Την ευκαιρία για δύο τελείως διαφορετικές δοκιμές, έδωσε στους αναβάτες ο καιρός στην Μαλαισία. Σε στεγνό και σε βροχή, οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές ανέδειξαν τον Dovizioso σε κυρίαρχο της πίστας με τον Marquez σε κοντινή απόσταση, γεγονός που αν επαναληφθεί στον αγώνα, μπορεί να σημαίνει πως ο τίτλος του πρωταθλήματος θα κλείσει στην Μαλαισία!
Στο στεγνό, κατά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, ο Marquez ήταν από την αρχή γρήγορος μειώνοντας συνέχεια τον χρόνο του, ώσπου είχε μία «παρά τρίχα» έξοδο, από εκείνες που πλαγιολισθαίνει, σώζοντας την πτώση. Ο Dovizioso βρήκε ευκαιρία μόλις ο Marquez έχασε τον ρυθμό του να ανέβει στην κατάταξη, με την πρώτη δεκάδα να είναι μία μίξη από αναβάτες που περιμένεις να είναι εκεί, και άλλους που δεν το περίμεναν και οι ίδιοι. Τέτοια ήταν η περίπτωση του Bautista που στην καρό σημαία βρέθηκε να έχει και τον καλύτερο χρόνο! Πίσω του όμως ερχόταν να τερματίσουν με πολύ καλούς χρόνους και οι υπόλοιποι, ενώ μονάχα ο Dovizioso κατάφερε να πάρει την θέση του πίσω, για μόλις ελάχιστα δέκατα χρόνου.
Ο Zarco κατάφερε να πάρει την τρίτη θέση από έναν Vinales στην τέταρτη που έδειχνε να είναι πιο έτοιμος από τον Rossi στις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας, καθώς ο Ιταλός γύριζε εκτός δεκάδας, κι έτσι ο Marquez έμεινε να κρατά την πέμπτη θέση, ενώ κυριαρχούσε στην αρχή.
Η απειλή της βροχής υπήρχε κάθε λεπτό, και τελικά πραγματοποιήθηκε κατά την δεύτερη ελεύθερη δοκιμή δίνοντας την ευκαιρία στις ομάδες να δοκιμάσουν στην Μαλαισία ακόμα ένα σενάριο για την ημέρα του αγώνα. Και εδώ ο Marquez είχε τον ταχύτερο χρόνο, όμως ο Dovizioso ήταν τώρα κοντά του, την στιγμή που και ο Rossi ήταν ταχύτερος σε σύγκριση με το πρωί. Ο Rossi έπαιζε εντός τριάδας στους χρόνους και ανέβηκε και στην δεύτερη θέση, ενώ ο Vinales θα αντιμετώπιζε προβλήματα στην προσπάθειά του να βρει καθαρό δρόμο και να κάνει καλύτερο χρόνο.
Ο Ισπανός έμπλεξε σε μία πεντάδα αναβατών με παραπλήσιο ρυθμό και ξαφνικά βλέπαμε έναν «μίνι-αγώνα» να εξελίσσεται μπροστά μας, όταν στην τελευταία στροφή, την χαρακτηριστικότερη της Sepang, ο Vinale φάνηκε πως θα μπορούσε να ξεμπλέξει. Κι όμως δεν τα είχε καταφέρει. Ο σκηνοθέτης αποφασίζει να τους αφήσει για λίγο καθώς εμπρός η κατάταξη θα άλλαζε για μία ακόμα φορά, και τότε, στον επόμενο γύρο, ήταν που ο Hector Barbera θα προσπαθούσε να πάρει την εσωτερική στο ίδιο σημείο χωρίς όμως να τα καταφέρει. Γλιστρά, πέφτει πάνω στον Vinales που από την κάμερα στην μοτοσυκλέτα του φαίνεται να φεύγει το πόδι του από την σέλα και να φτάνει πολύ κοντά στην πτώση, τσατίζεται ο Ισπανός χειρονομώντας και ο Barbera καταλήγει εκτός πίστας πέφτοντας ομαλά.
