MotoGP: Πόλεμος με τον χορηγό της Ducati

Με τα ονόματα των αναβατών στα φαίρινγκ τα Desmocedici στο Le Mans
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

10/5/2019

Όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά, λέει το γνωμικό. Σε αυτή την υπόθεση όμως ο τσακωμός έχει την οσμή καμένου, χωρίς σημάδια καπνού ή φωτιά. Προσωρινά θα αλλάξουν εμφάνιση τα Ducati στον επόμενο αγώνα, όπως και στην Αυστραλία τον Οκτώβριο, όμως από κάτω υπάρχει πόλεμος...

Για όσους παρακολουθούν τα τεκταινόμενα των εταιρειών που χορηγούν με τεράστια ποσά ομάδες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, πιθανόν γνωρίζουν πως η καπνοβιομηχανία Philip Morris έχει αγοράσει και διαχειρίζεται τον διαφημιστικό χώρο πάνω στα φαίρινγκ των μοτοσυκλετών της εργοστασιακής ομάδας της Ducati, αλλά και κάθε τετραγωνικό εκατοστό ωφέλιμης επιφάνειας στα αυτοκίνητα της εργοστασιακή ομάδας της Ferrari στη F1 - Όχι μόνο για φέτος ή για τα επόμενα χρόνια, αλλά έχει φτιάξει ξεχωριστή εταιρεία που αγοράζει για δεκαετίες τον “διαφημιστικό χώρο” πάνω σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες. Αυτό δεν είναι κάτι ιδιαίτερα γνωστό στο ευρύ κοινό.

Με άλλα λόγια, αν θέλεις να βάλεις το λογότυπο της εταιρείας σου πάνω σε ένα Ferrari ή μια Ducati στη F1 ή τα MotoGP, θα μιλήσεις με την εταιρεία της Philip Morris και όχι με τη Ferrari ή την Ducati. Εδώ βέβαια γεννάται το ερώτημα, γιατί έχει δώσει τόσα εκατομμύρια από τη στιγμή που απαγορεύεται κάθε μορφής διαφημιστική προβολή προϊόντων καπνού.

Στα πρώτα χρόνια της απαγόρευσης, αντί για να γράφει πάνω στα φαίρινγκ Marlboro, έβαζε ένα barcode, όπως και η Gauloise έβαζε ένα μεγάλο Go!!!!!!!!!. Όμως γρήγορα απαγορεύτηκε και αυτό, διότι οι αντικαπνιστικές οργανώσεις κατάφεραν να πείσουν πως η χρήση του barcore δεν έχει κάποια διαφορά από την απευθείας αναγραφή της μάρκας και πως η Philip Morris περνάει το διαφημιστικό μήνυμα της Malboro. H Gauloise και η Camel αποσύρθηκαν εντελώς από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τη θέση τους πήραν τα ενεργειακά ποτά (Monster και Red Bull). Όμως η Philip Morris δεν τα παράτησε, καθώς ετοίμαζε ένα νέο καπνικό προϊόν το οποίο προωθεί με το σύνθημα Mission Winnow.

Σύμφωνα με τη Philip Morris το νέο προϊόν δεν είναι κλασσικό τσιγάρο και δεν είναι ούτε ηλεκτρονικό. Επίσης, στα αγωνιστικά αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες γράφει ένα σύνθημα και όχι το λογότυπο του προϊόντος. Οπότε οι γενικοί αντικαπνιστικοί νόμοι δεν αποτελούν εμπόδιο για την αναγραφή του συνθήματος πάνω στις εργοστασιακές Ducati. Όμως σε κάποιες χώρες υπάρχει πιο αυστηρή νομοθεσία η οποία έχει πολύ πιο αναλυτικά τους όρους απαγόρευσης διαφήμισης προϊόντων καπνού και ηλεκτρονικών τσιγάρων ή τέλος πάντων κάθε είδους και τύπου συσκευής καπνίσματος/ατμίσματος κ.τ.λ.  

