Το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας Γυναικών της FIM ξεκινά το 2024

Με ένα πολύ ελκυστικό πακέτο, που περιλαμβάνει τη μοτοσυκλέτα (Yamaha YZF-R7), τα λάστιχα, κ.α.
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας Γυναικών 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

30/10/2023

Γιατί χρειαζόμαστε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αποκλειστικά για γυναίκες; Για να εισέλθει ακόμα περισσότερο νέο αίμα στους αγώνες φυσικά, και για να κάνουν το πρώτο βήμα στον χώρο περισσότερες γυναίκες σε έναν θεσμό που θα έχει ανταγωνισμό επί ίσοις όροις σε σχέση με τον γυναικείο σωματότυπο, ενώ κάποιες από τις αγωνιζόμενες εκεί αργότερα θα αγωνιστούν και στα μεικτά Πρωταθλήματα -που στην ουσία είναι ανδρικά. Ποιοι θα βοηθήσουν να γίνει αυτό πράξη; Η FIM, και η Yamaha -ειδικά ο Πρόεδρος της, ο παθιασμένος με τη μοτοσυκλέτα φιλέλληνας Eric de Seynes.

Μπορεί τώρα ο τίτλος του νέου θεσμού να κάνει λόγο για “Παγκόσμιο Πρωτάθλημα”, όμως -τουλάχιστον για αρχή- οι αγώνες θα λαμβάνουν χώρα αποκλειστικά σε ευρωπαϊκό έδαφος.

Τα τελευταία νέα για το Πρωτάθλημα Γυναικών ήρθαν κατά τον τελευταίο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος SBK στη Jerez, με τον Πρόεδρο της FIM Jorge Viegas, την Διευθύντρια της Επιτροπής Γυναικών στη Μοτοσυκλέτα της FIM Janika Judeika, τον Εκτελεστικό Διευθυντή του WorldSBK Gregorio Lavilla και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Yamaha Motor Europe Eric de Seynes. Παρούσα ήταν και η πρωταθλήτρια Ευρώπης Γυναικών του 2023 Beatriz Neila, η οποία μοιράστηκε τις απόψεις της για τις ευκαιρίες που προσφέρει ο νέος θεσμός.

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας Γυναικών 2024

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας Γυναικών της FIM το 2024 θα περιλαμβάνει έξι γύρους και ένα τεστ προετοιμασίας, όλα ενσωματωμένα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MOTUL FIM Superbike.

1. Γύρος Emilia Romagna, Misano World Circuit "Marco Simoncelli" - 14-16 Ιουνίου

2. Γύρος Ηνωμένου Βασιλείου, Donington Park Circuit - 12-14 Ιουλίου

3. Γύρος Πορτογαλίας, Autodromo Internacional do Algarve - 9-11 Αυγούστου

4. Γύρος Ουγγαρίας, Balaton Park Circuit - 23-25 Αυγούστου

5. Ιταλικός γύρος, πίστα της Κρεμόνα - 20-22 Σεπτεμβρίου

6. Ισπανικός γύρος, Circuito de Jerez-Angel Nieto - 11-13 Οκτωβρίου

Κατά τη διάρκεια κάθε Γύρου, η δράση θα εκτυλίσσεται ως εξής: Superpoles την Παρασκευή, Αγώνας 1 το Σάββατο και Αγώνας 2 την Κυριακή.

Η Yamaha, με το μοντέλο Yamaha YZF-R7, θα είναι ο μοναδικός κατασκευαστής του Πρωταθλήματος. Επιπλέον, ένας μοναδικός τεχνικός και υλικοτεχνικός συνεργάτης θα επιβλέπει όλες τις τεχνικές πτυχές, εξασφαλίζοντας ίσους όρους ανταγωνισμού για όλες τις αγωνιζόμενες.

Οι υποψήφιες συμμετέχουσες μπορούν να υποβάλουν αίτηση κατά τη διάρκεια της διαδικασίας προεγγραφής, η οποία διαρκεί από τις 13 Νοεμβρίου 2023 έως τις 31 Ιανουαρίου 2024. Η επιβεβαίωση της συμμετοχής από την DWO αναμένεται το αργότερο στις 15 Φεβρουαρίου 2024. Οι αγωνιζόμενες πρέπει να είναι τουλάχιστον 18 ετών και μπορούν να επιλέξουν να αγωνιστούν με το όνομα μιας ομάδας.

