MotoGP Portimao Sprint: Νίκη Bagnaia στο πρώτο Sprint της ιστορίας

12 φανταστικοί γύροι στην Πορτογαλία
MotoGP Portimao Sprint
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

25/3/2023

Ο πρώτος Sprint αγώνας στην ιστορία των MotoGP μας έδωσε 12 φανταστικούς γύρους στην πίστα του Portimao, μία από τις καλύτερες πίστες για να οδηγεί κανείς, ενώ οι υψομετρικές διαφορές της χαρίζουν και φανταστικά πλάνα στους θεατές των MotoGP με τους εμπρός τροχούς στον αέρα.

Ο Marquez που νωρίτερα σήμερα είχε πάρει την pole position κάνοντας slipstreaming στον τροχό του Bastianini, άντεξε λιγότερο από έναν γύρο να οδηγεί τον αγώνα. Μόλις βγήκαν στην ευθεία από την τελευταία στροφή, οι Ducati των Marini και Bagnaia τον προσπέρασαν ανοίγοντας και την διαφορά.

Κατευθείαν ξεκίνησαν και οι πτώσεις με τον Mir να εγκαινιάζει τις πτώσεις στην ολοκλήρωση του πρώτου και στην στροφή πέντε στον δεύτερο γύρο τα πράγματα έγιναν χειρότερα. Ο Luka Marini έχασε πρόσφυση ενώ ήταν στην εσωτερική και πέφτοντας πήρε μαζί του τον Bastianini που ήταν από την εξωτερική και οποίος είχε δυσκολία αμέσως μετά να σηκωθεί. Μεταφέρθηκε στο κέντρο υγείας για να εκτιμηθεί η κατάστασή του.

MotoGP Portimao Sprint bastianini crash
Ασχημη η πτώση του Bastianini, που τον παρέσυρε ο Luca Marini στην 5η στροφή του 2 γύρου Sprint

 

Στο μεταξύ ακριβώς αυτό θα συνέβαινε και με τον Mir και τον Quartararo, μόνο που ο αναβάτης της Yamaha ήταν πιο τυχερός και απλά έχασε θέσεις.

Στο τέταρτο γύρο η άλλη Mooney, o Bezzecchi που ήταν και ταχύτερος στην FP σημείωσε πτώση.

Στο μεταξύ ο Martin οδηγούσε τον αγώνα και μαζί οι δύο Ducati είχαν δημιουργήσει και διαφορά με τον Marquez αλλά όχι για πολύ. Ο Miller με τον Oliveira έχουν σβήσει την διαφορά και έχουν επιτεθεί στην Marquez με τον Miller να είναι τρίτος.

Λίγο αργότερα περνά τον Bagnaia και πλησιάζοντας τον Martin του κάνει μία επιθετική αλλά πολύ καθαρή προσπέραση οδηγώντας για λίγο τον αγώνα, μέχρι ο Martin να πάρει την θέση του πίσω.

Ο Oliveira έχει περάσει τον Marquez με τις δύο Aprilia να ακολουθούν από σχετικά μικρή απόσταση, ενώ ο Bagnaia δεν θα άφηνε για πολύ ώρα την KTM μπροστά του και περνά στην δεύτερη θέση.

Από εδώ και πέρα οι δύο πρώτες θέσεις δεν απειλούνται, η νίκη θα καθοριστεί μεταξύ των Ducati, πίσω όμως όλα μπορούν να συμβούν και πράγματι όσο ο Miller παλεύει με τον Oliveira ο Marquez περνά μπροστά! Η διεκδίκηση για την τελευταία θέση του βάθρου δεν έχει σταματήσει, αλλά οι Aprilia μπλέκουν με την KTM και τον Oliveira και την γλιτώνει ο Marquez που καταφέρνει να κρατήσει την τρίτη θέση στο τέλος του τελευταίου γύρου.

Αντίστοιχα μπροστά ο Martin έκανε το λάθος στην 5η στροφή, μία πολύ τεχνική στροφή που επέτρεψε τον Bagnaia να οδηγήσει τον αγώνα από εκείνη την στιγμή χωρίς να μένει ευκαιρία να πάρει ο Martin την νίκη.

