Triumph Trident 660 - Συνέντευξη Steve Sargent: "Σημείο αναφοράς για την κατηγορία"!

Το "εισιτήριο" για το σύμπαν της Triumph!
16/12/2020

Μετά από πολλές "κατασκοπευτικές διαρροές" η Triumph παρουσίασε επιτέλους το Trident 660 (για το οποίο θα μπορέσετε να διαβάσετε την παρουσίασή του στην Τενερίφη στο τεύχος Ιανουαρίου του ΜΟΤΟ που θα κυκλοφορήσει στις 30 Δεκεμβρίου), το ολοκαίνουργιο entry level τρικύλινδρο, το οποίο στοχεύει στο να πάρει ένα μερίδιο από την διαρκώς αυξανόμενη αγορά των μεσαίων κυβικών, εκεί όπου μέχρι στιγμής κυριαρχεί το δικύλινδρο MT-07 της Yamaha. Με την τιμή του στην Αγγλία να ορίζεται στις 7.199 λίρες (7.852 ευρώ), αποτελεί ένα ανταγωνιστικό πακέτο, ενώ η παραγωγή του έχει ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Triumph στην Ταϊλάνδη, εκεί όπου με τη νέα χρονιά θα κατασκευάζονται όλες οι μοτοσυκλέτες της εταιρείας.

Το γυμνό Trident είναι το μοναδικό τρικύλινδρο στην μεσαία κατηγορία κυβικών και συνοδεύεται από έναν πλούσιο εξοπλισμό που δεν διαθέτει κανένας ανταγωνιστής. Αυτός συμπεριλαμβάνει ηλεκτρονική διαχείριση του γκαζιού με δύο χάρτες (Road και Rain), ρυθμιζόμενο traction control, ABS, έγχρωμη TFT οθόνη, LED φώτα και το σύστημα διασύνδεσης "MyTriumph". Η εταιρεία στοχεύει στο να προσελκύσει νέους πελάτες με αυτό το ολοκληρωμένο πακέτο, ενώ ταυτόχρονα απευθύνεται και στο πιο έμπειρο κοινό αλλά και τους "αναγεννημένους" μοτοσυκλετιστές. Θα υπάρχει διαθέσιμη και έκδοση για την Α2 κατηγορία των διπλωμάτων, με την οποία η Triumph ευελπιστεί πως θα διευρύνει το κοινό στην βάση της "σκάλας" που οδηγεί σε μεγαλύτερους κυβισμούς.

Ο καινούργιος υγρόψυκτος, τρικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 659cc, με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τις 12 βαλβίδες (με διαστάσεις 74 x 51.1mm), διαθέτει στρόφαλο 120 μοιρών και αποδίδει 80 ίππους στις 10.250 στροφές και 6,5 κιλά ροπής στις 6.250 αντίστοιχα. Το σημαντικότερο όμως είναι πως η Triumph ανακοινώνει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της δύναμης και της ροπής είναι διαθέσιμο σε όλο το εύρος των στροφών, με πάνω από το 90% της ροπής μεταξύ 3.600 και 9.750 στροφών.

Ο άνθρωπος που έχει την ευθύνη για την τοποθέτηση του Trident στην αγορά, είναι ο Chief Product Officer της Triumph, o Steve Sargent. Είναι ένας από τους πιο παλιούς υπαλλήλους του Bloor, και ένα σημαντικό στέλεχος στην ανώτερη βαθμίδα διοίκησης της εταιρείας, ο οποίος αυτή την στιγμή έχει την γενική ευθύνη για την εξέλιξη των νέων μοντέλων. Ας διαβάσουμε, λοιπόν, να μας εξηγεί πώς προέκυψε το project για το νέο Trident

Steve, ποιος είναι ο στόχος της Triumph με την παρουσίαση του νέου Trident;

"Το Trident θα αποτελεί την πιο προσιτή entry level μοτοσυκλέτα στην γκάμα της Triumph. Δεν έχει μόνο μια ανταγωνιστική τιμή, αλλά διαθέτει και χαμηλό κόστος χρήσης, από τρεις απόψεις. Πρώτον, έχει φθηνή συντήρηση διότι απαιτεί την μικρότερη παραμονή στο συνεργείο από όλη την κατηγορία, συν του ότι προσφέρει διαστήματα service κάθε 16.000 χιλιόμετρα, ενώ όπως κάθε νέο μοντέλο της Triumph, συνοδεύεται από δύο χρόνια εγγύηση".

 

Που το τοποθετείτε σε σχέση με τον ανταγωνισμό;

"Υπάρχει τρία σημαντικά πλεονεκτήματα σε αυτή την μοτοσυκλέτα. Αρχικά έχεις αυτόν τον τρικύλινδρο κινητήρα των 660cc που προσφέρει μεγάλο αβαντάζ σε ό,τι έχει να κάνει με την παροχή δύναμης και ροπής τόσο στις χαμηλές στροφές, όσο και ψηλά. Έπειτα, έχεις στην διάθεσή σου υψηλή τεχνολογία και φιλική συμπεριφορά, τα οποία συνδυαστικά προσφέρουν ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό της κατηγορία. Τέλος, έχεις και το χαμηλό κόστος χρήσης."

"Το Trident είναι η πρώτη τρικύλινδρη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία, με τον κινητήρα του να προσφέρει τα οφέλη της ροπής χαμηλά και στις μεσαίες όπως οι δικύλινδροι κινητήρες, με την δύναμη και τις επιδόσεις των τετρακύλινδρων στην υψηλή μπάντα των στροφών. Οπότε, έχεις μπόλικη ροπή στις μεσαίες για τις καθημερινές μετακινήσεις σου, αλλά αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό είναι ότι το 90% το έχεις απλωμένο σχεδόν σε όλη την μπάντα από τις 3.600 στροφές και πάνω, ενώ ακούς και τον συναρπαστικό ήχο του τρικύλινδρου που απελευθερώνει η εξάτμιση."

