MotoGP Japan: Με το πέπλο της βροχής

Απίστευτος ο Dovizioso στο 3ο μέρος του αγώνα
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/10/2017

Εξομάλυνση των ιπποδυνάμεων και ανάδειξη του ρίσκου φέρνει το πέπλο της βροχής, σ’ έναν αγώνα που ο καιρός άφηνε από την αρχή μόνο δύο πιθανότητες, είτε πολύ νερό, είτε τόσο που να μην ξέρεις τι ελαστικά θα πρέπει να μπουν. Ήταν επίσης βέβαιο και φάνηκε και την Παρασκευή, πως ο Marquez θα κάνει έναν καλό αγώνα έχοντας την Ducati του Dovizioso να τον κυνηγά για να του πάρει την πρώτη θέση. Χθες όμως, στις δοκιμές για την κατάταξη, οι Ducati που θα κυνηγούσαν τον Marquez πολλαπλασιάστηκαν. Ο Lorenzo θύμιζε παλιότερες εποχές σε στεγνό αγώνα, και ο Petrucci αναδείκνυε το ταλέντο του στην βροχή. Έτσι ξεκίνησε κι αυτός ο αγώνας, με τον Lorenzo πρώτα και τον Dovizioso επίσης, να κάνουν φοβερή εκκίνηση και να βρίσκονται εμπρός, όσο ο Marquez έκλεβε την πρώτη θέση από τον Zarco.

Όμως ας πάμε ανάποδα, ας πάμε κατευθείαν στον τέλος. Γιατί οι τελευταίοι γύροι έκαναν έναν ήδη πολύ όμορφο αγώνα να γίνει επικός. Οι αναβάτες που αγωνίζονται για το πρωτάθλημα έπαιζαν δυνατά με την πτώση καθώς πάλευαν να περάσουν ο ένας τον άλλο, σε μία αλληλουχία που τόσο θύμιζε τον αγώνα της Αυστρίας! Ο Dovizioso θα κέρδιζε τελικά με μικρή διαφορά αυτή την έντονη μάχη, με τον Marquez να προσπαθεί στην τελευταία στροφή να κάνει το ακατόρθωτο, ακριβώς όπως είχε κάνει και στην Αυστρία, ενώ ήδη είχε γλιτώσει μία πτώση! Οι τελευταίοι γύροι που έφεραν την Ducati νικήτρια στο σπίτι της Honda, όπως έχει γίνει και στο παρελθόν με τον Stoner, θα είναι στο μέλλον στιγμιότυπα που θα επαναλαμβάνονται!

Η βροχή συχνά μετατρέπει τους αγώνες MotoGP σε βαρετούς, κατά μία έννοια, καθώς μονάχα οι πτώσεις είναι το μόνο αναπάντεχο. Με τους αναβάτες πίσω να μην έχουν ορατότητα από το σπρέι των εμπρός οι προσπεράσεις και οι μάχες γίνονται πιο προσεκτικά, Αυτή η σεζόν όμως είναι έντονα μαχητική και ολοκληρωτικά απρόβλεπτη, οπότε και ο συγκεκριμένος αγώνας δεν θα ξέφευγε από τον κανόνα αυτό. Τον Marquez γρήγορα άρχισαν να τον κυνηγούν οι Ducati με τον Lorenzo να εντυπωσιάζει για τις συνθήκες αυτές και να βρίσκεται πίσω του, ρίχνοντάς τον έπειτα στις πίσω θέσεις. Ο Petrucci με το μαλακό ελαστικό είχε την δυνατότητα να κυνηγήσει τους πάντες στην βροχή και οι πρώτοι γύροι οδήγησαν τελικά την Honda του Marquez να έχει δύο Ducati εμπρός και μία πίσω της. Ο Petrucci οδηγούσε τον αγώνα και μάλιστα θα το έκανε για αρκετούς γύρους, ο Lorenzo ήταν δεύτερος ενώ πίσω από τον Marquez, στην τέταρτη θέση, ακολουθούσε ο Dovizioso.

Οι εργοστασιακές Yamaha πάλευαν στις πίσω θέσεις, οι Suzuki πήγαιναν εξαιρετικά και το μπουλούκι θα αργούσε λίγο ακόμα να ξεκαθαρίσει. Μόλις ο Marquez πέρασε τον Lorenzo με τσαμπουκά, αλλά καθαρά, έστρωσε και τον δρόμο για τον Dovizioso να κάνει το ίδιο. Αυτό έφερε τον Lorenzo στα δόντια του Zarco, που είχε την pole position και ονειρευόταν έναν αγώνα όπως τότε στο Qatar, αλλά χωρίς την πτώση. Το όνειρο αυτό ξεμάκραινε για τον Zarco, οπότε όποιος ήταν μπροστά του θα υπέφερε, κι αυτός ήταν ο Lorenzo. Ο Γάλλος πέρασε τον Ισπανό με τις δύο μοτοσυκλέτες να ακουμπούν και τον Lorenzo να κουνά το κεφάλι απογοητευμένος. Αυτό ήταν.

