MotoGP Le Mans: Δραματικές στιγμές με νίκη Petrucci και Marquez στο βάθρο!

Ducati – Honda – KTM στο βάθρο!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

11/10/2020

Δεν υπάρχει τελικά περίπτωση να δεις βαρετό αγώνα το 2020, ακόμη κι αν έχουν φύγει μπροστά τρεις Ducati με τελευταίο τον Miller να παίζει τον ρόλο του μπουλντόγκ που δεν θα αφήσει κανέναν να περάσει. Ακόμη κι έτσι, δεν γίνεται να προεξοφλήσει κανείς την συνέχεια, όπως φάνηκε σήμερα.

Καταρχήν είδαμε ξανά Honda στις οθόνες! Αυτά τα χρώματα είχαν πολύ καιρό να παίξουν για το βάθρο και να πρωταγωνιστήσουν στην εξέλιξη του αγώνα, αλλά να που θα γινόταν και αυτό.

Ξεκινήσαμε με έναν καιρό που προμηνούσε βροχή χωρίς όμως να την έχουμε μέχρι και την στιγμή που βγήκαν οι αναβάτες στην γραμμή της εκκίνησης. Τότε ήταν που ο αγώνας ανακηρύχθηκε βρόχινος και ακολουθήθηκε αποχώρηση και νέα διαδικασία γρήγορης εκκίνησης.

Χθες λέγαμε πως η εκκίνηση θα είναι πολύ δύσκολη για τον Quartararo έχοντας πίσω του τρεις Ducati, αλλά βάζοντας και την βροχή στην οποία ο Γάλλος έχει μικρή εμπειρία με αυτά τα ελαστικά και αυτή την μοτοσυκλέτα, τα πράγματα ήταν ακόμη πιο δύσκολα.

Οι Ducati έφυγαν μπροστά και εμφανίστηκε και ο Crutchlow να φιγουράρει για την πρώτη τριάδα, ο Quartararo κρατήθηκε και έστριψαν όλοι μαζί με τις Ducati πρώτες φτάνοντας στην τρίτη στροφή όπου ο Rossi θα χάσει πρόσφυση πίσω και θα βγει πολύ νωρίς από τον αγώνα. Ο Mir κάνει ό,τι μπορεί για να μην τον πατήσει και βγαίνει εκτός πίστας μαζί με τον Vinales χάνοντας και οι δύο πολύτιμες θέσεις και χρόνο.

Μπροστά γρήγορα μένουν οι τρεις Ducati με τον Petrucci να οδηγεί τον αγώνα, τον Dovizioso και τον Miller πίσω του και τον Quartararo να χάνει θέσεις σαν πέτρα στην θάλασσα. Αντίθετα ο Alex Marquez από το τέλος της γραμμής εκκίνησης έχοντας ξεκινήσει 18ος τα πήγαινε πολύ καλύτερα στον πρώτο του αγώνα με βροχή στα MotoGP. Κανείς όμως δεν περίμενε πως θα ανέβει στο βάθρο.

Αντιθέτως το βάθρο έμοιαζε κλειδωμένο σε τρεις Ducati οι οποίες και είχαν ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους. Ο Pol Espargaro πήγαινε επίσης καλύτερα από τους υπόλοιπους όμως ήταν ο Rins που άρχισε να ξεχωρίζει. Έχοντας την μεσαία γόμα η Suzuki έγινε η πιο γρήγορη μοτοσυκλέτα στην πίστα σταθερά γύρο με τον γύρο.

Πρώτος άκουσε ο Dovizioso στην δεύτερη θέση τι πρόκειται να γίνει, η ομάδα του έστειλε μήνυμα πως τον ακολουθεί ο Rins την στιγμή που ο Rins ήταν ακόμη τρεις μοτοσυκλέτες πίσω. Καταλάβαιναν όμως στην Ducati πως στην ευθεία της εκκίνησης ο Dovizioso βλέπει στην ταμπέλα την απόσταση με τον Miller πίσω του και θα νομίζει πως δεν υπάρχει κίνδυνος έχοντας ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους, με τον Rins όμως να είναι σίγουρο πως θα τους φτάσει έτσι όπως οδηγούσε.

Αμέσως μετά ενημερώνεται ο Miller στην τρίτη θέση και τέλος ο Petrucci τέρμα μπροστά. Εκεί καταλαβαίνουν πως ο ρυθμός ασφαλείας που έχουν τους προστατεύει από όλους εκτός του Rins που εκείνη των ώρα έφτασε την τελευταία Ducati της αγέλης.