Το παράβολο συμμετοχής για τις αγωνιζόμενες έχει οριστεί στα 25.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ενός ολοκληρωμένου πακέτου, όπως η χρήση της Yamaha YZF R7 MY 2023, ένα αγωνιστικό κιτ GYTR, ελαστικά Pirelli, καύσιμα, αγωνιστικό σέρβις και πρόσβαση στο Paddock Village. Εξαιρετική τιμή για όλες τις παραπάνω παροχές, που σε συνάρτηση με την προσάρτηση του Πρωταθλήματος στο WorldSBK και η διεξαγωγή των αγώνων σε κορυφαίες πίστες της Ευρώπης, κάνει το Πρωτάθλημα Γυναικών ιδιαίτερα ελκυστικό.

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων της λειτουργίας υπό την ομπρέλα του WorldSBK, η νέα σειρά θα απολαμβάνει παγκόσμια τηλεοπτική κάλυψη, χρηματικά έπαθλα Pirelli και ευκαιρίες δημοσίων σχέσεων που θα εξασφαλίζουν την προβολή των χορηγών αναβατών σε παγκόσμια κλίμακα.

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας Γυναικών 2024

Jorge Viegas, πρόεδρος της FIM: "Στη FIM, εργαζόμαστε πολύ σκληρά για να συμπεριλάβουμε όλο και περισσότερες γυναίκες στους αγώνες τα τελευταία 20 χρόνια, από τότε που δημιουργήσαμε την Επιτροπή Γυναικών. Έχουμε ήδη Πρωταθλήματα Γυναικών στο Motocross, στο Enduro και στο Trial, και πολύ σύντομα θα έχουμε και Speedway. Όταν αρχίσαμε να σκεφτόμαστε για ένα Πρωτάθλημα Circuit Racing, η Dorna αγκάλιασε αυτό το σχέδιο, δουλεύουμε μαζί από τον Απρίλιο και νομίζω ότι ο Gregorio (Lavilla) έκανε πολύ καλή δουλειά. Υπάρχει μεγάλη ζήτηση από τις γυναίκες να συμμετέχουν σε αυτό το Πρωτάθλημα. Θα υπάρξουν γυναίκες που θα έρθουν από την Ιαπωνία, από τις Ηνωμένες Πολιτείες, από τη Λατινική Αμερική και από την Ευρώπη, φυσικά. Νομίζω ότι θα έχει μεγάλη επιτυχία".

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας Γυναικών 2024

Gregorio Lavilla, εκτελεστικός διευθυντής του WorldSBK: "Όταν ξεκινήσαμε με αυτό το σχέδιο, σκεφτήκαμε πολλούς τύπους σχημάτων, πολλές συνθήκες και καταλήξαμε σε μια λύση που πιστεύουμε ότι είναι εφικτή. Πρόκειται για ένα project που θα εξελιχθεί ανάλογα με τα σχόλια των θεατών, των αναβατών και των κατασκευαστών. Από το 2020, αρχίσαμε να κάνουμε δύο αγώνες σε όλες τις κατηγορίες μας, και αυτό το Πρωτάθλημα θα έχει την ίδια μορφή, προκριματικά και δύο αγώνες. Το πρόγραμμα των Σαββατοκύριακων της επόμενης χρονιάς θα είναι σφιχτό, επειδή θα έχουμε πολλούς αγώνες. Αλλά νομίζω ότι αυτό είναι καλό για τους φαν της μοτοσυκλέτας. Θα ήθελα επίσης να αναφέρω όλους τους συνεργάτες, όπως η Yamaha, που είχαν θετική ανταπόκριση όταν χτυπήσαμε την πόρτα τους. Σήμερα είναι μια σπουδαία μέρα για να ξεκινήσουμε ένα νέο project".

