MotoGP 2023, Catalunya - Θρίαμβος της Aprilia με 1ο τον Aleix και 2ο τον Maverick, στο νοσοκομείο ο Pecco!

Ιστορική στιγμή για το Noale, που δυστυχώς συνδυάζεται με το άσχημο ατύχημα του Πρωταθλητή του 2022 και ηγέτη της γενικής του 23
MotoGP 2023, Catalunya, το 1-2 έκαναν οι εργοστασιακές Aprilia
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

3/9/2023

Η πρώτη εκκίνηση της Κυριακής οδήγησε σε ένα αδιανόητο χάος, όπου σε 2 συμβάντα στις πρώτες στροφές είδαμε 5 αναβάτες κάτω, και τον Pecco Bagnaia να εκτοξεύεται από ένα high-side για να πέσει και να του πατήσει το πόδι ο Binder που ακολουθούσε. Ο Pecco μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, ενώ στο ιατρικό κέντρο παρέμεινε και ο Enea Bastianini, και έτσι στη δεύτερη εκκίνηση δεν υπήρχε κανένα εργοστασιακό Ducati. Εκεί, η Aprilia σημείωσε έναν μοναδικό θρίαμβο, με ένα ιστορικό για το εργοστάσιο 1-2, με τον Aleix Espargaro να παίρνει τη δεύτερη νίκη του για το σαββατοκύριακο, και με τον Maverick Vinales δεύτερο.

Η δεύτερη εκκίνηση γίνεται στις 15.25 ώρα Ελλάδας (25 λεπτά μετά την καταστροφική πρώτη), χωρίς τον Pecco και χωρίς τον Enea, καθώς αμφότεροι οι αναβάτες της Lenovo Ducati μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο!

Αυτή τη φορά ευτυχώς όλοι περνούν τις πρώτες στροφές χωρίς κάποιο συμβάν, με τον αγώνα να αποτελείται πλέον από 23 γύρους.

Πρώτος αρχικά είναι ο Vinales, δεύτερος ο Martin, και τρίτος ο Aleix, με τον Pol Espargaro να υποφέρει από μηχανικό πρόβλημα με την RC16 του και να εγκαταλείπει.

Στον 2ο γύρο του αγώνα, δεν έχουμε κάποια αλλαγή στις πρώτες τρεις θέσεις, ενώ καλύτερα τοποθετημένος αναβάτης ιαπωνικής μοτοσυκλέτας είναι ο Marc Marquez στην 9η θέση που παλεύει με τον Quartararo που βρίσκεται 10ος.

Στον 3ο γύρο μετά την επανεκκίνηση, οι πρώτοι 4 (Maverick Vinales, Jorge Martin, Aleix Espargaro και Miguel Oliveira) έχουν δημιουργήσει διαφορά από τους υπόλοιπους, με τον Aleix να κάνει την κίνηση του και να περνά τον Martin για να βρεθεί εκείνος 2ος

Έναν γύρο αργότερα, και ο Miguel Oliveira περνά κι εκείνος τον Martin, και τώρα έχουμε τρεις μοτοσυκλέτες της Aprilia στις τρεις πρώτες θέσεις! Λέτε να δούμε podium lockout για το Noale;

Και ξαφνικά χάνουμε τη μεγάλη ελπίδα της ΚΤΜ, καθώς ο Brad Binder εγκαταλείπει, απ' ότι φαίνεται από μηχανική βλάβη, αφήνοντας τον Jack Miller στην 6η θέση, ως καλύτερα τοποθετημένο αναβάτη του Pierer Group. Προς τιμή του ο Binder, μόλις αποσύρεται πηγαίνει στο ιατρικό κέντρο για να δει τον Bagnaia.

Quartararo

Στον 5ο γύρο ο Marc Marquez έχει βρεθεί 10ος, ενώ αντίθετα ο Quartararo τα πηγαίνει πολύ καλύτερα από τον αγώνα Sprint του Σαββάτου, καθώς είναι 8ος.

Κακός είναι για μια ακόμη φορά ο αγώνας του Bezzecchi, με τον αναβάτη της V46 να είναι μόλις 13ος μέχρι στιγμής.

Έβδομος γύρος, και οι 3 αναβάτες της Aprilia δείχνουν άνετοι, με τον Martin να έχει μείνει πιο πίσω, χωρίς να μπορεί να πιέσει, και με τον ομόσταυλό του, Johann Zarco να τον πλησιάζει.

