Νέο MV Agusta Turismo Veloce 2021: Μικρές πινελιές στις λεπτομέρειες

Σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

14/4/2021

Ήρθε και η ώρα του Turismo Veloce να περάσει από την διαδικασία αναβάθμισης εξοπλισμού και προσαρμογής στις προδιαγραφές Euro5 που ήδη έχουν γίνει στα Brutale, Dragster και Superveloce. Σε αυτή εδώ την περίπτωση, ο τρικύλινδρος εν σειρά κινητήρας έχει διαφορετικούς αυλούς μέσα στο φιλτροκούτι με στόχο την αύξηση της ροπής κατά 15% μεταξύ 3.000-6.000.

Οι σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων έχουν γίνει πιο μακριές για να δουλεύει ο κινητήρας με λιγότερες στροφές, εξοικονομώντας καύσιμα και φυσικά μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων.

Συνδυάζεται με ένα νέο, ανθεκτικότερο μονόδρομο συμπλέκτη, ενώ υπάρχει και η επιλογή για τον ημιαυτόματο συμπλέκτη SCS στις εκδόσεις Lusso και RC.  Τα νέα έγχρωμα όργανα  TFT των 5,5” έχουν Bluetooth και πληθώρα πληροφοριών μέσω του ειδικού App My MV.

Νέας τεχνολογίας είναι και η κεντρική μονάδα του ABS της Continental, συμβαδίζοντας με τις αλλαγές που έγιναν σε όλο το hardware των ηλεκτρονικών.

Η βασική έκδοση Rosso έχει συμβατικές αναρτήσεις της Marzochi, ενώ οι πιο πλούσιες εκδόσεις έχουν ημί-ενεργητικές αναρτήσεις της ίδιας εταιρείας.

Στα πλαίσια βελτίωσης της άνεσης και της πρακτικότητας, για το 2021 η ζελατίνα του φαίρινγκ έχει μεγαλύτερη επιφάνεια κάλυψης και η σέλα έχει αλλάξει σχήμα και έχει χαμηλώσει κατά 20mm.

Όσοι υποκύψουν στη γοητεία του Turismo Veloce θα μπορέσουν να διαλέξουν ανάμεσα σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Rosso, Lusso, RC.

Royal Enfield Scram 440  - Αναβάθμιση κινητήρα

Δεν είναι όμως ο Sherpa 450, παρά μια υπερκυβισμένη έκδοση του 411
Royal Enfield Scram 440
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

25/11/2024

Εξωτερικά το Scram 440 δείχνει ολόιδιο με το 410, με τις εξωτερικές αλλαγές να εντοπίζονται κυρίως στον αριθμό που αναγράφεται στο ρεζερβουάρ και αναφέρεται στον κυβισμό του κινητήρα, και στο διαφορετικό όργανο, καθώς το νέο 440 διαθέτει μόνο την κεντρική οθόνη οργάνων από το παλαιότερο, χωρίς τη δεύτερη του tripper, ενώ ΔΕΝ είναι η πλήρως ψηφιακή στρογγυλή οθόνη που είδαμε πρώτα στο Himalayan 450.

Ελαφρώς μπερδεμένη κρίνεται η επιλογή να μη χρησιμοποιηθεί ο υγρόψυκτος Sherpa του Himalayan 450 με τους 40 hp στο νέο SCRAM 440, αλλά μια νέα υπερκυβισμένη έκδοση του 411, με ελάχιστα βελτιωμένη απόδοση σε ελαφρώς χαμηλότερες στροφές. Συγκεκριμένα από τους 23,9 hp / 6.500 rpm και τα 3,26 kgm / 4.250 rpm του Scram 411, ανεβαίνουμε στους 25,4 hp / 6.250 rpm και στα 3,46 kgm / 4.000 rpm στο Scram 450.

Η δεύτερη αλλαγή αφορά στα όργανα, όπου το παλαιότερο δίδυμο των στρογγυλών οργάνων δίνει τη θέση του σε ένα στρογγυλό όργανο χωρίς το δεύτερο μικρότερο του tripper, ενώ και εδώ περιέργως -για να μείνει χαμηλά η τιμή μάλλον- η Enfield ΔΕΝ χρησιμοποιεί το πλήρως ψηφιακό όργανο του Himalayan 450 με τη συνδεσιμότητα που περιλαμβάνει και πλοήγηση με χάρτες.

Σημειώστε πως όλες οι πληροφορίες μας αυτή τη στιγμή προέρχονται από τον ινδικό τύπο, καθώς η Royal Enfield δεν έχει κάνει αναλυτική παρουσίαση του μοντέλου. 

Το πλαίσιο βασίζεται στου Scram 411, είναι όμως ενισχυμένο για μεγαλύτερη αντοχή και αξιοπιστία, ενώ οι Ινδοί δημοσιογράφοι αναφέρονται σε ελαφρώς μεγαλύτερα έμβολα στη δαγκάνα της Bybre μπροστά, ενώ το ABS μπορεί και να απενεργοποιηθεί.

Ίδιος είναι ο στρογγυλός προβολέας, με πιθανώς δυνατότερης έντασης λαμπτήρα -έτσι διατείνονται οι Ινδοί, μένει να επιβεβαιωθεί-, ίδιο και το ρεζερβουάρ.

Αλλαγές δεν έχουμε ούτε στις αναρτήσεις, με το συμβατικό πιρούνι των 41 mm να παραμένει, όπως παραμένει και μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ ίδιοι είναι και οι ακτινωτοί τροχοί των 19 και 17 ιντσών.

Η αναλυτική παρουσίαση της μοτοσυκλέτας θα γίνει τον Ιανουάριο του 2025.

Ετικέτες