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας Γυναικών 2024

Janika Judeika, Διευθύντρια της Επιτροπής Γυναικών στη Μοτοσικλέτα της FIM: "Σήμερα είναι μια ξεχωριστή μέρα, καθώς παρουσιάζουμε το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Γυναικών της FIM στους αγώνες πίστας. Η FIM ξεκίνησε ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στις γυναίκες στους αγώνες πίστας πριν από δέκα χρόνια με το πρώτο προπονητικό camp πίστας, στο Albacete της Ισπανίας. Στη συνέχεια ακολούθησαν άλλα τέσσερα camp μεταξύ 2013 και 2015 στην Τσεχική Δημοκρατία και το Κατάρ, με μέσο αριθμό εικοσιτεσσάρων συμμετεχόντων από τέσσερις ηπείρους και δώδεκα χώρες. Το 2014, στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος και χάρη στην υποστήριξη της Midori Moriwaki, μια αμιγώς γυναικεία ομάδα έλαβε μέρος στις 4 ώρες της Suzuka, στην οποία συμμετείχαν η Shelina Moreda και η Melissa Paris, επίσης το 2015 με τη Shelina και την Avalon Biddle. Ήδη από τότε, ήταν σαφές ότι υπήρχαν γρήγορες γυναίκες που ζητούσαν επίσης να έχουν το δικό τους πρωτάθλημα. Είμαι αρκετά σίγουρη ότι μεταξύ των γυναικών που θα συμμετέχουν τώρα σε αυτό το νέο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της FIM θα είναι και κάποιες από εκείνες που είχαν συμμετάσχει στο παρελθόν στα εκπαιδευτικά camp της FIM για αγώνες σε πίστες, όπου ο στόχος ήταν να φέρουν κοντά γρήγορες γυναίκες και να καταλάβουν πότε θα ήταν η κατάλληλη στιγμή για να δημιουργήσουν το δικό τους πρωτάθλημα. Αυτό είναι τώρα πραγματικότητα!"

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας Γυναικών 2024

Eric de Seynes, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Yamaha Motor Europe: "Η Yamaha θέλει να κερδίζει, αλλά η Yamaha θέλει επίσης να υποστηρίζει το άθλημα από όλες τις διαφορετικές πλευρές, και πιστεύουμε ότι ως κατασκευαστής πρέπει να αναλάβουμε την ευθύνη μας. Δεν μπορούμε να είμαστε περήφανοι που κερδίζουμε, να επιβλέπουμε και να αγνοούμε όλη την υπόλοιπη πυραμίδα. Αν θέλουμε να είμαστε Πρωταθλητές, πρέπει να φροντίζουμε τους νέους Πρωταθλητές όλων των διαφορετικών κατηγοριών και να τους βοηθούμε να προοδεύουν χρόνο με το χρόνο. Επίσης, στο motocross, πάντα υποστηρίζαμε τις αγωνιζόμενες στο Πρωτάθλημα Γυναικών. Έχουμε κερδίσει πολλές φορές και όταν έπεσε αυτή η ιδέα στο τραπέζι, ήμασταν ιδιαίτερα πρόθυμοι να την υποστηρίξουμε, επειδή πρέπει να καταλάβετε ότι σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει δυσκολία για τις αναβάτριες που προέρχονται από εθνικά πρωταθλήματα να πάρουν την ετικέτα σε επίπεδο Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Και είναι ακριβώς το ίδιο για τις γυναίκες.Το 30% των πελατών μας είναι γυναίκες και θέλουν να αγωνίζονται. Με αυτό το Πρωτάθλημα, θα δώσουμε το σωστό βήμα στις γυναίκες να αποδείξουν το ταλέντο τους".

