MotoGP - Οι Αυστριακοί συνεχίζουν με τη Red Bull KTM Ajo για το 2024 σε Moto3 και Moto2

Η ομάδα αποτελεί φυτώριο αναβατών για τη μεγάλη κατηγορία, στα πλαίσια του project της KTM, GP Academy
motomagMotoGP – Οι Αυστριακοί συνεχίζουν με τη Red Bull KTM Ajo για το 2024 σε Moto3 και Moto2
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

5/3/2024

Η παρουσία της KTM στις μικρότερες κατηγορίες των MotoGP, Moto3 και Moto2 θα συνεχίσει και το 2024 μέσω της ομάδας Red Bull KTM Ajo, η οποία αποτελεί τον βασικό πυλώνα του project των πορτοκαλί "KTM GP Academy", το οποίο έχει ως στόχο να ξεχωρίσει τους αναβάτες που μπορούν να κάνουν την διαφορά στη μεγάλη κατηγορία.

Οι Αυστριακοί έχουν καταφέρει να κερδίσουν τους δύο από τους τέσσερις τελευταίους τίτλους στη Moto3 κατηγορία, με τη μονοκύλινδρη KTM RC4. Αντίστοιχη επιτυχία έχει γνωρίσει η ομάδα Red Bull KTM Ajo, κατακτώντας τρία συνεχόμενα Πρωταθλήματα στη Moto2 κατηγορία, από το 2021 έως και το 2023. Συνολικά η ομάδα μετρά μέχρι στιγμής τέσσερις τίτλους στην ενδιάμεση κατηγορία, έχοντας βοηθήσει τουλάχιστον έξι αναβάτες να προαχθούν στην σχάρα εκκίνησης της μεγάλης κατηγορίας, σε εργοστασιακές ομάδες των MotoGP.

MotoGP – Οι Αυστριακοί συνεχίζουν με τη Red Bull KTM Ajo για το 2024 σε Moto3 και Moto2

Το πάθος για τους αγώνες και για διακρίσεις δεν σταματά ούτε και το 2024, με τη Red Bull KTM Ajo να συνεχίζει τη νέα χρονιά, έχοντας τέσσερις συνολικά αναβάτες στο ρόστερ της. Στη Moto3 ο 18χρονος Jose Antonio Rueda θα κάνει την εμφάνισή του στο Κατάρ με τα νέα χρώματα της ομάδας. Ο ομοσταυλός του, Xabi Zurutuza θα χρειαστεί να περιμένει μέχρι το τρίτο GP της Αμερικής για το ντεμπούτο του στο MotoGP, λόγω του ότι οι κανονισμοί δεν του επιτρέπουν να συμμετάσχει σε αγώνα πριν κλείσει το 18ο έτος της ηλικίας του τον Απρίλιο. Για τους δύο πρώτους γύρους σε Κατάρ και Πορτογαλία, τη θέση του θα πάρει ο Vicente Perez. O Rueda, ο οποίος το 2022 αναδείχθηκε Πρωταθλητής του θεσμού Red Bull MotoGP Rookies Cup, ολοκλήρωσε την πρώτη σεζόν στην μικρή κατηγορία το 2023, στην ένατη θέση του πρωταθλήματος, έχοντας μάλιστα ανέβει και μία φορά στο τρίτο σκαλί του βάθρου, στην Καταλονία. Από την άλλη, ο Zurutuza αποτελεί τον νέο rookie για το 2024, έχοντας δείξει τις ικανότητές του, παίρνοντας δύο νίκες στο FIM JuniorGP πέρυσι.

MotoGP – Οι Αυστριακοί συνεχίζουν με τη Red Bull KTM Ajo για το 2024 σε Moto3 και Moto2

Για τη Moto2 οι αναβάτες που θα αγωνιστούν με τα χρώματα της Red Bull KTM Ajo είναι ο πολύπειρος 22χρονος Celestino Vietti και ο rookie της κατηγορία, Deniz Oncu. Ο Ιταλός φέτος διανύει την τέταρτη χρονιά του στην μεσαία κατηγορία, όπου έχει ήδη τέσσερις νίκες. Από από την άλλη, ο Τούρκος κάνει το 2024 το επόμενο βήμα μετά από δύο επιτυχημένες σεζόν στη Moto3, καταφέρνοντας να βρεθεί τρεις φορές στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου.

