Πόσο αμείβονται οι άνθρωποι των MotoGP!

Από τους μηχανικούς έως τους υπεύθυνους τύπου
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

9/1/2020

Τα MotoGP εκπέμπουν μια αύρα αίγλης και δόξας σε όσους τα παρακολουθούν, είτε από την τηλεόραση είτε από κοντά. Είναι απ’ τα πιο εντυπωσιακά αθλήματα και σε πολλούς μπορεί να δημιουργηθούν διάφορες απορίες, όπως το τι απαιτείται για να πραγματοποιηθεί ένας τέτοιο θέαμα και να λειτουργήσουν όλα με ακρίβεια ελβετικού ρολογιού. Η αλήθεια είναι πως χρειάζεται απίστευτη οργάνωση και εμπειρία από όλους όσους εργάζονται στο πρωτάθλημα, είτε έχουν μια θέση μέσα στην ομάδα των αναβατών, είτε ασχολούνται με το στήσιμο των καταλυμάτων, είτε είναι δημοσιογράφοι.

Συλλέξαμε ορισμένες πληροφορίες σχετικά με την αμοιβή διάφορων θέσεων, χωρίς να συμπεριλάβουμε τα συμβόλαια των αναβατών, καθώς είναι οι πιο ακριβοπληρωμένες θέσεις. Παράλληλα, διαπιστώσαμε και ορισμένες διαφορές στις αμοιβές των ίδιων θέσεων ανάλογα με την κατηγορία, στην οποία εργάζονται. Αρχικά, οφείλουμε να τονίσουμε πως το περιβάλλον είναι άκρως ανταγωνιστικό και το να κερδίσει κανείς μια θέση μέσα στην ομάδα δεν σημαίνει πως θα μείνει εκεί για πάντα –όπως στο ελληνικό δημόσιο- αλλά για να την κρατήσει θα πρέπει να αποδεικνύει συνεχώς την αξία του.

Ο αρχιμηχανικός είναι μια απ’ τις πιο σημαντικές θέσεις, καθώς είναι υπεύθυνος για την εύρυθμη λειτουργία της ομάδας και την άρτια συνεργασία όλων των μελών. Πέραν αυτού, πολλές φορές έρχονται αντιμέτωποι και με τους δημοσιογράφους δίνοντας αρκετές πληροφορίες για την πορεία των αναβατών και όχι μόνο. Η εμπειρία τους στα τεχνικά θέματα αποτελεί το νούμερο ένα κριτήριο για το ύψος της αμοιβής τους, αλλά υπάρχουν και άλλοι παράγοντες, όπως ο ίδιος ο αναβάτης της ομάδας. Είναι γνωστό πως όσοι είναι στην ομάδα του Marc Marquez αμείβονται πλουσιοπάροχα, καθώς είναι κάτι για το οποίο μεσολαβεί ο ίδιος ο Ισπανός αναβάτης.

Στις μικρότερες κατηγορίες του πρωταθλήματος, η αμοιβή ποικίλει ανάλογα απ’ το πόσο θέλει να διαπρέψει η εκάστοτε εταιρεία σε αυτές. Υπάρχουν διάφοροι άνθρωποι όπως οι Ramon Forcada και Jeremy Burgess, όπου με την τεράστια εμπειρία τους στα τεχνικά θέματα μετά από πολλά χρόνια, είχαν υψηλές απολαβές. Αντίστοιχα αρχιμηχανικοί στη Moto2 με ένδοξο παρελθόν και εμπειρία τόσο στα MotoGP όσο και στα Superbikes, παίρνουν επίσης πολλά χρήματα. Οι μισθοί για τη θέση του αρχιμηχανικού λοιπόν, με βάση τη κατηγορία αλλά και τους στόχους κάθε εταιρείας, κυμαίνονται από 40.000 έως 130.000 ευρώ ετησίως…

