Μπορούν οι δοκιμές του Σαββάτου για την κατάταξη του αγώνα, να έχουν τόσο θέαμα, όσο παλιότερα υπήρχε πιθανότητα να μην βρεις ακόμα και σε αγώνα; Στην φετινή σεζόν όλα γίνονται! Η Q2 είχε αρκετή αγωνία όπου τα τελευταία 33 δευτερόλεπτα η pole position έγινε μπίλια ρουλέτας, χοροπηδώντας από αριθμό σε αριθμό.. 46, 04, 23 τα νούμερα άλλαζαν με την καρό σημαία να έχει ήδη πέσει.
Από εχθές που ο Dovizioso κυριάρχησε οδηγώντας σε στεγνό και βρεγμένο, με ρυθμό που τον έφερνε πάνω από τον Marquez, όχι με ευκολία, αλλά σίγουρα πάνω από την Honda, είχαμε σήμερα στην Μαλαισία ενδιαφέρουσες ελεύθερες δοκιμές με αρκετή ζέστη χωρίς βροχή και μία εξαιρετική Q2 που όλα άλλαξαν την τελευταία στιγμή.
Ξεκινήσαμε όμως με την FP3 που ο Rossi άφησε άπαντες με το στόμα ανοικτό, καθώς ήταν ο πρώτος αναβάτης που κατέβαινε κάτω από τα 2 λεπτά, αλλά και ο μόνος, με ένα υψηλό 1.59! Ο Zarco με τον Pedrosa τον ακολούθησαν κλείνοντας την τριάδα, όσο ο Dovizioso ακολουθούσε από κοντά και ο Marquez δοκίμαζε ακόμα ρυθμίσεις, μένοντας στο τέλος της δεκάδας.
Επειδή οι αριθμοί κάνουν περίεργα σημειολογικά παιχνίδια, οι θέσεις 1 και 9 αντιστράφηκαν στην από την FP3 στην FP4 με τον Marquez να γίνεται πρώτος και τον Rossi ένατος, όσο η ζέστη ανέβαινε και η πίστα μεταβαλλόταν με όλους τους αναβάτες να είναι συγκριτικά με χειρότερο ρυθμό οδήγησης και να πασχίζουν για πετύχουν τον ταχύτερο από πριν γύρο.
Το καλύτερο highlight της ημέρας έγινε σε αυτό το σημείο. Ο Marquez, ο άνθρωπος που έχει χαρίσει μία σειρά από εντυπωσιακά στιγμιότυπα σώζοντας μία πτώση, τώρα έκανε κάτι καλύτερο. Πέρασε το όριο του «σώζω» μπήκε στο χωράφι του «έπεσα» και μένοντας εκεί για λίγο σε αυτό το μεταίχμιο, κατάφερε να σηκώσει την μοτοσυκλέτα…. Ο εμπρός τροχός γυρισμένος στο εσωτερικό της στροφής αφήνοντας λάστιχο κάτω χωρίς πρόσφυση, το αριστερό του πόδι, το εξωτερικό εκτός μαρσπιέ, το δεξί γόνατο να σηκώνει τόσο βάρος που να φεύγει αφύσικα –για στροφή- προς τα πίσω, η στολή γυρνά και μαζί με την ξύστρα αφήνει κάτω και δέρμα. Με supermoto μπορεί να έλεγες ότι είναι και εύκολο, με την MotoGP μοτοσυκλέτα όμως μονάχα ένας σώζει κάτι τέτοιο…
Μπήκαμε έτσι στην Q1 με τον Rins να είναι ταχύτερος και τον Espargaro να παίρνει το δεύτερο εισιτήριο, το οποίο όμως συνόδεψε με μία πτώση.
Στην Q2 αυτό έκανε και ο Marquez, χωρίς να μπορεί τώρα να σώσει την κατάσταση. Μέχρι το πρώτο σκέλος αναρωτιόταν κανείς πότε θα αρχίσουν οι επιθέσεις στα χρονόμετρα, πράγμα που έγινε μαζικά στο τέλος. Στην πτώση της καρό σημαίας ο Dovizioso ήταν εκείνος που ήρθε πρώτος ρίχνοντας τον Rossi στην 2η θέση και έτσι με τον Marquez εκτός πεντάδας θα ήταν συναρπαστική η εκκίνηση την επόμενη μέρα. Όμως τόσο ο Zarco, όσο και ο Pedrosa είχαν διαδοχικά άλλη άποψη, καθώς ολοκλήρωναν τον γύρο τους. Ουσιαστικά είχαμε μία καλύτερη επανάληψη από τους πρωταγωνιστές της FP3. Την ώρα που ο Pedrosa έκανε το καθήκον του ως δεύτερος αναβάτης, προφυλάσσοντας τον πρώτο, ακόμα και σε αυτό το σημείο με την σημαντική διαφορά, ο Lorenzo έκανε το δικό του, ρίχνοντας μία θέση πίσω τον Marquez…
Συναρπαστικός αγώνας θα γίνει αύριο, που έχει μεγάλες πιθανότητες να μας δώσει και τον φετινό πρωταθλητή!
Κατάταξη
ΘΕΣΗ | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΜΟΤΟ | ΧΡΟΝΟΣ | Diff. / Prev. | |
1 | Dani PEDROSA | Honda | 1'59.212 | ||
2 | Johann ZARCO | Yamaha | 1'59.229 | 0.017 / 0.017 | |
3 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | 1'59.236 | 0.024 / 0.007 | |
4 | Valentino ROSSI | Yamaha | 1'59.498 | 0.286 / 0.262 | |
5 | Maverick VIÑALES | Yamaha | 1'59.538 | 0.326 / 0.040 | |
6 | Jorge LORENZO | Ducati | 1'59.622 | 0.410 / 0.084 | |
7 | Marc MARQUEZ | Honda | 1'59.694 | 0.482 / 0.072 | |
8 | Alex RINS | Suzuki | 1'59.992 | 0.780 / 0.298 | |
9 | Andrea IANNONE | Suzuki | 2'00.119 | 0.907 / 0.127 | |
10 | Cal CRUTCHLOW | Honda | 2'00.181 | 0.969 / 0.062 | |
11 | Jack MILLER | Honda | 2'00.326 | 1.114 / 0.145 | |
12 | Pol ESPARGARO | KTM | 2'00.770 | 1.558 / 0.444 | |
13 | Danilo PETRUCCI | Ducati | 2'00.351 | 0.213 / 0.164 | |
14 | Scott REDDING | Ducati | 2'00.451 | 0.313 / 0.100 | |
15 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | 2'00.469 | 0.331 / 0.018 | |
16 | Bradley SMITH | KTM | 2'00.718 | 0.580 / 0.249 | |
17 | Loris BAZ | Ducati | 2'01.050 | 0.912 / 0.332 | |
18 | Sam LOWES | Aprilia | 2'01.207 | 1.069 / 0.157 | |
19 | Tito RABAT | Honda | 2'01.228 | 1.090 / 0.021 | |
20 | Hector BARBERA | Ducati | 2'01.413 | 1.275 / 0.185 | |
21 | Karel ABRAHAM | Ducati | 2'01.570 | 1.432 / 0.157 | |
22 | Michael VAN DER MARK | Yamaha | 2'02.376 | 2.238 / 0.806 |