Από εκείνη την στιγμή ο Lorenzo θα γινόταν ο αναβάτης που ξέρουμε. Πέφτοντας στην κατάταξη όπως οι πέτρες από τα βράχια, αδυνατώντας να διαχειριστεί εκείνο που μόλις έγινε. Τον έφτασε ο Rossi που ανέβαινε μία-μία τις θέσεις από την δωδεκάδα, και τον πέρασε με μία απογοητευτική εξέλιξη που κανείς δεν περίμενε. Ο Rossi δεν φαινόταν να ρισκάρει, δεν φαινόταν πως οι προσπεράσεις και η αργή και σταθερή άνοδος γινόταν με την πτώση να καραδοκεί, αλλά αυτό ακριβώς έγινε. Χάνοντας πρόσφυση από το πίσω ελαστικό, την αχίλλειο πτέρνα των Yamaha στο βρεγμένο Motegi, ο Rossi έπεσε δίνοντας ένα από τα πιο αποκαρδιωτικά στιγμιότυπα, καθώς έβλεπες μέσα από το κράνος την απογοήτευσή του. Με τον τροχό της Yamaha ακόμα να γυρίζει, ο Rossi της έριξε μία ματιά και περπατώντας – το πιο σημαντικό στην δική του περίπτωση- επέστρεψε στα pit..

Ο Zarco δεν θα κατάφερνε να κρατήσει τις Suzuki πίσω του, ούτε και την Aprilia του Aleix Espargaro που στην Ιαπωνία ξεδίπλωσε το ταλέντο του όλο το τριήμερο, θα κατάφερνε όμως να τερματίσει μπροστά από τον Vinales δίνοντας άλλο ένα παράδειγμα για τις διαφορές της προηγούμενης Yamaha…

Με τον Petrucci να μην μπορεί να αντισταθεί στους δύο πρώτους μόλις το ελαστικό άρχισε να γίνεται slick, ο αγώνας εξελίχθηκε στην μάχη που περιμέναμε πριν οι ομάδες πάνε στην Ιαπωνία, αυτό που φαινόταν από τις δοκιμές. Σε μία μάχη του Dovizioso με τον Marquez, μία επανάληψη εφάμιλλη, αν όχι καλύτερη, από την πρώτη τους μάχη αυτή την σεζόν με το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα! Το πρωτάθλημα ανήκει εξίσου και στους δύο, όσο οδηγούμαστε στην Αυστραλία…  

 
ΘΕΣΗ
ΑΝΑΒΑΤΗΣ
ΜΟΤΟ
Km/h
ΧΡΟΝΟΣ/ΔΙΑΦ.
1
Ducati
146.3
47'14.236
2
Honda
146.3
+0.249
3
Ducati
145.8
+10.557
4
Suzuki
145.3
+18.845
5
Suzuki
145.1
+22.982
6
Ducati
145.1
+24.464
7
Aprilia
144.9
+28.010
8
Yamaha
144.8
+29.475
9
Yamaha
144.4
+36.575
10
Ducati
143.8
+48.506
11
KTM
143.5
+56.357
12
Yamaha
143.3
+1'00.181
13
Aprilia
143.2
+1'00.980
14
Ducati
143.1
+1'03.118
15
Honda
143.1
+1'03.514
16
Ducati
143.1
+1'04.162
17
KTM
143.0
+1'06.271
18
Honda
142.6
+1'13.250
 
Ducati
142.6
3 Laps
 
Honda
143.0
4 Laps
 
Ducati
133.9
5 Laps
 
Honda
137.6
10 Laps
 
Yamaha
142.0
19 Laps
 
Yamaha
137.6
21 Laps

 

Η δεύτερη πτώση του Crutchlow καθώς στην πρώτη πήγε στα pit, και βγήκε ξανά στον αγώνα, σε ένα τριήμερο που δεν πήγε καθόλου καλά για τον ίδιο και.. για όποιον ήταν μπροστά του

 

Ετικέτες

Yamaha Y/AI και Fabio Quartararo - Όλα για τον τίτλο στο MotoGP 2025 [VIDEO]

Ποιος V4 κινητήρας... Η λύση για το Πρωτάθλημα έρχεται μέσω χρονομηχανής, από το Τόκιο του 2125
Fabio Quartararo - Tokyo Override
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/11/2024

Εντάξει, μας πιάσατε, αυτή η μοτοσυκλέτα δεν είναι η M1 του 2025, αλλά το πρωτότυπο μοντέλο Y/AI της Yamaha που εμφανίζεται στη νέα σειρά anime "Tokyo Override" του Netflix, με την ιαπωνική εταιρεία να επιδεικνύει το concept στην ομάδα MotoGP της, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να φωτογραφίζονται καβάλα σε αυτό.

