MotoGP: Το άλμα στην Moto3 μέσα από τα δεδομένα της τηλεμετρίας!

Φρένο και γκάζι στον αέρα για να διατηρηθεί η πτήση…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/6/2018

Μετά την περιγραφή του Kornfeil για το πώς πήρε την απόφαση να κάνει το άλμα και το τι ακριβώς συνέβη, όπως και τις… συνέπειες που είχε για τον υπόλοιπο αγώνα, δίνεται συνέχεια σε αυτή την ιστορία από την πλευρά του αρχηγού της ομάδας ο οποίος εμφανίζει τα δεδομένα της τηλεμετρίας εκείνης της στιγμής, εξηγώντας κάθε δευτερόλεπτο μέσα από την οπτική των αριθμών.

Οι βασικές κινήσεις που έκανε ο Jakub Kornfeil μέσα από την MX εμπειρία του και κατάφερε να γλιτώσει τόσο την απογείωση, όσο και την προσγείωση, είναι πως άνοιξε γκάζι πάνω στο μηχανάκι του Bastianini και πάτησε πίσω φρένο στην κορυφή του άλματος που έφτασε τα 13.1 μέτρα.. Η ανάλυση της τηλεμετρίας αποκαλύπτει με νούμερα αυτά που έχουμε δει.

Σε περίπτωση που χάσατε το στιγμιότυπο που έχει γίνει viral, θα βρείτε εδώ το video που δείχνει το περιστατικό από κάθε γωνία. Καθώς και την περιγραφή του Kornfeil:

MotoGP Le Mans: Ο Kornfeil περιγράφει το MX άλμα στην Moto3 [video]

Εστιάζουμε λοιπόν από την στιγμή που ο Jakub Kornfeil βλέπει την Honda του Enea Bastianini να πέφτει μπροστά του και μέσα σε ένα δέκατο του δευτερολέπτου αποφασίζει πως η μόνη σωτηρία, θα ήταν να την χρησιμοποιήσει ως άλμα, πράγμα που εκτέλεσε με απόλυτη επιτυχία και ΜΧάδικη μαεστρία.

Ο Hector Testuri, αρχηγός της ομάδας, αναλύει τις κινήσεις του Kornfeil μέσα από τα δεδομένα της τηλεμετρίας.

Εκεί που ξεκινούν όλα είναι όταν ο Kornfeil κλείνει το γκάζι, προφανώς γιατί μπροστά του έχει πέσει η Honda του Bastanini ο οποίος βρίσκεται πιο μακριά στα δεξιά του. Έχοντας σηκώσει την μοτοσυκλέτα που ήταν ελάχιστα πλαγιασμένη, πιέζει λίγο το πίσω φρένο για να κρατήσει τον εμπρός τροχό πιο ψηλά και μετά φαίνεται πως παίρνει την απόφαση για να πάει για το άλμα.

Ανοίγει το γκάζι λίγο πριν ο εμπρός τροχός βρεθεί στον αέρα, αμέσως μετά κλείνει το γκάζι, πριν το πιρούνι αποκτήσει όλη την διαδρομή του που είναι 110mm. Τότε είναι που απελευθερώνεται και ο πίσω τροχός. Μόλις η πίσω ανάρτηση βρεθεί στην μέγιστη διαδρομή της φαίνεται πως ο Kornfeil πατά λίγο το πίσω φρένο για να διατηρήσει τον εμπρός τροχό ψηλά, συνεχίζοντας το άλμα. Ελάχιστα πριν βρεθεί στο έδαφος έχει ανοίξει ήδη το γκάζι για να μην βουλιάξει μέσα στο χαλίκι, δίνοντας το χαρακτηριστικό στιγμιότυπο που στην προσγείωση η KTM σπινάρει εκτοξεύοντας χαλίκια. Ο χρόνος για όλα αυτά είναι κάτι λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα.