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας Γυναικών 2024

Beatriz Neila, Πρωταθλήτρια Ευρώπης Γυναικών 2023: "Κατά τη γνώμη μου, πάντα υπήρχαν γυναίκες που αγωνίζονταν εναντίον ανδρών. Αλλά είναι αλήθεια ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα, καμία δεν έφτασε στην κορυφή της κατηγορίας, MotoGP ή Superbike. Γιατί; Είναι έτσι επειδή οι γυναίκες και οι άνδρες είναι διαφορετικοί, είναι σωματικά διαφορετικοί. Και γι' αυτό τον λόγο το παρόν αυτού του Πρωταθλήματος επιτρέπει στις γυναίκες να αγωνιστούν για έναν Παγκόσμιο Τίτλο, να έχουν τη δική τους κατάταξη, να δουν ποια είναι η ταχύτερη γυναίκα στον κόσμο, σεζόν με τη σεζόν, να αναγνωριστούν... να εκμεταλλευτούμε τη θέση μας ως γυναίκα στον κόσμο της μοτοσυκλέτας και να δείξουμε στον κόσμο τι μπορούν να κάνουν οι γυναίκες πάνω σε μια μοτοσυκλέτα. Όλα αυτά μπορούν να επιτευχθούν με τη δημιουργία ενός Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Γυναικών στο οποίο θα μπορούμε να συναγωνιζόμαστε γυναίκες εναντίον γυναικών. Είναι ένα σημείο αναφοράς για μια νέα γενιά και ξέρω ότι αυτό το Πρωτάθλημα θα είναι πραγματικά ενδιαφέρον και μια νέα ευκαιρία για τις γυναίκες. Και σήμερα είναι η αρχή για κάτι καταπληκτικό".

Στη φωτογραφία του ανοίγματος: Αριστερά: Beatriz Neila (Πρωταθλήτρια Ευρώπης Γυναικών 2023), Gregorio Lavilla (Εκτελεστικός Διευθυντής WorldSBK), Jorge Viegas (Πρόεδρος FIM), Janika Judeika (Διευθύντρια της Επιτροπής Γυναικών στη Μοτοσικλέτα της FIM), Eric de Seynes (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Yamaha Motor Europe)

Ετικέτες

Carl Fogarty - Ο Foggy Διευθυντής νέας ομάδας στο BSB 2026

Ο ανεπανάληπτος King Carl επιστρέφει στα αγωνιστικά δρώμενα με την αγαπημένη του Ducati
Ο Foggy επιστρέφει!
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

19/3/2025

Ελάχιστοι είναι οι αναβάτες που έχουν σφραγίσει τον κόσμο των αγώνων μοτοσυκλέτας όπως ο Βασιλιάς Fogarty, με τον Βρετανό να έχει κερδίσει μεταξύ άλλων 4 Παγκόσμιους Τίτλους WorldSBK, να έχει νίκες και ρεκόρ γύρου στο Isle of Man TT, νίκες και ρεκόρ γύρου στο NW200, νίκες σε αγώνες αντοχής και τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα EWC, συμμετοχές σε αγώνες MotoGP με καλύτερο αποτέλεσμα μια 6η θέση, αναβάτης εξέλιξης της Petronas FP1, MBE, FIM Legend, νικητής στο… τηλεπαιχνίδι “I’m a celebrity, get me out of here”, ακόμα και ! Επόμενη κίνηση του Foggy η επιστροφή στους αγώνες με την αγαπημένη του Ducati, ως Διευθυντής Ομάδας στο BSB του 2026.

Η καριέρα του μοναδικού Fogarty, του αναβάτη με το πιο τρελό βλέμμα στην ιστορία των αγώνων, έφτασε σε ένα πρόωρο τέλος το 2000 μετά από ένα ατύχημα στην πίστα του Phillip Island, όταν συγκρούστηκε με τον αναβάτη της Ducati, Robert Ulm, και έπεσε. Υπέστη πολλαπλούς τραυματισμούς, συμπεριλαμβανομένου ενός σοβαρού τραυματισμού στον ώμο, ο οποίος ουσιαστικά του “έκοψε” τους αγώνες. Τη θέση του στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati πήρε ο Troy Bayliss.

