Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2023 - 1ος αγώνας, Κέρκυρα, 1η ημέρα

Ντεμπούτο νέας πίστας στο Πρωτάθλημα με καλό καιρό και 120 συμμετοχές
Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2023, Κέρκυρα
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

18/3/2023

Η 1η ημέρα του 1ου αγώνα για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2023 ολοκληρώθηκε, με την πίστα Corfu MX Park να κάνει το ντεμπούτο της στη διοργάνωση. Τα πρώτα προβλήματα ξεπεράστηκαν με το σωματείο της ΑΛΜΚΕ που διοργανώνει το event να δείχνει πρόθυμο να παλέψει και να δώσει λύσεις, ενώ η βροχή έμεινε τελικά μακριά και η ημέρα ολοκληρώθηκε χωρίς τραυματισμούς.

Το Πρωτάθλημα MX του 2023 ξεκίνησε το Σάββατο 18/3, με ντεμπούτο της πίστας Corfu MX Park, η οποία μέχρι σήμερα δεν είχε φιλοξενήσει ξανά αγώνα τέτοιου διαμετρήματος. Οι πολλές συμμετοχές που έφτασαν σχεδόν τις 120, ενώ το κύριο πρόβλημα την πρώτη ημέρα των προκριματικών αλλά και αγώνων -ανάλογα την κατηγορία-, ήταν τα νερά από τα πλυντήρια που κατέληξαν σε μια στροφή της πίστας, δημιουργώντας λάσπη, λούκια και δύσκολες συνθήκες για τους αγωνιζόμενους.

Λάσπη

Τελικά η διοργάνωση προχώρησε σε παράκαμψη της συγκεκριμένης στροφής για τις μικρές κατηγορίες κατά τη διάρκεια των χρονομετρημένων, ενώ ταυτρόχρονα γινόταν εργασίες για τη διόρθωση του προβλήματος, με αποτέλεσμα τα αγωνιστικά σκέλη να διεξαχτθούν κανονικά, χωρίς προβλήματα.

Ένα ακόμη θέμα που προέκυψε ήταν πως λόγω των 120 συμμετοχών, το parking και τα pits έφτασαν σε οριακή κατάσταση, κι όλα αυτά χωρίς να υπάρχουν θεατές.

Ας περάσουμε τώρα στην αγωνιστική δράση της 1ης ημέρας.

Κουζής

Στον προκριματικό αγώνα της ΜΧ1 νικητής ήταν ο πολυπρωταθλητής Παναγιώτης Κουζής με μοτοσυκλέτα της Fantic, δεύτερος ήρθε ο Ανέστης Ράδος με GASGAS, 2,5 δευτερόλεπτα πιο πίσω και τρίτος ήταν ο Γιάννης Τουρατζίδης με Yamaha, 3,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον Κουζή. Οι τρεις αναβάτες οδήγησαν ιδιαίτερα γρήγορα, καθώς χαρακτηριστικά ο τέταρτος Παναγιώτης Παπίλας με Honda τερμάτισε 36,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον 1ο. Στην κατηγορία τερμάτισαν 15 αναβάτες

Ζούνης

Στον προκριματικό αγώνα της MX2 νικητής αναδείχθηκε ο Φραγκίσκος Ζούνης της Yamaha, δεύτερος ήταν ο Κωνσταντίνος Μερκούρης με ΚΤΜ 27 δευτερόλεπτα πιο πίσω, και τρίτος ο Στάθης Φυσέκης, επίσης με ΚΤΜ, 42,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ζούνη. Η ΜΧ2 ήταν εξαιρετικά πολυπληθής με 35 τερματίσαντες και ένα DNS.

Τομαράς

Στο Α’ σκέλος της OPEN, νικητής ήταν ο περυσινός Πρωταθλητής της κατηγορίας Χρήστος Τομαράς με Honda, δεύτερος τερμάτισε ο Βασίλης Πακαταρίδης με KTM, 34,8 δευτερόλεπτα πιο πίσω, και τρίτος ο Νίκος Σωτηρόπουλος με Yamaha, 38,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Τομαρά. Η κατηγορία είχε 23 συμμετοχές, με 22 τερματίσαντες και ένα DNS.

