Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Massimo Meregalli (team manager της Yamaha) στο γερμανικό Speed Week, δήλωσε πως είναι απόλυτα σαφές για εκείνον, ότι το αγωνιστικό μέλλον του Valentino Rossi θα εξαρτηθεί κυρίως από το πόσο ανταγωνιστική θα είναι η μοτοσυκλέτα της Yamaha το 2020. Η συνέντευξη αυτή έγινε μετά τις πρόσφατες δοκιμές στο Misano, όπου ο Rossi με τον Vinales δοκίμασαν την δεύτερη έκδοση του νέου κινητήρα, μια καινούρια εξάτμιση και για πρώτη φορά ψαλίδι carbon. Σύμφωνα με τον Massimo Meregalli ο νέος κινητήρας έχει λίγο περισσότερη δύναμη και η νέα εξάτμιση ομαλοποιεί την απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών του κινητήρα. Επιπρόσθετα, το carbon ψαλίδι βοηθάει ακόμα περισσότερο την πρόσφυση του πίσω τροχού, οπότε η αντοχή των ελαστικών κατά την διάρκεια του αγώνα βελτιώνεται. Παρά το γεγονός πως δεν είχαν την δυνατότητα να κάνουν εξομοίωση αγώνα, ο Massimo Meregalli πιστεύει πως όλα αυτά τα νέα εξαρτήματα θα λύσουν το βασικό πρόβλημα των εργοστασιακών Yamaha, που ήταν οι μεγάλες διακυμάνσεις στην συμπεριφορά τους από τις μεταβολές του επιπέδου της πρόσφυσης. Στον αγώνα του Misano, οι αναβάτες θα έχουν στη διάθεσή τους το carbon ψαλίδι αν θέλουν να το χρησιμοποιήσουν. Η Yamaha θα πάρει τις τελικές αποφάσεις για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η εξέλιξη της νέας μοτοσυκλέτας στο αγώνα της Μαλαισίας και στα δοκιμαστικά της Valencia αμέσως μετά τον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος, θα οδηγήσουν το τρίτο πρωτότυπο της νέας M1 που θα είναι κατά 70% κοντά στην τελική μορφή που θα έχει η μοτοσυκλέτα του 2020.
Fabio Quartararo – Τρίτη φορά στο χειρουργείο για το δεξί του χέρι
Ο Fabio, υποβλήθηκε για τρίτη φορά σε εγχείρηση στο δεξί του χέρι μέσα σε τρία χρόνια, πάσχοντας από το σύνδρομο διαμερίσματος αντιβραχίου, με στόχο να λύσει οριστικά το πρόβλημα που αντιμετωπίζει.
Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021 αποφάσισε να μην περιμένει άλλο για να επιλύσει το πρόβλημα που τον ταλαιπωρεί στο δεξί του χέρι από το 2019, σχετικά με το σύνδρομο διαμερίσματος αντιβραχίου ή “arm pump” όπως είναι πιο γνωστό. Ο Quartararo προχώρησε στην πραγματοποίηση της επέμβασης αμέσως μετά από τις δοκιμές που εξελίχθηκαν στην Barcelona.
Ουσιαστικά, ο πόνος έρχεται στους μύες του αντιβραχίου που πρήζονται και δεν παίρνουν επαρκή ποσότητα οξυγόνου και το εγκλωβίζουν πάνω σε μια λεπτή μεμβράνη, γνωστή και ως περιτονία.
Οι δύο προηγούμενες χειρουργικές επεμβάσεις στο ίδιο σημείο δεν κατάφεραν να επιλύσουν οριστικά το πρόβλημα για τον Γάλλο, το οποίο επανεμφανίστηκε το 2024, επηρεάζοντας την απόδοσή του. Παρά τα εμπόδια, ο Quartararo έδειξε ενθαρρυντικά σημάδια κατά την τελευταία δοκιμασία της χρονιάς στη Βαρκελώνη.
Η αρχή για το 2025 έγινε με το test στην Barcelona, δίνοντας αισιόδοξα μηνύματα ότι θα επακολουθήσει ένα έτος ανασυγκρότησης και κάλυψης της διαφοράς που έχουν αφήσει Yamaha και Fabio, εκτός βάθρων. Η Yamaha, η οποία συνάπτει συνεργασία με την Pramac, πρέπει να επιλύσει και τεχνικά ζητήματα στο M1, για να βρεθούν αναβάτης και μοτοσυκλέτα, πάλι σε θέσεις κοντά στο βάθρο ή και πάνω σε αυτό.
Τώρα ο αναβάτης της Monster Energy Yamaha MotoGP θα κάτσει να ξεκουραστεί για μερικές ημέρες, μαζεύοντας δυνάμεις για την αγωνιστική σεζόν του 2025 και έπειτα θα επιστρέψει στις προπονήσεις, μέχρι τα επόμενα επίσημα δοκιμαστικά και τον πρώτο αγώναν στο Qatar.