22YM HONDA FORZA 125: Ένα premium μοντέλο στη μικρή κατηγορία κυβισμού

Με κορυφαίο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

11/2/2022

Το Forza 125 είναι το μοντέλο της Honda που θέλει να προσφέρει τις πολυτελείς ανέσεις ενός mega-scooter στην μικρή κατηγορία των 125 για όσους έχουν δίπλωμα Α1 ή θέλουν να συνδυάσουν την άνεση και την πολυτέλεια με το ελάχιστο κόστος χρήσης. Για το 2022 η Honda ανανέωσε τις χρωματικές επιλογές και προσάρμοσε τον κινητήρα του στις προδιαγραφές Euro5. Όλες οι λεπτομέρειες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ανανεωμένου Forza 125 στο δελτίο τύπου της ελληνικής αντιπροσωπείας που ακολουθεί:

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

22YM HONDA FORZA 125

 

To Forza 125, το premium, σπορ GT scooter της Honda, παραμένει στο προσκήνιο με νέες χρωματικές επιλογές για το 22YM. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει HSTC, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θύρα USB Type-C, αποθηκευτικό χώρο για δύο full-face κράνη, φωτισμό full LED και λειτουργία Smart Key.

1. Εισαγωγή

 

Το Forza 125 της Honda σχεδιάστηκε ειδικά για επιλεκτικούς Ευρωπαίους αγοραστές που έχουν τις μέγιστες απαιτήσεις από το scooter τους, σε όλα τα επίπεδα. Από το 2015 που κυκλοφόρησε, έχει υπερβεί κάθε προσδοκία, ενώ κάθε χρόνο εξελίσσεται σύμφωνα με το feedback των πελατών, και μέχρι σήμερα οι πωλήσεις του ξεπερνούν τις 80.000 μονάδες.

 

Από την πρώτη στιγμή, η δημοτικότητα του Forza 125 ανέβηκε στα ύψη και η επιτυχία του στις πωλήσεις ήταν άμεση χάρη σε ένα ολοκληρωμένο μίγμα σπορ και ‘GT’ στοιχείων σε συνδυασμό με μία ξεχωριστή σχεδιαστική φιλοσοφία. Μία ζωηρή, νέα τετραβάλβιδη έκδοση του κινητήρα eSP  (‘enhanced Smart Power’) της Honda, οι συμπαγείς διαστάσεις, το σπορ ταμπεραμέντο και η ευκολία χειρισμού του χάριζαν ευελιξία στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης, ενώ η ‘sit-in’ άνεση, η προστασία από τον αέρα και η πλούσια ισχύς στις υψηλές στροφές υπόσχονται άνετες μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων στον αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον, οι άφθονοι χώροι, οι premium λεπτομέρειες, η νέα αιχμηρή αισθητική και η ποιότητα κατασκευής της Honda, είναι στοιχεία που εκτόξευσαν τη δημοτικότητά του.

 

Παράλληλα, ποτέ δεν παρέμεινε στάσιμο. Το 18YM – ακολουθώντας μία έντονα εξελικτική πορεία – το Forza 125 ανανεώθηκε πλήρως αισθητικά, με πιο σπορ στυλ και αναβαθμίσεις επικεντρωμένες στον αναβάτη, όπως φωτισμό full LED και ηλεκτρική ζελατίνα. Το 21YM απέκτησε πρόσθετη γοητεία και λειτουργική πρακτικότητα.

 

2. Επισκόπηση μοντέλου

 

Για το 21YM, εφαρμόστηκαν αισθητικές βελτιώσεις στα εμπρός και πλαϊνά φέρινγκ, στους καθρέπτες, τα πίσω πλαϊνά πάνελ, και τα καλύμματα του κινητήρα, για τη στιλιστική ανανέωση του Forza 125 και τη δημιουργία μιας πιο κομψής συνολικής εμφάνισης, σε συνδυασμό με τη βελτίωση της αεροδυναμικής. Η επανασχεδιασμένη  ηλεκτρική ζελατίνα έχει μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης κατά 40mm για μέγιστη προστασία από τον αέρα. Μία θύρα USB αντικατέστησε την ρίζα ACC.

 

Το πλαίσιο παρέμεινε ίδιο, αλλά ο τετραβάλβιδος, υδρόψυκτος κινητήρας SOHC απέκτησε Honda Selectable Torque Control (HSTC) για διατήρηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Επίσης αναβαθμίστηκε ώστε να πληροί τις προδιαγραφές EURO5.

 

Για το 22YM, δύο εντυπωσιακές νέες χρωματικές επιλογές αναδεικνύουν περαιτέρω τη γοητεία και το στυλ του.