Ξεκάθαρα υπόθεση των Ducati ο αγώνας με σπόντα κατάφερε ο Marquez να μείνει στην τρίτη θέση, και ενώ όπως είπε ο ίδιος έπρεπε να παίρνει μεγάλο ρίσκο στα φρένα για να καταφέρει να κρατηθεί μπροστά καθώς του έλειπε η δύναμη για να κυνηγήσει τις Ducati.

Προφανώς όλα αυτά αποκάλυψαν και την πιο πιθανή πορεία του αυριανού αγώνα, όμως αντίστοιχα επέτρεψε και στους αναβάτες να έχουν μία πολύ καλή εικόνα για το που μπορούν να εστιάσουν αύριο.

Έτσι κι αλλιώς οι αγώνες Sprint θα έχουν τελείως διαφορετική στρατηγική από τους κανονικούς αγώνες καθώς τόσες πολλές μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες θα είναι διαφορετικές, από την διατήρηση των ελαστικών, μέχρι την ποσότητα καυσίμου την αντοχή που δεν χρειάζεται να την προστατεύεις για 12 γύρους και ένα σωρό που κάνουν τον αγώνα Sprint κάτι διαφορετικό από τον κανονικό αγώνα.

Αναμονή λοιπόν για την αυριανή εκκίνηση και τον πρώτο αγώνα της φετινής σεζόν!

1

1FrancescoBagnaia

Ducati

166.3

19'52.8620

2

89JorgeMartin

Ducati

166.2

+0.307

3

93MarcMarquez

Honda

166

+1.517

4

43JackMiller

KTM

166

+1.603

5

12MaverickViñales

Aprilia

166

+1.854

6

41AleixEspargaro

Aprilia

166

+2.106

7

88MiguelOliveira

Aprilia

165.8

+2.940

8

5JohannZarco

Ducati

165.5

+5.595

9

73AlexMarquez

Ducati

165.5

+5.711

10

20FabioQuartararo

Yamaha

165.4

+5.924

11

25RaulFernandez

Aprilia

165.1

+8.160

12

33BradBinder

KTM

165.1

+8.384

13

42AlexRins

Honda

164.7

+11.288

14

21FrancoMorbidelli

Yamaha

163.9

+17.138

15

30TakaakiNakagami

Honda

163.8

+18.128

16

49FabioDi Giannantonio

Ducati

163.3

+21.235

 

Ετικέτες

Yamaha Y/AI και Fabio Quartararo - Όλα για τον τίτλο στο MotoGP 2025 [VIDEO]

Ποιος V4 κινητήρας... Η λύση για το Πρωτάθλημα έρχεται μέσω χρονομηχανής, από το Τόκιο του 2125
Fabio Quartararo - Tokyo Override
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/11/2024

Εντάξει, μας πιάσατε, αυτή η μοτοσυκλέτα δεν είναι η M1 του 2025, αλλά το πρωτότυπο μοντέλο Y/AI της Yamaha που εμφανίζεται στη νέα σειρά anime "Tokyo Override" του Netflix, με την ιαπωνική εταιρεία να επιδεικνύει το concept στην ομάδα MotoGP της, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να φωτογραφίζονται καβάλα σε αυτό.

Η είδηση αφορά τη συνεργασία της Yamaha με το Netflix, στην παραγωγή του Tokyo Override (για το οποίο σας είχαμε γράψει ΕΔΩ), ενός πρωτότυπου anime που κυκλοφορεί παγκοσμίως μέσω streaming, από τις 21 Νοεμβρίου 2024.

Το Tokyo Override, σκηνοθεσίας των FUKUDA, Yusuke και Veerapatra Jinanavin, διαδραματίζεται στο Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον, όπου η AI έχει ενσωματωθεί στην καθημερινή ζωή και όλες οι πτυχές της αστικής ζωής είναι αυτοματοποιημένες. Σε αυτό το γεμάτο δράση με μοτοσυκλέτες anime επιστημονικής φαντασίας, υπαρκτές και πρωτότυπης σχεδίασης μοτοσυκλέτες πρωταγωνιστούν στους δρόμους του Τόκιο.