Ο Vinales αναγκάζεται να ολοκληρώσει την προσπάθεια του και να βγει στα pit έχοντας πρόβλημα με την μανέτα του συμπλέκτη, καταφέρνει όμως να ανέβει ξανά στην 4η θέση, ενώ ο ίδιος υποστήριζε πως στο βρεγμένο κάτι καλύτερο γινόταν με την μοτοσυκλέτα του και θα μπορούσε να ανέβει ψηλότερα στην κατάταξη.
Ο Lorenzo και ο Lowes μας έδωσαν δύο από τα highlights στο ίδιο σημείο, όταν γλιστρώντας στην βροχή διόρθωναν ομαλά συνεχίζοντας τον γύρο τους, με τον Lorenzo να συνεχίζει σε πολύ καλό ρυθμό φτάνοντας τον τρίτο χρόνο και τον Lowes να κλείνει στην πρώτη δεκάδα σε μία εξαιρετική προσπάθεια. Ο Marquez οδηγούσε στο όριο προσπαθώντας να κρατήσει τον πρώτο χρόνο, όμως το ίδιο συνέβαινε και με τους υπόλοιπους αναβάτες και κυρίως με τον Dovizioso που τελικά κράτησε την πρώτη θέση. Ο Vinales επέστρεψε πιο δυναμικά και πήρε την τέταρτη θέση πίσω από τον συγκεντρωμένο και δυναμικό Lorenzo.
Ήταν ο Zarco που θα έκλεβε την παράσταση. Με μία εντυπωσιακή πτώση, χάνοντας πρόσφυση πίσω, σηκώθηκε απότομα τρέχοντας να σηκώσει την μοτοσυκλέτα, μήπως και καταφέρει να ολοκληρώσει την προσπάθειά του. Το πείσμα του Γάλλου, όπως και η ταχύτητά του φυσικά, είναι σε υψηλό επίπεδο και μπορεί να διεκδικεί θέσεις στο βάθρο με μία μη εργοστασιακή ομάδα.
Ο Marquez στο τέλος έκανε άλλο ένα «κόλπο» όπως αυτά που μας έδειξε στο Phillip Island, όταν έδιωχνε τον Iannone από την πλάτη του. Την ώρα που όλοι οι αναβάτες έμπαιναν στα pit και δοκίμαζαν αλλαγή μοτοσυκλέτας, αφού τα σενάρια του καιρού για τον αγώνα είναι ανοιχτά, ο Marquez έμεινε έξω για να κάνει δοκιμαστική εκκίνηση, αφού μετά την αλλαγή μοτοσυκλέτας δεν επιτρέπεται να ξανά βγεις στην πίστα. Έτσι κατάφερε να στριμώξει μία ακόμα διαδικασία για την καλύτερη προετοιμασία του. Εντυπωσιακό επίσης που ο Dovizioso ήταν πιο γρήγορος στην αλλαγή μοτοσυκλέτας από τον Marquez που έχει το απόλυτο ρεκόρ στις αλλαγές…
Οι πρώτες δοκιμές μας έδειξαν, πως στην Sepang ο Dovizioso μπορεί να είναι ταχύτερος του Marquez αλλά η σκληρή αλήθεια είναι πως οι πιθανότητες να κλειδώσει ο τίτλος στην Μαλαισία είναι πολύ μεγάλες, και όλες υπέρ του Marquez…
Κατάταξη FP2
ΘΕΣΗ | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΜΟΤΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ./Προηγ. |
1 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | 2'11.640 | |
2 | Marc MARQUEZ | Honda | 2'12.166 | 0.526 / 0.526 |
3 | Jorge LORENZO | Ducati | 2'12.695 | 1.055 / 0.529 |
4 | Maverick VIÑALES | Yamaha | 2'12.878 | 1.238 / 0.183 |