 

3. Κύρια Χαρακτηριστικά

 

3.1 Στυλ & Εξοπλισμός

 

•             Ηλεκτρική ζελατίνα με εύρος ρύθμισης 180mm,

•             Χώρος για δύο full-face κράνη κάτω από τη σέλα, θύρα φόρτισης USB

•             Λειτουργία εκκίνησης μέσω Smart Key και (προαιρετικό) top box 45 λίτρων

•             Λειτουργία προειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος (ESS) ενημερώνει τους άλλους οδηγούς σε φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης

 

 

Οι γραμμές του Forza 125 ρέουν προς τα πίσω, ξεκινώντας από την ηλεκτρική ζελατίνα (ελεγχόμενη από ένα διακόπτη στο αριστερό γκριπ) που ρυθμίζεται σε μία συνολική διαδρομή 180mm. Είναι σχεδιασμένη ώστε να παρέχει προστασία από τον αέρα, προωθώντας τη ροή του αέρα πάνω από το κεφάλι του αναβάτη και περιορίζοντας τους θορύβους.

 

Προσφέρει καλύτερη σταθερότητα και άνεση σε υψηλότερες ταχύτητες και για μεγαλύτερες αποστάσεις – ενώ μπορεί να χαμηλώνει ανά πάσα στιγμή, για αίσθηση ελευθερίας στην πόλη. Για άνεση στις υψηλότερες ταχύτητες, ένας μεγαλύτερος εμπρός αεραγωγός διαχειρίζεται την αρνητική πίεση μπροστά από τον αναβάτη, μειώνοντας τη φυσική τάση του αέρα να πιέζει τον αναβάτη προς τα πίσω.

 

Σμιλεμένες με κριτήριο το στυλ και την αεροδυναμική απόδοση, οι έντονες γραμμές του  Forza 125 διαμορφώνουν μία απέριττη και μοντέρνα εμφάνιση, δημιουργώντας μία αίσθηση δυναμικού σπορ χαρακτήρα και διακριτικής πολυτέλειας. Οι λέξεις - κλειδιά της ομάδας σχεδίασης – ‘επιθετικό’, ‘τεχνικό’ και ‘δυναμικό’ – αποτυπώνονται σε ένα σπόιλερ κάτω από τον προβολέα, στο ανανεωμένο φέρινγκ με τη χαρακτηριστική γραμμή ‘Z’ και σε μία έντονα ανοδική χαρακτηριστική γραμμή στα πίσω πλαϊνά πάνελ, που δημιουργούν μία αίσθηση επιτάχυνσης.

 

Το πλάτος τιμονιού παραμένει στα 750mm όπως και το ύψος των καθρεπτών στα 1125mm - ιδανικές διαστάσεις για μέγιστη ευελιξία στους πολυσύχναστους δρόμους της πόλης. Το ύψος της σέλας έχει μείνει ίδιο στα 780mm. Παρέχεται άφθονος χώρος για δύο αναβάτες, οι οποίοι μπορούν να ταξιδεύουν με άνεση και ασφάλεια. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED.

 

Δύο κράνη full-face χωράνε κάτω από το σέλα, ενώ υπάρχει δυνατότητα διαχωρισμού του αποθηκευτικού χώρου για τη μεταφορά ενός κράνους και / ή ενός αδιάβροχου και τσαντών διαστάσεων A4. Το εμπρός αριστερό ντουλάπι εσωτερικά του φέρινγκ κλειδώνει και ο εσωτερικό χώρος μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τη χρήση που επιθυμεί ο αναβάτης - μεταφορά τηλεφώνου και μπουκαλιού, για παράδειγμα. Μία θύρα φόρτισης USB αντικαθιστά την πρίζα ACC 12V.

 

Το Smart Key του Forza 125, πέραν του ότι ελέγχει τον κεντρικό διακόπτη και την κλειδαριά στο ντουλαπάκι, είναι συμβατό και με το προαιρετικό Smart top box 45L. Με το Smart Key στην τσέπη του αναβάτη, το top box κλειδώνει αυτόματα όταν αυτός απομακρύνεται, ενώ μπορεί να το κλειδώσει και ο ίδιος από το κλειδί. Για να μην μειωθεί ο αποθηκευτικός χώρος, ο μηχανισμός ελέγχου τοποθετήθηκε στο πίσω τμήμα του scooter.

 

Τα όργανα περιλαμβάνουν αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο. Στο κέντρο βρίσκεται μία ψηφιακή οθόνη με 3 επιλογές ενδείξεων (modes): 1) συνολικός χιλιομετρητής, αυτονομία καυσίμου και στιγμιαία κατανάλωση, 2) μερικός χιλιομετρητής, μέση κατανάλωση και χρονόμετρο, 3) θερμοκρασία περιβάλλοντος και ανάγνωση τάσης μπαταρίας.