"Προσφέρουμε την αιχμή της τεχνολογίας σε αυτή την κατηγορία για πρώτη φορά. Αυτό συμπεριλαμβάνει τους δύο χάρτες απόδοσης, Rain και Road, ο κάθε ένας με ρυθμιζόμενο traction control και ABS. Επιπλέον, έχουμε μια υπέροχη TFT οθόνη για τα όργανα, η οποία διαθέτει δυνατότητα διασύνδεσης με την εφαρμογή My Triumph. Προσφέρει πλοήγηση στροφή-στροφή, έλεγχο της GoPro κάμεράς σου, αλλά και έλεγχο των λειτουργιών του τηλεφώνου σου. Τέλος, όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED ενώ και το immobilizer στο κλειδί ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό."

"Σε ό,τι αφορά το πλαίσιο, στοχεύουμε στην ουδετερότητα της συμπεριφοράς και την σταθερότητα που περιμένει κάποιος από μια μοτοσυκλέτα της Triumph, κάτι που εμπνέει εμπιστοσύνη σε αναβάτες που είναι καινούργιοι στις μεγάλες μοτοσυκλέτες, ειδικά αν κάποιος προέρχεται από την Α1 κατηγορία των διπλωμάτων. Πρόθεσή μας ήταν επίσης για τους πιο έμπειρους να μπορούν να απολαύσουν την ευελιξία του και την σπορ διάθεση που διαθέτει η μοτοσυκλέτα και που περιμένεις από ένα τρικύλινδρο Triumph. Μέρος αυτού οφείλεται και στην εργονομία που έχουμε σχεδιάσει για το Trident –άνετη θέση για τα μαρσπιέ και το τιμόνι, κάτι που είναι εξαιρετικό για όποιον οδηγεί στο κέντρο της πόλης. Η πολύ χαμηλή σέλα με τα 805mm απόστασης κάνει την πρόσβαση εύκολη για οποιονδήποτε, ώστε να πατούν εύκολα και τα δύο πόδια στο έδαφος, ενώ ταυτόχρονα δεν στριμώχνονται τα πόδια των πιο ψηλών αναβατών."

 

Καταφέρατε να πετύχετε τον στόχο για το κόστος, χρησιμοπιώντας μη επώνυμα εξαρτήματα στην μοτοσυκλέτα σας;

"Όχι. Ένας παράγοντας-κλειδί στο πακέτο του πλαισίου είναι η υψηλή ποιότητα εξαρτημάτων που έχουμε χρησιμοποιήσει στο Trident, συμπεριλαμβανομένων του πιρουνιού της Showa και του αμορτισέρ με την ρύθμιση για την προφόρτιση, συν τα δισκόφρενα της Nissin, αλλά και τα υψηλής ποιότητας ελαστικά Road 5 της Michelin. Γενικώς, έχουμε κρατήσει χαμηλά το βάρος στα 189 κιλά, που συνδυάζεται με την ρύθμιση του πλαισίου και τα ποιοτικά εξαρτήματα, για να δημιουργηθεί αυτό που θεωρούμε ως μια εκπληκτική μοτοσυκλέτα."

 

Η εμφάνιση είναι ιδιαίτερα μυώδης και επιθετική. Ποιος έκανε τον σχεδιασμό;

"Είναι πραγματικά ένας φρέσκος και ξεχωριστός σχεδιασμός, που έκανε η ομάδα μας στο Hinckley, με παρεμβάσεις από τον Ιταλό σχεδιαστή, Rodolfo Frascoli. Ο στόχος μας ήταν οι καθαρές γραμμές, μία κοντή και κομψή ουρά και μια συνολική… Triumph εμφάνιση."

Πόσο καιρό δουλεύατε πάνω στο Trident;

"Αρχίσαμε να σκεφτόμαστε την δημιουργία πριν από τέσσερα χρόνια, με πρόθεση να φτιάξουμε ένα εφαλτήριο για την γκάμα της Triumph, μέσω μιας κατηγορίας που δεν είχαμε εκπροσώπηση εκείνη την εποχή. Οπότε, ξεκινήσαμε ψάχνοντας τα χαρακτηριστικά των μοτοσυκλετών που υπήρχαν ήδη στην αγορά, όπως επίσης και το στιλ της μοτοσυκλέτας που θέλαμε να φτιάξουμε. Υπήρξε μια περίοδος περίπου έξι μηνών που ρίχναμε ιδέες, μιλούσαμε με διάφορους στυλίστες για να μας δώσουν ιδέες και απόψεις για το πώς θα μοιάζει η μοτοσυκλέτα, βάσεις των κατευθύνσεων που τους δώσαμε. Έτσι, πριν από σχεδόν τρεισήμισι χρόνια ξεκινήσαμε την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας με τα λεγόμενα "μουλάρια", και στη συνέχεια κάναμε αλλεπάλληλες δοκιμές με τα πρωτότυπά μας συγκριτικά με μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού."

 

Ποιες μοτοσυκλέτες ήταν οι "αντίπαλοι";

"Το Yamaha MT-07 ήταν αυτό με τις περισσότερες πωλήσεις, οπότε αυτό ήταν ο κύριος ανταγωνιστής. Το μικρότερο Kawasaki Z650 ήταν ένας ακόμη προφανής αντίπαλος, μαζί με το τετρακύλινδρο Honda CB650F εκείνης της εποχής, ενώ στο άκρο συμπεριλάβαμε και το Ducati 797 Monster, αν και αυτό έχει πιο υψηλή τιμή και δεν παράγεται στις ποσότητες που παράγονται τα υπόλοιπα. Αυτούς θεωρούσαμε τους κύριους ανταγωνιστές μας."

 

Γιατί επιλέξατε τρικύλινδρο κι όχι δικύλινδρο, δεδομένου και του κύρους του ονόματος Bonneville;

"Ψάχναμε κυρίως για κάτι που θα ήταν περισσότερο ένα σύγχρονο roadster, παρά ένα ακόμη μέλος της οικογένειας των Modern Classic, και προφανώς θα ήμασταν ανταγωνιστικοί απέναντι σε μοτοσυκλέτες με αντίστοιχο χαρακτήρα –τα Yamaha, Honda και Kawasaki είναι όλα σύγχρονα roadsters και όχι classic roadsters. Τα δικά μας σύγχρονα roadsters είναι πάντα τρικύλινδρα, οπότε ένας τρικύλινδρος κινητήρας ήταν το προφανές σημείο εκκίνησης, αν θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα "εισιτήριο" για την πλατφόρμα των μοτοσυκλετών μας δρόμου. Εκ των πραγμάτων, έχουμε κάνει μεγάλη εξέλιξη στους τρικύλινδρους κινητήρες και διαθέτουμε πολλά κάρτερ και κυλινδροκεφαλές που θα μπορούσαν να αποτελέσουν την πλατφόρμα για να ξεκινήσουμε. Ουσιαστικά αλλάξαμε την μηχανουργική κατεργασία στο εσωτερικό τους, αλλά η βάση είναι ίδια."

