

236

17.400 €

CRF1100 AFRICA TWIN DCT SP. COLOR

75(102)/7.500

236

17.750 €

CRF1100 AFRICA TWIN ES

75(102)/7.500

238

17.750 €

CRF1100 AFRICA TWIN ES SP. COLOR

75(102)/7.500

238

18.100 €

CRF1100 AFRICA TWIN ES DCT

75(102)/7.500

248

19.150 €

CRF1100 AFRICA TWIN ES DCT SP. COLOR

75(102)/7.500

248

19.500 €

CRF1100 AFRICA TWIN ADVENTURE EL. SUSPENSIONS

75(102)/7.500

238

20.550 €

CRF1100 AFRICA TWIN ADVENTURE SP. COLOR EL. SUSPENSIONS

75(102)/7.500

238

20.900 €

CRF1100 AFRICA TWIN ADVENTURE DCT EL. SUSPENSIONS

75(102)/7.500

248

21.950 €

CRF1100 AFRICA TWIN ADVENTURE DCT SP. COLOR EL. SUSPENSIONS

75(102)/7.500

248

22.300 €

Street

CB300R

23(31)/9.000

143

6.900 €

NEW GB350S

15,5(21)/5.500

180

5.150 €

CB500 HORNET

35(47.6)/8.500

191

7.190 €

CL500 DREAM DEAL

35(47.6)/8.500

192

6.750 €

CB650R

70(95.2)/12.000

205

9.450 €

CB650R E-CLUTCH

70(95.2)/12.000

207

9.950 €

CB750 HORNET DREAM DEAL

67.5(91.8)/9.550

190

7.990 €

NEW CB1000 HORNET

111,6(152)/11.000

211

11.850 €

NEW CB1000 HORNET SP

115,6(157)/11.000

212

13.850 €

Custom

NEW CMX500 REBEL

34(46.2)/8.500

190

        7.350 €

NEW CMX500 REBEL SP

34(46.2)/8.500

190

7.820 €

CMX1100 DREAM DEAL

64(87)/7.000

223

10.900 €

CMX1100 DCT DREAM DEAL

64(87)/7.000

233

12.300 €

NEW CMX1100

64(87)/7.000

223

12.500 €

NEW CMX1100 DCT

64(87)/7.000

233

13.900 €

NEW CMX1100 TOURING

64(87)/7.000

223

13.700 €

NEW CMX1100 DCT TOURING

64(87)/7.000

233

15.100 €

NEW CMX1100 DCT SPECIAL EDITION

64(87)/7.000

233

14.600 €

SPORT TOURING / TOURING

NT1100 ME ΠΛΑΪΝΕΣ ΒΑΛΙΤΣΕΣ DREAM DEAL

75(102)/7.500

238

14.800 €

NEW NT1100 ME ΠΛΑΪΝΕΣ ΒΑΛΙΤΣΕΣ

75(102)/7.500

238

16.500 €

NEW NT1100 DCT ΜΕ ΠΛΑΪΝΕΣ ΒΑΛΙΤΣΕΣ

75(102)/7.500

238

17.900 €

NEW NT1100 DCT ΜΕ ΠΛΑΪΝΕΣ ΒΑΛΙΤΣΕΣ ELECTRIC SUSPENSIONS

75(102)/7.500

238

19.400 €

GL1800 B DCT

93(126.5)/5.500

365

33.500 €

GL1800 TOUR DCT

93(126.5)/5.500

383

44.100 €

Supersport

CBR500R

35(47.6)/8.600

192

8.100 €

CBR650R

70(95.2)/12.000

210

9.990 €

CBR650R E-CLUTCH

70(95.2)/12.000

213

10.490 €

CBR600RR

89(120)/14.250

193

12.900 €

CBR1000RR-R ST

160(217.6)/14.000

200

26.200 €

CBR1000RR-R SP

160(217.6)/14.000

200

30.800 €

Off-Road

CRF250R 24YM DREAM DEAL

-

-

9.150 €

CRF250RΧ 24YM DREAM DEAL

-

-

9.500 €

CRF450R 23YM DREAM DEAL

-

-

8.600 €

CRF450R 24YM DREAM DEAL

-

-

9.200 €

NEW CRF450RX 25YM

-

-

11.450 €

Montesa cota / trial

MONTESA 4RIDE

-

-

9.300 €

MONTESA COTA 4RT 301RR

-

-

12.000 €

MONTESA COTA 4RT 301RR REPSOL RACE REPLICA

-

-

12.000 €