 

Το 22YM Forza 125 θα διατίθεται με τις εξής χρωματικές επιλογές:

 

Pearl Falcon Grey **Νέο για το 2022**

Mat Pearl Pacific Blue **Νέο για το 2022**

Pearl Nightstar Black

Mat Cynos Grey Metallic 

Mat Carnelian Red Metallic

3.2 Κινητήρας

 

•             Κινητήρας 125 κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 15 PS (11kW) με ροπή 12.2Nm

•             Ο κινητήρας υιοθετεί τεχνολογίες eSP της Honda και Idling Stop

•             Η κάλυψη 42,7km με ένα λίτρο καυσίμου, προσφέρει αυτονομία σχεδόν 500km μεταξύ των ανεφοδιασμών

•             Το Honda Selectable Torque Control (HSTC) αυξάνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού

 

 

Ο τετραβάλβιδος, υδρόψυκτος SOHC κινητήρας τεχνολογίας eSP (enhanced Smart Power) του  Forza 125 αποδίδει ισχύ 15 PS (11kW) στις 8.750 σαλ. με μέγιστη ροπή 12,2Nm στις 6.500 σαλ. Η διάμετρος και η διαδρομή του κυλίνδρου έχουν ρυθμιστεί στα 53,5mm x 55,5mm, ενώ η σχέση συμπίεσης είναι 11.5:1.

 

Εκκινώντας από στάση, το Forza 125 επιταχύνει γρήγορα (0-200m καλύπτονται σε λιγότερο από 13,3 δευτ.), με υποδειγματική απόκριση σε ταχύτητες πόλης 40-60km/h (εξαιρετικές επιδόσεις σε ρεπρίζ). Ταξιδεύει άνετα γύρω στα 90km/h και έχει τελική ταχύτητα (V-max) 108km/h.

 

Ο κινητήρας υιοθετεί τεχνολογίες χαμηλών τριβών eSP της Honda. Ένας συμπαγής θάλαμος καύσης και ψεκασμός καυσίμου PGM-FI – τροφοδοσία από φιλτροκούτι 4,7L με αυλό εισαγωγής διαμέτρου 28mm – βελτιστοποιούν την ταχύτητα καύσης και την απόδοση ψύξης. Η έξυπνη διάταξη εξαρτημάτων, όπως η αντλία λαδιού (που είναι τοποθετημένη στο στροφαλοθάλαμο) βοηθούν στη μεγιστοποίηση της απόδοσης.

 

Ένας έκκεντρα τοποθετημένος κύλινδρος περιορίζει τις τριβές ανάμεσα στο έμβολο και το χιτώνιο μεταφέροντας αποτελεσματικά την ενέργεια της καύσης στο στρόφαλο. Το χιτώνιο του κυλίνδρου διαθέτει μικροσκοπικές εγκοπές στην εξωτερική του επιφάνεια ώστε  να περιορίζονται στο ελάχιστο οι παραμορφώσεις του κυλίνδρου. Αυτή η λύση μειώνει τις τάσεις στο ελατήριο του εμβόλου και κατά συνέπεια τις εσωτερικές τριβές.

 

Ένα υψηλής απόδοσης ψυγείο - που ενσωματώνεται στο εξωτερικό της δεξιάς πλευράς του στροφαλοθαλάμου – χρησιμοποιεί  έναν μικρό,  ελαφρύ ανεμιστήρα που μειώνει τις απώλειες τριβών και χαμηλώνει την αεροδυναμική αντίσταση. Οι εσωτερικές τριβές στη μετάδοση είναι επίσης περιορισμένες χάρη στα τρία κυρίως ρουλεμάν μειωμένων τριβών, το καθένα από τα οποία είναι σχεδιασμένο για να ανταποκρίνεται στα φορτία που του αναλογούν. H πρωτεύουσα τροχαλία κίνησης έχει σχήμα πτερυγίου που μειώνει αεροδυναμική αντίσταση ενώ η δευτερεύουσα περιορίζει τις πιέσεις στον ιμάντα με αποτέλεσμα τον περιορισμό των απωλειών στη μετάδοση της κίνησης.

 

Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη γεννήτρια-εκκινητής (μίζα) ACG χωρίς ψήκτρες είναι ενσωματωμένη στην άκρη του στροφάλου και λειτουργεί ως εκκινητής του κινητήρα αλλά και ως εναλλάκτης ρεύματος. Περιστρέφει απευθείας τον κινητήρα χωρίς θορύβους από την εμπλοκή γραναζιών. Το επανασχεδιασμένο κάλυμμα του κινητήρα και το ψαλίδι για το 21YM, ολοκληρώνουν το νέο σώμα του δίτροχου.