Καρασακαλίδης

Στο Α’ σκέλος της SENIOR, τη νίκη πήρε -με διαφορά- ο Μάρκος Καρασακαλίδης με GASGAS. Δεύτερος ήταν ο Αδάμος Πράσσος με Honda, 1 λεπτό και 6 δευτερόλεπτα πιο πίσω, και τρίτος ήταν ο Αλέξανδρος Καρανάσης επίσης με Honda, 1 λεπτό και 17 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο. Εδώ είχαμε 16 συμμετοχές, με 15 τερματίσαντες και 1 DSQ.

Ταμβάκος

Στις χρονομετρημένες δοκιμές της MX85 νικητής ήταν ο Χρήστος Παναγιώτης Ταμβάκος με Yamaha. Δεύτερος τερμάτισε ο Χρήστος Μπάζιος με Husqvarna, σχεδόν δυο δευτερόλεπτα πιο πίσω, και τρίτος ήταν ο Σόλωνας Τριανταφυλλόπουλος με Yamaha, σχεδόν 9 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο. Η κατηγορία είχε 12 συμμετοχές, με 12 τερματίσαντες.

Φωτόπουλος

Τέλος, στο Α' Σκέλος της MX65 πρώτος ήταν ο Δημήτρης Φωτόπουλος με Yamaha, από οικογένεια αγωνιζομένων με συγκινητικές στιγμές στον τερματισμό με τον πατέρα και τον παππού του. Δεύτερος ήταν ο Κωνσταντίνος Τρακάδας 18,4 δευτερόλεπτα πιο πίσω, και τρίτος ο Γιώργος Τσαλίκης με Yamaha, 28,6 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο.  Η κατηγορία είχε 13 συμμετοχές, 12 τερματίσαντες και ένα DSQ.

Για τα αναλυτικά αποτελέσματα, δείτε ΕΔΩ.

Ετικέτες

Fantic - Πανελλήνια Πρωταθλήτρια για μια ακόμη φορά στην MX-OPEN με τον Δημήτρη Βαγγελάκο

Και τέταρτος για μόλις 3 βαθμούς διαφορά από τον τρίτο, στην MX2 ο Νίκος Λυρίου
Fantic - Βαγγελάκος, Πρωταθλητές 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

31/10/2024

Ο Δημήτρης Βαγγελάκος πήρε με θριαμβευτικό τρόπο τον τίτλο στην MX-OPEN του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross 2024, καβάλα στην Fantic XXF250, ενώ σκληρή μάχη μέχρι το τέλος της σεζόν έδωσε για την τρίτη θέση της MX2 ο Νίκος Λυρίου.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Fantic:

"O Δημήτρης Βαγγελάκος στέφθηκε και επίσημα πρωταθλητής στην MX-OPEN με το XXF250 του απέναντι σε σκληρό ανταγωνισμό που περιλάμβανε αρκετά 450. Μια εξαιρετικά επιτυχημένη σεζόν με 9 νίκες στα 10 σκέλη που συμμετείχε, του επέτρεψαν την κατάκτηση του τίτλου, επί της ουσίας, ήδη από τον προτελευταίο αγώνα. Προσωπικοί λόγοι δεν του επέτρεψαν να συμμετέχει στον αγώνα των Τρικάλων και να γιορτάσει έτσι και την «τυπική» κατάκτηση του τίτλου.