Μια ελαφρώς λιγότερο καλοπληρωμένη θέση είναι αυτή των αναλυτών της τηλεμετρίας. Μια δουλειά κομβικής σημασίας καθώς η σωστή ανάλυση των δεδομένων είναι πάρα πολύ σημαντική και χρήσιμη, αφού βοηθά τον αναβάτη να κατανοήσει σε ποια σημεία της πίστας υστερεί, ενώ έχει περιθώριο να πιέσει περισσότερο τη μοτοσυκλέτα του, καθώς και να δει τι ακριβώς έκανε μέσα σε ένα γύρο – σε περίπτωση που δεν θυμάται... Ένα απ’ τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα αναβατών που δεν θυμόντουσαν τι έκαναν ή τι σχέση είχαν στο κιβώτιο την ώρα που έστριβαν είναι ο Casey Stoner, που οδηγούσε με το ένστικτο και τις περισσότερες φορές διαφωνούσε με τα δεδομένα της τηλεμετρίας. Ο μισθός των αναλυτών κυμαίνεται από τις 35.000 ευρώ και μπορεί φτάσει μέχρι και τις 80.000 ανά έτος. Ένας παράγοντας που επηρεάζει το ύψος της αμοιβής είναι όπως φαίνεται η… εθνικότητα, με τους Ιταλούς να είναι πιο ακριβοπληρωμένοι συγκριτικά με τους Ισπανούς. Φυσικά, ο πραγματικός λόγος δεν είναι η εθνικότητα, αλλά η φορολογία της Ιταλίας που είναι υψηλότερη συγκριτικά με της Ισπανίας. Η εμπειρία σε όλες τις θέσεις έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο ύψος της αμοιβής, όπως εξάλλου συμβαίνει σε όλες δουλειές.

Ο μισθός των μηχανικών κυμαίνεται απ’ τις 25.000 ευρώ έως τις 70.000 ανά έτος, ενώ οι εξιδεικευμένοι στις αναρτήσεις αμείβονται με περισσότερα χρήματα συνήθως. Ο μηχανικός είναι ένας απ’ τους πιο σημαντικούς ανθρώπους μέσα στο box, καθώς αυτός είναι υπεύθυνος να λύσει μια RC-213V (εκτός απ’ τον κινητήρα που είναι σφραγισμένος) στα εξ ων συνετέθη μετά το πέρας κάθε αγώνα για την συντήρησή της και είναι υπεύθυνος να την ξαναδέσει χωρίς να περισσεύει τίποτα στον πάγκο του… Στην περίπτωση του Crutchlow αυτό συμβαίνει αρκετά συχνά αν αναλογιστούμε τις πτώσεις του, που το κόστος τους μπορεί να αγγίξει και το ένα εκατομμύριο ευρώ. Αν κατά τη διάρκεια του λυσίματος ή του δεσίματος γίνει ένα λάθος, οι επιπτώσεις μπορεί να αποβούν μέχρι και μοιραίες, ενώ η εμπιστοσύνη μεταξύ αναβάτη και μηχανικού περνάει σε άλλο επίπεδο. Ο Rossi παραδείγματος χάριν συνεργάζεται σχεδόν με τους με τους ίδιους ανθρώπους εδώ και 20 χρόνια απ’ την εποχή που έκανε το ντεμπούτο του στη κατηγορία των 500. Μιλάμε για μια σχέση απόλυτης εμπιστοσύνης μεταξύ μηχανικού – αναβάτη, μεγαλύτερη και από αυτή που μπορεί να υπάρχει ανάμεσα και σε ένα αντρόγυνο…

Στις μικρότερες κατηγορίες όμως δεν ισχύει το ίδιο. Σε αυτές, οι μηχανικοί δεν ακολουθούν τους αναβάτες σε περίπτωση που πάνε σε μια άλλη ομάδα, αλλά παραμένουν σε αυτήν που είναι για ελάχιστες σεζόν, εκτός από μερικούς μηχανικούς που θεωρούνται “μεγάλης αξιοπιστίας” και παραμένουν αρκετά χρόνια. Αυτοί οι μηχανικοί αποτελούν συνήθως πυλώνα της δομής της ομάδας και από οικονομικής άποψης, συνήθως, έχουν υψηλότερες απολαβές απ’ τους μηχανικούς που η δουλειά τους είναι λιγότερο χειρωνακτική και περιορίζεται στη χρήση των υπολογιστών.

