MotoGP Ιαπωνίας: Το ολέθριο λάθος του Fabio Quartararo που άλλαξε την Moto2

Ο αγώνας και τα παρελκόμενα
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

24/10/2018

Ο Fabio Quartararo που αγωνίζεται στην Moto2 έδωσε έναν εξαιρετικό αγώνα στην Ιαπωνία κατά το -MOTUL GRAND PRIX OF JAPAN- και κατάφερε να τερματίσει πρώτος, υπερασπιζόμενος τη θέση του με μπόλικη μαεστρία στις επιθέσεις του Bagnaia. Στην αρχή του αγώνα κατάφερε να περάσει στην πρώτη θέση, όμως ο Bagnaia που είχε ξεκινήσει απ’ την Pole Position εκμεταλλεύτηκε πλήρως το λάθος του Γάλλου αναβάτη στη πρώτη στροφή και ηγήθηκε του αγώνα. Ένα λάθος που γρήγορα διορθώθηκε απ’ τον Quartararo, που στον τρίτο κιόλας γύρο ανέκτησε πάλι τη πρώτη θέση και παρέμεινε εκεί μέχρι τη καρό σημαία. Μετά το πρώτο μισό του αγώνα το ζευγάρι ανέβασε ρυθμούς, ξεκινώντας μια μάχη σώμα με σώμα, ενώ παράλληλα απομακρύνθηκε περαιτέρω απ’ τον BaldassarriΟι πρώτες προειδοποιητικές βολές ξεκίνησαν να πέφτουν απ’ τον Ιταλό στο 19ο γύρο για τη διεκδίκηση της πρώτης θέσης, όμως δεν κατάφεραν να σπάσουν τη ψυχολογία του Fabio που ήταν προσηλωμένος στο στόχο του. Δύο γύρους πριν το τέλος, με τον Francesco να έχει μείνει πίσω ανήμπορος να επιτεθεί στην 7 και 8 στροφή που ήταν τα δυνατά του σημεία, ο Fabio “κλείδωσε” το πρώτο σκαλί του βάθρου μαζί με τη δεύτερη νίκη του για τη φετινή σεζόν…Ή τουλάχιστον έτσι νόμιζε. 

Μετά από έναν τόσο θεαματικό αγώνα και μετά από τόσο κόπο η νίκη του δεν θεωρήθηκε έγκυρη και ο υπαίτιος για αυτό ήταν η πίεση των ελαστικών του. Συγκεκριμένα μέσα στο βιβλίο των κανονισμών, δεν αναφέρεται ονομαστικά το ανώτερο και κατώτερο όριο στις πιέσεις των ελαστικών, καθώς ορίζεται από τον κατασκευαστή –δηλαδή τη Dunlop στη προκείμενη περίπτωση- πριν από την έναρξη του αγώνα ή των δοκιμαστικών. Ο λόγος που γίνεται αυτό οφείλεται στις καιρικές συνθήκες της πίστας που διαρκώς μεταβάλλονται, με αποτέλεσμα να ορίζουν ουσιαστικά ποια είναι η καταλληλότερη πίεση στα ελαστικά λίγο πριν μπουν οι αναβάτες στην πίστα. Η Dunlop ανακοινώνει την τιμή πριν την έναρξη του αγώνα, ενώ μετά τη διεξαγωγή του αγώνα οι μοτοσυκλέτες μπαίνουν κάτω από το μικροσκόπιο και εξετάζονται από τους τεχνικούς της διοργάνωσης, όπως συμβαίνει και πριν την έναρξη. Ένας απ’ αυτούς τους ελέγχους περιλαμβάνει και τη μέτρηση της πίεσης των ελαστικών. Οι τεχνικοί ελέγχοντας τη μοτοσυκλέτα του Fabio ανακάλυψαν πως τα ελαστικά του είχαν λιγότερη πίεση από αυτό που θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να θεωρηθεί παράβαση και το αποτέλεσμά του να μην μετρήσει στον αγώνα, αφαιρώντας το Γάλλο αναβάτη απ' το πρώτο σκαλί του βάθρου πριν καλά καλά ανέβει.

Ο Quartararo δηλώνει πως όλο αυτό ήταν ένα ολέθριο λάθος:

"Η πίεση των ελαστικών για σήμερα έπρεπε να είναι στο 1.4 και βρέθηκα με 1.39 που είναι τίποτα. Αν με ρωτάτε είμαι ο νικητής του αγώνα, δεν έχει καμία διαφορά η πίεση αυτή, αλλά είναι αυτό που είναι.. δυστυχώς. Είμαι ευτυχής που είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί"

Ετικέτες

MotoGP-Jorge Martin: Αργή αλλά σταθερή η βελτίωση της κατάστασής του

Παραμένει στο Κατάρ - O Savadori στη θέση του για τον γύρο στη Jerez
Jorge Martin κατάσταση υγείας 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

17/4/2025

Αργά αλλά σταθερά η κατάσταση του Jorge Martin που βρίσκεται ακόμη σε νοσοκομείο του Κατάρ βελτιώνεται και η Aprilia Racing εμφανίζεται ελαφρώς αισιόδοξη.

Ο άτυχος παγκόσμιος πρωταθλητής βρίσκεται στο γενικό νοσοκομείο Hamad στην πρωτεύουσα του Κατάρ και η κατάστασή του παρακολουθείται στενά.

Τα κατάγματα στα πλευρά του Martin δεν είναι εκείνα που χρήζουν στενής παρακολούθησης αλλά το τραύμα που έχει στον πνεύμονα ο Ισπανός, η αναπνοή του οποίου εξακολουθεί να υποστηρίζεται μηχανικά. Ο Martin αναφέρει ότι πονάει αλλά πλέον είναι σε θέση να κινείται λίγο περισσότερο και να νιώθει λίγο καλύτερα και ευχαριστεί όλους εκείνους που τον υποστηρίζουν και του προσφέρουν βοήθεια.

Σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση της Aprilia Racing οι εξετάσεις δείχνουν ότι η κατάσταση βελτιώνεται ωστόσο τα σπασμένα πλευρά προκαλούν ακόμη πόνο μεγάλης έντασης στον εργοστασιακό αναβάτη των Ιταλών και αυτό περιορίζει στο ελάχιστον δυνατό και την κινητικότητά του.

Τώρα έχει προτεραιότητα να διασταλεί πλήρως ο πνεύμονας που είχε καταρρεύσει εξαιτίας του τραύματος που είχε υποστεί ο Ισπανός και τότε το ιατρικό επιτελείο θα αφαιρέσει την αποστράγγιση που έχει τοποθετηθεί (όταν φτάσει στο 90%), ενώ θα σταματήσει και η μηχανική υποστήριξη της αναπνοής του. 

Όταν με το καλό γίνει και αυτό τότε είναι που θα αρχίσει να σχεδιάζεται η επιστροφή του Martin στην Ευρώπη με το Noale να βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με το επιτελείο του νοσοκομείου που κουράρει τον Martin, τον ιατρικό διευθυντή του MotoGP, Angel Charte αλλά και τον Franco Perona της Lifenet Healthcare, με την οποία συνεργάζεται η ιταλική ομάδα.

O Lorenzo Savadori θα είναι ο αναβάτης που θα οδηγήσει τη δεύτερη εργοστασιακή Aprilia αντί του Jorge Martin στο Grand Prix της Jerez.