Τον όγδοο γύρο ο Oliveira έχει μείνει κι αυτός πίσω, μην μπορώντας να κρατηθεί στον ρυθμό των εργοστασιακών αναβατών της Aprilia που πηγαίνουν ρόδα-ρόδα μεταξύ τους.

Ο Augusto Fernandez καταφέρνει να περάσει τον Marc Marquez στον 9ο γύρο, αφήνοντας τον 11ο, ενώ από πίσω καραδοκεί και ο έτερος Fernandez, ο Raul.

Όμορφη μάχη έχουμε για την 6η θέση μεταξύ Jack Miller και Alex Marquez, με τους δυο αναβάτες να φτάνουν στο "παραλίγο" να ακουμπήσουν ο ένας τον άλλο.

Δέκατος γύρος, και η μάχη ανάβει μεταξύ του Jorge Martin και του Miguel Oliveira, με τον αναβάτη της Ducati να περνά μπροστά, και με τον Πορτογάλο να προσπαθεί να απαντήσει, όμως όπως φαίνεται δεν έχει τον ρυθμό του Ισπανού σε αυτό το στάδιο του αγώνα.

Δεκατρείς γύροι μένουν για το τέλος, και ο Raul Fernandez εγκαταλείπει με μηχανικό πρόβλημα.

Vinales

Κι εκεί που οι 2 εργοστασιακοί αναβάτες της Aprilia βρισκόταν στη ρόδα ο ένας του άλλου, ο Vinales ξεκινά να χτίζει διαφορά, φτάνοντας τα 1,3 δευτερόλεπτα από τον Aleix. Όπως θα μαθαίναμε κατόπιν, ο Aleix είχε κάνει ένα λάθος, χάνοντας τη γραμμή του, εξού κι η ξαφνική διαφορά.

Τον 12ο γύρο από τους Ιάπωνες ο Quartararo έχει βρει το... mojo του, και είναι 7ος για την ώρα, ενώ από την άλλη ο Marc Marquez χάνει συνεχώς θέσεις, και βρίσκεται 12ος αυτή τη στιγμή.

Δέκα γύρους πριν το τέλος, και ο Aleix μειώνει ελαφρώς τη διαφορά, συνεχίζει όμως να βρίσκεται 1,073 δευτερόλεπτα πίσω από τον ομόσταυλό του που οδηγεί την κούρσα. Οι δυο τους βρίσκονται στον δικό τους αγώνα, φτιάχνοντας συνεχώς διαφορά από τους υπόλοιπους.

Αυτή τη στιγμή μαθαίνουμε πως ο Pecco μεταφέρεται από το ιατρικό κέντρο σε νοσοκομείο της Βαρκελώνης, χωρίς να γνωρίζουμε για την ώρα πληροφορίες για την κατάσταση του.

Βρισκόμαστε στον 16ο γύρο, και ο Aleix βρίσκεται 0,756 δευτερόλεπτα πίσω από τον Maverick και δείχνει ικανός να τον πιάσει -αν δεν κάνει πάλι κάποιο λάθος υπό πίεση. Η διαφορά του Aleix από τον Martin είναι μεγάλη, στα 3,5 δευτερόλεπτα, ενώ τον 4ο για την ώρα Oliveira απειλεί ο Zarco.

Aleix Espargaro

Με 5 γύρους να απομένουν, ο Aleix φτάνει τον Vinales και όλοι αναρωτιόμαστε αν έχει τα αποθέματα για να περάσει εκείνος μπροστά και να κάνει το 2 στα 2 αυτό το σαββατοκύριακο. Παράλληλα, πίσω οι υπόλοιποι αναβάτες μένουν ολοένα και πιο πίσω υποφέροντας από προβλήματα με το κράτημα των φθαρμένων και υπερθερμασμένων ελαστικών τους -χαρακτηριστικά ο τρίτος Jorge Martin βρίσκεται 4,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Aleix. Όχι πως δεν υποφέρουν το ίδιο και οι αναβάτες του Noale, όπως βλέπουμε στα πλάνα του σκηνοθέτη τα ελαστικά τους είναι ΔΙΑΛΥΜΜΕΝΑ στα πλαϊνά, όμως η μοτοσυκλέτα της Aprilia παραμένει ακόμα ελεγχόμενη επιτρέποντας τους να πιέσουν παραπάνω.

Τον 20ο γύρο από τους 23, στην ευθεία του τερματισμού ο Aleix κάνει την κίνηση του, βρίσκεται δίπλα στον Maverick από τνν εσωτερική και με ένα υποδειγματικό block pass περνά εκείνος μπροστά, για να ξεκινήσει άμεσα να δημιουργεί διαφορά!