 

Το Idling Stop διακόπτει αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα στο ρελαντί, όταν το Forza είναι σταματημένο και τα φρένα πατημένα. Η επανεκκίνηση του κινητήρα γίνεται απλά με το άνοιγμα του γκαζιού. Το σύστημα έχει αθόρυβη λειτουργία χάρη στη γεννήτρια-εκκινητή ACG. Διαθέτει δε ένα σύστημα επαναφοράς, το οποίο περιστρέφει το στρόφαλο σε θέση πριν το χρόνο εισαγωγής, καθώς και ένα μηχανισμό αποσυμπίεσης που περιορίζει την αντίσταση του σφονδύλου στην εκκίνηση. Το Idling Stop ‘διαβάζει’ το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και απενεργοποιείται αυτόματα για την καλύτερη προστασία της. Η μπαταρία είναι μακράς διαρκείας, τύπου YTZ8V.

 

Ένας από τους αρχικούς στόχους του Forza 125 είναι να επισκέπτεται το πρατήριο ανεφοδιασμού μία φορά την εβδομάδα (για τον μέσο χρήστη). Η αυτονομία των περίπου 500km είναι εφικτή χάρη σε μία απόδοση περίπου 42,7km/l (WMTC mode) και ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 11,5L.

 

Ο κινητήρας πληροί επίσης τις προδιαγραφές EURO5, που από την 1η Ιανουαρίου 2020 εισήγαγαν πολύ αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων συγκριτικά με το EURO4. Σύμφωνα με αυτό, οι επιτρεπόμενες εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ η μείωση των συνολικών επιτρεπόμενων εκπομπών υδρογονανθράκων έχει ξεπεράσει το 40%. Προβλέπεται αυστηρότερος έλεγχος αυτανάφλεξης και έχει καθιερωθεί ένα όριο επιτρεπόμενων σωματιδίων.

 

Μία ακόμα τεχνολογία που αυξάνει την αυτοπεποίθηση του αναβάτη σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης είναι η προσθήκη του Honda Selectable Torque Control (HSTC), που λειτουργεί στο παρασκήνιο και διαχειρίζεται έξυπνα την πρόσφυση στον πίσω τροχό. Μία ένδειξη ‘T’ αναβοσβήνει στην οθόνη όταν το HSTC μειώνει ενεργά την ολίσθηση του τροχού, ενώ το σύστημα μπορεί να απενεργοποιείται πλήρως.

 

3.3 Πλαίσιο

 

•             Ατσάλινο πλαίσιο, τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm και δύο αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση ελατηρίων

•             Το βάρος με όλα τα υγρά είναι μόλις 161kg συμβάλλοντας στην ευελιξία και ευχρηστία

•             Τροχοί από χυτό αλουμίνιο, εμπρός και πίσω δισκόφρενα, ABS στάνταρ εξοπλισμός

 

Παραμένοντας ίδιο για το 22YM, το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο του Forza 125 παρέχει την απαραίτητη ακαμψία και αντοχή για τις ποικίλες συνθήκες που θα συναντήσει. Ανθεκτικό, τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm συνεργάζεται με δύο πίσω αμορτισέρ – με ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση ελατηρίων 7 σταδίων – λειτουργώντας μέσα από ένα μονοκόμματο, αλουμινένιο ψαλίδι.

 

Το μικρό βάρος του Forza 125, μόλις 161kg πλήρες υγρών, διευκολύνει το χειρισμό σε μικρές ταχύτητες και το παρκάρισμα. Το μεταξόνιο των 1.490mm εξασφαλίζει σταθερότητα, ενώ η γεωμετρία του τιμονιού – 26,5° γωνία κάστερ και 89mm ίχνος – παρέχει ευελιξία.

 

Ο μπροστινός τροχός 15 ιντσών από χυτό αλουμίνιο φορά ελαστικό 120/70-15, ενώ ο πίσω τροχός 14 ιντσών φορά ελαστικό 140/70-14, παρέχοντας μέγιστη πρόσφυση και άνεση στην οδήγηση. Στα φρένα, υπάρχει ένας μεγάλος, μονός δίσκος 256mm μπροστά που συνδυάζεται με έναν 240mm πίσω, ενώ το 2-κάναλο ABS εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο σε ολισθηρές επιφάνειες.

