MotoGP: Άμεση αλλαγή κανονισμών για τους κινητήρες

Επιπλέον ένας κινητήρας υπό προϋποθέσεις
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

13/5/2022

Με επίσημη ανακοίνωσή η αγωνιστική επιτροπή των MotoGP (GPC) που απαρτίζεται από τις Dorna, FIM, IRTA και MSMA αποφάσισε να αλλάξει τον κανονισμό που αφορά τον μέγιστο αριθμό κινητήρων που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ομάδες κατά την διάρκεια του πρωταθλήματος.

Έως τώρα, ο κάθε αναβάτης είχε στη διάθεσή του 7 κινητήρες (9 αν ήταν σε εταιρεία που συμμετείχε υπό ειδικό καθεστώς, όπως ήταν τα πρώτα χρόνια η ΚΤΜ και έως πέρσι η Aprilia), με τους οποίους έπρεπε να βγάλει τους 19 αγώνες που είχε συνήθως το πρωτάθλημα. Σε περίπτωση που χρησιμοποιούσε περισσότερους κινητήρες, τότε υπήρχε ποινή για τον αναβάτη (π.χ. εκκίνηση από το τέλος του Grid).

Όμως φέτος το πρόγραμμα περιλαμβάνει περισσότερους από 21 αγώνες, κάτι που σημαίνει πως οι κινητήρες θα πρέπει να δουλέψουν για περισσότερες ώρες και οι συγκεκριμένοι κινητήρες δεν είναι σχεδιασμένοι για τόσο μακρά χρήση.

Έτσι οι κατασκευαστές ζήτησαν να αυξηθεί ο αριθμός των κινητήρων από τώρα, κάτι που η αγωνιστική επιτροπή δέχτηκε.

Συγκεκριμένα επιτρέπει τη χρήση ενός ακόμα κινητήρα όταν το πρωτάθλημα έχει περισσότερους από 21 αγώνες και με την προϋπόθεση πως θα χρησιμοποιηθεί από τον 19ο αγώνα και μετά. Αν το πρωτάθλημα έχει έως 21, τότε ισχύει ο περιορισμός των 8 κινητήρων.

Οπότε από φέτος ο μέγιστος αριθμός κινητήρων αυξάνεται στους 8 ((10 για τις εταιρείες που συμμετέχουν υπό ειδικό καθεστώς).


 

 

MotoGP-Jorge Martin: Αργή αλλά σταθερή η βελτίωση της κατάστασής του

Παραμένει στο Κατάρ - O Savadori στη θέση του για τον γύρο στη Jerez
Jorge Martin κατάσταση υγείας 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

17/4/2025

Αργά αλλά σταθερά η κατάσταση του Jorge Martin που βρίσκεται ακόμη σε νοσοκομείο του Κατάρ βελτιώνεται και η Aprilia Racing εμφανίζεται ελαφρώς αισιόδοξη.

Ο άτυχος παγκόσμιος πρωταθλητής βρίσκεται στο γενικό νοσοκομείο Hamad στην πρωτεύουσα του Κατάρ και η κατάστασή του παρακολουθείται στενά.

Τα κατάγματα στα πλευρά του Martin δεν είναι εκείνα που χρήζουν στενής παρακολούθησης αλλά το τραύμα που έχει στον πνεύμονα ο Ισπανός, η αναπνοή του οποίου εξακολουθεί να υποστηρίζεται μηχανικά. Ο Martin αναφέρει ότι πονάει αλλά πλέον είναι σε θέση να κινείται λίγο περισσότερο και να νιώθει λίγο καλύτερα και ευχαριστεί όλους εκείνους που τον υποστηρίζουν και του προσφέρουν βοήθεια.

Σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση της Aprilia Racing οι εξετάσεις δείχνουν ότι η κατάσταση βελτιώνεται ωστόσο τα σπασμένα πλευρά προκαλούν ακόμη πόνο μεγάλης έντασης στον εργοστασιακό αναβάτη των Ιταλών και αυτό περιορίζει στο ελάχιστον δυνατό και την κινητικότητά του.

Τώρα έχει προτεραιότητα να διασταλεί πλήρως ο πνεύμονας που είχε καταρρεύσει εξαιτίας του τραύματος που είχε υποστεί ο Ισπανός και τότε το ιατρικό επιτελείο θα αφαιρέσει την αποστράγγιση που έχει τοποθετηθεί (όταν φτάσει στο 90%), ενώ θα σταματήσει και η μηχανική υποστήριξη της αναπνοής του. 

Όταν με το καλό γίνει και αυτό τότε είναι που θα αρχίσει να σχεδιάζεται η επιστροφή του Martin στην Ευρώπη με το Noale να βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με το επιτελείο του νοσοκομείου που κουράρει τον Martin, τον ιατρικό διευθυντή του MotoGP, Angel Charte αλλά και τον Franco Perona της Lifenet Healthcare, με την οποία συνεργάζεται η ιταλική ομάδα.

O Lorenzo Savadori θα είναι ο αναβάτης που θα οδηγήσει τη δεύτερη εργοστασιακή Aprilia αντί του Jorge Martin στο Grand Prix της Jerez.