5 | Danilo PETRUCCI | Ducati | 2'13.048 | 1.408 / 0.170 |
6 | Valentino ROSSI | Yamaha | 2'13.071 | 1.431 / 0.023 |
7 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | 2'13.291 | 1.651 / 0.220 |
8 | Alex RINS | Suzuki | 2'13.416 | 1.776 / 0.125 |
9 | Andrea IANNONE | Suzuki | 2'13.483 | 1.843 / 0.067 |
10 | Sam LOWES | Aprilia | 2'13.561 | 1.921 / 0.078 |
11 | Johann ZARCO | Yamaha | 2'13.648 | 2.008 / 0.087 |
12 | Jack MILLER | Honda | 2'13.740 | 2.100 / 0.092 |
13 | Karel ABRAHAM | Ducati | 2'13.760 | 2.120 / 0.020 |
14 | Cal CRUTCHLOW | Honda | 2'13.872 | 2.232 / 0.112 |
15 | Scott REDDING | Ducati | 2'14.281 | 2.641 / 0.409 |
16 | Pol ESPARGARO | KTM | 2'14.287 | 2.647 / 0.006 |
17 | Bradley SMITH | KTM | 2'14.543 | 2.903 / 0.256 |
18 | Dani PEDROSA | Honda | 2'14.574 | 2.934 / 0.031 |
19 | Michael VAN DER MARK | Yamaha | 2'14.938 | 3.298 / 0.364 |
20 | Hector BARBERA | Ducati | 2'15.163 | 3.523 / 0.225 |
21 | Tito RABAT | Honda | 2'16.280 | 4.640 / 1.117 |
22 | Loris BAZ | Ducati | 2'17.627 | 5.987 / 1.347 |
Κατάταξη FP1
ΘΕΣΗ | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΜΟΤΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ./Προηγ. |
1 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | 2'00.671 | |
2 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | 2'00.742 | 0.071 / 0.071 |
3 | Johann ZARCO | Yamaha | 2'00.807 | 0.136 / 0.065 |
4 | Maverick VIÑALES | Yamaha | 2'00.903 | 0.232 / 0.096 |
5 | Marc MARQUEZ | Honda | 2'00.950 | 0.279 / 0.047 |
6 | Cal CRUTCHLOW | Honda | 2'01.060 | 0.389 / 0.110 |
7 | Karel ABRAHAM | Ducati | 2'01.077 | 0.406 / 0.017 |
8 | Hector BARBERA | Ducati | 2'01.147 | 0.476 / 0.070 |
9 | Dani PEDROSA | Honda | 2'01.162 | 0.491 / 0.015 |
10 | Jorge LORENZO | Ducati | 2'01.189 | 0.518 / 0.027 |
11 | Danilo PETRUCCI | Ducati | 2'01.560 | 0.889 / 0.371 |
12 | Valentino ROSSI | Yamaha | 2'01.662 | 0.991 / 0.102 |
13 | Andrea IANNONE | Suzuki | 2'01.740 | 1.069 / 0.078 |
14 | Jack MILLER | Honda | 2'01.803 | 1.132 / 0.063 |
15 | Pol ESPARGARO | KTM | 2'01.831 | 1.160 / 0.028 |
16 | Loris BAZ | Ducati | 2'02.416 | 1.745 / 0.585 |
17 | Bradley SMITH | KTM | 2'02.469 | 1.798 / 0.053 |
18 | Scott REDDING | Ducati | 2'03.056 | 2.385 / 0.587 |
19 | Michael VAN DER MARK | Yamaha | 2'03.473 | 2.802 / 0.417 |
20 | Tito RABAT | Honda | 2'03.531 | 2.860 / 0.058 |
21 | Sam LOWES | Aprilia | 2'03.534 | 2.863 / 0.003 |
22 | Alex RINS | Suzuki | 2'04.381 | 3.710 / 0.847 |