MOTUL WSBK Τσεχία- Race 1: Razgatlioglu και BMW διαλύουν τον ανταγωνισμό

Σε δικό του αγώνα ο Toprak καθώς κανένας δεν μπόρεσε να βρεθεί κοντά του
motomag WorldSBK 2024, Most, Race 1 - Razgatlioglu και BMW διαλύουν τον ανταγωνισμό
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

20/7/2024

O πρώτος αγώνας στο Most της Τσεχίας είχε μόνο έναν πρωταγωνιστή, τον Toprak Razgatlioglu. O αναβάτης της ROKIT BMW Motorrad WorldSBK Team δεν άφησε κανένα περιθώριο στους υπόλοιπους αναβάτες κερδίζοντας με άνεση, αυξάνοντας ταυτόχρονα το βαθμολογικό του προβάδισμα στο πρωτάθλημα αναβατών.

Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Toprak Razgatlioglu έκανε την καλύτερη εκκίνηση με τον αναβάτη της BMW να ανοίγει μέσα σε μερικές στροφές τη διαφορά από τους Andrea Iannone (Team GoEleven) και Nicolo Bulega (Aruba.IT Racing Ducati), οι οποίοι είχαν βρεθεί στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.

WorldSBK 2024, Most, Race 1 - Razgatlioglu και BMW διαλύουν τον ανταγωνισμό

Από την άλλη οι Danino Petrucci (Barni Spark Racing Team), Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team), Alvaro Bautista (Aruba.It Racing Ducati) και Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK), έδιναν τρομερή μάχη αλλάζοντας συνεχώς θέσεις μεταξύ τους.

Αντίθετα στην κορυφή ο Toprak έγραφε συνεχώς ταχύτερους γύρους και έτσι ο σκηνοθέτης αποφάσισε να επικεντρωθεί στη μάχη της δεύτερης θέσης που είχε πάρει φωτιά. Ο Bulega είχε βρεθεί μπροστά από τον Iannone ενώ και ο Petrucci είχε καταφέρει να πλησιάσει τους δύο αναβάτες έχοντας βλέψεις για ένα βάθρο στο Most.

WorldSBK 2024, Most, Race 1 - Razgatlioglu και BMW διαλύουν τον ανταγωνισμό

Δέκα γύρους πριν πέσει η καρό σημαία ο σκηνοθέτης γύρισε για λίγο στον πρωτοπόρο του αγώνα Razgatlioglu, ο οποίος έκανε επίδειξη δύναμης με την BMW M 1000RR. Δύο στροφές είδαμε όλες και όλες από τον Toprak καθώς επιστρέψαμε και πάλι στη μάχη για τις δύο εναπομείναντες θέσεις του βάθρου.

WorldSBK 2024, Most, Race 1 - Razgatlioglu και BMW διαλύουν τον ανταγωνισμό
Ο Iannone είχε καταφέρει να μειώσει τη διαφορά από τον Petrucci και όλα έδειχναν πως θα είχαμε μία μάχη βγαλμένη από το MotoGP. Τέσσερις γύρους πριν το τέλος ο Iannone έκανε την επίθεση του ωστόσο στην προσπάθεια να περάσει τον Petrucci άνοιξε τη γραμμή του με αποτέλεσμα να πάρει μία μικρή ανάσα ο αναβάτης της Barni.
 
Στον ίδιο γύρο θα είχαμε δράμα για τον Alex Lowes της Kawasaki. Στην προσπάθεια του να κερδίσει κάποιες θέσεις ο Lowes έχασε το μπροστινό της ZX-10R με αποτέλεσμα να έχει μία πτώση η οποία τον οδήγησε στην εγκατάλειψη.
WorldSBK 2024, Most, Race 1 - Razgatlioglu και BMW διαλύουν τον ανταγωνισμό
Μετά από αρκετή ώρα είδαμε και πάλι τον Razgatlioglu ο οποίος όδευε για ακόμη μία νίκη στη φετινή χρονιά. Ο αναβάτης της BMW οδήγησε από την αρχή έως το τέλος τον αγώνα χωρίς να κάνει κανένα λάθος πανηγυρίζοντας με μία μεγαλοπρεπή σούζα ενώ στη συνέχεια πραγματοποίησε και το καθιερωμένο του endo.
 
Μάχη είχαμε μέχρι την τελευταία στροφή για τη δεύτερη θέση. Ο Iannone είχε καταφέρει να βρεθεί και πάλι πίσω από τον Petrucci ωστόσο ο αναβάτης της Barni υπερασπίστηκε με επιτυχία την θέση του αφήνοντας στην τρίτη θέση τον Iannone.
WorldSBK 2024, Most, Race 1 - Razgatlioglu και BMW διαλύουν τον ανταγωνισμό

Ο Bautista κατάφερε εν τέλει να ανέβει στην τέταρτη θέση, με τον Gardner της Yamaha να συμπληρώνει την πεντάδα. Στην έκτη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Bulega με τον Andrea Locatelli (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK), να είναι έβδομος.

