MotoGP Ιαπωνία: Νίκη Miller σε αγώνα-jackpot Quartararo!

Ανάσα από την 8η θέση για Yamaha
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

25/9/2022

Αγώνας φωτιά για το πρωτάθλημα, αγώνας ντροπής επίσης για τους Ιάπωνες κατασκευαστές καθώς για αυτούς μετρά πολύ η σημειολογία και το να έχεις την KTM να με δύο μοτοσυκλέτες μπροστά και την Suzuki να πιάνει φωτιά, σε έναν αγώνα που οι Ducati ήταν καλύτερες συνολικά αλλά και ειδικά, δεν είναι η καλύτερη εικόνα για τους διευθυντές των εργοστασίων που βρέθηκαν στην πίστα της έδρας τους.

Το μεγαλύτερο ερωτηματικό για τις ομάδες ήταν η επιλογή ελαστικών καθώς η τελευταία φορά που είχαν δεδομένα για σήμερα, ήταν πριν από τρία χρόνια, οπότε βασικά δεν είχαν δεδομένα. Ο Martin ήθελε να βάλει την σκληρή πίσω γόμα, αλλά δεν το έκανε γιατί δεν τα είχε δοκιμάσει και πήγε με την σίγουρη επιλογή. Ο Binder είπε να τα δοκιμάσει μέσα στον αγώνα, κόντεψε να πέσει στους πρώτους γύρους που πίεσε αλλά στο  τέλος και οι δύο είπαν πως αυτή είναι η σωστή επιλογή.

Ο Marquez άλλαξε δύο φορές ελαστικό την τελευταία στιγμή και τελικά έτρεξε με την μαλακή πίσω γόμα, θέλοντας να κάνει την επίθεσή του στην αρχή όσο έχει τις δυνάμεις του αλλά στο τέλος το πλάνο αυτό δεν του βγήκε. Τέταρτος αλλά μακριά από το βάθρο είναι για τον ίδιο μία νίκη απέναντι σε αυτό που πέρασε και ένα καλό αποτέλεσμα σε κάθε περίπτωση, αλλά όχι για το κοινό που θέλει να βλέπει θαύματα, θέλει την μαγεία. Ας μην ξεχνάμε πως ο Marquez έπαθε, ότι έπαθε, ακριβώς γιατί κυνήγησε το θαύμα, ακριβώς γιατί πήγε να γίνει super hero.

Η εκκίνηση δεν ήταν εύκολη και ευτυχώς δεν υπήρχαν προβλήματα επαφής αναβατών, αγκώνες άγγιξαν, ο Zarco βρέθηκε πίσω, αλλά προβλήματα δεν υπήρχαν. Ο Binder έκανε μία φοβερή εκκίνηση, όπως και ο Marquez αλλά κέρδισε η KTM που είχε και την εσωτερική και έστριψε πρώτος ο Binder χωρίς να υπάρχει έκπληξη εδώ. Στον προηγούμενο αγώνα πέρασε πέντε στις εκκινήσεις και μαζί με τον Oliveira το έχουν κάνει αρκετές φορές αυτό. Όπως και οι Suzuki, σε σημείο που ήταν η τετράδα που περίμενες να κάνει την διαφορά όταν έσβηναν τα φώτα, αλλά δεν ήταν σε κάθε αγώνα και δεν συνέβαινε παντού και πάντα. Σε κάθε περίπτωση δεν ήταν η πρώτη φορά που βλέπαμε μία KTM να εκτοξεύεται στην εκκίνηση και αυτή την φορά που ο Binder ξεκινούσε από την πρώτη σειρά για πρώτη φορά στην καριέρα του στην μεγάλη κατηγορία των MotoGP, η έκπληξη στην πρώτη στροφή ήταν μικρή.

Μεγάλοι χαμένοι από την εκκίνηση ήταν ο Aleix Espargaro και ο Zarco, ο οποίος μετά από την επίθεση Martin έμπλεξε με Vinales και τους υπόλοιπους αναβάτες και βρέθηκε στην 7η θέση και από εκεί κατρακύλησε γρήγορα και προς τα κάτω.

Το περιστατικό με τον Aleix Espargaro είναι άκρως απογοητευτικό καθώς είχε τον ρυθμό, όπως φάνηκε μετά, για να μείνει μπροστά από τον Quartararo και να μειώσει την διαφορά του στο πρωτάθλημα ή τουλάχιστον να μην την αφήσει να αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Η Aprilia έχει εδώ απαντήσεις που πρέπει να δώσει, όχι μόνο για το ηλεκτρικό πρόβλημα που δεν έπρεπε να εμφανιστεί στον αγώνα, αλλά γιατί ο Aleix Espargaro σήκωσε χέρι και δήλωσε πως υπάρχει πρόβλημα από την εκκίνηση του warm -up. Είχαν λοιπόν μερικά λεπτά στην διάθεσή τους για να είναι περισσότερο έτοιμοι όταν έμπαινε στα pit για να αλλάξει μοτοσυκλέτα. Δεν βρήκε κανέναν στην θέση του, οπότε την πέταξε κάτω και πήρε την δεύτερη.

