MotoGP 2022, GP Ταϊλάνδης, FP1 - Marc Marquez, πρώτος και στο στεγνό!

Πλουραλισμός κατασκευαστών στις πρώτες θέσεις
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

30/9/2022

O Marc Marquez συνεχίζει το δυνατό comeback και στο GP της Ταϊλάνδης, καθώς παρά μια ανώδυνη πτώση που είχε, χωρίς να φταίει, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά της Ταϊλάνδης, και μάλιστα στο στεγνό!

Καθώς τα χαράματα είχε πιάσει βροχή, ένα τμήμα της εξόδου διαφυγής στην τρίτη στροφή της πίστας Chang που είχε βαφτεί την προηγούμενη ημέρα δεν είχε προλάβει να στεγνώσει, και εκεί ακριβώς ήταν που βρέθηκε ο Marc Marquez, καθώς είχε χάσει τη γραμμή του, με αποτέλεσμα να γλιστρήσει και να πέσει σχεδόν σταματημένος. Όχι μόνο δεν χτύπησε, αλλά ούτε και πτοήθηκε, όπως δείχνει και ο ταχύτερος χρόνος που σημείωσε λίγο πριν το τέλος των FP1.

Έχουμε και λέμε: pole position στη βρεγμένη πίστα του Motegi; “Τον ευνόησε η βροχή.” Τέταρτη θέση στον στεγνό αγώνα της Ιαπωνίας; “Δεν έχει τίποτα  να χάσει.” Πρώτη θέση στα στεγνά FP1 της Ταϊλάνδης; “…”

Καλό είναι να είμαστε αντικειμενικοί. Ακόμα και μετά απ’ όλες τις εγχειρήσεις και τις περιπέτειες με την υγεία του, ακόμα και μετά από τέτοια αποχή από το σπορ, ακόμα και με την είσοδο πολλών νεότερων από εκείνον αναβατών, ο Ισπανός δείχνει να είναι πάντα ανταγωνιστικός με τα κορυφαία ονόματα του MotoGP. Αν συνεχίσει να πορεύεται με ωριμότητα -όση τέλος πάντων χωρά στο στιλ και στη νοοτροπία του Πρωταθλητή που διαθέτει όσο κανείς άλλος- θα πρέπει να συνηθίσουμε να τον βλέπουμε να παλεύει ξανά για τις πρώτες θέσεις, ακόμα και με αυτή τη μοτοσυκλέτα της Honda που οδηγεί, τη χειρότερη του grid.

Αρκετά όμως με τον Marc, καθώς ναι μεν προσθέτει αλατοπίπερο στο φαγητό του MotoGP, κάνοντας το σαφώς πιο ενδιαφέρον, θεαματικό και απρόβλεπτο, όμως βαθμολογικά για το 2022 ο αναβάτης του HRC είναι αδιάφορος -μπορώντας άνετα πάντως να επηρεάσει την εξέλιξη του τίτλου, όπως είδαμε στο Aragon.

Όσον αφορά στα υπόλοιπα γεγονότα των FP1 της Ταϊλάνδης, πρώτα απ’ όλα εντύπωση μας έκανε ο πλουραλισμός των κατασκευαστών στις πρώτες θέσεις, καθώς στα τελευταία GP έχουμε βαρεθεί να βλέπουμε τη Ducati να κάνει lockout στις πρώτες 5-6 θέσεις.

Όχι όμως εδώ, ίσως στα δεύτερα δοκιμαστικά. Στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά πάντως, μια ανάσα πίσω από τον πρώτο Marquez βρέθηκε ο Fabio Quartararo με τη Yamaha, ενώ πρώτο Ducati ήταν αυτό του Jack Miller στην 3η θέση. Τέταρτος ήταν ο… Luca Marini με Ducati και πέμπτος ο Alex Rins με τη Suzuki.

Πού ήταν ο Pecco; Μόλις 6ος ταχύτερος, και μάλιστα με την τελευταία του προσπάθεια μετά την πτώση της καρό σημαίας.

Ο Bastianini βρέθηκε ένατος, ενώ ο Aleix Espargaro ήταν… 16ος!

