MotoGP Αυστραλίας: Ψάχνοντας τις ρυθμίσεις...

Ο καιρός τους άφησε τελικά να παίξουν…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

21/10/2017

Μετά από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, που είδαμε 16 αναβάτες να βρίσκονται με διαφορά μικρότερη του ενός δευτερολέπτου και αρκετές πτώσεις να καραδοκούν, ήρθαν οι ελεύθερες δοκιμές το Σάββατο να συνεχίσουν την παράδοση της αστάθειας που επικρατεί στο φετινό πρωτάθλημα. Μαύρα σύννεφα απειλούσαν με βροχή, μετά άλλαζαν γνώμη, έβρεχαν μέρος της πίστας ή και ολόκληρη για λίγο, με την FP3 να απαιτεί τελικά βρόχινα ελαστικά. Ο Zarco κατάφερε να επικρατήσει γρήγορα στην βροχή και αμέσως το πίεσε ακόμα περισσότερο για χρόνο, όντας χαρούμενος για την επίδοσή του, σημειώνοντας έτσι την πρώτη του πτώση. Ο Marquez δεν θα άφηνε καμία ευκαιρία να πάει χαμένη, και πολύ νωρίς τέθηκε επικεφαλής ρίχνοντας τον Zarco στην δεύτερη θέση. Ο άνθρωπος που απειλεί περισσότερο τον Marquez για τον τίτλο του πρωταθλήματος, ο Dovizioso, είχε στην αρχή καλύτερη δυναμικότητα με το τελευταίο κομμάτι της πίστας να τον προβληματίζει χάνοντας θέσεις, την στιγμή που οι εργοστασιακές Yamaha διατηρούσαν έναν ρυθμό που θα τις έφερνε εκτός Q2, αν συνέχιζαν έτσι και στην τέταρτη ελεύθερη δοκιμή.

Ο Vinales ήταν τελικά εκείνος που κατάφερε να βελτιωθεί λίγο στο τέλος της FP4, με τον Rossi να μην παίρνει το εισιτήριο για την Q2. Ο Marquez με τον Zarco έκαναν και πάλι το 1-2 στην κατάταξη, με την διαφορά όμως πως πλέον η πίστα είχε στεγνώσει και ο καιρός φαινόταν πως θα τους χαρίσει μία ευκαιρία. Ο Marquez είχε δοκιμάσει και τα τρία εμπρός ελαστικά την Παρασκευή και τώρα δοκίμαζε και τα πίσω, ξεκινώντας με το μαλακό και καταλήγοντας στο μεσαίο, που φάνηκε πως τον βόλεψε περισσότερο καθώς έκλεψε αμέσως την πρώτη θέση της κατάταξης. Θα ερχόταν αμέσως μετά μία καθοριστική στιγμή για την συνέχεια της κατάταξης, ο Dovizioso με το μεσαίο εμπρός ελαστικό, ανακάλυψε με άσχημο τρόπο το όριο της πρόσφυσης που προσέφερε, όταν φρενάροντας δυνατά έχασε το εμπρός σημειώνοντας πτώση και χάνοντας την εμπιστοσύνη του, παρόλο που συνέχισε αμέσως μετά ολοκληρώνοντας την FP4 στην 6η θέση.

Στην FP3 πτώσεις είχαν εκτός από τον Zarco, και ο Lorenzo και ο Marquez, με του Lorenzo να είναι η πιο απότομη από τις παραπάνω. Τόσο ο Zarco, όσο και ο Marquez κυριάρχησαν στους χρόνους, ο Dovizioso όμως, ο άνθρωπος που σπάνια κάνει λάθη, δεν μπόρεσε να βρει την εμπιστοσύνη που ήθελε στο εμπρός ελαστικό.

Στις πρώτες χρονομετρημένες δοκιμές για την κατάταξη, ο Rossi δεν άφησε περιθώρια για την πρώτη θέση, και για το πρώτο από τα δύο εισιτήρια στην Q2. Ο Alex Rins ήταν εκείνος που προσπάθησε περισσότερο, όμως ήταν τελικά η KTM του Smith που πήρε το δεύτερο εισιτήριο. Αυτό έφερε τεράστια χαμόγελα στους Αυστριακούς, καθώς είχε ήδη προηγηθεί η πολύ καλή εμφάνιση του Espargaro και τελικά θα οι KTM θα συνέχιζαν παίρνοντας αύριο εκκίνηση εντός δεκάδας, στην 6η και 9η θέση.

Δύο Yamaha θα ήταν τελικά εκείνες που θα κατάφερναν να κλείσουν την πρώτη σειρά της αυριανής εκκίνησης, πίσω από την Honda του Marquez που φυσικά δεν υπήρχε κανείς που να μην ποντάριζε επάνω του για την pole position. Ο Zarco ήταν ο επικρατέστερος για την δεύτερη θέση, την οποία όμως παραχώρησε στον Vinales που απέδωσε την αλλαγή του στα ελαστικά και μόνο: «Το απόγευμα το μαλακό ελαστικό συμπεριφέρθηκε αναπάντεχα καλά και κατάφερα να κάνω καλό χρόνο και να έχω καλύτερο ρυθμό από αυτό που περίμενα. Όμως ουσιαστικά δεν έχουμε τίποτα, καμία ρύθμιση που να δουλεύει απόλυτα, αύριο τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα για εμάς»!