Ο Marquez έχει μπροστά του την KTM και την Ducati της Pramac και φαίνεται σαν ο καινούριος στο σχολείο που χτυπάει το κουδούνι και δεν ξέρει ακριβώς τους διαδρόμους οπότε τον περνάνε σπρώχνοντας εκείνοι που ξέρουν τα κατατόπια. Δεν θα ήταν για πολύ όμως, σε μία ημέρα που η πρόσφυση δεν ήταν εκεί από την αρχή γιατί πολύ απλά κανείς αγωνιζόμενος δεν είχε δεδομένα για στεγνό αγώνα, ήταν σαν όλοι τους να έχουν περάσει αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Οπότε ο Marquez φτάνει στην 5η θέση και κανείς δεν τον απειλεί μετά από αυτό, ενώ στο τέλος του αγώνα καταφέρνει να πάρει και μία θέση από τον Oliveira και να ανέβει στην 4η, μία εξαιρετική επίδοση όπως είπαμε πιο πάνω και μία προσωπική νίκη απέναντι σε όλο αυτό που έχει τραβήξει.

Οι KTM είναι εντυπωσιακές μέσα στο Motegi, η απειρία όλων σε αυτή την πίστα και τις συνθήκες είναι καταλύτης που εκμηδενίζει τις διαφορές. Ο Miller είναι σε εξαιρετική ψυχολογική κατάσταση και ήρεμος συναισθηματικά, δικά του λόγια, οπότε από την στιγμή που τα MotoGP είναι πρώτα από όλα ένας αγώνας διαχείρισης του μυαλού και μετά όλα τα υπόλοιπα, κάνει την διαφορά και ξεφεύγει μπροστά. Ο Martin δεν μπορεί να τον πιάσει και όταν το προσπαθεί ένα γλίστρημα στέλνει την διαφορά κατευθείαν στα τρία δευτερόλεπτα οπότε για ένα μεγάλο κομμάτι της πίστας δεν τον βλέπει κιόλας και κάθε προσπάθεια σταματά εκεί, τώρα απλά διαχειρίζεται την θέση του και περιμένει την επίθεση του Binder από την οποία αντιστάθηκε πολύ περισσότερο από αυτό που θα περίμενε κανείς, δεδομένης και της διαφοράς ελαστικού που λέγαμε στην αρχή.

 

 

Από εκεί και πέρα ο αγώνας είχε ενδιαφέρον για αυτά που συμβαίνανε στην ομάδα της Ducati. Ο Bastianini που δεν γνωρίζει το Motegi έχει φτάσει τον Bagnaia και φαίνεται πως οδηγεί πιο γρήγορα. Στο μεταξύ ο Bagnaia πηγαίνει εξαιρετικά συντηρητικά, όσο γίνεται πιο προσεκτικά χωρίς να διακινδυνεύει μία προσπέραση στον Pol Espargaro. Αυτό δημιουργούσε ερωτηματικά στον Bastianini που δεν ήξερε τι πρέπει να κάνει και τελικά έκανε ένα ριψοκίνδυνο προσπέρασμα στον μελλοντικό του συμπαίκτη και πέρασε και τον Pol Espargaro αλλά όχι κατευθείαν. Έτσι για να βλέπουμε πως μία Honda και μάλιστα του Pol Espargaro κρατούσε πίσω της τους αναβάτες που είναι ποιο γρήγοροι από όλους στους τελευταίους δύο αγώνες με τις πιο γρήγορες μοτοσυκλέτες.

Από την στιγμή που ο Bastianini περνά εμπρός, ένα άνοιγμα στην γραμμή του Pol Espargaro αφήνει το περιθώριο να περάσει και ο Bagnaia ενώ χτίζουν και διαφορά με την Honda και δεν υπάρχει επανάληψη. Ξεκάθαρα λοιπόν πως μέχρι τον 12ο γύρο ο Bagnaia μπορούσε να είχε πάει πιο γρήγορα και κακώς είχε μείνει πίσω από την Honda.

Μπροστά ο Quartararo δεν τα πηγαίνει καλύτερα. Για τον πρώτο στο πρωτάθλημα η εικόνα είναι αποκαρδιωτική όταν φτάνει να παλέψει με τον Luca Marini και χάνει και την μάχη. Ποιος να το φανταζόταν όμως πως από την 8η θέση θα βελτίωνε κατά πολύ την διαφορά του στο πρωτάθλημα. Κι αν πει κανείς πως η Yamaha δεν μπορούσε να κερδίσει σήμερα, τότε η Ducati σίγουρα μπορούσε αλλά δεν έκανε τα πράγματα όπως θα έπρεπε για να είναι μπροστά ο Bagnaia.