Σε ότι αφορά τον μισθό των τεχνικών των αναρτήσεων τα πράγματα ποικίλουν. Αρχικά εξαρτάται αν η ομάδα θα έχει έναν δικό της ή κάποιον εξωτερικό συνεργάτη, είτε της Öhlins είτε της Showa είτε της WP (μόνο αυτές συμμετέχουν στα MotoGP) που περιφέρονται από ομάδα σε ομάδα στα paddock και παρέχουν τις γνώσεις τους. Σε περίπτωση που μια ομάδα θέλει να έχει αποκλειστικά έναν δικό της τεχνικό αναρτήσεων, τότε ο μισθός του ξεκινά απ’ τις 40.000 ευρώ (€15.000 περισσότερα απ’ τον κατώτατο μισθό ενός μηχανικού) και φτάνει τις 60.000 ανά έτος.

Ο Υπεύθυνος Τύπου είναι μια απ’ τις πιο χαμηλά αμειβόμενες θέσεις με το ετήσιο εισόδημα να ανέρχεται στις 30.000 ευρώ μεικτά.  Σε όσους φαίνονται πολλά, μπορούν να αναλογιστούν τους φόρους, την ασφάλεια αλλά και όλα το χρόνο που βρίσκονται αυτοί οι άνθρωποι μακριά απ’ το σπίτι τους, τότε θα καταλάβουν πως τα 30.000 ευρώ είναι λίγα στην πραγματικότητα. Μια απλή σύγκριση με το μισθό των μηχανικών πλοίων ή των καπετάνιων που είναι υψηλότερος απ’ τις €30.000 ετησίως είναι αρκετή για να σας πείσει. Ακόμη, όσοι φαντάζονται πως όλοι αυτοί οι άνθρωποι κοιμούνται σε πολυτελή ξενοδοχεία, πλανώνται πλάνη οικτρή, ενώ δεν υπάρχει καθόλου ελεύθερος χρόνος για να δουν τις χώρες που επισκέπτεται το πρωτάθλημα.

Στην πραγματικότητα, όλοι αυτοί έχουν ένα κοινό: Το πάθος. Ο μισθός έρχεται πάντοτε σε δεύτερη μοίρα αν αγαπάς αυτό που κάνεις, αφού για χάρη του μπορείς να θυσιάσεις πολλά πράγματα. Το γεγονός ότι οι ετήσιες απολαβές τους είναι πραγματικά αξιοζήλευτες, δεν σημαίνει πως δεν έχουν ματώσει κυριολεκτικά για να φτάσουν εκεί που έφτασαν. Τέλος, οι εργοδότες τους το μόνο που θέλουν είναι την ώρα που δουλεύουν οι άνθρωποί τους, να απασχολείται το μυαλό τους μόνο με θέματα της δουλειάς και να μην σκέφτονται αν θα μπορέσουν να καλύψουν τα έξοδα του μήνα…

Ετικέτες

Yamaha Y/AI και Fabio Quartararo - Όλα για τον τίτλο στο MotoGP 2025 [VIDEO]

Ποιος V4 κινητήρας... Η λύση για το Πρωτάθλημα έρχεται μέσω χρονομηχανής, από το Τόκιο του 2125
Fabio Quartararo - Tokyo Override
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/11/2024

Εντάξει, μας πιάσατε, αυτή η μοτοσυκλέτα δεν είναι η M1 του 2025, αλλά το πρωτότυπο μοντέλο Y/AI της Yamaha που εμφανίζεται στη νέα σειρά anime "Tokyo Override" του Netflix, με την ιαπωνική εταιρεία να επιδεικνύει το concept στην ομάδα MotoGP της, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να φωτογραφίζονται καβάλα σε αυτό.

Η είδηση αφορά τη συνεργασία της Yamaha με το Netflix, στην παραγωγή του Tokyo Override (για το οποίο σας είχαμε γράψει ΕΔΩ), ενός πρωτότυπου anime που κυκλοφορεί παγκοσμίως μέσω streaming, από τις 21 Νοεμβρίου 2024.

Το Tokyo Override, σκηνοθεσίας των FUKUDA, Yusuke και Veerapatra Jinanavin, διαδραματίζεται στο Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον, όπου η AI έχει ενσωματωθεί στην καθημερινή ζωή και όλες οι πτυχές της αστικής ζωής είναι αυτοματοποιημένες. Σε αυτό το γεμάτο δράση με μοτοσυκλέτες anime επιστημονικής φαντασίας, υπαρκτές και πρωτότυπης σχεδίασης μοτοσυκλέτες πρωταγωνιστούν στους δρόμους του Τόκιο.