Για μία σύντομη στιγμή της τελικής δοκιμασίας της ημέρας, ο Iannone βρέθηκε μπροστά όταν μαζί με τον Miller άρχισαν να κάνουν έναν κανονικό αγώνα πίσω από τον Marquez! Είναι χαρακτηριστικό να προσπαθούν οι πιο αργοί αναβάτες να ακολουθούν κάποιους από τους πρωτοκλασάτους για να κάνουν χρόνο, όμως εδώ γινόταν μία μικρή μάχη για το ποιος θα το καταφέρει. Ο Marquez φρόντισε να κόψει την ευκαιρία, κι αμέσως μετά επιτέθηκε κατεβάζοντας τον χρόνο. Ο Zarco δήλωσε πως θα ήταν αδύνατο να τον ακολουθήσει σε αυτό τον ρυθμό και τελικά είναι χαρούμενος με την τρίτη θέση που εξασφάλισε, την οποία ευχήθηκε, πολύ συγκρατημένα είναι η αλήθεια, να εξαργυρώσει με μία θέση στο βάθρο, στον αυριανό αγώνα.

Ο Dovizioso προσπάθησε να επιτεθεί στους τελευταίους γύρους, αλλά είχε αφήσει τα ελαστικά να χάσουν θερμότητα –κυρίως το εμπρός που είναι το ζήτημα με την Ducati- έκανε παράλληλα κι ένα μικρό λάθος κι έτσι έχασε την τελευταία ευκαιρία μένοντας σε μία απογοητευτική, 11η θέση. Κανένας αναβάτης, ακόμα και ο Marquez, δεν δηλώνει πανέτοιμος για τον αυριανό αγώνα, με τα πάντα να είναι ρευστά, από τον καιρό μέχρι τις ρυθμίσεις και την απόδοση των ελαστικών στο στεγνό, εξαιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών της πίστας και των χαμηλών θερμοκρασιών.

Πρόκειται να είναι ένας απρόβλεπτος αγώνας –άλλος ένας- ο αυριανός…

Αποτελέσματα Q2/Q1:

ΘΕΣΗ
ΑΝΑΒΑΤΗΣ
ΜΟΤΟ
ΧΡΟΝΟΣ
ΔΙΑΦ.1ος
Προηγ.
1
Marc MARQUEZ
Honda
1'28.386
 
 
2
Maverick VIÑALES
Yamaha
1'28.719
0.333
0.333
3
Johann ZARCO
Yamaha
1'28.744
0.358
0.025
4
Andrea IANNONE
Suzuki
1'28.937
0.551
0.193
5
Jack MILLER
Honda
1'28.964
0.578
0.027
6
Pol ESPARGARO
KTM
1'29.030
0.644
0.066
7
Valentino ROSSI
Yamaha
1'29.203
0.817
0.173
8
Aleix ESPARGARO
Aprilia
1'29.271
0.885
0.068
9
Bradley SMITH
KTM
1'29.321
0.935
0.050
10
Cal CRUTCHLOW
Honda
1'29.429
1.043
0.108
11
Andrea DOVIZIOSO
Ducati
1'29.496
1.110
0.067
12
Dani PEDROSA
Honda
1'29.546
1.160
0.050
 
Αποτελέσματα Q1:
 
 
 
 
Q2
Valentino ROSSI
Yamaha
1'29.346
 
 
Q2
Bradley SMITH
KTM
1'29.705
0.359
0.359
13
Alex RINS
Suzuki
1'29.824
0.478
0.119
14
Tito RABAT
Honda
1'29.847
0.501
0.023
15
Karel ABRAHAM
Ducati
1'29.961
0.615
0.114
16
Jorge LORENZO
Ducati
1'30.085
0.739
0.124
17
Loris BAZ
Ducati
1'30.224
0.878
0.139
18
Danilo PETRUCCI
Ducati
1'30.471
1.125
0.247
19
Hector BARBERA
Ducati
1'30.543
1.197
0.072
20
Scott REDDING
Ducati
1'30.806
1.460
0.263
21
Broc PARKES
Yamaha
1'30.889
1.543
0.083
22
Alvaro BAUTISTA
Ducati
1'30.900
1.554
0.011
23
Sam LOWES
Aprilia
1'31.158
1.812
0.258

 

Ετικέτες

Yamaha Y/AI και Fabio Quartararo - Όλα για τον τίτλο στο MotoGP 2025 [VIDEO]

Ποιος V4 κινητήρας... Η λύση για το Πρωτάθλημα έρχεται μέσω χρονομηχανής, από το Τόκιο του 2125
Fabio Quartararo - Tokyo Override
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/11/2024

Εντάξει, μας πιάσατε, αυτή η μοτοσυκλέτα δεν είναι η M1 του 2025, αλλά το πρωτότυπο μοντέλο Y/AI της Yamaha που εμφανίζεται στη νέα σειρά anime "Tokyo Override" του Netflix, με την ιαπωνική εταιρεία να επιδεικνύει το concept στην ομάδα MotoGP της, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να φωτογραφίζονται καβάλα σε αυτό.

