Honda CRF 125F, CRF110F και CRF50F 2023

Με νέα γραφικά
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

4/8/2022
Τα μικρά Off-Road μοντέλα της Honda, και συγκεκριμένα τα CRF 125F, CRF110F και CRF50F του 2023 δέχτηκαν φρεσκάρισμα στα γραφικά για τη νέα χρονιά, στα πρότυπα των μεγάλων CRF250R και CRF450R.
 
Το μεγαλύτερο εκ των τριών μικρών χωματερών μοντέλων της Honda, το CRF125F διατίθεται σε δυο εκδόσεις, τη βασική και την έκδοση με μεγάλους τροχούς για ψηλότερους αναβάτες.
Στα στοιχεία της μικρής μοτοσυκλέτας ξεχωρίζουν το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι των 31 mm, το μονό αμορτισέρ με μοχλικό πίσω, ο μεγάλος τροχός των 17 ιντσών μπροστά (19 ιντσών στην έκδοση Big Wheel), ο πίσω τροχός των 14 / 16 (Big Wheel) ιντσών, το δισκόφρενο μπροστά των 220 mm, ο ψεκαστός τετράχρονος αερόψυκτος κινητήρας των 124,9 κ.εκ., το 4τάχυτο κιβώτιο, το ρεζερβουάρ των 4,5 λίτρων, και η χαμηλή σέλα των 739 mm / 785 mm (Big Wheel). Η εκκίνηση γίνεται τόσο με μίζα όσο και με μανιβέλα, ενώ το βάρος ανακοινώνεται στα 87.99 κιλά για τη βασική έκδοση και στα 90,27 κιλά για την έκδοση Big Wheel.
Το CRF110F φέρει ατσάλινο πλαίσιο δυο δοκών, τηλεσκοπικό πιρούνι, χαμηλή σέλα 657 mm, ρεζερβουάρ 4,5 λίτρων, τετράχρονο ψεκαστό κινητήρα 109 κ.εκ., κιβώτιο 4 σχέσεων, και εκκίνηση με μίζα, ενώ ζυγίζει 76,66 κιλά. Μπροστά ο τροχός είναι 14 ιντσών, ενώ πίσω 12.
Τέλος, το CRF50F είναι το μικρότερο σε κυβικά αλλά και διαστάσιες μοντέλο, με τροχούς 10 ιντσών, αερόψυκτο τετράχρονο κινητήρα 49 κ.εκ., αυτόματο συμπλέκτη και κιβώτιο τριών σχέσεων, και σέλα στα 548 mm. Η εκκινηση γίνεται με μανιβέλα.
 

Royal Enfield Scram 440  - Υπερκυβισμένος κινητήρας, αρκετές ακόμα αλλαγές

Βελτιώσεις σε πλαίσιο, τροχούς, κιβώτιο, προβολέα, κ.α.
Royal Enfield Scram 440
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

25/11/2024

Εξωτερικά το Scram 440 δείχνει ολόιδιο με το 410, με τις εξωτερικές αλλαγές να εντοπίζονται κυρίως στον αριθμό που αναγράφεται στο ρεζερβουάρ και αναφέρεται στον κυβισμό του κινητήρα, και στο διαφορετικό όργανο, καθώς το νέο 440 διαθέτει μόνο την κεντρική οθόνη οργάνων από το παλαιότερο, χωρίς τη δεύτερη του tripper, ενώ ΔΕΝ είναι η πλήρως ψηφιακή στρογγυλή οθόνη που είδαμε πρώτα στο Himalayan 450.

Ελαφρώς μπερδεμένη κρίνεται η επιλογή να μη χρησιμοποιηθεί ο υγρόψυκτος Sherpa του Himalayan 450 με τους 40 hp στο νέο SCRAM 440, αλλά μια νέα υπερκυβισμένη έκδοση του 411, με ελάχιστα βελτιωμένη απόδοση σε ελαφρώς χαμηλότερες στροφές. Συγκεκριμένα από τους 23,9 hp / 6.500 rpm και τα 3,26 kgm / 4.250 rpm του Scram 411, ανεβαίνουμε στους 25,4 hp / 6.250 rpm και στα 3,46 kgm / 4.000 rpm στο Scram 450. Νέο είναι το κιβώτιο που από πέντε σχέσεις προηγουμένως, έχει πλέον έξι.

Η δεύτερη αλλαγή αφορά στα όργανα, όπου το παλαιότερο δίδυμο των στρογγυλών οργάνων δίνει τη θέση του σε ένα στρογγυλό όργανο χωρίς το δεύτερο μικρότερο του tripper, ενώ και εδώ περιέργως -για να μείνει χαμηλά η τιμή μάλλον- η Enfield ΔΕΝ χρησιμοποιεί το πλήρως ψηφιακό όργανο του Himalayan 450 με τη συνδεσιμότητα που περιλαμβάνει και πλοήγηση με χάρτες.

Σημειώστε πως όλες οι πληροφορίες μας αυτή τη στιγμή προέρχονται από τον ινδικό τύπο, καθώς η Royal Enfield δεν έχει κάνει αναλυτική παρουσίαση του μοντέλου. 

Το πλαίσιο βασίζεται στου Scram 411, είναι όμως ενισχυμένο για μεγαλύτερη αντοχή και αξιοπιστία -και για να μπορείτε να το φορτώσετε άφοβα με top-box-, ενώ οι Ινδοί δημοσιογράφοι αναφέρονται σε ελαφρώς μεγαλύτερα έμβολα στη δαγκάνα της Bybre μπροστά, ενώ το ABS μπορεί και να απενεργοποιηθεί.

Στην ακριβότερη έκδοση νέοι είναι οι τροχοί των 19 και 17 ιντσών με μπράτσα, που πλέον είναι αλουμινένοι και φέρουν tubeless ελαστικά, ενώ οι αγοραστές των εκδόσεων με τις ακτίνες μπορούν αν θέλουν να βάλουν τους χυτούς με τα μπράτσα ως aftermarket αξεσουάρ.

Νέος, και LED είναι ο στρογγυλός προβολέας, με δυνατότερης έντασης λαμπτήρες, ενώ ίδιο παραμένει το ρεζερβουάρ.

Αλλαγές δεν έχουμε ούτε στις αναρτήσεις, με το συμβατικό πιρούνι των 41 mm να παραμένει, όπως παραμένει και μονό αμορτισέρ πίσω.

Η αναλυτική παρουσίαση της μοτοσυκλέτας θα γίνει τον Ιανουάριο του 2025.

Ετικέτες