 

4. Αξεσουάρ

 

Μία σειρά Γνήσιων Αξεσουάρ Honda διατίθεται για το Forza 125. Μεταξύ αυτών:

 

Smart top box 45L

Τop box 35L

Πίσω σχάρα (άμεση τοποθέτηση)

Εσωτερικές τσάντες για βαλίτσες

Θερμαινόμενα γκριπ

 

 

5. Τεχνικές Προδιαγραφές

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ       

Τύπος    4χρονος, 4βάλβιδος, υδρόψυκτος

Κυβισμός             125cc

Διάμετρος & Διαδρομή 53.5mm x 55.5mm

Σχέση συμπίεσης             11.5:1

Μέγιστη ισχύς   15 PS (11,0 kW) @ 8.750 r/min

Μέγιστη ροπή   12,2 Nm @ 6.500r/min

Χωρητικότητα σε λιπαντικό        0,9L

ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ            

Ψεκασμός           Ηλεκτρονικός PGM-FI

Χωρητικότητα ντεπόζιτου           11,5L

Κατανάλωση καυσίμου                42,7km/L

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ   

Μίζα      Ηλεκτρική

Μπαταρία          12V-7A

ΜΕΤΑΔΟΣΗ       

Τύπος Συμπλέκτη             Αυτόματος, ξηρός, φυγοκεντρικός

Τύπος κιβωτίου V-Matic

ΠΛΑΙΣΙΟ              

Τύπος    Ατσάλινο σωληνωτό

ΠΛΑΙΣΙΟ              

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ)      2.140mm x 755mm x 1.500mm

Μεταξόνιο         1.505mm

Γωνία Κάστερ    26,5°

Ίχνος τροχού      89mm

Ύψος σέλας        780mm

Απόσταση από το έδαφος           145mm

Ακτίνα στροφής               2,3m

Βάρος (πλήρες υγρών)  161kg

ΑΝΑΡΤΗΣΗ        

Τύπος Εμπρός    Τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm

Τύπος Πίσω        Δύο αμορτισέρ

ΤΡΟΧΟΙ

Τύπος Εμπρός    Χυτό αλουμίνιο

Τύπος Πίσω        Χυτό αλουμίνιο

Ελαστικό εμπρός             120/70-15 56P

Ελαστικό πίσω  140/70-14 68P

ΦΡΕΝΑ

Τύπος Εμπρός    Δίσκος 256mm

Τύπος Πίσω        Δίσκος 240mm

ΦΩΤΙΣΜΟΣ        

Προβολέας         LED

Πίσω φως            LED

               

Όλες οι προδιαγραφές είναι προσωρινές και υπόκεινται σε αλλαγές χωρίς προειδοποίηση.

 

* Σημειώστε ότι οι αναφερόμενες τιμές είναι αποτέλεσμα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από τον κύκλο WMTC. Οι δοκιμές λαμβάνουν μέρος σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση του οχήματος με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δύναται να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση του οχήματος, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες.

BMW R 1300 R 2025: Η γυμνή με τον ισχυρότερο boxer

Παρουσιάστηκε χωρίς να παρουσιαστεί η πρώτη νέα της street οικογένειας
BMW R 1300 R: Η γυμνή με τον ισχυρότερο boxer
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

11/4/2025

Η BMW φανέρωσε την νέα R 1300 R 2025 και καλύτερα να μην το είχε κάνει. Συνεχίζοντας τους αποδεδειγμένα αποτυχημένους χειρισμούς του τμήματος marketing από την εποχή της πανδημίας, επιστρέφουν με μία ακόμη μεγαλύτερη γκάφα. Δεν έχουν ούτε μία κανονική φωτογραφία της νέας μοτοσυκλέτας παρά μόνο βαριά επεξεργασμένες από τεχνητή νοημοσύνη ενώ το video που ανάρτησε για να δει κανείς την μοτοσυκλέτα είναι χειρότερο από anime της περασμένης δεκαετίας.

Ίσως κάποιος νέος φωστήρας να τους είπε πως μπορούν να εξοικονομήσουν μέρος του κόστους παραγωγής του δελτίου τύπου αν αυτό το γράψει η τεχνητή νοημοσύνη και αντί για φωτογράφους και αναβάτη, μας δείξουν πώς συμπεριφέρεται η νέα τους μοτοσυκλέτα με ένα σκίτσο. Το μέγεθος της ανοησίας που αντικρύσαμε δεν το έχουμε δει τα τελευταία σαράντα χρόνια, κι έχουμε δει πολλά.