Η είδηση αφορά τη συνεργασία της Yamaha με το Netflix, στην παραγωγή του Tokyo Override (για το οποίο σας είχαμε γράψει ΕΔΩ), ενός πρωτότυπου anime που κυκλοφορεί παγκοσμίως μέσω streaming, από τις 21 Νοεμβρίου 2024.

Το Tokyo Override, σκηνοθεσίας των FUKUDA, Yusuke και Veerapatra Jinanavin, διαδραματίζεται στο Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον, όπου η AI έχει ενσωματωθεί στην καθημερινή ζωή και όλες οι πτυχές της αστικής ζωής είναι αυτοματοποιημένες. Σε αυτό το γεμάτο δράση με μοτοσυκλέτες anime επιστημονικής φαντασίας, υπαρκτές και πρωτότυπης σχεδίασης μοτοσυκλέτες πρωταγωνιστούν στους δρόμους του Τόκιο.

Το Δημιουργικό Κέντρο της Yamaha Motor έδωσε την πλήρη συνεργασία του στην παραγωγή της σειράς, παρέχοντας δεδομένα 3D και υποστήριξη για τη χρήση ήχων των YZF-R1 και VMAX της Yamaha, καθώς και τη συνεργασία με το World Building για την ιστορία και τη σχεδίαση της πρωτότυπης αγωνιστικής μοτοσυκλέτας concept Y/AI που κυκλοφορεί 100 χρόνια από τώρα, στο μέλλον.

Yamaha YAI

Ένα από τα κυριότερα σημεία του Tokyo Override είναι οι σκηνές δράσης, όπου η ηρωίδα Amarin τρέχει σε αγώνες στο φουτουριστικό Τόκιο, επάνω στη σέλα της Y/AI, με τη Yamaha να συνεργάζεται και να επιβλέπει διάφορα μέρη της διαδικασίας παραγωγής. Για παράδειγμα, οι χαρακτήρες διασχίζουν τους δρόμους της πόλης του μέλλοντος σε θρυλικές κλασικές μοτοσυκλέτες, όπως οι Yamaha YZF-R1 και VMAX. Πέρα από την παροχή των δεδομένων τρισδιάστατης σχεδίασης και ηχογραφήσεων του ήχου των πραγματικών μοντέλων, οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές της Iwata συμμετείχαν επίσης ενεργά στη διαδικασία παραγωγής της σειράς, δημιουρτώντας τη σκηνή των αγώνων μοτοσυκλέτας 100 χρόνια στο μέλλον και σχεδιάζοντας τη μοτοσυκλέτα που αγωνίζεται.

Μετά τον σχεδιασμό της φουτουριστικής μοτοσυκλέτας στον υπολογιστή, η Yamaha δημιούργησε ένα κανονικού μεγέθους πρωτότυπο μοντέλο της Y/AI, το οποίο θα εκτεθεί στην ερχόμενη Motor Expo 2024 στην Ταϊλάνδη (29 Νοεμβρίου - 10 Δεκεμβρίου).

"Αυτό που ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν η διαδικασία δημιουργίας σεναρίου, η λεγόμενη World Building που ακολουθήσαμε με την ομάδα παραγωγής", αναφέρει ο Satoshi Nakamura από το Τμήμα Σχεδιασμού και Προγραμματισμού. "Δαπανήσαμε πολύ χρόνο σε πολυάριθμες συζητήσεις για το πώς θα ήταν ο κόσμος του Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον και συγκεντρώσαμε τα αποτελέσματα σε μια 'βίβλο' την οποία θα ακολουθούσαμε κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Τα γεγονότα και τα οχήματα που βλέπετε στη σειρά, αλλά και το ίδιο το σενάριο είναι όλα βασισμένα σε αυτήν την 400 σελίδων βίβλο."

Yamaha YAI

Στην κοινωνία που κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από AI, όπως απεικονίζεται στο Tokyo Override, τροχαία ατυχήματα και άλλα παρόμοια προβλήματα είναι πολύ λιγότερο πιθανό να συμβούν. Από την άλλη πλευρά, ο κόσμος των αγώνων συνεχίζει να είναι πολύ πιο απρόβλεπτος.

"Στους αγώνες, είναι πάντα δυνατό να προκύψουν μη αναμενόμενες ατυχίες. Η ιδέα του να προτάσσεται αυτό ως μέσο για την αναγνώριση κινδύνων και την εύρεση δρόμων για μετάβαση σε ασφαλέστερο περιβάλλον είναι μοναδική και, καθώς ο πρόσθετος παράγοντας της ψυχαγωγίας είναι συνυφασμένος με τους αγώνες, ένιωθα ότι υπήρχε μια αίσθηση της πραγματικότητας όταν προσπαθούσα να φανταστώ τι νόημα θα έχουν οι αγώνες σε 100 χρόνια από σήμερα", εξηγεί ο Nakamura.

Ετικέτες