Οι πρώτες δοκιμές για τον Γερμανικό αγώνα στιγματίστηκαν από την άσχημη πτώση του πάντα εντυπωσιακού Mika Kallio, αλλά και την έντονη φημολογία πως πλέον αυτή είναι η τελευταία φορά που το Sachsenring φιλοξενεί αγώνα MotoGP. Αν και καμία απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμα για την πίστα, το γεγονός πως συζητιέται πιο ανοιχτά από άλλες φορές, πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες. Από την άλλη ο Kallio αναβάτης εξέλιξης της KTM που συμμετέχει πολύ συχνά ως wildcart, θα παραμείνει στο νοσοκομείο όπου εξετάζεται το μέγεθος της ζημιάς στο αριστερό γόνατο.
Θεωρείται απίθανο να επιστρέψει στον αγώνα, την Κυριακή. Ο Kallio που ως αναβάτης μπορεί να βρεθεί εντός δεκάδας με άνεση, είχε στην FP1 τον προτελευταίο χρόνο πίσω από τον μόνιμα τελευταίο Xavier που επίσης σημείωσε πτώση στην FP2. Ωστόσο ο Kallio είχε δύο δευτερόλεπτα διαφοράς εξαιτίας προβλημάτων στην μοτοσυκλέτα και η εικασία είναι πως ένα από αυτά τα προβλήματα συνετέλεσε στο να κάνει αργότερα το λάθος στην FP2 και να βρεθεί με περισσότερα από 200 χιλιόμετρα στην αμμοπαγίδα. Ο Kallio έμεινε όρθιος προσπαθώντας να μειώσει ταχύτητα πριν ρίξει την μοτοσυκλέτα κι αυτό είναι απόλυτα λογικό καθώς με αυτά τα χιλιόμετρα ούτε η άμμος δεν συγχωρεί. Ένα δευτερόλεπτο αργότερα και η KTM με το νούμερο 36 όδευε ακάθεκτη προς τον τοίχο χωρίς να αφήνει περιθώρια. Ο Kallio προσπαθεί να επιβραδύνει και σημειώνει ένα highsiding πάνω στην άμμο! Εκτοξεύεται μπροστά από την μοτοσυκλέτα κατευθείαν στην πορεία της, ελάχιστα μέτρα πριν από τον τοίχο με τα εξελιγμένα προστατευτικά που απορροφούν μεγάλο μέρος της κινητικής ενέργειας, Μονάχα που πάνω του ερχόταν η μοτοσυκλέτα και την δική της κινητική ενέργεια θα την απορροφούσε ο ίδιος και ο αερόσακος της στολής του. Βγήκε από κάτω από την μοτοσυκλέτα σφαδάζοντας από τον πόνο, έχοντας πλήρως τις αισθήσεις του αλλά και την επίγνωση του τραυματισμού του στο πόδι. Ήταν αδύνατο ακόμη και να ξαπλώσει στο φορείο, για να μεταφερθεί στο ιατρικό κέντρο κι από εκεί στο νοσοκομείο, όπου η νεότερη ενημέρωση είναι πως δεν έχει κανένα άλλο πρόβλημα πέρα από το αριστερό γόνατο, και θα ανακοινωθεί σύντομα το μέγεθος του τραυματισμού.
Στην FP1 πάντως, ήταν ο Iannone που ξεχώρισε, κάνοντας την μεγάλη διαφορά, με δεύτερο τον Marquez που είναι κυρίαρχος σε αυτή την πίστα –και σε αυτή- και τρίτο τον Rossi που επίσης έχει χαρίσει εντυπωσιακές μάχες εδώ –και εδώ. Το βασικό είναι πως ο Iannone έκανε τον χρόνο αυτό μόνος του, χωρίς να ακολουθεί άλλο αναβάτη στο τέλος των πρώτων δοκιμαστικών, με τον Marquez να έχει μικρό περιθώριο να απαντήσει αν και το έκανε. Πίσω από τον Rossi ήταν ο Vinales πράγμα που άφηνε την υποψία πως οι Yamaha έχουν προετοιμαστεί σωστά και για αυτή την πίστα, πράγμα που ακύρωσε αργότερα η εικόνα της FP2.