 

Το γεγονός ότι οι ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες ήταν δικύλινδρες, αποτέλεσε βασικό παράγοντα για την επιλογή;

"Σωστά, οπότε ένα τομέας στον οποίο επικεντρωθήκαμε από νωρίς, ήταν ότι γνωρίζαμε πως ο τρικύλινδρος θα μας έδινε πλεονέκτημα έναντι των δικύλινδρων σε ό,τι αφορά την δύναμη ψηλά, για παράδειγμα, αλλά αυτό που θέλαμε πραγματικά να κάνουμε ήταν να σιγουρευτούμε ότι θα είχαμε αντίστοιχη δύναμη με τα δικύλινδρα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Οπότε, σε ένα μεγάλο μέρος της εξέλιξης, αυτό που κάναμε ήταν να λέμε πως ξέρουμε ότι έχουμε ένα πλεονέκτημα σε έναν τομέα απέναντι στα δικύλινδρα, αλλά ας εξασφαλίσουμε ότι θα τους ανταγωνιστούμε κι εκεί που αυτοί είναι δυνατοί, βγάζοντας αντίστοιχη ισχύ στις χαμηλομεσαίες. Και τελικά το καταφέραμε."

Για να το πετύχετε αυτό, ξεκινήσατε από έναν υφιστάμενο κινητήρα και τον μετατρέψατε, ή ξεκινήσατε από το μηδέν;

"Ξεκινήσαμε χρησιμοποιώντας τα κάρτερ που είχαμε για το Street Triple, αλλά οι αλλαγές που κάναμε είναι πολύ μεγάλες. Έτσι έχουμε μικρότερες μικρότερη διάμετρο και μεγαλύτερη διαδρομή (74 x 51.1mm) απ' ότι στο Street Triple S 660 (76 x 48.5mm), άρα και διαφορετικό στρόφαλο, διαφορετική επίστρωση, και διαφορετικά έμβολα, αλλά οι μπιέλες παρέμειναν ίδιες, ενώ έχουμε διαφορετικά κατεργασμένους εκκεντροφόρους που δίνουν διαφορετικό βύθισμα. Χαμηλότερος είναι και ο λόγος της συμπίεσης (11:1) προκειμένου να πετύχουμε την δύναμη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές."

 

Γι' αυτό και η μεγαλύτερη διαδρομή;

"Ακριβώς. Συν του ότι έχουμε ελαφρώς διαφορετικά γραναζώματα των σχέσεων του κιβωτίου, διαφορετικό μηχανισμό επιλογής, άλλο ψυγείο και ένα εντελώς διαφορετικό σύστημα εισαγωγής. Επίσης, έχουμε ένα σώμα ψεκασμού στο Trident, αντί των τριών στα υπόλοιπα τρικύλινδρά μας. Ένας λόγος γι' αυτό είναι ότι θέλαμε να φτιάξουμε μια στενή σιλουέτα για την μοτοσυκλέτα και με χαμηλό ύψος, έτσι ώστε να είναι πραγματικά εύκολο για τους αναβάτες να πατήσουν στο έδαφος. Δεν είμαι ιδιαίτερα ψηλός, αλλά μπορώ να πατήσω άνετα και τα δύο μου πόδια στην άσφαλτο όταν είμαι πάνω στη σέλα του Trident".

 

Έτσι γίνεται πιο ελκυστικό και για τις γυναίκες;

"Ναι, φυσικά. Οι γυναίκες αναβάτριες αποτελούν έναν σημαντικό στόχο γι' αυτό το μοντέλο."

 

Γιατί επιλέξατε κυβισμό στα 660cc, με δεδομένο ότι ούτως ή άλλως θα είχατε άλλη διάμετρο επί διαδρομή για τον κινητήρα;

"Τα 660 κυβικά προέκυψαν μέσα από συζητήσεις μεταξύ μας και τις ομάδας των μηχανολόγων, σχετικά με το ποια κατηγορία θέλαμε να ανταγωνιστούμε στην αγορά, σε ό,τι έχει να κάνει με την δύναμη και την ροπή. Αυτό που κατέληξαν ήταν ο καλύτερος συνδυασμός διαμέτρου και διαδρομής για να το πετύχουμε. Έτσι καταλήξαμε στα 660cc. Θέλαμε να την κάνουμε μια φιλική μοτοσυκλέτα, με όχι πολλά κυβικά, ή υπερβολική δύναμη και ροπή."

Με αυτή όμως την entry level μοτοσυκλέτα, προσφέρετε μια επιλογή για riding modes. Το έχει κανένας ανταγωνιστής σας αυτό;

"Όχι, κανένας από τους ανταγωνιστές μας δεν έχει προς το παρόν riding modes. Έχουμε τα Rain και Road modes, που το καθένα έχει διαφορετικό χάρτη και διαφορετικές ρυθμίσεις για το traction control και το ABS. Πιστεύουμε ότι για τους νέους αναβάτες αυτό θα είναι ο παράγοντας-κλειδί για την απήχηση του Trident. Στο τέλος-τέλος, σ' αυτή την μοτοσυκλέτα, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα λειτουργούν υπέρ της ασφάλειας, κι όχι ως για την βελτίωση των επιδόσεων. Υπάρχουν εκεί για τους αναβάτες που βρίσκονται σε καταστάσεις όπου θα πρέπει να φρενάρουν πιο δυνατά απ' ό,τι περίμεναν, ή οδηγούν πάνω σε δρόμο που δεν προσφέρει την πρόσφυση που περίμεναν. Οπότε, τα έχουμε τοποθετήσει για να εξασφαλιστεί ότι οποιοσδήποτε αναβάτης, ιδιαίτερη αυτή με την μικρότερη εμπειρία, δεν θα έχουν πρόβλημα."