Το Δημιουργικό Κέντρο της Yamaha Motor έδωσε την πλήρη συνεργασία του στην παραγωγή της σειράς, παρέχοντας δεδομένα 3D και υποστήριξη για τη χρήση ήχων των YZF-R1 και VMAX της Yamaha, καθώς και τη συνεργασία με το World Building για την ιστορία και τη σχεδίαση της πρωτότυπης αγωνιστικής μοτοσυκλέτας concept Y/AI που κυκλοφορεί 100 χρόνια από τώρα, στο μέλλον.

Yamaha YAI

Ένα από τα κυριότερα σημεία του Tokyo Override είναι οι σκηνές δράσης, όπου η ηρωίδα Amarin τρέχει σε αγώνες στο φουτουριστικό Τόκιο, επάνω στη σέλα της Y/AI, με τη Yamaha να συνεργάζεται και να επιβλέπει διάφορα μέρη της διαδικασίας παραγωγής. Για παράδειγμα, οι χαρακτήρες διασχίζουν τους δρόμους της πόλης του μέλλοντος σε θρυλικές κλασικές μοτοσυκλέτες, όπως οι Yamaha YZF-R1 και VMAX. Πέρα από την παροχή των δεδομένων τρισδιάστατης σχεδίασης και ηχογραφήσεων του ήχου των πραγματικών μοντέλων, οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές της Iwata συμμετείχαν επίσης ενεργά στη διαδικασία παραγωγής της σειράς, δημιουρτώντας τη σκηνή των αγώνων μοτοσυκλέτας 100 χρόνια στο μέλλον και σχεδιάζοντας τη μοτοσυκλέτα που αγωνίζεται.

Μετά τον σχεδιασμό της φουτουριστικής μοτοσυκλέτας στον υπολογιστή, η Yamaha δημιούργησε ένα κανονικού μεγέθους πρωτότυπο μοντέλο της Y/AI, το οποίο θα εκτεθεί στην ερχόμενη Motor Expo 2024 στην Ταϊλάνδη (29 Νοεμβρίου - 10 Δεκεμβρίου).

"Αυτό που ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν η διαδικασία δημιουργίας σεναρίου, η λεγόμενη World Building που ακολουθήσαμε με την ομάδα παραγωγής", αναφέρει ο Satoshi Nakamura από το Τμήμα Σχεδιασμού και Προγραμματισμού. "Δαπανήσαμε πολύ χρόνο σε πολυάριθμες συζητήσεις για το πώς θα ήταν ο κόσμος του Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον και συγκεντρώσαμε τα αποτελέσματα σε μια 'βίβλο' την οποία θα ακολουθούσαμε κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Τα γεγονότα και τα οχήματα που βλέπετε στη σειρά, αλλά και το ίδιο το σενάριο είναι όλα βασισμένα σε αυτήν την 400 σελίδων βίβλο."

Yamaha YAI

Στην κοινωνία που κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από AI, όπως απεικονίζεται στο Tokyo Override, τροχαία ατυχήματα και άλλα παρόμοια προβλήματα είναι πολύ λιγότερο πιθανό να συμβούν. Από την άλλη πλευρά, ο κόσμος των αγώνων συνεχίζει να είναι πολύ πιο απρόβλεπτος.

"Στους αγώνες, είναι πάντα δυνατό να προκύψουν μη αναμενόμενες ατυχίες. Η ιδέα του να προτάσσεται αυτό ως μέσο για την αναγνώριση κινδύνων και την εύρεση δρόμων για μετάβαση σε ασφαλέστερο περιβάλλον είναι μοναδική και, καθώς ο πρόσθετος παράγοντας της ψυχαγωγίας είναι συνυφασμένος με τους αγώνες, ένιωθα ότι υπήρχε μια αίσθηση της πραγματικότητας όταν προσπαθούσα να φανταστώ τι νόημα θα έχουν οι αγώνες σε 100 χρόνια από σήμερα", εξηγεί ο Nakamura.

Ετικέτες