Σε ότι αφορά την απόσταση, από την στιγμή που ο εμπρός τροχός της KTM αποχωρίζεται την πλευρά της Honda και αρχίζει η πτήση στον αέρα, μέχρι να καθίσουν και οι δύο τροχοί στο έδαφος, η συνολική απόσταση που διανύεται είναι 13.1 μέτρα ή περίπου 9,5 μέτρα πλήρως αέρα. Γίνεται έτσι κατανοητό που σχολιάζεται ως άθλος τόσο η απογείωση, όσο και το γεγονός πως επιβίωσε της προσγείωσης, κατά την οποία έσπασε το υποπλαίσιο και ο ίδιος συνέχισε με έντονο πόνο και δυσφορία στα γεννητικά όργανα…

Πράσινο: Στροφές κινητήρα
Μπλε: Θέση γκαζιέρας
Γαλάζιο: Εμπρός ανάρτηση
Κίτρινο: Πίσω ανάρτηση
Πορτοκαλί: Ταχύτητα πίσω τροχού
Κόκκινο: Ταχύτητα εμπρός τροχού

 

 

Ετικέτες

MotoGP-Jorge Martin: Αργή αλλά σταθερή η βελτίωση της κατάστασής του

Παραμένει στο Κατάρ - O Savadori στη θέση του για τον γύρο στη Jerez
Jorge Martin κατάσταση υγείας 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

17/4/2025

Αργά αλλά σταθερά η κατάσταση του Jorge Martin που βρίσκεται ακόμη σε νοσοκομείο του Κατάρ βελτιώνεται και η Aprilia Racing εμφανίζεται ελαφρώς αισιόδοξη.

Ο άτυχος παγκόσμιος πρωταθλητής βρίσκεται στο γενικό νοσοκομείο Hamad στην πρωτεύουσα του Κατάρ και η κατάστασή του παρακολουθείται στενά.

Τα κατάγματα στα πλευρά του Martin δεν είναι εκείνα που χρήζουν στενής παρακολούθησης αλλά το τραύμα που έχει στον πνεύμονα ο Ισπανός, η αναπνοή του οποίου εξακολουθεί να υποστηρίζεται μηχανικά. Ο Martin αναφέρει ότι πονάει αλλά πλέον είναι σε θέση να κινείται λίγο περισσότερο και να νιώθει λίγο καλύτερα και ευχαριστεί όλους εκείνους που τον υποστηρίζουν και του προσφέρουν βοήθεια.

Σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση της Aprilia Racing οι εξετάσεις δείχνουν ότι η κατάσταση βελτιώνεται ωστόσο τα σπασμένα πλευρά προκαλούν ακόμη πόνο μεγάλης έντασης στον εργοστασιακό αναβάτη των Ιταλών και αυτό περιορίζει στο ελάχιστον δυνατό και την κινητικότητά του.

Τώρα έχει προτεραιότητα να διασταλεί πλήρως ο πνεύμονας που είχε καταρρεύσει εξαιτίας του τραύματος που είχε υποστεί ο Ισπανός και τότε το ιατρικό επιτελείο θα αφαιρέσει την αποστράγγιση που έχει τοποθετηθεί (όταν φτάσει στο 90%), ενώ θα σταματήσει και η μηχανική υποστήριξη της αναπνοής του. 

Όταν με το καλό γίνει και αυτό τότε είναι που θα αρχίσει να σχεδιάζεται η επιστροφή του Martin στην Ευρώπη με το Noale να βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με το επιτελείο του νοσοκομείου που κουράρει τον Martin, τον ιατρικό διευθυντή του MotoGP, Angel Charte αλλά και τον Franco Perona της Lifenet Healthcare, με την οποία συνεργάζεται η ιταλική ομάδα.

O Lorenzo Savadori θα είναι ο αναβάτης που θα οδηγήσει τη δεύτερη εργοστασιακή Aprilia αντί του Jorge Martin στο Grand Prix της Jerez.