Ο Miller έκανε την καλύτερη δουλειά σαν οπισθοφυλακή, με το που τον πέρασε ο Rins αντεπιτέθηκε αμέσως και συνέχισε τον αγώνα του κρατώντας τον Rins και ακυρώνοντας τις επιθέσεις του, παίρνοντας την τρίτη θέση πίσω κάθε φορά.

Ο Petrucci βελτίωσε τον ρυθμό αντιλαμβανόμενος πως η Suzuki ερχόταν για να τον περάσει και ο Dovizioso θεώρησε πως μπορούσε να το κάνει ακόμη καλύτερα. Πέρασε εμπρός βάζοντας τον Petrucci στην δεύτερη θέση, όσο ο Miller έπαιρνε για άλλη μία φορά την θέση από τον Rins. Πίσω ο Morbidelli θα έπεφτε, θα έμπαινε στην πίστα αλλά με την κάμερα να κρέμεται του έβγαλαν μήνυμα να βγει και εγκατέλειψε τον αγώνα.

Ο Petrucci αντιστέκεται και οδηγεί το θέμα με τον Dovizioso σε κόντρα, κρατά τα φρένα για να στρίψει από την εξωτερική στο εσάκι κάνοντας την εσωτερική και έρχεται ο Rins από τέρμα μέσα, με αυτό που λέμε «αφρενάριστος» σε μία κίνηση που ήθελε πολύ τσαμπουκά και δεν θα την έκανε και κανείς άλλος. Αλλά την έφερε εις πέρας καθαρά με μία υποψία ντριφταρίσματος κάνοντας στάντουιτς τον Dovizioso πάνω στον Petrucci με τον Miller να βγαίνει εκτός πίστας για να μην τους χτυπήσει. Διότι ξαφνικά γέμισε μπροστά του η πίστα μοτοσυκλέτες δεν είχε καμία γραμμή δική του. Βγαίνει εκτός, κόβοντας το εσάκι και αφήνει σωστά τον Rins να περάσει σηκώνοντας το χέρι, με τον Dovizioso να μένει πίσω τους.

Ο Miller θα συνέχιζε να κυνηγά τον Rins μέχρι που θα έσπαγε η μοτοσυκλέτα του, για άλλη μία φορά. Εξοργισμένος έφτασε στο box ουρλιάζοντας και πετώντας τα γάντια του στους μηχανικούς σε μία εικόνα που δεν είναι η καλύτερη για την ομάδα αλλά που δεν γίνεται και να μην την δικαιολογήσει κανείς…
Ο δρόμος ήταν ανοικτός για τον Rins διότι είχε τον ρυθμό να πάρει την νίκη από τον Petrucci και να κάνει κάτι απίθανο για την Suzuki. Και εκεί ακριβώς έπεσε, εκεί που είχε πάει να κάνει την διπλή προσπέραση πιο πριν… Προσπαθεί να βγει γρήγορα ξανά στην πίστα για να κρατήσει τους πόντους, μιας και από τις πολλές πτώσεις όλα ήταν πιθανά, και πάνω στην φούρια μένει στην κάμερα πιασμένος ένας ιμάντας από τους κριτές που τον βοηθούσαν. Του έβγαλαν μήνυμα να βγει εκτός, και εκείνη την ώρα ο ιμάντας πιάστηκε και στην πίσω δαγκάνα, σταμάτησε τον πέταξε στην άκρη και συνέχισε τον αγώνα, χωρίς τελικά να πάρει πόντους καθώς έμεινε στην 16η θέση.

Μπροστά δεν θα είχε τελειώσει το δράμα. Ο Dovizioso δεν γίνεται να κρατηθεί στην δεύτερη πλέον θέση, πίσω του ο Pol Espargaro έχει χάσει την μάχη από τον Alex Marquez που τον παρακολουθούμε τόση ώρα να ανεβαίνει θέση – θέση και να πηγαίνει για την Ducati.

Ο Marquez περνά τον Dovizioso και μαζί του αμέσως και ο Pol Espargaro καθώς ο Ιταλός δεν είχε καθόλου πρόσφυση από το πίσω ελαστικό! Αν ο αγώνας είχε λίγους γύρους ακόμη ο Zarco θα είχε αλλάξει πλήρως την κατάταξη από την στιγμή που γυρνούσε ταχύτερα από όλους σε έναν αγώνα που νόμιζες πως θα είναι πολύ βαρετός μετά τους πρώτους δύο γύρους και κατέληξε άκρως απρόβλεπτος!