Το ζήτημα δεν είναι αν κάποιος φωτογράφος δεν πληρώθηκε, δεν μας ενδιαφέρει αυτό στην προκειμένη φάση. Η οδήγηση μίας μοτοσυκλέτας είναι ότι πιο συμμετοχικό υπάρχει από πλευράς οδήγησης και πρέπει να περάσεις στην ίππευση για να βρεις κάτι αντίστοιχο. Αν λοιπόν δεν δείξεις ως εταιρεία την σχέση αναβάτη και μοτοσυκλέτας έχεις αποτύχει πλήρως και όποιος φωστήρας έδωσε το ΟΚ για να βγει κάτι τέτοιο στον αέρα πρέπει να απομακρυνθεί άμεσα. Θα κάνει καλύτερη καριέρα προωθώντας motherboard της ASUS αντί για μοτοσυκλέτες. Για τον ήχο που επέλεξαν δεν το συζητάμε καθόλου, απλά επισφραγίζει τα παραπάνω.

Χωρίς να έχουμε λοιπόν μία σαφή εικόνα του φινιρίσματος της μοτοσυκλέτας ή του ήχου της, ή των πλαστικών της, πάμε να δούμε τι μας μάθαμε φιλτράροντας και όχι μεταφράζοντας, όσα έγραψε η Veronika Kluepfel που υπογράφει το press kit της BMW Motorrad και ευτυχώς περνά τον έλεγχο τεχνητής νοημοσύνης, τουλάχιστον δεν έβαλαν το ChatGTP να μας ενημερώσει για τα τεχνικά χαρακτηριστικά!

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/qcUutAodcQ8?si=IRfQxSatIkQttVWC" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe>

Η BMW R 1300 R αντικαθιστά την 1250, την περιμέναμε ήδη από το 2024 και μάλιστα ήταν μία έκπληξη που δεν εμφανίστηκε στην EICMA, την Έκθεση Μοτοσυκλέτας που η BMW είχε πει πως δεν θα επιστρέψει, αλλά μαντέψτε, κατάλαβαν ότι είναι μεγάλη γκάφα να δείχνουν μοτοσυκλέτες μόνο από την οθόνη και άλλαξαν γνώμη.

Είναι μία σημαντική παρουσίαση γιατί ουσιαστικά προαναγγέλλει το RT και έπειτα και το RS που έρχονται επίσης στη σειρά τους, να αποκτήσουν τον νέο boxer που η BMW έβαλε στο GS.

Ο Christof Lischka, Επικεφαλής Ανάπτυξης BMW Motorrad, είπε για την νέα τους μοτοσυκλέτα:

«Η νέα BMW R 1300 R αντιπροσωπεύει την επόμενη εξέλιξή μας στη δυναμική σχεδίαση roadster με μπόξερ κινητήρα. Ο επανασχεδιασμένος κινητήρας και το πλαίσιο επιτρέπουν σε αυτή τη μοτοσυκλέτα να προσφέρει μια πιο σπορ εμπειρία οδήγησης από το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς να χάνει τις θεμελιώδεις αξίες της BMW στην ικανότητα ταξιδιού και την άνεση».
 

Η νέα BMW R 1300 R θα έχει τέσσερις βασικές εκδόσεις. Η Performance κάνει ότι και το όνομά της, ενισχύει τις σπορ δυνατότητες της μοτοσυκλέτας με διαφορετική ανάρτηση, και αξεσουάρ, όπως και ξεχωριστό χρωματισμό.

Το βασικό χρώμα για το νέο R 1300 R είναι το Snapper Rocks metallic με πρόσθετα την έκδοση Exclusive σε Racing blue metallic, την Performance σε Lightwhite καθώς και την premium επιλογή Option 719 σε Blackstorm metallic.

Στοιχεία αρχαιοελληνικής ειρωνείας κρύβει το γεγονός πως η BMW Motorrad θεωρεί ως βασική διαφορά έναντι του προηγούμενου μοντέλου, το γεγονός πως άλλαξε πλήρως η εργονομία θέσης οδήγησης αλλά μας δείχνει το ακριβώς αντίθετο με μία άσχημη καρικατούρα που στέκεται αφύσικα σε μία ψηφιακή αναπαράσταση. Είναι γελοίο.

