Η σεζόν του 2023 για το MotoGP ξεκίνησε. Μετά από τις 3 πρώτες μέρες δοκιμών των δοκιμαστών και των rookies (Shakedown test), ήρθε η ώρα όλων των αγωνιζομένων να δοκιμάσουν τις νέες τους μοτοσυκλέτες στην πίστα της Sepang στη Μαλαισία.
Μέχρι τις 2 το μεσημέρι της Παρασκευής, πρώτης ημέρας του τριήμερου τεστ, ο καιρός ήταν καλός, ενώ ταχύτερος όλων ήταν ο Jorge Martin της Prima Pramac Racing, με χρόνο 1:58.737. Ελάχιστα πιο πίσω, στις θέσεις 2 και 3 βρέθηκε το ντουέτο των εργοστασιακών αναβατών της Ducati, με τον Pecco μπροστά από τον Enea.
Ποδαρικό στην πίστα έκανε ο Jack Miller, πλέον με την Red Bull KTM Factory Racing, ενώ ο Marc Marquez της Repsol Honda Team είχε στο pit-box της ομάδας του όχι μία, ούτε δύο, ούτε τρεις, αλλά… τέσσερις (!) RC213V με διαφορετικές ρυθμίσεις και φαίρινγκ να δοκιμάσει, ενώ μια εκ των τεσσάρων είναι σχεδόν όλη νέα. Η Honda χρειάζεται μεγάλες και τολμηρές αλλαγές για να επανέλθει στις πρώτες θέσεις, και περιμένουμε να δούμε αν ο Marc θα έχει να κάνει θετικά σχόλια στο τέλος του τεστ, ή αν συνεχίσει στο απαισιόδοξο μοτίβο των προηγούμενων δοκιμών.
Μία ακόμα εταιρεία που παλεύει να αλλάξει το status quo του 2022 είναι η Yamaha, όχι γιατί βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις όπως η Honda, αλλά για να δώσει ξανά το κατάλληλο εργαλείο στον Quartararo, ώστε να διεκδικήσει με αξιώσεις τον τίτλο.
Έτσι, Fabio & Morbidelli έχουν από 3 μοτοσυκλέτες έκαστος για τις δοκιμές της Sepang, ενώ οι πρώτες ενδείξεις, τουλάχιστον ως προς την τελική ταχύτητα, ήταν ενθαρρυντικές.
Στην Aprilia κανείς δεν θα εκπλαγεί αν ο Vinales κάνει δυνατή εμφάνιση στο τεστ, καθώς ο Ισπανός έχει κάνει όνομα για τις κορυφαίες εμφανίσεις του σε δοκιμές, στους αγώνες ήταν που έπασχε, εκεί που το 2022 έκανε μεγάλα βήματα βελτίωσης, δίπλα στον κορυφαίο αναβάτη της ιταλικής εταιρείας, Aleix Espargaro.
Ντεμπούτο με την Aprilia, ποδαρικό και στις πτώσεις για το 2023 έκανε ο Miguel Oliveira της RNF MotoGP Team, δίχως ευτυχώς να τραυματιστεί.
Στο πρώτο μισό της πρώτης μέρας του τεστ, ο Martin έριξε τον χρόνο κατά ένα δευτερόλεπτο σε σχέση με τον ταχύτερο χρόνο των δοκιμαστών και rookies, ενώ όπως πάντα στα πρώτα τεστ, καλό είναι να αποφύγουμε τα βιαστικά συμπεράσματα, καθώς οι αναβάτες έχουν καιρό να οδηγήσουν, έχουν νέες μοτοσυκλέτες και νέα εξαρτήματα να δοκιμάσουν, και οι χρόνοι δεν είναι έτσι αντιπροσωπευτικοί.
Ακολουθεί το Top-10 της κατάταξης της 1ης μέρας στις 14:00 τοπική ώρα.
ΘΕΣΗ | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΟΜΑΔΑ | ΔΙΑΦΟΡΑ | ΤΕΛΙΚΗ |
1 | Jorge Martin | Pramac Ducati (GP23) | 1m 58.737s | 334.3 |
2 | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo (GP23) | +0.120s | 334.3 |
3 | Enea Bastianini | Ducati Lenovo (GP23) | +0.249s | 335.4 |
4 | Maverick Viñales | Aprilia Racing (RS-GP 23) | +0.568s | 332.3 |
5 | Aleix Espargaro | Aprilia Racing (RS-GP 23) | +0.587s | 332.3 |
6 | Marc Marquez | Repsol Honda (RC213V) | +0.687s | 333.3 |
7 | Luca Marini | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.732s | 332.3 |
8 | Alex Marquez | Gresini Ducati (GP22) | +0.832s | 332.3 |
9 | Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati (GP22) | +1.276s | 330.2 |
10 | Augusto Fernandez | Tech3 GASGAS (RC16)* | +1.290s | 326.2 |
11 | Marco Bezzecchi | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +1.331s | 335.4 |
12 | Brad Binder | Red Bull KTM (RC16) | +1.348s | 330.2 |
13 | Miguel Oliveira | RNF Aprilia (RS-GP 22) | +1.352s | 331.2 |
14 | Joan Mir | Repsol Honda (RC213V) | +1.369s | 329.2 |
15 | Franco Morbidelli | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.398s | 332.3 |
16 | Pol Espargaro | Tech3 GASGAS (RC16) | +1.417s | 331.2 |
17 | Jack Miller | Red Bull KTM (RC16) | +1.483s | 330.2 |
18 | Fabio Quartararo | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.518s | 334.3 |
19 | Johann Zarco | Pramac Ducati (GP22) | +1.566s | 333.3 |
20 | Raul Fernandez | RNF Aprilia (RS-GP 22) | +1.582s | 331.2 |
21 | Alex Rins | LCR Honda (RC213V) | +2.312s | 329.2 |
22 | Takaaki Nakagami | LCR Honda (RC213V) | +2.467s | 328.2 |
23 | Katsuyuki Nakasuga | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +3.155s | 325.3 |
24 | Stefan Bradl | Honda Test Rider (RC213V) | +4.764s | 325.3 |