Με Dunlop SportSmart TT το νέο M1000RR της BMW

Συνεργασία στις πίστες και στο δρόμο
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

28/9/2020

Παρά το γεγονός πως η νέα M1000RR είναι η πιο hardcore έκδοση της S1000RR που έχει η BMW στη γκάμα της, η γερμανική εταιρεία επέλεξε τα SportSmart TT της Dunlop ως ελαστικό πρώτης τοποθέτησης, το οποίο η ίδια η Dunlop χαρακτηρίζει 50/50 για οδήγηση σε δρόμο και πίστα. Θυμίζουμε πως η βασική έκδοση της S1000RR είχε έως τώρα τα Metzeler Racetec, δηλαδή ένα semi-slick ελαστικό, αντίστοιχο του Pirelli Supercorsa. Αυτό το γεγονός κολακεύει ιδιαίτερα τα Dunlop SportSmart TT, καθώς κατάφεραν να επιτύχουν την ίδια απόδοση στην πίστα (και μάλιστα με την πιο ισχυρή έκδοση της S1000RR) με εκείνη που έχουν στα semi-slick ελαστικά του ανταγωνισμού, ενώ την ίδια στιγμή διατηρούν το πλεονέκτημα της σταθερότητας και της αντοχής που έχει ένα ελαστικό δρόμου.

Το μυστικό της επιτυχία του SportSpart TT βρίσκεται στην μακροχρόνια εξέλιξη της τεχνολογίας του στους αγώνες του Isle Of Man και στην ειδική χάραξη του πέλματος, που έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε το πίσω ελαστικό να ψύχεται ταχύτερα όταν το πιέζεις μέσα στην πίστα, μειώνοντας έτσι το ποσοστό της φθοράς και διατηρώντας σταθερό το επίπεδο κρατήματος για πολλούς γύρους. Επίσης, όπως τα αγωνιστικά slick ελαστικά της Dunlop, έτσι και τα SportSmart TT έχουν ειδικής κατασκευής σκελετό, που επιτρέπει πολύ χαμηλές πιέσεις για οδήγηση σε πίστα, κάτι που δεν μπορείς να κάνεις με τα ελαστικά δρόμου. Η συνεργασία μεταξύ BMW και Dunlop δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει, καθώς οι δύο εταιρείες έχουν άμεση συνεργασία στο παγκόσμιο Πρωτάθλημα Endurance - από τα ελάχιστα παγκόσμια πρωταθλήματα πλέον όπου η επιλογή της μάρκας των ελαστικών είναι ελεύθερη για τις ομάδες. Όπως είχαμε γράψει και ΕΔΩ, η Dunlop κατασκευάζει χιλιάδες slick ελαστικά κάθε χρόνο, αποκλειστικά για τις ομάδες που υποστηρίζει στο WEC. 

 

Νέο Kawasaki Brute Force 450 - Το πρώτο ATV του Akashi που βγάζει επίσημα πινακίδα στην Ευρώπη

Διαθέσιμο μέσα στο 2025, θα μπορούσαμε να το δούμε και στην Ελλάδα - Ουσιαστικά πρόκειται για rebadged KYMCO MXU 450i, με κάποιες διαφορές
Kawasaki Brute Force 450
Από το

motomag

26/11/2024

Το νέο Brute Force μεσαίου κυβισμού -που στην ουσία αποτελεί ένα rebadged KYMCO MXU 450i με διαφορετικό κοστούμι και τον προβολέα στο τιμόνι- έρχεται στα ευρωπαϊκά εδάφη με τη δυνατότητα να κυκλοφορεί και εντός δρόμου λόγω EURO5 προδιαγραφών, βγάζοντας κανονικά πινακίδα, κάτι που το κάνει αυτόματα υποψήφιο και για τη χώρα μας, όπου τα ενοικιαζόμενα ATV ζουν και βασιλεύουν.

Το τετράτροχο ATV της Kawasaki τροφοδοτείται από έναν τετράχρονο, υγρόψυκτο, 8βάλβιδο, SOHC, V-Twin κινητήρα των 443κ.εκ με ηλεκτρονικό ψεκασμό, αποδίδοντας 33,4 ίππους και 2,47 kgm ροπή στις 6,500σ.α.λ.. Διαθέτει κίνηση 2WD & 4WD, όπισθεν, κοντό και μακρύ κιβώτιο, ενώ ανήκει στην κατηγορία T3b, με μέγιστη νόμιμη ταχύτητα τα λίγα 60χλμ/ώρα, ενώ οι όροι χρήσης διαφέρουν από χώρα σε χώρα στην Ευρώπη.

Το Brute Force 450 έχει ανεξάρτητη ανάρτηση σε κάθε τροχό, με ρύθμιση ως προς την προφόρτιση ελατηρίου. Οι σιδερένιοι τροχοί μπροστά AT 24 x 8-12 και πίσω AT 24 x 10-12 φέρουν λάστιχα προσανατολισμένα περισσότερο για χωμάτινα τερέν, ενώ στον τομέα των φρένων είναι εξοπλισμένο με δίσκους των 202mm και η πίσω από έναν των 202mm. Το μικρό 450 της οικογενείας Brute Force, είναι μαζεμένο σε διαστάσεις με το μήκος του να είναι στα 2,034mm, το πλάτος στα 1,109mm, το ύψος στα 1,186mm, η απόσταση από το έδαφος στα 235mm, το ύψος σέλας να βρίσκεται στα 878mm και το μεταξόνιο να ανακοινώνεται στα 1,215mm. 

Η μικρή LCD οθόνη απεικονίζει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις όπως ταχύμετρο, ένδειξη σχέσης κιβωτίου, στάθμη καυσίμου, υπολογιστή ταξιδίου, ολικό-μερικό χιλιομετρητή, ρολόι και άλλα πολλά. Στον εξοπλισμό βρίσκουμε LED φωτιστικά σώματα, θύρα φόρτισης 12V, δυο σχάρες και αποθηκευτική θήκη μπροστά. Οι χρωματικές επιλογές θα είναι μπλε και λευκό.

Μπορεί τώρα η Kawasaki Europe να έχει στο πλάνο της και τους αγρότες, όπως αναφέρει και το δελτίο τύπου, όμως στην Ελλάδα, το Brute Force 450 θα χαρούν κυρίως οι τουρίστες, καθώς ελάχιστοι είναι οι Έλληνες αγρότες που χρησιμοποιούν ATV για τις δουλειές τους, προτιμώντας σαφώς αγροτικά αυτοκίνητα.

Ετικέτες