Ολόκληρος ο βασικός κορμός της Ducati ακολουθούσε αμέσως μετά, που είναι άλλη μία εικόνα που θα ανατρεπόταν στην συνέχεια της ημέρας, ενώ ο Morbidelli έκανε την εμφάνισή του και αμέσως έδωσε να καταλάβουμε πως δεν έχει ξεπεράσει το πρόβλημα από τον τραυματισμό στο Assen. Τελικά θα αποσύρονταν αμέσως μετά, ανοίγοντας το παράθυρο στον Bradl για μία επιστροφή στα MotoGP!
Με τον καιρό να δίνει μερικές σταγόνες στην Moto3 αλλά να κρατιέται ονειρεμένος, ο Marquez έκανε την εμφάνισή του κυριαρχώντας μέχρι το τέλος σχεδόν, σώζοντας εντυπωσιακά και γράφοντας σταθερά τον χρόνο της FP1 μέχρι την στιγμή που οι υπόλοιποι θα έβαζαν καινούρια ελαστικά και θα στόχευαν την επίθεσή τους. Από τον κουρνιαχτό του όχλου ο Lorenzo θα ξεχώριζε με ηχηρό τρόπο, καθώς θα περνούσε τον Marquez με μισό δευτερόλεπτο διαφορά αλλά μαζί θα έφερνε τον Petrucci που χάρισε μάλιστα δύο εξαιρετικά στιγμιότυπα διατάσσοντας την Ducati στο πέταλο του Sachsenring να στρίψει με απίστευτη ορμή. Ο πρώτος της FP1, ο Iannone, ακολουθούσε με τους Dovizioso και Maequez οριακά πίσω του και τον Vinales να διατηρεί την καλή εικόνα για την Yamaha, καθώς ο Rossi αντιμετώπιζε προβλήματα. Για μία στιγμή οδηγούσε πίσω από τον Lorenzo αλλά δεν κατάφερε να κρατήσει τον ρυθμό. Ο Zarco με τον Pedrosa είχαν παρόμοια θέματα με τον Rossi κρατώντας τις τελευταίες θέσεις λίγο πριν κλείσει η εικοσάδα.
Είναι ο Nakagami όμως που προξενούσε τα φρύδια να σηκώνονται από έκπληξη, καθώς έριξε τον χρόνο κάτω από την μέση του 1.21!
Η πίστα του Sachsenring είναι απαιτητική στις ρυθμίσεις όταν ο καιρός μεταβάλλεται απότομα, καθώς παρουσιάζει έντονες διαφορές θερμοκρασίας, προβληματίζοντας τους αναβάτες. Έτσι οι δοκιμές έγιναν σε δύο ταχύτητες, εκείνων που είχαν αρχίσει την αποκωδικοποίηση κι εκείνων που αντιμετώπιζαν προβλήματα. Αυτό δεν αφήνει περιθώρια για προβλέψεις, πέραν του Marquez, καθώς η αυριανή ημέρα θα είναι απόλυτα καθοριστική
Αποτελέσματα FP1
Θέση | Αναβάτης | ΜΟΤΟ | Χρόνος | Διαφ. 1ου | Διαφ.προγ. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Andrea IANNONE | Suzuki | 1'21.442 | ||
2 | Marc MARQUEZ | Honda | 1'21.832 | 0.390 | 0.390 |
3 | Valentino ROSSI | Yamaha | 1'21.964 | 0.522 | 0.132 |
4 | Maverick VIÑALES | Yamaha | 1'22.152 | 0.710 | 0.188 |
5 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | 1'22.261 | 0.819 | 0.109 |
6 | Danilo PETRUCCI | Ducati | 1'22.337 | 0.895 | 0.076 |
7 | Jack MILLER | Ducati | 1'22.415 | 0.973 | 0.078 |
8 | Jorge LORENZO | Ducati | 1'22.422 | 0.980 | 0.007 |
9 | Scott REDDING | Aprilia | 1'22.453 | 1.011 | 0.031 |