 

Στον τελευταίο γύρο και έχοντας πλησιάσει τον Quartararo, ο Bagnaia έχει πίσω του τον Bastianini και μπροστά του την μείωση βαθμών. Κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι σκέφτεται, αλλά δεν ήταν και πολύ συμφιλιωμένος με την ιδέα να τον περάσει, ένιωθε όμως την υποχρέωση να το κάνει και προσπάθησε σε σημείο που ήταν άκυρο πραγματικά για κάτι τέτοιο. Θα κατέληγε σε πτώση και των δύο και μάλιστα με τον Quartararo να μπορεί να τραυματιστεί κιόλας. Έφτασαν πάρα πολύ κοντά σε αυτό, χιλιοστά κοντά. Ο Bagnaia εκεί που είχε επιλέξει να κάνει την αργή είσοδο δεν είχε περιθώριο, ή φρενάριζε περισσότερο ή έπεφτε στην Yamaha ή και τα δύο μπορούσαν να συμβούν. Τελικά έπεσε χωρίς να συμπαρασύρει τον Quartararo, χειροκροτώντας τον εαυτό του (;) την τύχη του; Ποιος ξέρεις, πάντως ο Bastianini πέρα από ψυχολογική πίεση, που και αυτό παίζει τον ρόλο του όπως είπαμε, δεν είχε μεγαλύτερη συμμετοχή σε αυτό.

 

Δεύτερη φορά που τραβάνε τα μαλλιά τους μέσα στην Ducati. Την πρώτη όταν ο Bastianini πέρασε τον Bagnaia και τώρα στην πτώση του μόλις ελάχιστες στροφές πριν απλά διατηρήσει την διαφορά στο πρωτάθλημα! Ειδικά για το δεύτερο δεν έχουν άδικο, είναι εξωφρενικό αποτέλεσμα, αλλά κι αυτό κομμάτι της μαγείας των MotoGP που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα συμβεί…

 

 

Αποτελέσματα Αγώνα

 

Θέση
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Km/h
Χρόνος
1
43JackMiller
Ducati
162.7
42'29.1740
2
33BradBinder
KTM
162.5
+3.409
3
89JorgeMartin
Ducati
162.4
+4.136
4
93MarcMarquez
Honda
162.2
+7.784
5
88MiguelOliveira
KTM
162.2
+8.185
6
10LucaMarini
Ducati
162.1
+8.348
7
12MaverickViñales
Aprilia
162
+9.879
8
20FabioQuartararo
Yamaha
162
+10.193
9
23EneaBastianini
Ducati
162
+10.318
10
72MarcoBezzecchi
Ducati
161.6
+16.419
11
5JohannZarco
Ducati
161.6
+16.586
12
44PolEspargaro
Honda
161.6
+17.456
13
73AlexMarquez
Honda
161.5
+18.219
14
21FrancoMorbidelli
Yamaha
161.5
+19.012
15
35CalCrutchlow
Yamaha
161.5
+19.201
16
41AleixEspargaro
Aprilia
161.1
+25.473
17
49FabioDi Giannantonio
Ducati
161
+27.006
18
25RaulFernandez
KTM
160.8
+29.374
19
87RemyGardner
KTM
160.8
+29.469
20
30TakaakiNakagami
Honda
160
+43.294
 
63FrancescoBagnaia
Ducati
162
1 laps
 
40DarrynBinder
Yamaha
155.6
10 laps
 
42AlexRins
Suzuki
160.3
10 laps
 
TakuyaTsuda
Suzuki
157.9
13 laps
 
TetsutaNagashima
Honda
159.6
15 laps

 

Ετικέτες

Yamaha Y/AI και Fabio Quartararo - Όλα για τον τίτλο στο MotoGP 2025 [VIDEO]

Ποιος V4 κινητήρας... Η λύση για το Πρωτάθλημα έρχεται μέσω χρονομηχανής, από το Τόκιο του 2125
Fabio Quartararo - Tokyo Override
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/11/2024

Εντάξει, μας πιάσατε, αυτή η μοτοσυκλέτα δεν είναι η M1 του 2025, αλλά το πρωτότυπο μοντέλο Y/AI της Yamaha που εμφανίζεται στη νέα σειρά anime "Tokyo Override" του Netflix, με την ιαπωνική εταιρεία να επιδεικνύει το concept στην ομάδα MotoGP της, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να φωτογραφίζονται καβάλα σε αυτό.