Η KTM βλέπει τις δύο μικρότερες κατηγορίες ως τα θεμέλια της KTM GP Academy, μέσω της οποίας μπορεί να εντοπίσει τους πιο πολλά υποσχόμενους νέους αναβάτες, δίνοντάς τους την ευκαιρία να εξελιχθούν και να ξεχωρίσουν. Με την παρουσία της σε αυτές τις κατηγορίες, επιδιώκει να δημιουργήσει μία άρρηκτη σχέση με τους αναβάτες που εξελίσσει.Πρώτο σκαλί στην κλίμακα ανέλιξης αποτελεί φυσικά το Red Bull MotoGP Rookies Cup, το οποίο περιλαμβάνει 7 γύρους και 14 αγώνες για το 2024, ενώ πολλοί από τους αναβάτες που βρίσκονται σήμερα στη σχάρα εκκίνησης της μεγάλης κατηγορίας έχουν περάσει από εκεί.

MotoGP – Οι Αυστριακοί συνεχίζουν με τη Red Bull KTM Ajo για το 2024 σε Moto3 και Moto2

H KTM συμμετέχει επίσης στο FIM JuniorGP, το οποίο το 2024 θα διεξαχθεί σε Ιταλία, Πορτογαλία και Ισπανία, για ένα σύνολο 7 αγώνων μεταξύ Απριλίου και Νοεμβρίου. Τα πρωτότυπα RC4 R θα βρεθούν επίσης σε πίστες της Γερμανίας και της Αυστρίας για το KTM Junior Cup by ADAC, το οποίο αποτελεί επίσης προθάλαμο για την είσοδο στα MotoGP.

Tα MotoGP ξεκινάνε αυτό το Σαββατοκύριακο με το Κατάρ και την πίστα του Lusail να ανοίγει την αυλαία, στις 8-10 Μαρτίου. Στη συγκεκριμένη πίστα, η Red Bull KTM Ajo έχει ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου το 2021 με την Moto3, ενώ το 2020 γεύτηκε την νίκη στην Moto2.

MotoGP COTA: Πλήρης αποκρυπτογράφηση στο σχέδιο Marquez! Mike Webb: Είπαμε να μην γίνει της Αργεντινής!

Αν δεν τον είχαν αντιγράψει όλοι, θα είχε τιμωρηθεί
MotoGP COTA: Πλήρης αποκρυπτογράφηση στο σχέδιο Marquez! Mike Webb: Είπαμε να μην γίνει της Αργεντινής!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

31/3/2025

Στον αγώνα των ΗΠΑ και σε μία από τις πίστες που δεν γίνεται να χάσει την πρώτη θέση αν δεν πέσει, όπως και τελικά έγινε, ο Marc Marquez έγραψε άλλη μία επική σκηνή στην ιστορία των αγώνων, όταν ελάχιστα λεπτά πριν την εκκίνηση του αγώνα ξεκίνησε να τρέχει για να αλλάξει ελαστικά και να πάρει, όπως πίστευε εκείνη την στιγμή, μία ήπια τιμωρία ξεκινώντας τελευταίος.

Ήδη από το ρεπορτάζ του αγώνα είχαμε ξεκαθαρίσει πως πρόκειται για μία προσχεδιασμένη κίνηση και όχι για μία απόφαση της τελευταίας στιγμής. Μία κίνηση που είχε στόχο να πιάσει τους πάντες στον ύπνο και το τι ακολούθησε δικαιώνει τον Marc Marquez.

Αν δεν έτρεχαν όλοι μαζί να ακολουθήσουν το παράδειγμά του, τότε δεν θα μπορούσε να δικαιολογηθεί εύκολα αυτό το κόλπο να τους πιάσει όλους στον ύπνο. Αντιθέτως τους ξεκουκούλωσε και απέδειξε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο πως αν είχε αλλάξει σε slick ελαστικά πριν τον αγώνα θα το είχαν κάνει και οι υπόλοιποι.