10 | Johann ZARCO | Yamaha | 1'22.490 | 1.048 | 0.037 |
11 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | 1'22.513 | 1.071 | 0.023 |
12 | Alex RINS | Suzuki | 1'22.554 | 1.112 | 0.041 |
13 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | 1'22.591 | 1.149 | 0.037 |
14 | Dani PEDROSA | Honda | 1'22.605 | 1.163 | 0.014 |
15 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | 1'22.674 | 1.232 | 0.069 |
16 | Tito RABAT | Ducati | 1'22.700 | 1.258 | 0.026 |
17 | Bradley SMITH | KTM | 1'22.746 | 1.304 | 0.046 |
18 | Pol ESPARGARO | KTM | 1'22.866 | 1.424 | 0.120 |
19 | Cal CRUTCHLOW | Honda | 1'22.957 | 1.515 | 0.091 |
20 | Hafizh SYAHRIN | Yamaha | 1'22.969 | 1.527 | 0.012 |
21 | Thomas LUTHI | Honda | 1'23.350 | 1.908 | 0.381 |
22 | Franco MORBIDELLI | Honda | 1'23.379 | 1.937 | 0.029 |
23 | Karel ABRAHAM | Ducati | 1'23.393 | 1.951 | 0.014 |
24 | Mika KALLIO | KTM | 1'23.557 | 2.115 | 0.164 |
25 | Xavier SIMEON | Ducati | 1'23.578 | 2.136 | 0.021 |
Αποτελέσματα FP2
Θέση | Αναβάτης | ΜΟΤΟ | Χρόνος | Διαφ. 1ου | Διαφ.προγ. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Jorge LORENZO | Ducati | 1'20.885 | ||
2 | Danilo PETRUCCI | Ducati | 1'21.142 | 0.257 | 0.257 |
3 | Andrea IANNONE | Suzuki | 1'21.204 | 0.319 | 0.062 |
4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | 1'21.309 | 0.424 | 0.105 |
5 | Marc MARQUEZ | Honda | 1'21.349 | 0.464 | 0.040 |
6 | Maverick VIÑALES | Yamaha | 1'21.384 | 0.499 | 0.035 |
7 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | 1'21.447 | 0.562 | 0.063 |
8 | Jack MILLER | Ducati | 1'21.497 | 0.612 | 0.050 |
9 | Cal CRUTCHLOW | Honda | 1'21.540 | 0.655 | 0.043 |
10 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | 1'21.568 | 0.683 | 0.028 |
11 | Alex RINS | Suzuki | 1'21.616 | 0.731 | 0.048 |
12 | Pol ESPARGARO | KTM | 1'21.680 | 0.795 | 0.064 |
13 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | 1'21.718 | 0.833 | 0.038 |
14 | Bradley SMITH | KTM | 1'21.743 | 0.858 | 0.025 |
15 | Tito RABAT | Ducati | 1'21.777 | 0.892 | 0.034 |
16 | Hafizh SYAHRIN | Yamaha | 1'21.777 | 0.892 | |
17 | Valentino ROSSI | Yamaha | 1'21.784 | 0.899 | 0.007 |
18 | Johann ZARCO | Yamaha | 1'21.787 | 0.902 | 0.003 |
19 | Scott REDDING | Aprilia | 1'22.003 | 1.118 | 0.216 |
20 | Dani PEDROSA | Honda | 1'22.305 | 1.420 | 0.302 |
21 | Stefan BRADL | Honda | 1'22.457 | 1.572 | 0.152 |
22 | Karel ABRAHAM | Ducati | 1'22.555 | 1.670 | 0.098 |
23 | Thomas LUTHI | Honda | 1'22.767 | 1.882 | 0.212 |
24 | Mika KALLIO | KTM | 1'23.194 | 2.309 | 0.427 |
25 | Xavier SIMEON | Ducati | 1'23.437 | 2.552 | 0.243 |