 

Σχετικά με το πλαίσιο, χρησιμοποιείται ένα ατσάλινο σωληνωτό σε συνδυασμό με χυτά κομμάτια. Αυτό έγινε για λόγους κόστους, σε σύγκριση με ένα αλουμινένιο πλαίσιο όπως αυτό που έχετε στην Street Triple S;

"Ναι, ένα κατασκευασμένο ατσάλινο πλαίσιο θα κοστίζει πάντα πιο φτηνά από ένα αντίστοιχα αλουμινένιο. Και για να φτάσεις το κόστος απόκτησης σε σημείο που να είναι προσιτό στο κοινό, τότε προφανώς υπάρχουν αποφάσεις που πρέπει να πάρεις πάνω στο τι μπορούμε να αφαιρέσουμε για να μειώσουμε το κόστος χωρίς να επηρεαστεί η συμπεριφορά ή η φιλικότητα της μοτοσυκλέτας."

 

Προσθέτοντας έναν επιπλέον κύλινδρο, πληρώσατε ένα μεγάλο τίμημα από άποψη βάρους σε σχέση με το προηγούμενο δικύλινδρο;

"Όχι. Σε σχέση με οποιοδήποτε από αυτά, δεν υπάρχει πουθενά κάποιο μειονέκτημα παραπάνω από 3-4 κιλά, κάτι που αντισταθμίζεται και με το παραπάνω από την επιπλέον δύναμη και την ευρύτερη κατανομή της μάζας."

 

Κοιτώντας όμως την μοτοσυκλέτα, φαίνεται εμφανώς ότι συγκεντρώσατε τις μάζες

"Ναι φυσικά. Αυτό έγινε για να αντισταθμιστεί το μέγεθος του κινητήρα ώστε να μην επηρεάζει αρνητικά την συμπεριφορά. Έχουμε κοντό μεταξόνιο στα 1.401mm –πιο κοντό από ένα Street Triple στα 1.410mm. Έχουμε επίσης λίγο πιο ανοιχτή κάστερ και ελαφρώς πιο μεγάλο ίχνος, για να σιγουρευτούμε ότι φτιάξαμε μια καλή και σταθερή μοτοσυκλέτα, αλλά παρ' όλα αυτά το μεταξόνιο θεωρείται κοντό."

Σε ό,τι αφορά το πακέτο των φρένων, έχετε δύο μεγάλους δίσκους μπροστά – αυτό δεν είναι υπερβολή;

"Τοποθετήσαμε δίσκους 310mm μπροστά με πλευστές δαγκάνες της Nissin και ενώ οι δίσκοι δεν είναι πλευστοί, προσφέρουν εξαιρετική πληροφόρηση χάρη σ' αυτές τις πλευστές δαγκάνες που δίνουν τρομερή αίσθηση στην μανέτα, η οποία είναι και ρυθμιζόμενη. Οπότε δεν νομίζω ότι είναι υπερβολή. Προσφέρουν εξαιρετικό έλεγχο."

 

Δεν διαθέτει όμως cornering ABS. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να το μετανιώσετε;

"Όχι δεν νομίζω. Κανείς άλλος στην κατηγορία δεν έχει κάτι τέτοιο ακόμη. Ένα πράγμα που συνήθως παρεξηγούν οι άνθρωποι σχετικά με το cornering ABS και το cornering traction control, είναι ότι κάνουν τις μοτοσυκλέτες πιο ασφαλείς όταν πλαγιάζουν. Εμείς ουσιαστικά ρυθμίζουμε το ABS και το traction control να λειτουργούν όσο το δυνατόν καλύτερα όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση, οπότε αυτό που προσλαμβάνει ο αναβάτης από άποψη ασφάλειας, είναι ένα πάρα πολύ καλό σύστημα."

 

Ήταν μια έκπληξη το ότι επιλέξατε την Michelin ως αποκλειστικό προμηθευτή των ελαστικών. Είναι η πρώτη φορά εδώ και πολύ καιρό για ένα καινούργιο Triumph. Γιατί;

"Όταν εξελίσσουμε τις μοτοσυκλέτες μας, ξεκινξάμε να δοκιμάζουμε μια σειρά από προϊόντα διαφορετικών κατασκευαστών. Σε μερικές μοτοσυκλέτες έχουμε τοποθετήσει Pirelli, σε άλλες Metzeler, Bridgestone, Dunlop και Michelin στο παρελθόν, αν και όχι τόσο συχνά. Πάντως, όταν μπαίνουμε σε μια νέα κατηγορία όπως αυτή τη φορά, έχουμε την ευκαιρία να πούμε στους προμηθευτές: έχουμε μια τέτοια νέα μοτοσυκλέτα, αυτός είναι ο τομέας της αγοράς που στοχεύουμε, αυτοί είναι οι στόχοι μας. Τι μπορείτε να μας προσφέρετε; Έπειτα πάμε και τα δοκιμάζουμε και από αυτά ανακαλύψαμε πως τα Michelin Road 5 ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις μας. Οδήγησα την μοτοσυκλέτα πριν από δύο μέρες σε διαφορετικές συνθήκες, με λίγη βροχή και βρεγμένα φύλλα στην άσφαλτο και παρ' όλα αυτά διαπίστωσα ότι συμπεριφέρεται άψογα."

 

Προσφέρεται power shifter δύο κατευθύνσεων ως έξτρα. Το κάνετε για να ξεχωρίσει το Trident από τους ανταγωνιστές του;

"Ναι και είναι κάτι που προέκυψε έντονα από την έρευνα αγοράς που κάναμε. Όλο το θέμα με τις αλλαγές των σχέσεων αποτελεί εμπόδιο για πολλούς αναβάτες, ειδικά όσοι είναι νεοφώτιστοι στην μοτοσυκλέτα, ή όταν το Trident θα είναι η πρώτη τους μεγάλη μοτοσυκλέτα. Το να μπορούμε να πούμε στους αναβάτες ότι δεν χρειάζεται να χρησιμοποιούν τον συμπλέκτη και απλώς μόνο να πατούν τον λεβιέ, είναι μεγάλο αβαντάζ."