Από τα outsider ονόματα εξαιρετική κρίνεται η 8η θέση του Franco Morbidelli, πολύ καλή η 11η του Cal Crutchlow, ενώ ο Danilo Petrucci μπορεί να βρέθηκε 2,1 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο χρόνο, όμως πέρασε τους Darryn Binder και Tetsuta Nagashima.

Τώρα αναμένουμε να δούμε αν τα δοκιμαστικά θα συνεχίσουν σε στεγνό οδόστρωμα, ή αν θα έχουμε βρεγμένα FP2, κάτι που θα δυσκολέψει πολύ τις προσπάθειες όσων δεν κατάφεραν να σημειώσουν καλό χρόνο στα στεγνά FP1.

Ακολουθεί το TOP-10 των FP1 της Ταϊλάνδης. Για τα αναλυτικά αποτελέσματα, δείτε εδώ.

1. Marc Marquez (Repsol Honda Team) – 1:30.523

2. Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) + 0.032

3. Jack Miller (Ducati Lenovo Team) + 0.065

4. Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team) + 0.098

5. Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) + 0.118

6. Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) + 0.223

7. Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing) + 0.233

8. Franco Morbidelli (Monster Energy Yamaha MotoGP™) + 0.242

9. Enea Bastianini (Gresini Racing MotoGP™) + 0.267

10. Jorge Martin (Prima Pramac Racing) + 0.319

MotoGP-Jorge Martin: Αργή αλλά σταθερή η βελτίωση της κατάστασής του

Παραμένει στο Κατάρ - O Savadori στη θέση του για τον γύρο στη Jerez
Jorge Martin κατάσταση υγείας 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

17/4/2025

Αργά αλλά σταθερά η κατάσταση του Jorge Martin που βρίσκεται ακόμη σε νοσοκομείο του Κατάρ βελτιώνεται και η Aprilia Racing εμφανίζεται ελαφρώς αισιόδοξη.

Ο άτυχος παγκόσμιος πρωταθλητής βρίσκεται στο γενικό νοσοκομείο Hamad στην πρωτεύουσα του Κατάρ και η κατάστασή του παρακολουθείται στενά.

Τα κατάγματα στα πλευρά του Martin δεν είναι εκείνα που χρήζουν στενής παρακολούθησης αλλά το τραύμα που έχει στον πνεύμονα ο Ισπανός, η αναπνοή του οποίου εξακολουθεί να υποστηρίζεται μηχανικά. Ο Martin αναφέρει ότι πονάει αλλά πλέον είναι σε θέση να κινείται λίγο περισσότερο και να νιώθει λίγο καλύτερα και ευχαριστεί όλους εκείνους που τον υποστηρίζουν και του προσφέρουν βοήθεια.

Σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση της Aprilia Racing οι εξετάσεις δείχνουν ότι η κατάσταση βελτιώνεται ωστόσο τα σπασμένα πλευρά προκαλούν ακόμη πόνο μεγάλης έντασης στον εργοστασιακό αναβάτη των Ιταλών και αυτό περιορίζει στο ελάχιστον δυνατό και την κινητικότητά του.

Τώρα έχει προτεραιότητα να διασταλεί πλήρως ο πνεύμονας που είχε καταρρεύσει εξαιτίας του τραύματος που είχε υποστεί ο Ισπανός και τότε το ιατρικό επιτελείο θα αφαιρέσει την αποστράγγιση που έχει τοποθετηθεί (όταν φτάσει στο 90%), ενώ θα σταματήσει και η μηχανική υποστήριξη της αναπνοής του. 

Όταν με το καλό γίνει και αυτό τότε είναι που θα αρχίσει να σχεδιάζεται η επιστροφή του Martin στην Ευρώπη με το Noale να βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με το επιτελείο του νοσοκομείου που κουράρει τον Martin, τον ιατρικό διευθυντή του MotoGP, Angel Charte αλλά και τον Franco Perona της Lifenet Healthcare, με την οποία συνεργάζεται η ιταλική ομάδα.

O Lorenzo Savadori θα είναι ο αναβάτης που θα οδηγήσει τη δεύτερη εργοστασιακή Aprilia αντί του Jorge Martin στο Grand Prix της Jerez.