O οδηγός της Fantic στην MX2, Νίκος Λυρίου (#161 FANTIC) που εντάχθηκε στην επίσημη ομάδα της Fantic στη μέση της χρονιάς, τελείωσε το πρωτάθλημα στην 4η θέση με ελάχιστη βαθμολογική διαφορά από την 3η θέση, που «παίχτηκε» μέχρι και το τελευταίο σκέλος του τελευταίου αγώνα. Στο 1ο σκέλος του αγώνα στα Τρίκαλα, ο Λυρίου κέρδισε την εκκίνηση και για άλλη μία φορά ανέλαβε τον ρόλο του θεαματικότερου αναβάτη, χαρίζοντας στους θεατές αξέχαστα περάσματα. Στη συνέχεια ο Νικόλας οδήγησε μεγάλο μέρος του αγώνα, ενώ στη συνέχεια η κόπωση τον ανάγκασε να κόψει λίγο ρυθμό τερματίζοντας έτσι 4ος.  Στο 2ο σκέλος ξεκίνησε πίσω, αλλά οδηγώντας σε καταιγιστικό ρυθμό και πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο, τερμάτισε 2ος. Έτσι τελικά ο αναβάτης της Fantic ανέβηκε στην 3η θέση του βάθρου του αγώνα με μόλις 1 βαθμό διαφορά από τον 2ο και τελειώνοντας έτσι το πρωτάθλημα στην 4η θέση με μόλις 3 βαθμούς διαφορά από την 3η.

Δημήτης Βαγγελάκος: Το 2024 ήταν για μένα μια αξέχαστη χρονιά. Κέρδισα όλα τα σκέλη στα οποία συμμετείχα εκτός από ένα. Σίγουρα τα πράγματα δεν ήταν πάντα εύκολα αφού ο ανταγωνισμός έχει ανέβει και το να κερδίσεις μια καλή θέση στην εκκίνηση απέναντι στα 450 δεν είναι καθόλου δεδομένο. Επιπλέον, το κλείσιμο πιστών κοντά στην κατοικια μου δεν μου επέτρεψε να προετοιμαστώ για όλους τους αγώνες όσο θα ήθελα. Ευτυχώς το XXF 250  δούλεψε αψεγάδιαστα. Δοκιμάσαμε και τον νέο κινητήρα 310 της Fantic που έχει απίστευτη απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών και παρότι έχει σχεδιαστεί αρχικά για enduro, με την κατάλληλη εξάτμιση είναι μια τέλεια επιλογή για την κατηγορία MX-OPEN.

Νίκος Λυρίου: Συνολικά τερμάτισα στην 4η θέση του πρωταθλήματος, μόλις 3 βαθμούς από την 3η θέση. Ήταν μια δύσκολη χρονιά για εμένα , αφού στο ξεκίνημα του πρωταθλήματος ερχόμενος από χειρουργείο στη κλείδα μου, δεν είχα τη δυνατότητα να οδηγήσω και να προετοιμαστώ κατάλληλα. Όμως, η αγάπη μου για το άθλημα δεν μπορούσε να με κρατήσει εκτός και έτσι με ότι μέσα είχα, πάλεψα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε μια από τις δυσκολότερες χρονιές μου από πολλές απόψεις. Έχω ήδη προγραμματίσει χειρουργείο για το γόνατο μου για να διορθώσω ένα παλιό τραυματισμό που δε μου επιτρέπει να αποδώσω το μέγιστο και πρέπει να το φτιάξω. Έτσι θα έχω λίγο χρόνο για ξεκούραση και αναθεώρηση, ώστε να επιστρέψω δυνατός και υγιής και να μπορώ να αγωνιστώ όπως μου αρμόζει ! Ευχαριστώ την ομάδα μου αλλά και όλους εσάς που με στηρίζετε και είστε δίπλα μου στις επιτυχίες μου, αλλά κυρίως στα δύσκολα και αυτό δείχνει πολλά.

Η πολύ επιτυχημένη χρονιά για την Fantic στην Ελλάδα δεν θα ήταν εφικτή χωρίς την υποστήριξη των χορηγών της, Drakos Engineering, Moto Market με λιπαντικά Motorex, Zulap, και DND Graphics, καθώς επίσης τους μηχανικούς της ομάδας, το προσωπικό της και όλους τους φίλους της Fantic που ήταν πάντα εκεί.

Μετά από σύντομη ανάπαυλα η Fantic Motor Hellas θα ξεκινήσει την αγωνιστική προετοιμασία για το 2025 με αρκετές εκπλήξεις."