King of the Jungle

Μετά το τέλος της αγωνιστικής του καριέρας, ο αμφιλεγόμενος πολλές φορές αγωνιζόμενος -κυρίως λόγω των εμπρηστικών δηλώσεών του για τους αντιπάλους του, τακτική που του χάρισε φίλους αλλά και εχθρούς-, έδειξε την ανταγωνιστικότητά του και στον χώρο των τηλεοπτικών reality, κερδίζοντας το 2014 στο πρόγραμμα I’m a celebrity... get me out of here! Για να τα καταφέρει αναγκάστηκε στον τελικό του παιχνιδιού να φάει ζωντανά σκουλήκια, ζωντανές κατσαρίδες, τηγανιτές ταραντούλα, τρεις ζωντανές κατσαρίδες, πρωκτό από στρουθοκάμηλο και πέος από καμήλα! Εκεί κέρδισε ένα ακόμη παρατσούκλι μετά τα King Carl και Foggy, αυτό του... King of the Jungle. Όπως καταλαβαίνετε δεν υπάρχει κάτι που να τρομάζει τον King Carl, ενώ ο αγωνιζόμενος από το Blackburn αριστεύει σε οποιοδήποτε ανταγωνιστικό περιβάλλον βρεθεί.

Foggy

Πιο πρόσφατα, ο Fogarty είχε συνεργαστεί και με την μικρή βρετανική εταιρεία μοτοσυκλετών CCM, όπου βοήθησε και στην εξέλιξη του μοντέλου Spitfire Foggy S.

Petronas FP1

Όσον αφορά στη διοίκηση ομάδων, μπορεί η προηγούμενη προσπάθειά του ως στέλεχος, με την Petronas FP1 το 2003-2006 στο WorldSBK να μην πέτυχε, καθώς η τρικύλινδρη μοτοσυκλέτα δεν ήταν ανταγωνιστική, όμως 20 χρόνια μετά, ο King Carl επιστρέφει ως Διευθυντής Ομάδας, αυτή τη φορά με τις κορυφαίες μοτοσυκλέτες της Ducati, στο BSB 2026.

Team Advocates

Τώρα ο Carl Fogarty ενώνει τις δυνάμεις του με την Superbike Advocates Racing που αυτή τη στιγμή συμμετέχει στο Αυστραλέζικο Πρωτάθλημα Superbikes (ASB), ανακοινώνοντας μια εντελώς νέα ομάδα για τη σεζόν 2026 του Βρετανικού Πρωταθλήματος Superbikes BSB.

Foggy

Θυμίζουμε πως ο Foggy πήρε και τις 59 νίκες του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike με Ducati, με την ιταλική εταιρεία να έχει παρουσιάσει ανά τα χρόνια διάφορες σπέσιαλ “Fogarty εκδόσεις” των μοτοσυκλετών της, από Monster S4 και 916 έως και Panigale V4.

Carl Fogarty

Ο Foggy δήλωσε για τη νέα του ομάδα: "Ανυπομονώ να επιστρέψω στους αγώνες! Είμαι μεγαλύτερος και σοφότερος τώρα σε σχέση με τότε που διοικούσα μια ομάδα, και τότε είχαμε μια μοτοσυκλέτα υπό εξέλιξη, αλλά αυτή τη φορά θα έχουμε μια αποδεδειγμένα νικηφόρα μοτοσυκλέτα. Θέλουμε να ξεκινήσουμε δυνατά από την αρχή και να είμαστε σε θέση να κερδίζουμε αγώνες αμέσως. Λατρεύω τους αγώνες στο BSB. Από τα τρία πρωταθλήματα που παρακολουθώ -MotoGP, World Superbikes και BSB- το BSB είναι το αγαπημένο μου. Αυτό οφείλεται στο πόσο στενές είναι οι μάχες, στη φύση των πιστών που λαμβάνει χώρα το Πρωτάθλημα, στη δύναμη των μοτοσυκλετών και στον τρόπο που τα ηλεκτρονικά δεν παρεμβαίνουν στην οδήγηση (σσ. δεν επιτρέπονται ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως σύστημα ελέγχου πρόσφυσης), αφήνοντας τον έλεγχο στους αναβάτες.”

Foggy eyes

Τώρα μένει να δούμε ποιοι θα είναι οι αναβάτες της ομάδας, και περιμένουμε τα αποτελέσματα της επιστροφής του King Carl στους αγώνες μοτοσυκλέτας.