Στο μεταξύ βασικό στοιχείο των R, ήταν πως μπορούσαν να εξοπλιστούν πλήρως με όλο τον τουριστικό εξοπλισμό, από θερμαινόμενες σέλες, έως και ζελατίνες για εκείνους που θέλουν να καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις χωρίς όμως να πάρουν την μισοντυμένη RS. Αυτό συνεχίζει αυτούσιο και στην νέα έκδοση που μπορεί να δεχτεί όλο τον πλούσιο εξοπλισμό ενώ, σύμφωνα με την BMW η νέα θέση οδήγησης εξυπηρετεί καλύτερα τόσο το ταξίδι, όσο και την σπορ οδήγηση. Ναι αυτά τα δύο μπορούν να συνυπάρχουν και η προηγούμενη έκδοση το είχε καταφέρει, προφανώς και η καινούρια βελτιώνει το βήμα που είχε γίνει. Σε ποιο βαθμό, δεν υπάρχει εικόνα με τους φωστήρες του marketing στην BMW Motorrad.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/qcUutAodcQ8?si=IRfQxSatIkQttVWC" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe>

Το ύψος της σέλας μένει σχετικά χαμηλά, στα 790 mm. Με διάφορες επιλογές σε σέλα για στον πρόσθετο εξοπλισμό, ενώ μπορείς να την εξοπλίσεις και με βαλίτσες που χωρούν 26 λίτρα και 29 λίτρα η καθεμία και συνδέονται και με το κεντρικό σύστημα κλειδώματος.

Και οι δύο βαλίτσες διαθέτουν εσωτερικό φωτισμό και η αριστερή βαλίτσα διαθέτει θύρα φόρτισης USB-C. Διατίθεται και tankbag χωρίς ιμάντες που πιάνει πάνω στην τάπα του ρεζερβουάρ.
 

Ο νέος μπόξερ του BMW R 1300 R διατηρεί την χωρητικότητα 1.300 κ.εκ. του GS από διάμετρο και διαδρομή 106,5 - 73 mm σε σύγκριση με 102,5 προς 76 mm του προηγούμενου μοντέλου. Η απόδοση ανέβηκε στα 107 kW (145 hp) από 100 kW (136 hp) στις 7 750 rpm, με ροπή 149 Nm στις 6 500 σ.α.λ. από 143 Nm στις 6 250 σ.α.λ. Ο κόφτης είναι στις 9 000 στροφές ανά λεπτό και πλέον αυτός είναι ο ισχυρότερος boxer μαζικής παραγωγής. Η συμπίεση έχει ανέβει στο 13,3 προς ένα από τα 12,5 προς ένα, ήταν δηλαδή υψηλά και έγινε ακόμη υψηλότερη με τους αισθητήρες ανάφλεξης να αναλαμβάνουν να προφυλάξουν τον κινητήρα σε περίπτωση κακής ποιότητας μείγματος. Συνολικά την τροφοδοσία επιβλέπει το BMW-O ώστε να είναι βέβαιο πως ακόμη και σε τρίτες χώρες ή στην Ελλάδα με συχνά παραδείγματα κακής ποιότητας καυσίμου, να μην δημιουργούνται προβλήματα.

Οι βαλβίδες εισαγωγής έγιναν 44mm από 40mm και οι εξαγωγής 35,6 από 34mm για να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τις νέες ανάγκες που έχει η αύξηση κυβισμού και συμπίεσης ταυτόχρονα. Βέβαια ο κινητήρας είναι ελαφρύτερος από πριν κατά 3,9 κιλά ενώ συνολικά το μπλοκ του κινητήρα μαζί με το κιβώτιο έχει κατέβει 6,5 κιλά, που είναι μία πολύ θετική αλλαγή.

Από χαρτογράφηση έχουμε τις κλασικές επιλογές, το πακέτο Riding Modes Pro ξεκλειδώνει και τις επιπλέον λειτουργίες "Dynamic" και "Dynamic Pro" ενώ ο έλεγχος φρένου κινητήρα (MSR) ανήκει στο βασικό εξοπλισμό.

Ο βασικός εξοπλισμός της νέας R 1300 R περιλαμβάνει τρεις ξεχωριστές λειτουργίες οδήγησης που προσαρμόζονται στις προτιμήσεις του αναβάτη. Οι λειτουργίες "Rain" και "Road" δίνουν στους αναβάτες τη δυνατότητα να προσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά οδήγησης σε διαφορετικές οδικές καταστάσεις. Η λειτουργία οδήγησης "Eco" προσαρμόζει την τεχνολογία BMW ShiftCam για καλύτερη κατανάλωση και αντίστοιχα αλλάζει τις στροφές για το διαφορετικό προφίλ των εκκεντροφόρων σε ποιο γρήγορο ρυθμό.

Το R 1300 R θα έρχεται και με το σύστημα ASA το αυτόματο δηλαδή κιβώτιο που είδαμε και στο GS. Στην χειροκίνητη θέση ο αναβάτης είναι εκείνος που αποφασίζει πότε θα γίνει η αλλαγή και υπάρχει και λεβιές εκτός από κουμπιά, ενώ στην λειτουργία "D" αποφασίζει το σύστημα πότε θα πραγματοποιήσει αλλαγές ταχυτήτων.