Η είδηση αφορά τη συνεργασία της Yamaha με το Netflix, στην παραγωγή του Tokyo Override (για το οποίο σας είχαμε γράψει ΕΔΩ), ενός πρωτότυπου anime που κυκλοφορεί παγκοσμίως μέσω streaming, από τις 21 Νοεμβρίου 2024.

Το Tokyo Override, σκηνοθεσίας των FUKUDA, Yusuke και Veerapatra Jinanavin, διαδραματίζεται στο Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον, όπου η AI έχει ενσωματωθεί στην καθημερινή ζωή και όλες οι πτυχές της αστικής ζωής είναι αυτοματοποιημένες. Σε αυτό το γεμάτο δράση με μοτοσυκλέτες anime επιστημονικής φαντασίας, υπαρκτές και πρωτότυπης σχεδίασης μοτοσυκλέτες πρωταγωνιστούν στους δρόμους του Τόκιο.

Το Δημιουργικό Κέντρο της Yamaha Motor έδωσε την πλήρη συνεργασία του στην παραγωγή της σειράς, παρέχοντας δεδομένα 3D και υποστήριξη για τη χρήση ήχων των YZF-R1 και VMAX της Yamaha, καθώς και τη συνεργασία με το World Building για την ιστορία και τη σχεδίαση της πρωτότυπης αγωνιστικής μοτοσυκλέτας concept Y/AI που κυκλοφορεί 100 χρόνια από τώρα, στο μέλλον.

Yamaha YAI

Ένα από τα κυριότερα σημεία του Tokyo Override είναι οι σκηνές δράσης, όπου η ηρωίδα Amarin τρέχει σε αγώνες στο φουτουριστικό Τόκιο, επάνω στη σέλα της Y/AI, με τη Yamaha να συνεργάζεται και να επιβλέπει διάφορα μέρη της διαδικασίας παραγωγής. Για παράδειγμα, οι χαρακτήρες διασχίζουν τους δρόμους της πόλης του μέλλοντος σε θρυλικές κλασικές μοτοσυκλέτες, όπως οι Yamaha YZF-R1 και VMAX. Πέρα από την παροχή των δεδομένων τρισδιάστατης σχεδίασης και ηχογραφήσεων του ήχου των πραγματικών μοντέλων, οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές της Iwata συμμετείχαν επίσης ενεργά στη διαδικασία παραγωγής της σειράς, δημιουρτώντας τη σκηνή των αγώνων μοτοσυκλέτας 100 χρόνια στο μέλλον και σχεδιάζοντας τη μοτοσυκλέτα που αγωνίζεται.

Μετά τον σχεδιασμό της φουτουριστικής μοτοσυκλέτας στον υπολογιστή, η Yamaha δημιούργησε ένα κανονικού μεγέθους πρωτότυπο μοντέλο της Y/AI, το οποίο θα εκτεθεί στην ερχόμενη Motor Expo 2024 στην Ταϊλάνδη (29 Νοεμβρίου - 10 Δεκεμβρίου).

"Αυτό που ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν η διαδικασία δημιουργίας σεναρίου, η λεγόμενη World Building που ακολουθήσαμε με την ομάδα παραγωγής", αναφέρει ο Satoshi Nakamura από το Τμήμα Σχεδιασμού και Προγραμματισμού. "Δαπανήσαμε πολύ χρόνο σε πολυάριθμες συζητήσεις για το πώς θα ήταν ο κόσμος του Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον και συγκεντρώσαμε τα αποτελέσματα σε μια 'βίβλο' την οποία θα ακολουθούσαμε κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Τα γεγονότα και τα οχήματα που βλέπετε στη σειρά, αλλά και το ίδιο το σενάριο είναι όλα βασισμένα σε αυτήν την 400 σελίδων βίβλο."

Yamaha YAI

Στην κοινωνία που κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από AI, όπως απεικονίζεται στο Tokyo Override, τροχαία ατυχήματα και άλλα παρόμοια προβλήματα είναι πολύ λιγότερο πιθανό να συμβούν. Από την άλλη πλευρά, ο κόσμος των αγώνων συνεχίζει να είναι πολύ πιο απρόβλεπτος.

"Στους αγώνες, είναι πάντα δυνατό να προκύψουν μη αναμενόμενες ατυχίες. Η ιδέα του να προτάσσεται αυτό ως μέσο για την αναγνώριση κινδύνων και την εύρεση δρόμων για μετάβαση σε ασφαλέστερο περιβάλλον είναι μοναδική και, καθώς ο πρόσθετος παράγοντας της ψυχαγωγίας είναι συνυφασμένος με τους αγώνες, ένιωθα ότι υπήρχε μια αίσθηση της πραγματικότητας όταν προσπαθούσα να φανταστώ τι νόημα θα έχουν οι αγώνες σε 100 χρόνια από σήμερα", εξηγεί ο Nakamura.

Ετικέτες