 

Είναι κρίμα που δεν μπορέσατε να το συμπεριλάβετε στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως έκανε η Aprilia με το RS660, καθώς θα ήταν η πρώτη στην κατηγορία της

"Ναι, αλλά δείτε την τιμή του Aprilia σε σύγκριση με την δική μας μοτοσυκλέτα. Κοστίζει πάνω από 11.000 ευρώ στην Ιταλία, σε σχέση με τα 7.995 ευρώ του Trident. Είναι πάνω από 40% ακριβότερη!"

Ένα πράγμα που λείπει είναι το cruise control, και αποτελεί έκπληξη που δεν υπάρχει ούτε στον προαιρετικό εξοπλισμό

"Όχι, δεν το προσφέρουμε ως επιλογή, και η έρευνα αγοράς που κάναμε δεν μας το υπέδειξε ως κάτι απαραίτητο. Αυτό όμως που προέκυψε πραγματικά έντονα, ειδικά στις ασιατικές αγορές όπως η Ταϊλάνδη, ήταν η δυνατότητα διασύνδεσης. Μας είπαν: κοιτάξτε, θέλουμε να οδηγούμε μοτοσυκλέτες στις οποίες να μπορούμε να συνδέουμε τα τηλέφωνά μας, να έχουμε δυνατότητα πλοήγησης, να διαχειριζόμαστε τις κλήσεις μας και να μπορούμε να χειριζόμαστε την GoPro μας. Αυτό ήταν μια ιδιαίτερα δυνατή απαίτηση."

 

Πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή του Trident και πότε θα φτάσει στα καταστήματα;

"Ξεκινήσαμε την παραγωγή την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου και θα βρίσκεται στις βιτρίνες τον Ιανουάριο σε όλες τις αγορές –μπορεί στην Αυστραλία και την Ασία να πάει λίγο νωρίτερα απ' ό,τι στην Ευρώπη και τις Η.Π.Α., λόγω του μικρότερου χρόνου αποστολής. Είναι μια πραγματικά παγκόσμια μοτοσυκλέτα."

 

Με δεδομένο ότι ανακοινώσατε την συνεργασία σας με την Bajaj για μικρές μονοκύλινδρες μοτοσυκλέτες, πού "ταιριάζει" το Trident στην παγκόσμια κατανομή της γκάμας σας;

"Οι μοτοσυκλέτες που εξελίσσουμε με την Bajaj θα βρίσκονται κάτω από το Trident σε ό,τι αφορά το κόστος, οπότε προς το παρόν το Trident είναι το πιο οικονομικά προσιτό "σημείο εισόδου" στην γκάμα της Triumph. Οι μοτοσυκλέτες που θα κατασκευάζονται από την Bajaj θα αναλάβουν αυτό το ρόλο όταν μπουν στην παραγωγή στα επόμενα δύο χρόνια περίπου."

Θα ήταν το Trident πιο φτηνό αν κατασκευαζόταν στην Ινδία;

"Πιστεύω ότι θα χρειαζόταν μια πιο μεγάλη περίοδος εξέλιξης, οπότε θα έφτανε πιο αργά στην αγορά. Θα υπήρχαν προφανώς κάποια οφέλη στο κόστος αν χρησιμοποιούσαμε μια βάση προμηθειών στην Ινδία, αλλά έχουμε πρόσβαση σε μια παγκόσμια βάση προμηθευτών, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας έτσι κι αλλιώς. Οπότε, μπορούμε να πούμε ότι θα μπορούσαμε να μειώσουμε ελάχιστα τα κόστη από κατασκευαστική άποψη φτιάχνοντας την μοτοσυκλέτα στην Ινδία, αλλά ειλικρινά δεν πιστεύω ότι θα ήταν μεγάλη η διαφορά."

 

Προφανώς, παίρνοντας αυτή την συγκεκριμένη πλατφόρμα, η οικονομία κλίμακας έρχεται όταν μειώνεις το κόστος κατασκευής και κατά συνέπεια την τιμή πώλησης. Ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να επεκτείνετε την γκάμα χρησιμοποιώντας αυτή την πλατφόρμα. Έχετε κάποια άλλα μοντέλα που εξετάζετε την παραγωγή του και που θα βασίζονται στο Trident; Όπως ένα 660 Street Enduro για παράδειγμα

"Κοιτάξτε, δεν θα κάνουμε εικασίες αυτή την χρονική περίοδο για το πώς μπορεί να εμπλουτιστεί η γκάμα, αλλά είναι βέβαιο ότι πάντοτε κοιτάμε και σε άλλες κατηγορίες που μπορεί να υπάρχει ενδιαφέρον!"

Με δεδομένο ότι είναι πεπερασμένα τα όρια σε ό,τι αφορά τον όγκο της παραγωγής στην Ταϊλάνδη, όπου και θα κατασκευάζεται φυσικά το Trident μετά την μεταφορά όλων των γραμμών παραγωγής στις αρχές του χρόνου, ποια μοντέλα αναγκαστήκατε να σταματήσετε, ώστε να ξεκινήσει η παραγωγή σε μεγάλα νούμερα για το νέο μοντέλο;

"Δεν χρειάστηκε να σταματήσουμε κανένα μοντέλο. Είναι αλήθεια ότι η δυναμικότητα είναι συγκεκριμένη, αλλά όταν έχεις ένα πρόγραμμα τρεισήμισι χρόνων εξέλιξης και γνωρίζεις τον όγκο των πωλήσεων που περιμένεις να κάνεις, έχεις την δυνατότητα να αλλάξεις τον προγραμματισμό της παραγωγής για να ανταποκριθείς σε αυτό. Οι άνθρωποι στην Ταϊλάνδη έχουν πολύ καλή παράδοση στο να προσαρμόζονται σε οτιδήποτε τους ζητάμε. Μερικοί τομείς στο εργοστάσιό μας δουλεύουν τώρα διπλές βάρδιες, ενώ σε κάποιους άλλους τομείς δουλεύουν περιστασιακά τρεις βάρδιες, όταν υπάρχει μεγάλη ανάγκη."