Η είδηση αφορά τη συνεργασία της Yamaha με το Netflix, στην παραγωγή του Tokyo Override (για το οποίο σας είχαμε γράψει ΕΔΩ), ενός πρωτότυπου anime που κυκλοφορεί παγκοσμίως μέσω streaming, από τις 21 Νοεμβρίου 2024.

Το Tokyo Override, σκηνοθεσίας των FUKUDA, Yusuke και Veerapatra Jinanavin, διαδραματίζεται στο Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον, όπου η AI έχει ενσωματωθεί στην καθημερινή ζωή και όλες οι πτυχές της αστικής ζωής είναι αυτοματοποιημένες. Σε αυτό το γεμάτο δράση με μοτοσυκλέτες anime επιστημονικής φαντασίας, υπαρκτές και πρωτότυπης σχεδίασης μοτοσυκλέτες πρωταγωνιστούν στους δρόμους του Τόκιο.

Το Δημιουργικό Κέντρο της Yamaha Motor έδωσε την πλήρη συνεργασία του στην παραγωγή της σειράς, παρέχοντας δεδομένα 3D και υποστήριξη για τη χρήση ήχων των YZF-R1 και VMAX της Yamaha, καθώς και τη συνεργασία με το World Building για την ιστορία και τη σχεδίαση της πρωτότυπης αγωνιστικής μοτοσυκλέτας concept Y/AI που κυκλοφορεί 100 χρόνια από τώρα, στο μέλλον.

Yamaha YAI

Ένα από τα κυριότερα σημεία του Tokyo Override είναι οι σκηνές δράσης, όπου η ηρωίδα Amarin τρέχει σε αγώνες στο φουτουριστικό Τόκιο, επάνω στη σέλα της Y/AI, με τη Yamaha να συνεργάζεται και να επιβλέπει διάφορα μέρη της διαδικασίας παραγωγής. Για παράδειγμα, οι χαρακτήρες διασχίζουν τους δρόμους της πόλης του μέλλοντος σε θρυλικές κλασικές μοτοσυκλέτες, όπως οι Yamaha YZF-R1 και VMAX. Πέρα από την παροχή των δεδομένων τρισδιάστατης σχεδίασης και ηχογραφήσεων του ήχου των πραγματικών μοντέλων, οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές της Iwata συμμετείχαν επίσης ενεργά στη διαδικασία παραγωγής της σειράς, δημιουρτώντας τη σκηνή των αγώνων μοτοσυκλέτας 100 χρόνια στο μέλλον και σχεδιάζοντας τη μοτοσυκλέτα που αγωνίζεται.

Μετά τον σχεδιασμό της φουτουριστικής μοτοσυκλέτας στον υπολογιστή, η Yamaha δημιούργησε ένα κανονικού μεγέθους πρωτότυπο μοντέλο της Y/AI, το οποίο θα εκτεθεί στην ερχόμενη Motor Expo 2024 στην Ταϊλάνδη (29 Νοεμβρίου - 10 Δεκεμβρίου).

"Αυτό που ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν η διαδικασία δημιουργίας σεναρίου, η λεγόμενη World Building που ακολουθήσαμε με την ομάδα παραγωγής", αναφέρει ο Satoshi Nakamura από το Τμήμα Σχεδιασμού και Προγραμματισμού. "Δαπανήσαμε πολύ χρόνο σε πολυάριθμες συζητήσεις για το πώς θα ήταν ο κόσμος του Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον και συγκεντρώσαμε τα αποτελέσματα σε μια 'βίβλο' την οποία θα ακολουθούσαμε κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Τα γεγονότα και τα οχήματα που βλέπετε στη σειρά, αλλά και το ίδιο το σενάριο είναι όλα βασισμένα σε αυτήν την 400 σελίδων βίβλο."

Yamaha YAI

Στην κοινωνία που κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από AI, όπως απεικονίζεται στο Tokyo Override, τροχαία ατυχήματα και άλλα παρόμοια προβλήματα είναι πολύ λιγότερο πιθανό να συμβούν. Από την άλλη πλευρά, ο κόσμος των αγώνων συνεχίζει να είναι πολύ πιο απρόβλεπτος.

"Στους αγώνες, είναι πάντα δυνατό να προκύψουν μη αναμενόμενες ατυχίες. Η ιδέα του να προτάσσεται αυτό ως μέσο για την αναγνώριση κινδύνων και την εύρεση δρόμων για μετάβαση σε ασφαλέστερο περιβάλλον είναι μοναδική και, καθώς ο πρόσθετος παράγοντας της ψυχαγωγίας είναι συνυφασμένος με τους αγώνες, ένιωθα ότι υπήρχε μια αίσθηση της πραγματικότητας όταν προσπαθούσα να φανταστώ τι νόημα θα έχουν οι αγώνες σε 100 χρόνια από σήμερα", εξηγεί ο Nakamura.

Ετικέτες