Έναν γύρο αργότερα, και ο Aleix προηγείται με 1,3 δευτερόλεπτα από τον Maverick, ενώ ελπίζουμε να μην κάνει το ίδιο λάθος με πέρυσι, και να μετρά καλά τους γύρους ώστε να μην κόψει ρυθμό πριν τον τερματισμό.

Εντωμεταξύ ο Oliveira έχει χάσει και την 4η θέση από τον Zarco, κι έτσι η πρώτη πεντάδα έχει ως εξής: Aleix Espargaro, Maverick Vinales, Jorge Martin, Johann Zarco, Miguel Oliveira. Έκτος είναι ο Alex Marquez και 7ος ο Quartararo.

Και φτάνουμε στον τερματισμό, με τον Aleix Espargaro να καταφέρνει να πάρει τη 2η νίκη του αυτό το σαββατοκύριακο, και με την Aprilia να γιορτάζει το 1-2 στον αγώνα της Κυριακής, με τον Vinales να τερματίζει πίσω από τον Aleix! Στη συνέντευξή του αμέσως μετά τον αγώνα, ο Aleix αφιέρωσε τη νίκη του στον Pecco, δείχνοντας για μια ακόμη φορά το ήθος του.

Παρκ φερμέ

Ένας πραγματικός θρίαμβος για το Noale.

Όμορφη λεπτομέρεια η στάση των δυο αναβατών της Aprilia μετά τον τερματισμό και η... ανταλλαγή μοτοσυκλετών μεταξύ τους, με τον Aleix να καβαλά το νούμερο 12 και τον Maverick το 41! Στη συνέχεια αλλάζουν ξανά για να πάνε στο παρκ φερμέ -και να μην έχουμε και κάποια... περίεργη ένσταση, καθώς αυτό δεν έχει ξαναγίνει.

Σημειώστε πως μέχρι και το τέλος του αγώνα ΔΕΝ είχαμε νέα από την κατάσταση της υγείας του Pecco Bagnaia. Το μόνο που ανακοίνωσε μέχρι στιγμής η Ducati είναι πως ο Pecco είναι "relatively ok", σχετικά καλά δηλαδή, που σημαίνει πως αποφύγαμε τα χειρότερα χωρίς να κατονομάζονται αυτά -μάλλον όμως δεν έχει σπάσει το πόδι.

Παρά τώρα την ατυχία του Pecco, ο Ιταλός παραμένει πρώτος στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος, που για τις πρώτες θέσεις έχει ως εξής:

MotoGP 2023 βαθμολογία

Η κατάταξη του αγώνα της Κυριακής έχει ως εξής:

1. Aleix Espargaro, Aprilia

2. Maverick Vinales, Aprilia

3. Jorge Martin, Ducati

4. Johann Zarco, Ducati

5. Miguel Oliveira, Aprilia

6. Alex Marquez, Ducati

7. Fabio Quartararo, Yamaha

8. Jack Miller, KTM

9. Augusto Fernandez, GASGAS

10. Fabio di Giannantonio, Ducati

11. Luca Marini, Ducati

12. Marco Bezzecchi, Ducati

13. Marc Marquez, Honda

14. Franco Morbidelli, Yamaha

15. Takaaki Nakagami, Honda

16. Iker Lecuona, Honda

17. Joan Mir, Honda

Ετικέτες

Yamaha Y/AI και Fabio Quartararo - Όλα για τον τίτλο στο MotoGP 2025 [VIDEO]

Ποιος V4 κινητήρας... Η λύση για το Πρωτάθλημα έρχεται μέσω χρονομηχανής, από το Τόκιο του 2125
Fabio Quartararo - Tokyo Override
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/11/2024

Εντάξει, μας πιάσατε, αυτή η μοτοσυκλέτα δεν είναι η M1 του 2025, αλλά το πρωτότυπο μοντέλο Y/AI της Yamaha που εμφανίζεται στη νέα σειρά anime "Tokyo Override" του Netflix, με την ιαπωνική εταιρεία να επιδεικνύει το concept στην ομάδα MotoGP της, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να φωτογραφίζονται καβάλα σε αυτό.

Η είδηση αφορά τη συνεργασία της Yamaha με το Netflix, στην παραγωγή του Tokyo Override (για το οποίο σας είχαμε γράψει ΕΔΩ), ενός πρωτότυπου anime που κυκλοφορεί παγκοσμίως μέσω streaming, από τις 21 Νοεμβρίου 2024.