Το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται και με το Actice Cruise Control και Front Collision Warning που ανήκουν στον πρόσθετο εξοπλισμό και μπορούν να φρενάρουν την μοτοσυκλέτα αυτόματα, όταν δουν πως δεν αποφεύγεται η σύγκρουση. Το ραντάρ που υπάρχει εμπρός ανιχνεύει την επικείμενη σύγκρουση και παίρνει τα κενά από τα συνδυασμένα φρένα, έτοιμο να φρενάρει δυνατά μόλις ο αναβάτης πατήσει την μανέτα.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/qcUutAodcQ8?si=IRfQxSatIkQttVWC" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe>

Το ατσάλινο πλαίσιο είναι ολοκαίνουργιο με επίσης νέο αλουμινένιο υποπλαίσιο και κύριο χαρακτηριστικό την μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Πίσω είχε στο προηγούμενο μοντέλο σωληνωτό υποπλαίσιο, αντί του χυτού που έχει τώρα και το τελικό αποτέλεσμα είναι να έρθει το κέντρο βάρους πιο κοντά στο γεωμετρικό κέντρο της μοτοσυκλέτας.

Επανασχεδιασμένη είναι και η πίσω ανάρτηση EVO Paralever που συνδυάζεται με ένα νέο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 47mm και ελαφρύτερους τροχούς κατά περισσότερο από 1,4 kg.

Στο πρόσθετο εξοπλισμό ο ιδιοκτήτης μπορεί να προσθέσει και ημι-ενεργητική ανάρτηση DSA καταλήγοντας να βάλει ένα T στο τέλος του μοντέλου από εξοπλισμό χωρίς τον όγκο και την κάλυψη από τον αέρα.

Το βασικό που φέρνει η DSA και ένας από τους λόγους που θα την προτιμήσει ο κόσμος, είναι γιατί φέρνει από το GS την ρύθμιση ελαστικότητας του αμορτισέρ και την παντρεύει με αντίστοιχο σύστημα και εμπρός για το πιρούνι. Αυτό είναι το πρώτο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι παγκοσμίως, σε μοτοσυκλέτα παραγωγής που κάνει κάτι τέτοιο.

Εννοείται πως από το νέο έτος θα το βλέπουμε σε περισσότερες μοτοσυκλέτες αλλά αυτή την στιγμή το R 1300 R το έχει κατά αποκλειστικότητα.

Τα κυριότερα χαρακτηριστικά της νέας BMW R 1300 R:

-             Δυναμική, σπορ σχεδίαση.

-             Νέα εργονομία και εξοπλισμός για δυναμική οδηγική διασκέδαση και άνεση στα ταξίδια.

-             Τέσσερις εκδόσεις: Βασική, Exclusive, Performance και Option 719

-             2-κύλινδρος κινητήρας μπόξερ με 107 kW (145 hp) στις 7.750 rpm

και 149 Nm στις 6.500 μ.μ.

-             Σέλες για κάθε ύψος αναβάτη και εξοπλισμός ταξιδιού

-             Riding Modes Pro με τις πρόσθετες λειτουργίες "Dynamic" και "Dynamic Pro"

-             Έλεγχος φρένου κινητήρα (MSR) στο βασικό εξοπλισμό.

-             Αυτόματο κιβώτιο ASA στον πρόσθετο εξοπλισμό

-             Εντελώς νέο ατσάλινο πλαίσιο με αλουμινένιο υποπλαίσιο

-             Νέο ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι και νέα πίσω ανάρτηση EVO Paralever για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στο χειρισμό

-             Νέα ηλεκτρονική δυναμική ρύθμιση της ανάρτησης (DSA) ως προαιρετικός εξοπλισμός με δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης και του προφόρτισης ποσοστού ελατηρίου, καθώς και αντιστάθμιση φορτίου. Το πρώτο τηλεσκοπικό πιρούνι μοτοσυκλέτας παραγωγής σειράς στον κόσμο που ρυθμίζεται η ελαστικότητά του.

-             Νέοι τροχοί ελαφρύτεροι κατά 1,4 kg.

-             Σύστημα φρένων cornering abs και επιπρόσθετα BMW Motorrad ABS Pro

-             LED παντού και προβολέας Pro με προσαρμόσιμη δέσμη

-             Riding Assistant με Active Cruise Control (ACC) και Front Collision Warning (FCW)

-             Για πρώτη φορά, η προετοιμασία πλοήγησης διαθέτει τώρα ηλεκτρικό ξεκλείδωμα

-             Εκτεταμένη γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού και γνήσιων αξεσουάρ BMW Motorrad.

Ετικέτες