Σε τι βαθμό επηρέασε ο Covid-19 τις εργασίες στην Ταϊλάνδη;

"Έχουμε μόλις 900 υπαλλήλους στην Ταϊλάνδη, αλλά εξ όσων γνωρίζω, κανένας δεν βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό. Σταματήσαμε την συναρμολόγηση των μοτοσυκλετών μόνο για τρεις ή τέσσερις εβδομάδες, κατά την διάρκεια των οποίων είχαμε μέρος του προσωπικού σε αναστολή, περιμένοντας να δούμε τις εξελίξεις. Πολύ γρήγορα όμως επανήλθαμε σε κανονικούς ρυθμούς και τώρα δουλεύουμε στο φουλ. Οι αρχές της Ταϊλάνδης ήταν πολύ αυστηρές, ειδικά με όσους έμπαιναν στην χώρα, και επέβαλλαν αυστηρή απομόνωση δύο εβδομάδων σε όποιον έβγαινε θετικός, ενώ του έκαναν ξανά τεστ πριν τους επιτρέψουν να βγουν από την καραντίνα. Θεωρώ ότι έκαναν πολύ καλή δουλειά. Από την άλλη μεριά, υπήρχε στην Ασία η συνήθεια να φορούν μάσκες ακόμη κι όταν είχαν μια απλή γρίπη, κάτι που δεν υπάρχει στον Δυτικό κόσμο. Το να αναγκαστούν οι Δυτικοί να φορέσουν μάσκες ήταν πολύ δύσκολο, ενώ στην Ασία ήταν κάτι το φυσιολογικό. Αυτό σίγουρα βοήθησε πολύ."

"Μετά το lockdown, βρεθήκαμε να έχουμε ελλείψεις σε μερικά μοντέλα και χρώματα, σε ορισμένες αγορές του κόσμου. Μεγάλο μέρος όμως αυτού οφείλεται στην τεράστια ζήτηση που διαμορφώθηκε μετά την καραντίνα και πρέπει να ανταποκριθούμε σε αυτό. Προφανώς βγαίνοντας από το lockdown είχαμε ένα σημαντικό στοκ μοτοσυκλετών, μόνο και μόνο από το γεγονός ότι ορισμένες αγορές ήταν κλειστές για ένα διάστημα. Τώρα όμως είναι σχεδόν παντού ανοιχτά. Το Tiger 900 κάνει εκπληκτικές πωλήσεις, όπως και τα Street Triple, τα Bobber ανεβαίνουν σε νούμερα και τα Classic Twins διαγράφουν μια καλή πορεία. Νομίζω ότι λίγο-πολύ, όλα τα μοντέλα στην γκάμα μας πουλάνε περισσότερο απ' ό,τι πέρσι, κάτι που είναι αξιοσημείωτο."

"Θεωρώ ότι αυτό που βλέπουμε είναι πως υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που δεν μπόρεσαν να ξοδέψουν χρήματα σε πράγματα που κανονικά θα αγόραζαν, ειδικά στις διακοπές, οπότε έχουν μαζεμένο ρευστό και αρκετοί από αυτούς σκέφτονται: "Γιατί να μην πάρω μια καινούργια μοτοσυκλέτα;" Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο, όλη η αγορά έχει απογειωθεί αυτή την στιγμή."

Του Alan Cathcart

BMW R 1300 R 2025: Η γυμνή με τον ισχυρότερο boxer

Παρουσιάστηκε χωρίς να παρουσιαστεί η πρώτη νέα της street οικογένειας
BMW R 1300 R: Η γυμνή με τον ισχυρότερο boxer
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

11/4/2025

Η BMW φανέρωσε την νέα R 1300 R 2025 και καλύτερα να μην το είχε κάνει. Συνεχίζοντας τους αποδεδειγμένα αποτυχημένους χειρισμούς του τμήματος marketing από την εποχή της πανδημίας, επιστρέφουν με μία ακόμη μεγαλύτερη γκάφα. Δεν έχουν ούτε μία κανονική φωτογραφία της νέας μοτοσυκλέτας παρά μόνο βαριά επεξεργασμένες από τεχνητή νοημοσύνη ενώ το video που ανάρτησε για να δει κανείς την μοτοσυκλέτα είναι χειρότερο από anime της περασμένης δεκαετίας.

Ίσως κάποιος νέος φωστήρας να τους είπε πως μπορούν να εξοικονομήσουν μέρος του κόστους παραγωγής του δελτίου τύπου αν αυτό το γράψει η τεχνητή νοημοσύνη και αντί για φωτογράφους και αναβάτη, μας δείξουν πώς συμπεριφέρεται η νέα τους μοτοσυκλέτα με ένα σκίτσο. Το μέγεθος της ανοησίας που αντικρύσαμε δεν το έχουμε δει τα τελευταία σαράντα χρόνια, κι έχουμε δει πολλά.

Το ζήτημα δεν είναι αν κάποιος φωτογράφος δεν πληρώθηκε, δεν μας ενδιαφέρει αυτό στην προκειμένη φάση. Η οδήγηση μίας μοτοσυκλέτας είναι ότι πιο συμμετοχικό υπάρχει από πλευράς οδήγησης και πρέπει να περάσεις στην ίππευση για να βρεις κάτι αντίστοιχο. Αν λοιπόν δεν δείξεις ως εταιρεία την σχέση αναβάτη και μοτοσυκλέτας έχεις αποτύχει πλήρως και όποιος φωστήρας έδωσε το ΟΚ για να βγει κάτι τέτοιο στον αέρα πρέπει να απομακρυνθεί άμεσα. Θα κάνει καλύτερη καριέρα προωθώντας motherboard της ASUS αντί για μοτοσυκλέτες. Για τον ήχο που επέλεξαν δεν το συζητάμε καθόλου, απλά επισφραγίζει τα παραπάνω.

Χωρίς να έχουμε λοιπόν μία σαφή εικόνα του φινιρίσματος της μοτοσυκλέτας ή του ήχου της, ή των πλαστικών της, πάμε να δούμε τι μας μάθαμε φιλτράροντας και όχι μεταφράζοντας, όσα έγραψε η Veronika Kluepfel που υπογράφει το press kit της BMW Motorrad και ευτυχώς περνά τον έλεγχο τεχνητής νοημοσύνης, τουλάχιστον δεν έβαλαν το ChatGTP να μας ενημερώσει για τα τεχνικά χαρακτηριστικά!