Δίκαια εξοργισμένος και ο Davide Brivio της Trackhouse Racing που οι αναβάτες της, μαζί με τον Miller από την πλευρά της Yamaha, ήταν οι μόνοι με slick ελαστικά απέναντι σε όλους τους άλλους. Οι μόνοι δηλαδή που κάθισαν να σκεφτούν μόνοι τους τι ήταν το καλύτερο στις τρέχουσες συνθήκες και δεν ακολουθούσαν σαν μαγνητισμένοι το παράδειγμα του Marc Marquez. Αντί να κερδίσουν από αυτό, είτε γιατί είχαν το καλύτερο ελαστικό, είτε γιατί όλοι οι υπόλοιποι είχαν τιμωρηθεί, αντ’ αυτού βρέθηκαν χωρίς κανένα απολύτως πλεονέκτημα για την διαύγεια που απέδειξαν.

Η Dorna που καταγράφει όλα τα μικρόφωνα, έδωσε σήμερα και την πλήρη εικόνα αλλά και το ηχητικό ντοκουμέντο των συνεννοήσεων σε ένα στιγμιότυπο των τριών περίπου λεπτών όπου ξεκάθαρα φαίνεται το λάθος της επιλογής που έκανε ο Marc Marquez, βασιζόμενος ότι θα έχε πολύ μικρότερο αντίκτυπο.

Στο video της Dorna ο Marc Marquez δίνει εντολή στον «Riga» τον crew chief Marco Rigamonti να ετοιμάζεται η δεύτερη μοτοσυκλέτα και τον ρωτά για τις επιπτώσεις που θα έχει αν αφήσει την γραμμή εκκίνησης και φύγει. Εκεί ο Riga του απαντά ξεκάθαρα ότι δεν είναι σίγουρος για την τιμωρία αλλά συνεχίζει να απαντά στον Marc Marquez που πιστεύει ότι απλά θα ξεκινήσει τελευταίος χωρίς ποινή μακρύτερου γύρου ενώ στην πράξη είναι χειρότερο, θα πρέπει να εκτελέσει ποινή διέλευσης από τα pit.

Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα όμως είναι αυτή εδώ η παραδοχή του Marc Marquez πως αν αφήσει την γραμμή εκκίνησης τότε οι άλλοι θα ακολουθήσουν, ουσιαστικά αναγκάζοντας την διοργάνωση να δώσει παράταση στην εκκίνηση, όπως και τελικά έγινε.

Αυτή η γνώση πως οι άλλοι θα τον αντιγράψουν, είναι η μεγαλύτερη ίσως εξήγηση για το τι συμβαίνει -ξανά- στα MotoGP.

Δείτε το σχετικό VIDEO:

 

Όπως παραδέχτηκε ο Mike Webb, αν δεν είχε πέσει ο Marc Marquez και αν οι άλλοι δεν τον είχαν ακολουθήσει τότε θα τιμωρούνταν με διέλευση που ελάχιστα διαφέρει από αλλαγή μοτοσυκλετών, ουσιαστικά μηδενίζοντας το πλεονέκτημα που θα είχε κερδίσει. Επειδή όμως δεν γίνεται να τιμωρήσεις όλους τους αναβάτες με διέλευση καθότι κάτι τέτοιο θα ήταν και επικίνδυνο, πήραν την απόφαση να δώσουν παράταση.

Στο VIDEO της Dorna φαίνεται να ρωτά ο Marc Marquez αν ο Bagnaia είναι σε μοτοσυκλέτα με βρόχινα ελαστικά και μόλις πήρε καταφατική απάντηση, ήθελε να γνωρίζει και για τον Alex Marquez, τους δύο δηλαδή αναβάτες που μπορούν -αυτή την στιγμή- να τον ακολουθήσουν.

 

 

Η στρατηγική του φάνηκε ότι απέδωσε πλήρως, το μόνο λάθος ήταν τελικά μέσα στον αγώνα, όταν πάτησε το βρεγμένο κερμπ…