Το Tokyo Override, σκηνοθεσίας των FUKUDA, Yusuke και Veerapatra Jinanavin, διαδραματίζεται στο Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον, όπου η AI έχει ενσωματωθεί στην καθημερινή ζωή και όλες οι πτυχές της αστικής ζωής είναι αυτοματοποιημένες. Σε αυτό το γεμάτο δράση με μοτοσυκλέτες anime επιστημονικής φαντασίας, υπαρκτές και πρωτότυπης σχεδίασης μοτοσυκλέτες πρωταγωνιστούν στους δρόμους του Τόκιο.

Το Δημιουργικό Κέντρο της Yamaha Motor έδωσε την πλήρη συνεργασία του στην παραγωγή της σειράς, παρέχοντας δεδομένα 3D και υποστήριξη για τη χρήση ήχων των YZF-R1 και VMAX της Yamaha, καθώς και τη συνεργασία με το World Building για την ιστορία και τη σχεδίαση της πρωτότυπης αγωνιστικής μοτοσυκλέτας concept Y/AI που κυκλοφορεί 100 χρόνια από τώρα, στο μέλλον.

Yamaha YAI

Ένα από τα κυριότερα σημεία του Tokyo Override είναι οι σκηνές δράσης, όπου η ηρωίδα Amarin τρέχει σε αγώνες στο φουτουριστικό Τόκιο, επάνω στη σέλα της Y/AI, με τη Yamaha να συνεργάζεται και να επιβλέπει διάφορα μέρη της διαδικασίας παραγωγής. Για παράδειγμα, οι χαρακτήρες διασχίζουν τους δρόμους της πόλης του μέλλοντος σε θρυλικές κλασικές μοτοσυκλέτες, όπως οι Yamaha YZF-R1 και VMAX. Πέρα από την παροχή των δεδομένων τρισδιάστατης σχεδίασης και ηχογραφήσεων του ήχου των πραγματικών μοντέλων, οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές της Iwata συμμετείχαν επίσης ενεργά στη διαδικασία παραγωγής της σειράς, δημιουρτώντας τη σκηνή των αγώνων μοτοσυκλέτας 100 χρόνια στο μέλλον και σχεδιάζοντας τη μοτοσυκλέτα που αγωνίζεται.

Μετά τον σχεδιασμό της φουτουριστικής μοτοσυκλέτας στον υπολογιστή, η Yamaha δημιούργησε ένα κανονικού μεγέθους πρωτότυπο μοντέλο της Y/AI, το οποίο θα εκτεθεί στην ερχόμενη Motor Expo 2024 στην Ταϊλάνδη (29 Νοεμβρίου - 10 Δεκεμβρίου).

"Αυτό που ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν η διαδικασία δημιουργίας σεναρίου, η λεγόμενη World Building που ακολουθήσαμε με την ομάδα παραγωγής", αναφέρει ο Satoshi Nakamura από το Τμήμα Σχεδιασμού και Προγραμματισμού. "Δαπανήσαμε πολύ χρόνο σε πολυάριθμες συζητήσεις για το πώς θα ήταν ο κόσμος του Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον και συγκεντρώσαμε τα αποτελέσματα σε μια 'βίβλο' την οποία θα ακολουθούσαμε κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Τα γεγονότα και τα οχήματα που βλέπετε στη σειρά, αλλά και το ίδιο το σενάριο είναι όλα βασισμένα σε αυτήν την 400 σελίδων βίβλο."

Yamaha YAI

Στην κοινωνία που κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από AI, όπως απεικονίζεται στο Tokyo Override, τροχαία ατυχήματα και άλλα παρόμοια προβλήματα είναι πολύ λιγότερο πιθανό να συμβούν. Από την άλλη πλευρά, ο κόσμος των αγώνων συνεχίζει να είναι πολύ πιο απρόβλεπτος.

"Στους αγώνες, είναι πάντα δυνατό να προκύψουν μη αναμενόμενες ατυχίες. Η ιδέα του να προτάσσεται αυτό ως μέσο για την αναγνώριση κινδύνων και την εύρεση δρόμων για μετάβαση σε ασφαλέστερο περιβάλλον είναι μοναδική και, καθώς ο πρόσθετος παράγοντας της ψυχαγωγίας είναι συνυφασμένος με τους αγώνες, ένιωθα ότι υπήρχε μια αίσθηση της πραγματικότητας όταν προσπαθούσα να φανταστώ τι νόημα θα έχουν οι αγώνες σε 100 χρόνια από σήμερα", εξηγεί ο Nakamura.

Ετικέτες