Με την νίκη του Petrucci 7 διαφορετικοί αναβάτες έχουν ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου αυτή την σεζόν και με την δεύτερη θέση του Marquez 15 διαφορετικοί έχουν καλύψει τις υπόλοιπες θέσεις! Ο Mir δεν κατάφερε να περάσει και τον Quartararo ώστε να κερδίσει λίγους πόντους ακόμη ωστόσο είναι πλέον δεύτερος στην βαθμολογία του πρωταθλήματος που δεν ξέρεις που θα κλείσει…

Α/Α
N#
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Km/h
Χρόνος/Διαφ.
1
9
Ducati
142.1
45'54.736
2
73
Honda
142.1
+1.273
3
44
KTM
142.1
+1.711
4
4
Ducati
141.9
+3.911
5
5
Ducati
141.9
+4.310
6
88
KTM
141.9
+4.466
7
30
Honda
141.8
+5.921
8
6
Honda
141.3
+15.597
9
20
Yamaha
141.3
+16.687
10
12
Yamaha
141.3
+16.895
11
36
Suzuki
141.3
+16.980
12
33
KTM
140.8
+27.321
13
63
Ducati
140.4
+33.351
14
41
Aprilia
140.2
+39.176
15
27
KTM
139.6
+51.087
 
42
Suzuki
138.4
+1'14.190
Εγκατέλειψαν
 
43
Ducati
139.9
7 Laps
 
21
Yamaha
136.7
8 Laps
 
35
Honda
141.0
9 Laps
 
53
Ducati
133.5
12 Laps
 
38
Aprilia
138.4
18 Laps
 
46
Yamaha
 
0 Lap

Ετικέτες

MotoGP ΗΠΑ: Νίκη Bagnaia μετά από πτώση Marc Marquez

Αγώνας με ελάχιστες μάχες εμπρός
MotoGP ΗΠΑ: Νίκη Bagnaia μετά από πτώση Marc Marquez
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

30/3/2025

Δράμα στην COTA πριν αρχίσει ο αγώνας που οδήγησε σε καθυστέρηση της εκκίνησης, μία καθυστέρηση που μερίδα φίλαθλων των MotoGP είναι έτοιμοι να την χρεώσουν εξ ολοκλήρου στον Marc Maraquez όταν στην πράξη ήταν ένας από όλους που αποφάσισαν αλλαγή ελαστικών την τελευταία στιγμή. Η αλήθεια είναι ότι αν δεν έκανε εκείνος την κίνηση δεν θα την έκανε και κανείς άλλος, ωστόσο δεν μπορείς να τον κατηγορήσεις για υποκινητή, και μάλιστα μόνο με το παράδειγμά του χωρίς να μιλήσει. Είναι σαν να τον κατηγορείς που οι άλλοι τον θεωρούν ως εκείνον τον γκουρού που πρέπει να αντιγράψουν για να πετύχουν και αυτό θα ήταν εξωφρενικό, παρότι σίγουρο πως θα γίνει από μία μικρή μερίδα.

Στην πράξη η βροχή έφερε τα πάνω κάτω, ο Quartararo έπεσε στον sitting lap, το safety car τράκαρε στην 15η στροφή και πάνω που ανακοινώθηκε ο αγώνας βρεγμένος, έκοψε και άρχισε να στεγνώνει.

Ήταν θέμα χρόνου λοιπόν να στεγνώσει τελείως η αγωνιστική γραμμή και μάλιστα θέμα λεπτών. Δεν ήξερες σε ποιο γύρο του αγώνα τα βρόχινα ελαστικά θα είναι κατεστραμμένα και δεν θα μπορείς να οδηγήσεις αλλά ήταν σχεδόν βέβαιο πως θα γίνει αυτό και έτσι 3 οδηγοί πήραν το ρίσκο να μπουν με slick. Με τον Miller το περιμένεις αυτό, πάντα παίρνει το ρίσκο στην βροχή και ορισμένες από τις καλύτερες στιγμές της καριέρας του, όπως στο Assen πριν από μία δεκαετία, ήρθαν όταν πήρε το ρίσκο. Δεν το περιμένεις από τον νεαρό Ai Ogura αλλά και εκείνος βγήκε με slick.

Καθόλου περίεργο που ήταν τσατισμένοι όταν είδαν την εκκίνηση να καθυστερεί για να αλλάξουν όλοι ελαστικά λοιπόν, καθώς ο κανονισμός είναι ξεκάθαρος, πρέπει να τιμωρηθούν όσοι εγκαταλείπουν την γραμμή εκκίνησης. Τι να κάνεις όμως; Μία επανάληψη της πιο περίεργης εκκίνησης ποτέ, της εκκίνησης της Αργεντινής; Είναι σαν να τιμωρείς και την ασφάλεια μαζί, από την στιγμή που ήρθαν έτσι τα πράγματα και η πίστα στέγνωσε ελάχιστα λεπτά πριν την εκκίνηση, το να μπουν όλοι μέσα με βρόχινα που δεν θα άντεχαν ούτε για τρεις γύρους, θα είχε επίπτωση στην ασφάλεια των αναβατών και κατά επέκταση στην διοργάνωση.