Αντιμέτωπη με την πρώτη απαγόρευση του συνθήματος Mission Winnow ήρθε η ομάδα της Ferrari για τον αγώνα της F1 στην Αυστραλία και ήδη γνωρίζουν πως το ίδιο πρόβλημα θα έχουν στον αγώνα του Καναδά. Αντίστοιχη νομοθεσία έχει και η Γαλλία, οπότε ήταν λογικό να έρθει και η σειρά της Ducati να ξεκολλήσει από τα φαίρινγκ της το σύνθημα της Philip Morris για τον αγώνα του Le Man και το ίδιο φυσικά θα κάνει και για τον αγώνα του Philip Island. Εκείνο που μένει ως ερωτηματικό είναι οι αγώνας της Ιταλία (Mugelo και Misano) καθώς δεν την “πιάνει” κάποια ειδική νομοθεσία, όμως η Ιταλική Ένωση Καταναλωτών έχει ξεκινήσει στοχευμένη διαδικασία απαγόρευσης του συνθήματος της Philip Morris.

Καθώς ο διαφημιστικός χώρος ανήκει στη Philip Morris και όχι στη Ducati, θα δούμε γραμμένα τα ονόματα των αναβατών πάνω στο φαίρινγκ και όχι της Audi Sport ή κάποιας άλλης εταιρείας του ομίλου VW στην οποία ανήκει η Ducati.

Το ίδιο ακριβώς είχε κάνει και η Camel όταν ήταν σπόνσορας της Honda και των Alex Barros, Max Biaggi και Troy Bayliss.

Φυσικά οι αναβάτες της Ducati από τη μεριά τους δεν έχουν κανένα πρόβλημα με αυτό και το αποδέχτηκαν με ενθουσιασμό.  Ο Danilo Petruccichi δήλωσε πως: “Ούτε στα όνειρά μου δεν φανταζόμουν πως μια εργοστασιακή Ducati θα έγραφε με τεράστια γράμματα το όνομά μου πάνω της!”. Ο Andrea Dovisiozo από την άλλη μεριά το είδε σαν ευκαιρία να εκφράσει τη δημιουργικότητά του: “Θα είναι ωραίο να βάλω τόσο μεγάλο το όνομά μου πάνω στη μοτοσυκλέτα και να φτιάξω ένα ξεχωριστό λογότυπο”.

Ελπίζουμε πως μέχρι τις 19 Μαΐου που είναι ο αγώνας του Le Mans θα έχει βρει κάποιο εντυπωσιακό σχέδιο. 

Ετικέτες

Yamaha Y/AI και Fabio Quartararo - Όλα για τον τίτλο στο MotoGP 2025 [VIDEO]

Ποιος V4 κινητήρας... Η λύση για το Πρωτάθλημα έρχεται μέσω χρονομηχανής, από το Τόκιο του 2125
Fabio Quartararo - Tokyo Override
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/11/2024

Εντάξει, μας πιάσατε, αυτή η μοτοσυκλέτα δεν είναι η M1 του 2025, αλλά το πρωτότυπο μοντέλο Y/AI της Yamaha που εμφανίζεται στη νέα σειρά anime "Tokyo Override" του Netflix, με την ιαπωνική εταιρεία να επιδεικνύει το concept στην ομάδα MotoGP της, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να φωτογραφίζονται καβάλα σε αυτό.

Η είδηση αφορά τη συνεργασία της Yamaha με το Netflix, στην παραγωγή του Tokyo Override (για το οποίο σας είχαμε γράψει ΕΔΩ), ενός πρωτότυπου anime που κυκλοφορεί παγκοσμίως μέσω streaming, από τις 21 Νοεμβρίου 2024.

Το Tokyo Override, σκηνοθεσίας των FUKUDA, Yusuke και Veerapatra Jinanavin, διαδραματίζεται στο Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον, όπου η AI έχει ενσωματωθεί στην καθημερινή ζωή και όλες οι πτυχές της αστικής ζωής είναι αυτοματοποιημένες. Σε αυτό το γεμάτο δράση με μοτοσυκλέτες anime επιστημονικής φαντασίας, υπαρκτές και πρωτότυπης σχεδίασης μοτοσυκλέτες πρωταγωνιστούν στους δρόμους του Τόκιο.