Το Δημιουργικό Κέντρο της Yamaha Motor έδωσε την πλήρη συνεργασία του στην παραγωγή της σειράς, παρέχοντας δεδομένα 3D και υποστήριξη για τη χρήση ήχων των YZF-R1 και VMAX της Yamaha, καθώς και τη συνεργασία με το World Building για την ιστορία και τη σχεδίαση της πρωτότυπης αγωνιστικής μοτοσυκλέτας concept Y/AI που κυκλοφορεί 100 χρόνια από τώρα, στο μέλλον.

Yamaha YAI

Ένα από τα κυριότερα σημεία του Tokyo Override είναι οι σκηνές δράσης, όπου η ηρωίδα Amarin τρέχει σε αγώνες στο φουτουριστικό Τόκιο, επάνω στη σέλα της Y/AI, με τη Yamaha να συνεργάζεται και να επιβλέπει διάφορα μέρη της διαδικασίας παραγωγής. Για παράδειγμα, οι χαρακτήρες διασχίζουν τους δρόμους της πόλης του μέλλοντος σε θρυλικές κλασικές μοτοσυκλέτες, όπως οι Yamaha YZF-R1 και VMAX. Πέρα από την παροχή των δεδομένων τρισδιάστατης σχεδίασης και ηχογραφήσεων του ήχου των πραγματικών μοντέλων, οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές της Iwata συμμετείχαν επίσης ενεργά στη διαδικασία παραγωγής της σειράς, δημιουρτώντας τη σκηνή των αγώνων μοτοσυκλέτας 100 χρόνια στο μέλλον και σχεδιάζοντας τη μοτοσυκλέτα που αγωνίζεται.

Μετά τον σχεδιασμό της φουτουριστικής μοτοσυκλέτας στον υπολογιστή, η Yamaha δημιούργησε ένα κανονικού μεγέθους πρωτότυπο μοντέλο της Y/AI, το οποίο θα εκτεθεί στην ερχόμενη Motor Expo 2024 στην Ταϊλάνδη (29 Νοεμβρίου - 10 Δεκεμβρίου).

"Αυτό που ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν η διαδικασία δημιουργίας σεναρίου, η λεγόμενη World Building που ακολουθήσαμε με την ομάδα παραγωγής", αναφέρει ο Satoshi Nakamura από το Τμήμα Σχεδιασμού και Προγραμματισμού. "Δαπανήσαμε πολύ χρόνο σε πολυάριθμες συζητήσεις για το πώς θα ήταν ο κόσμος του Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον και συγκεντρώσαμε τα αποτελέσματα σε μια 'βίβλο' την οποία θα ακολουθούσαμε κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Τα γεγονότα και τα οχήματα που βλέπετε στη σειρά, αλλά και το ίδιο το σενάριο είναι όλα βασισμένα σε αυτήν την 400 σελίδων βίβλο."

Yamaha YAI

Στην κοινωνία που κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από AI, όπως απεικονίζεται στο Tokyo Override, τροχαία ατυχήματα και άλλα παρόμοια προβλήματα είναι πολύ λιγότερο πιθανό να συμβούν. Από την άλλη πλευρά, ο κόσμος των αγώνων συνεχίζει να είναι πολύ πιο απρόβλεπτος.

"Στους αγώνες, είναι πάντα δυνατό να προκύψουν μη αναμενόμενες ατυχίες. Η ιδέα του να προτάσσεται αυτό ως μέσο για την αναγνώριση κινδύνων και την εύρεση δρόμων για μετάβαση σε ασφαλέστερο περιβάλλον είναι μοναδική και, καθώς ο πρόσθετος παράγοντας της ψυχαγωγίας είναι συνυφασμένος με τους αγώνες, ένιωθα ότι υπήρχε μια αίσθηση της πραγματικότητας όταν προσπαθούσα να φανταστώ τι νόημα θα έχουν οι αγώνες σε 100 χρόνια από σήμερα", εξηγεί ο Nakamura.

Ετικέτες