Στην όγδοη θέση συναντάμε τον Garrett Gerloff (Bonovo Action BMW), με τους Michael Van Der Mark (ROKIT BMW Motorrad WorldSBK Team) και Jonathan Rea (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) κλείνουν τη δεκάδα.

WorldSBK 2024, Most, Race 1 - Razgatlioglu και BMW διαλύουν τον ανταγωνισμό
2024 World Superbike Most, Czech Republic - Race 1 Αποτελέσματα
Pos Rider Nat Team Time
1 Toprak Razgatlioglu TUR ROKIT BMW Motorrad WorldSBK Team 22 Laps
2 Danilo Petrucci ITA Barni Spark Racing Team +5.740s
3 Andrea Iannone ITA GoEleven Ducati +5.881s
4 Alvaro Bautista SPA Aruba.It Racing Ducati +9.217s
5 Remy Gardner AUS GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team +11.622s
6 Nicolo Bulega ITA Aruba.It Racing Ducati +13.841s
7 Andrea Locatelli ITA Pata Yamaha Prometeon WorldSBK +14.186s
8 Garrett Gerloff USA Bonovo Action BMW +14.596s
9 Michael Van Der Mark NED ROKIT BMW Motorrad WorldSBK Team +19.520s
10 Jonathan Rea GBR Pata Yamaha Prometeon WorldSBK +23.579s
11 Michael Ruben Rinaldi SPA Motocorsa Ducati +25.370s
12 Sam Lowes GBR Marc VDS Ducati +25.993s
13 Dominique Aegerter SWI GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team +28.213s
14 Xavi Vierge SPA Team HRC WorldSBK +29.628s
15 Scott Redding GBR Bonovo Action BMW +32.972s
16 Axel Bassani ITA Kawasaki Racing Team WorldSBK +35.666s
17 Tito Rabat SPA Puccetti Kawasaki +36.979s
18 Philipp Oettl GER GMT94 Yamaha +39.711s
19 Bradley Ray GBR Motoxracing Yamaha WorldSBK Team +39.850s
20 Leandro Mercado ARG Petronas Mie Honda +56.310s
21 Hayden Gillim USA Petronas Mie Honda +1'02.692s
22 Alex Lowes GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK DNF
23 Iker Lecuona SPA Team HRC WorldSBK DNF
Ετικέτες

MOTUL WSBK Magny-Cours Race 1: Νίκη van der Mark σε χάος πτώσεων!

Η νίκη ήταν του πιο ψύχραιμου
MOTUL WSBK Magny-Cours Race 1: Νίκη van der Mark σε χάος πτώσεων!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

7/9/2024

Με απόντα το φαβορί Razgatlioglou που μετά από την πτώση στην FP2 είναι στο νοσοκομείο, αναμένοντας μία πλήρη ανάρρωση σε σύντομο χρόνο, η BMW δεν έχασε την ευκαιρία στον δρόμο προς την απόλυτη επικράτηση που αποζητά στο WSBK – και που έπρεπε να την είχε βάλει στόχο εδώ και πολλά χρόνια είναι η αλήθεια.

Κι αυτό γιατί τελικά ο Michael van der Mark πήρε μια ξεκάθαρη νίκη κόντρα στις πολύ δύσκολες συνθήκες στο Magny-Cours. Είναι μία πίστα στο μεταξύ που όσο αλλάζει ο καιρός, τόσο πιο απρόβλεπτη γίνεται, συγκριτικά με άλλες της περιοχής ή κοντινές όπως το Assen που παρουσιάζουν πιο ομοιογενή συμπεριφορά όταν ο καιρός χαλάσει. Φυσικά ο Van der Mark ξέρει πολύ καλά και το Magny-Cours που είναι όμως μόνο ένα μικρό κομμάτι της εξίσωσης για την σημερινή μεγάλη απόσταση, οκτώ δευτερόλεπτα μπροστά από τον Alvaro Bautista και 24 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Danilo Petrucci.

Το άλλο είναι πως η στεγνή πίστα έθρεψε τις ελπίδες στεγνού αγώνα σε πολλούς αναβάτες ποντάροντας ότι αν έβρεχε, δεν θα ήταν σε βαθμό καταστροφικό. Ο Garrett Gerloff έπαιξε το παιχνίδι του μικρότερου ρίσκου επιλέγοντας τα ενδιάμεσα ελαστικά, σε ένα αντίθετο από τους υπόλοιπους στοίχημα. Ο Alex Lowes πήρε από νωρίς το προβάδισμα, αποφεύγοντας το χάος πίσω του όταν ο Jonathan Rea κούρεψε τον πίσω τροχό του Nicolo Bulega σε ένα δώρο προς τον Toprak Razgatlioglu.