Το Δημιουργικό Κέντρο της Yamaha Motor έδωσε την πλήρη συνεργασία του στην παραγωγή της σειράς, παρέχοντας δεδομένα 3D και υποστήριξη για τη χρήση ήχων των YZF-R1 και VMAX της Yamaha, καθώς και τη συνεργασία με το World Building για την ιστορία και τη σχεδίαση της πρωτότυπης αγωνιστικής μοτοσυκλέτας concept Y/AI που κυκλοφορεί 100 χρόνια από τώρα, στο μέλλον.

Yamaha YAI

Ένα από τα κυριότερα σημεία του Tokyo Override είναι οι σκηνές δράσης, όπου η ηρωίδα Amarin τρέχει σε αγώνες στο φουτουριστικό Τόκιο, επάνω στη σέλα της Y/AI, με τη Yamaha να συνεργάζεται και να επιβλέπει διάφορα μέρη της διαδικασίας παραγωγής. Για παράδειγμα, οι χαρακτήρες διασχίζουν τους δρόμους της πόλης του μέλλοντος σε θρυλικές κλασικές μοτοσυκλέτες, όπως οι Yamaha YZF-R1 και VMAX. Πέρα από την παροχή των δεδομένων τρισδιάστατης σχεδίασης και ηχογραφήσεων του ήχου των πραγματικών μοντέλων, οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές της Iwata συμμετείχαν επίσης ενεργά στη διαδικασία παραγωγής της σειράς, δημιουρτώντας τη σκηνή των αγώνων μοτοσυκλέτας 100 χρόνια στο μέλλον και σχεδιάζοντας τη μοτοσυκλέτα που αγωνίζεται.

Μετά τον σχεδιασμό της φουτουριστικής μοτοσυκλέτας στον υπολογιστή, η Yamaha δημιούργησε ένα κανονικού μεγέθους πρωτότυπο μοντέλο της Y/AI, το οποίο θα εκτεθεί στην ερχόμενη Motor Expo 2024 στην Ταϊλάνδη (29 Νοεμβρίου - 10 Δεκεμβρίου).

"Αυτό που ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν η διαδικασία δημιουργίας σεναρίου, η λεγόμενη World Building που ακολουθήσαμε με την ομάδα παραγωγής", αναφέρει ο Satoshi Nakamura από το Τμήμα Σχεδιασμού και Προγραμματισμού. "Δαπανήσαμε πολύ χρόνο σε πολυάριθμες συζητήσεις για το πώς θα ήταν ο κόσμος του Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον και συγκεντρώσαμε τα αποτελέσματα σε μια 'βίβλο' την οποία θα ακολουθούσαμε κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Τα γεγονότα και τα οχήματα που βλέπετε στη σειρά, αλλά και το ίδιο το σενάριο είναι όλα βασισμένα σε αυτήν την 400 σελίδων βίβλο."

Yamaha YAI

Στην κοινωνία που κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από AI, όπως απεικονίζεται στο Tokyo Override, τροχαία ατυχήματα και άλλα παρόμοια προβλήματα είναι πολύ λιγότερο πιθανό να συμβούν. Από την άλλη πλευρά, ο κόσμος των αγώνων συνεχίζει να είναι πολύ πιο απρόβλεπτος.

"Στους αγώνες, είναι πάντα δυνατό να προκύψουν μη αναμενόμενες ατυχίες. Η ιδέα του να προτάσσεται αυτό ως μέσο για την αναγνώριση κινδύνων και την εύρεση δρόμων για μετάβαση σε ασφαλέστερο περιβάλλον είναι μοναδική και, καθώς ο πρόσθετος παράγοντας της ψυχαγωγίας είναι συνυφασμένος με τους αγώνες, ένιωθα ότι υπήρχε μια αίσθηση της πραγματικότητας όταν προσπαθούσα να φανταστώ τι νόημα θα έχουν οι αγώνες σε 100 χρόνια από σήμερα", εξηγεί ο Nakamura.

Ετικέτες