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/qcUutAodcQ8?si=IRfQxSatIkQttVWC" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe>

Η BMW R 1300 R αντικαθιστά την 1250, την περιμέναμε ήδη από το 2024 και μάλιστα ήταν μία έκπληξη που δεν εμφανίστηκε στην EICMA, την Έκθεση Μοτοσυκλέτας που η BMW είχε πει πως δεν θα επιστρέψει, αλλά μαντέψτε, κατάλαβαν ότι είναι μεγάλη γκάφα να δείχνουν μοτοσυκλέτες μόνο από την οθόνη και άλλαξαν γνώμη.

Είναι μία σημαντική παρουσίαση γιατί ουσιαστικά προαναγγέλλει το RT και έπειτα και το RS που έρχονται επίσης στη σειρά τους, να αποκτήσουν τον νέο boxer που η BMW έβαλε στο GS.

Ο Christof Lischka, Επικεφαλής Ανάπτυξης BMW Motorrad, είπε για την νέα τους μοτοσυκλέτα:

«Η νέα BMW R 1300 R αντιπροσωπεύει την επόμενη εξέλιξή μας στη δυναμική σχεδίαση roadster με μπόξερ κινητήρα. Ο επανασχεδιασμένος κινητήρας και το πλαίσιο επιτρέπουν σε αυτή τη μοτοσυκλέτα να προσφέρει μια πιο σπορ εμπειρία οδήγησης από το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς να χάνει τις θεμελιώδεις αξίες της BMW στην ικανότητα ταξιδιού και την άνεση».
 

Η νέα BMW R 1300 R θα έχει τέσσερις βασικές εκδόσεις. Η Performance κάνει ότι και το όνομά της, ενισχύει τις σπορ δυνατότητες της μοτοσυκλέτας με διαφορετική ανάρτηση, και αξεσουάρ, όπως και ξεχωριστό χρωματισμό.

Το βασικό χρώμα για το νέο R 1300 R είναι το Snapper Rocks metallic με πρόσθετα την έκδοση Exclusive σε Racing blue metallic, την Performance σε Lightwhite καθώς και την premium επιλογή Option 719 σε Blackstorm metallic.

Στοιχεία αρχαιοελληνικής ειρωνείας κρύβει το γεγονός πως η BMW Motorrad θεωρεί ως βασική διαφορά έναντι του προηγούμενου μοντέλου, το γεγονός πως άλλαξε πλήρως η εργονομία θέσης οδήγησης αλλά μας δείχνει το ακριβώς αντίθετο με μία άσχημη καρικατούρα που στέκεται αφύσικα σε μία ψηφιακή αναπαράσταση. Είναι γελοίο.

Στο μεταξύ βασικό στοιχείο των R, ήταν πως μπορούσαν να εξοπλιστούν πλήρως με όλο τον τουριστικό εξοπλισμό, από θερμαινόμενες σέλες, έως και ζελατίνες για εκείνους που θέλουν να καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις χωρίς όμως να πάρουν την μισοντυμένη RS. Αυτό συνεχίζει αυτούσιο και στην νέα έκδοση που μπορεί να δεχτεί όλο τον πλούσιο εξοπλισμό ενώ, σύμφωνα με την BMW η νέα θέση οδήγησης εξυπηρετεί καλύτερα τόσο το ταξίδι, όσο και την σπορ οδήγηση. Ναι αυτά τα δύο μπορούν να συνυπάρχουν και η προηγούμενη έκδοση το είχε καταφέρει, προφανώς και η καινούρια βελτιώνει το βήμα που είχε γίνει. Σε ποιο βαθμό, δεν υπάρχει εικόνα με τους φωστήρες του marketing στην BMW Motorrad.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/qcUutAodcQ8?si=IRfQxSatIkQttVWC" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe>

Το ύψος της σέλας μένει σχετικά χαμηλά, στα 790 mm. Με διάφορες επιλογές σε σέλα για στον πρόσθετο εξοπλισμό, ενώ μπορείς να την εξοπλίσεις και με βαλίτσες που χωρούν 26 λίτρα και 29 λίτρα η καθεμία και συνδέονται και με το κεντρικό σύστημα κλειδώματος.

Και οι δύο βαλίτσες διαθέτουν εσωτερικό φωτισμό και η αριστερή βαλίτσα διαθέτει θύρα φόρτισης USB-C. Διατίθεται και tankbag χωρίς ιμάντες που πιάνει πάνω στην τάπα του ρεζερβουάρ.
 

Ο νέος μπόξερ του BMW R 1300 R διατηρεί την χωρητικότητα 1.300 κ.εκ. του GS από διάμετρο και διαδρομή 106,5 - 73 mm σε σύγκριση με 102,5 προς 76 mm του προηγούμενου μοντέλου. Η απόδοση ανέβηκε στα 107 kW (145 hp) από 100 kW (136 hp) στις 7 750 rpm, με ροπή 149 Nm στις 6 500 σ.α.λ. από 143 Nm στις 6 250 σ.α.λ. Ο κόφτης είναι στις 9 000 στροφές ανά λεπτό και πλέον αυτός είναι ο ισχυρότερος boxer μαζικής παραγωγής. Η συμπίεση έχει ανέβει στο 13,3 προς ένα από τα 12,5 προς ένα, ήταν δηλαδή υψηλά και έγινε ακόμη υψηλότερη με τους αισθητήρες ανάφλεξης να αναλαμβάνουν να προφυλάξουν τον κινητήρα σε περίπτωση κακής ποιότητας μείγματος. Συνολικά την τροφοδοσία επιβλέπει το BMW-O ώστε να είναι βέβαιο πως ακόμη και σε τρίτες χώρες ή στην Ελλάδα με συχνά παραδείγματα κακής ποιότητας καυσίμου, να μην δημιουργούνται προβλήματα.

Οι βαλβίδες εισαγωγής έγιναν 44mm από 40mm και οι εξαγωγής 35,6 από 34mm για να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τις νέες ανάγκες που έχει η αύξηση κυβισμού και συμπίεσης ταυτόχρονα. Βέβαια ο κινητήρας είναι ελαφρύτερος από πριν κατά 3,9 κιλά ενώ συνολικά το μπλοκ του κινητήρα μαζί με το κιβώτιο έχει κατέβει 6,5 κιλά, που είναι μία πολύ θετική αλλαγή.