Η βροχή που τελικά ήρθε ανάγκασε τους πάντες να μπουν στα pits με τον Gerloff εκείνη την στιγμή να πανηγυρίζει μέσα στο κράνος του, ανοίγοντας μία διαφορά πάνω από 43 δευτερόλεπτα. Αν η βροχή δεν δυνάμωνε θα είχε ένα σοβαρό προβάδισμα, αλλά όσο συνέχιζε τα ενδιάμεσα ελαστικά του Gerloff δεν θα ήταν σε θέση να καθαρίσουν το νερό και να δώσουν πρόσφυση. Έφτασε να είναι 10 δευτερόλεπτα πιο αργός από τους αναβάτες που είχαν αλλάξει σε βρόχινα. Αν η αλλαγή των συνθηκών γινόταν πιο αργά μέσα στον αγώνα, ή εξελισσόταν με διαφορετικό ρυθμό, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά και ο Gerloff έπρεπε απλά να το πάρει απόφαση. Κάτι που δυστυχώς δεν έκανε μέχρι να πέσει, αναγκασμένος να επιστρέψει στα pits για να αλλάξει σε βρόχινα. Τα προβλήματα δεν θα τελείωναν εδώ γιατί ο Gerloff δεν τήρησε τον υποχρεωτικό χρόνο αλλαγής ελαστικών των 45 δευτερολέπτων και του επιβλήθηκε ποινή 1 λεπτού στο τέλος του αγώνα.

Με τον Gerloff εκτός, Alex Lowes και Michael van der Mark βρέθηκαν να παλεύουν αλλάζοντας θέσεις και χωρίς κάποιον να δείχνει πιο ικανός να την κρατήσει. Τελικά η επικράτηση θα ερχόταν για εκείνον που πήρε το μικρότερο ρίσκο καθώς ο Lowes προσπάθησε να πιέσει για να ξεκολλήσει από τον Van der Mark σημειώνοντας πτώση στην Κ7. Συνέχισε τον αγώνα και μάλιστα μπορούσε να φτάσει ακόμη και στο βάθρο, αλλά ο κίνδυνος να αφήσει το μισό φαίρινγκ μέσα στην πίστα δημιουργώντας προβλήμα ασφαλείας σε κάθε έναν που ακολουθούσε, ήταν μεγάλος, με αποτέλεσμα να του δείξουν τον δρόμο της εξόδου από τον αγώνα.

Το αποτέλεσμα ήταν ο Michael van der Mark να πρέπει απλά να μείνει όρθιος, κάτι αυτονόητο κάθε φορά, εκτός από σήμερα, ωστόσο τα κατάφερε. Ο Alvaro Bautista δεν γινόταν να ψαλιδίσει την διαφορά τους ενώ ο Danilo Petrucci απλά προσπάθησε να κρατήσει πίσω του τον Scott Redding, που ενδεχομένως να ήταν πιο δύσκολη δουλειά, αν ο αναβάτης της BMW δεν είχε πέσει νωρίτερα.

 

Θέση

N#

Αναβάτης

ΜΟΤΟ

Διαφ.

1

60

M. VAN DER MARK

BMW M 1000 RR

 

2

1

A. BAUTISTA

Ducati Panigale V4R

8.288

3

9

D. PETRUCCI

Ducati Panigale V4R

24.285

4

45

S. REDDING

BMW M 1000 RR

34.037

5

29

A. IANNONE

Ducati Panigale V4R

42.108

6

7

I. LECUONA

Honda CBR1000 RR-R

50.799

7P

97

X. VIERGE

Honda CBR1000 RR-R

1.562

8

55

A. LOCATELLI

Yamaha YZF R1

0.008

9

21

M. RINALDI

Ducati Panigale V4R

1'11.573

10

52

A. DELBIANCO

Yamaha YZF R1

1'18.169

11

47

A. BASSANI

Kawasaki ZX-10RR

1'25.369

12 P

31

G. GERLOFF

BMW M 1000 RR

2'06.163

RET

14

S. LOWES

Ducati Panigale V4R

4 Laps

RET

87

R. GARDNER

Yamaha YZF R1

5 Laps

RET

22

A. LOWES

Kawasaki ZX-10RR

7 Laps

RET

28

B. RAY

Yamaha YZF R1

9 Laps

RET

95

T. MACKENZIE

Honda CBR1000 RR-R

11 Laps

RET

5

P. OETTL

Yamaha YZF R1

12 Laps

RET

53

T. RABAT

Kawasaki ZX-10RR

18 Laps

RET

75

I. LOPES

Honda CBR1000 RR-R

20 Laps

RET

65

J. REA

Yamaha YZF R1

 

RET

11

N. BULEGA

Ducati Panigale V4R