Το μόνο λάθος που φαίνεται αυτή την στιγμή, είναι πως καθυστέρησαν να αλλάξουν την κατάσταση του αγώνα και να δώσουν το περιθώριο σε όλους να αλλάξουν ελαστικά!

Στην εκκίνηση την κανονική αυτή τη φορά, ο Marquez φεύγει εμπρός με μεγαλύτερη διαφορά από τον Bagnaia εχθές στον αγώνα Sprint και αμέσως χτίζει και μία μικρή απόσταση. Ο Bagnaia παίζει πολύ έντονα με τον Alex Marquez και οι δυο τους αλλάζουν αρκετές φορές δεύτερη-τρίτη θέση με τελική επικράτηση του Bagnaia.

Ο Marc Marquez είναι όμως πάνω από δύο δευτερόλεπτα εμπρός. Μία μεγάλη διαφορά για κάποιον που έχει δηλώσει πως πλέον έχει μάθει να ελέγχει ξεκάθαρα τον αγώνα όταν είναι εμπρός για να μην χρειαστεί το ρίσκο του παρελθόντος. Ίσως να ήθελε να χτίσει απόσταση για την στιγμή που ο Bagnaia θα ξέφευγε από τον Alex Marquez και θα τον πλησίαζε, ίσως το ρίσκο εκείνη την στιγμή να ήταν για προστασία αργότερα, θα το εξηγήσει ο ίδιος σίγουρα, σε κάθε περίπτωση η πτώση του ήταν ένα λάθος που εύκολα μπορεί να είχε αποφευχθεί!

Πάτησε πάνω στο κερμπ που προφανώς κρατούσε ακόμη νερό και σημείωσε μία πτώση κρατώντας την μοτοσυκλέτα για να μην σβήσει. Δεν τα κατάφερε, την έβαλε εμπρός με την βοήθεια του προσωπικού της πίστας και ξανά μπήκε στην 18η θέση χωρίς δεξιό μαρσπιέ και ζελατίνα. Οδήγησε αρκετούς γύρους με αυτόν τον τρόπο, χωρίς μαρσπιέ και το πόδι στον αέρα, μέχρι να βεβαιωθεί πως δεν θα ερχόταν καμία σημαία που θα αλλάζει την πορεία του αγώνα και θα του έδινε μία ευκαιρία να παλέψει για τους βαθμούς, ούτε και θα έπεφταν τόσοι πολλοί εμπρός που θα ανέβαινε ξανά μέσα στους βαθμούς.

Ο Bagnaia πράγματι ανέβηκε μετά από αυτό σε διαφορά με τον Alex Marquez, ίσως αν ο Marc Marquez δεν έπεφτε θα βλέπαμε μία κινητικότητα στο τέλος του αγώνα για τις θέσεις του βάθρου που αλλιώς ήταν κλειδωμένες.

Είναι κρίμα γιατί η πίστα αυτή είναι μία από εκείνες που για να χάσει την νίκη θα πρέπει να πέσει, ενώ φέτος είχε παραμείνει απόλυτα ανίκητος από την αρχή της σεζόν.

Σε κάθε περίπτωση η πιο δυνατή στιγμή του αγώνα είναι οι αντιδράσεις του Bagnaia και των άλλων οδηγών όταν ο Marc Marquez άρχισε να τρέχει στα pit για να αλλάξει μοτοσυκλέτα. Αν δείτε την εικόνα τους να αντιδρούν στο τρέξιμο του Marc Marquez ενώ πριν δεν είχαν καμία προδιάθεση να εγκαταλείψουν το grid, καθισμένοι όλοι τους πάνω στις μοτοσυκλέτες τους, θα διαπιστώσετε το πώς τον αντιμετωπίζουν οι ίδιοι.

Αυτή την στιγμή ο Alex Marquez προηγείται για πρώτη φορά στο πρωτάθλημα, έστω και για έναν βαθμό διαφοράς από τον αδερφό του και σχεδόν δέκα πίσω ακολουθεί ο Bagnaia. Είναι πολύ νωρίς βέβαια ακόμη, ενώ περιμένουν και την αποσταθεροποίηση που θα φέρει, αν φέρει, η επάνοδος του Martin που λείπει έντονα η παρουσία του από τους πρώτους αγώνες της σεζόν.