Από χαρτογράφηση έχουμε τις κλασικές επιλογές, το πακέτο Riding Modes Pro ξεκλειδώνει και τις επιπλέον λειτουργίες "Dynamic" και "Dynamic Pro" ενώ ο έλεγχος φρένου κινητήρα (MSR) ανήκει στο βασικό εξοπλισμό.

Ο βασικός εξοπλισμός της νέας R 1300 R περιλαμβάνει τρεις ξεχωριστές λειτουργίες οδήγησης που προσαρμόζονται στις προτιμήσεις του αναβάτη. Οι λειτουργίες "Rain" και "Road" δίνουν στους αναβάτες τη δυνατότητα να προσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά οδήγησης σε διαφορετικές οδικές καταστάσεις. Η λειτουργία οδήγησης "Eco" προσαρμόζει την τεχνολογία BMW ShiftCam για καλύτερη κατανάλωση και αντίστοιχα αλλάζει τις στροφές για το διαφορετικό προφίλ των εκκεντροφόρων σε ποιο γρήγορο ρυθμό.

Το R 1300 R θα έρχεται και με το σύστημα ASA το αυτόματο δηλαδή κιβώτιο που είδαμε και στο GS. Στην χειροκίνητη θέση ο αναβάτης είναι εκείνος που αποφασίζει πότε θα γίνει η αλλαγή και υπάρχει και λεβιές εκτός από κουμπιά, ενώ στην λειτουργία "D" αποφασίζει το σύστημα πότε θα πραγματοποιήσει αλλαγές ταχυτήτων.

Το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται και με το Actice Cruise Control και Front Collision Warning που ανήκουν στον πρόσθετο εξοπλισμό και μπορούν να φρενάρουν την μοτοσυκλέτα αυτόματα, όταν δουν πως δεν αποφεύγεται η σύγκρουση. Το ραντάρ που υπάρχει εμπρός ανιχνεύει την επικείμενη σύγκρουση και παίρνει τα κενά από τα συνδυασμένα φρένα, έτοιμο να φρενάρει δυνατά μόλις ο αναβάτης πατήσει την μανέτα.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/qcUutAodcQ8?si=IRfQxSatIkQttVWC" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe>

Το ατσάλινο πλαίσιο είναι ολοκαίνουργιο με επίσης νέο αλουμινένιο υποπλαίσιο και κύριο χαρακτηριστικό την μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Πίσω είχε στο προηγούμενο μοντέλο σωληνωτό υποπλαίσιο, αντί του χυτού που έχει τώρα και το τελικό αποτέλεσμα είναι να έρθει το κέντρο βάρους πιο κοντά στο γεωμετρικό κέντρο της μοτοσυκλέτας.

Επανασχεδιασμένη είναι και η πίσω ανάρτηση EVO Paralever που συνδυάζεται με ένα νέο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 47mm και ελαφρύτερους τροχούς κατά περισσότερο από 1,4 kg.

Στο πρόσθετο εξοπλισμό ο ιδιοκτήτης μπορεί να προσθέσει και ημι-ενεργητική ανάρτηση DSA καταλήγοντας να βάλει ένα T στο τέλος του μοντέλου από εξοπλισμό χωρίς τον όγκο και την κάλυψη από τον αέρα.

Το βασικό που φέρνει η DSA και ένας από τους λόγους που θα την προτιμήσει ο κόσμος, είναι γιατί φέρνει από το GS την ρύθμιση ελαστικότητας του αμορτισέρ και την παντρεύει με αντίστοιχο σύστημα και εμπρός για το πιρούνι. Αυτό είναι το πρώτο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι παγκοσμίως, σε μοτοσυκλέτα παραγωγής που κάνει κάτι τέτοιο.

Εννοείται πως από το νέο έτος θα το βλέπουμε σε περισσότερες μοτοσυκλέτες αλλά αυτή την στιγμή το R 1300 R το έχει κατά αποκλειστικότητα.

Τα κυριότερα χαρακτηριστικά της νέας BMW R 1300 R:

-             Δυναμική, σπορ σχεδίαση.

-             Νέα εργονομία και εξοπλισμός για δυναμική οδηγική διασκέδαση και άνεση στα ταξίδια.

-             Τέσσερις εκδόσεις: Βασική, Exclusive, Performance και Option 719

-             2-κύλινδρος κινητήρας μπόξερ με 107 kW (145 hp) στις 7.750 rpm

και 149 Nm στις 6.500 μ.μ.

-             Σέλες για κάθε ύψος αναβάτη και εξοπλισμός ταξιδιού

-             Riding Modes Pro με τις πρόσθετες λειτουργίες "Dynamic" και "Dynamic Pro"

-             Έλεγχος φρένου κινητήρα (MSR) στο βασικό εξοπλισμό.

-             Αυτόματο κιβώτιο ASA στον πρόσθετο εξοπλισμό

-             Εντελώς νέο ατσάλινο πλαίσιο με αλουμινένιο υποπλαίσιο

-             Νέο ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι και νέα πίσω ανάρτηση EVO Paralever για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στο χειρισμό

-             Νέα ηλεκτρονική δυναμική ρύθμιση της ανάρτησης (DSA) ως προαιρετικός εξοπλισμός με δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης και του προφόρτισης ποσοστού ελατηρίου, καθώς και αντιστάθμιση φορτίου. Το πρώτο τηλεσκοπικό πιρούνι μοτοσυκλέτας παραγωγής σειράς στον κόσμο που ρυθμίζεται η ελαστικότητά του.

-             Νέοι τροχοί ελαφρύτεροι κατά 1,4 kg.

-             Σύστημα φρένων cornering abs και επιπρόσθετα BMW Motorrad ABS Pro

-             LED παντού και προβολέας Pro με προσαρμόσιμη δέσμη

-             Riding Assistant με Active Cruise Control (ACC) και Front Collision Warning (FCW)

-             Για πρώτη φορά, η προετοιμασία πλοήγησης διαθέτει τώρα ηλεκτρικό ξεκλείδωμα

-             Εκτεταμένη γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού και γνήσιων αξεσουάρ BMW Motorrad.

Ετικέτες