UPDATE: Μετρά αντιδράσεις το Υπουργείο για να φέρει οδήγηση μοτοσυκλέτας Α1 με δίπλωμα αυτοκινήτου

Γράφτηκε σε ΦΕΚ η αλλαγή στο πλ.συστη.
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

24/9/2020

Στις 22 Σεπτεμβρίου δημοσιεύθηκε ΦΕΚ που λέει πως το δίπλωμα αυτοκινήτου ισχύει για μοτοσυκλέτες Α1. Σήμερα -24 Σεπτεμβρίου- Το υπουργείο διευκρινίζει πως αυτή η αλλαγή είναι μόνο για το υπολογιστικό σύστημα και τα διπλώματα πράγματι θα αλλάξουν, άλλα δεν έχουν αλλάξει ακόμη. Η διευκρίνιση ήρθε γιατί έβγαλαν σε ΦΕΚ την αλλαγή αυτή πριν δώσουν την ΚΥΑ ολόκληρη. Πάμε να δούμε το ιστορικό, όπως εξελίχθηκε:

Update: Μετρά αντιδράσεις το Υπουργείο Μεταφορών, αλλάζοντας τον τρόπο που γίνονται οι εξετάσεις για την Α2 κατηγορία και παράλληλα προετοιμάζοντας το υπολογιστικό σύστημα για να δεχτεί τις κατάλληλες εγγραφές εξίσωσης των διπλωμάτων αυτοκινήτου και Α1 κατηγορίας. Στην Α2 κατηγορία θα μπορεί κανείς να πάρει δίπλωμα με μοτοσυκλέτες από 254 κυβικά και πάνω, πράγμα που δίνει περισσότερες επιλογές στους εξεταστές.

Αν περάσει ο νόμος –όπως περιμένουν να γίνει- τότε η Ελλάδα, αυτό το μικρό γαλατικό χωριό που πάντα αντιστέκεται, θα αλλάξει πλέον τα διπλώματα οδήγησης εναρμονιζόμενη με την υπόλοιπη Ευρώπη. Μία αλλαγή που περιμένουμεμε καιρό, είχαμε συζητήσει με διάφορους Υπουργούς κάθε κυβέρνησης τα τελευταία χρόνια και φαίνεται να έφτασε η ώρα που θα γίνει πράξη.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ η αλλαγή στο υπολογιστικό σύστημα επικυρώνεται με την Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).

Αναγράφεται στο ΦΕΚ 4075 πως από εδώ και πέρα «Η κατηγορία Β ισχύει και για οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1» Βρείτε το ΦΕΚ στο τέλος του άρθρου!

Με βάση την διευκρίνηση του Υπ. Μεταφορών, αυτό είναι προετοιμασία του συστήματος για την αλλαγή που έρχεται... Προετοιμάζουν το πληροφοριακό σύστημα να δεχτεί την αλλαγή που προωθείται...

 

Δύο ομάδες ανθρώπων αναμένεται να αντιδράσουν στο παραπάνω, με βάση την εμπειρία μας. Οι Εξεταστές Υποψηφίων Οδηγών γιατί θεωρούν πως χάνουν πελάτες και μερίδα μοτοσυκλετιστών που πιστεύουν πως θα βρουν στους δρόμους ανθρώπους που δεν μπορούν να κρατήσουν ισορροπία. Έχουν λάθος και οι δύο για λόγους που έχουμε αναλύσει πολύ καιρό τώρα και έχουν αποδειχτεί πως ισχύουν στην πράξη, από όλες τις υπόλοιπες χώρες που έχουν εξισώσει το δίπλωμα αυτοκινήτου συγκεκριμένα για την κατηγορία Α1. Δεν είναι ζήτημα γνώμης που μπορεί να εκφράσει κάποιος με ένα σχόλιο, αλλά προϊόν έρευνας που έχει γίνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πριν επιτρέψουν σε κατόχους διπλώματος αυτοκινήτου να οδηγήσουν μοτοσυκλέτα Α1.

Οι εξεταστές έχουν λάθος καθώς η κίνηση αυτή -όταν γίνει- θα αυξήσει στην πράξη το πελατολόγιό τους. Από περισσότερους αναβάτες Α1 που θα θέλουν να συνεχίσουν την μοτοσυκλετιστική τους πορεία σε κάποιο μεγαλύτερο μοντέλο από 125. Δεν θα γίνουν όλοι όσοι αγοράσουν αύριο ένα παπάκι, αυριανοί μοτοσυκλετιστές. Κάποιοι θα μείνουν στο παπάκι. Ωστόσο η «πισίνα» αυτή υποψηφίων αναβατών θα ανέβει κατακόρυφα από το νέο κόσμο που θα προσεγγίσει το δίκυκλο, ακριβώς γιατί τώρα έχει μία δυνατότητα που πριν δεν είχε.

Στην Ελλάδα έχουμε ένα τεράστιο αριθμό ανθρώπων που οδηγούν μοτοσυκλέτα ΧΩΡΙΣ δίπλωμα. Μία βόλτα στον χώρο των εξετάσεων και θα δείτε ξεκάθαρα πόσοι είναι αυτοί που πηγαίνουν να βγάλουν το δίπλωμα ΑΦΟΤΟΥ έχουν πιαστεί να οδηγούν χωρίς αυτό. Ανασφάλιστοι όλο αυτό το διάστημα. Τέτοιες πρακτικές θα μειωθούν.

Από εκεί και πέρα ο οδηγός ενός αυτοκινήτου θα γίνει προσεκτικότερος οδηγός αυτοκινήτου την ημέρα που θα ανέβει σε μία μικρή μοτοσυκλέτα. Αποδεδειγμένα! (Προσοχή δεν υπάρχει τυπογραφικό στην προηγούμενη πρόταση. Καλύτερος οδηγός αυτοκινήτου μόλις καβαλήσει)

Και αμέσως μετά θα προσέχει περισσότερο και τις μοτοσυκλέτες στους δρόμους. Αποδεδειγμένα!

Ένας οδηγός αυτοκινήτου που ΞΕΡΕΙ να οδηγεί στους δρόμους και ΓΝΩΡΙΖΕΙ τα σήματα και ανεβαίνει σε μία μικρή μοτοσυκλέτα, έχει μετά από λίγο την ίδια ικανότητα με εκείνον που έχει περάσει τέσσερις ώρες κάνοντας σαλίγκαρους σε κορύνες για να πάρει ένα δίπλωμα σε ένα δίκυκλο με μονοψήφιο αριθμό αλόγων…

Και τέλος για να σταματήσουν οι αντιδράσεις και από αυτές τις ομάδες: Ισχύει στην Ευρώπη εδώ και χρόνια. Κάποια στιγμή ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ θα πρέπει να έρθει και εδώ!

Συνημμένα

Honda CR500R του 2001 πωλήθηκε στην κούτα του!

24 χρόνια μετά βρήκε νέο ιδιοκτήτη - Ίσως το τελευταίο στον κόσμο
honda CR500R - δημοπρασία στις ΗΠΑ
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

23/4/2025

Θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι το τελευταίο ολοκαίνουργιο και αμοντάριστο Honda CR500R στον πλανήτη. Πρόσφατα πουλήθηκε για διόλου ευκαταφρόνητο ποσό στο eBay.

Η μαγεία της νοσταλγίας μάλλον βρίσκεται πίσω από αυτό το Honda CR500R του 2001 που προσφέρθηκε προς πώληση από την Kaplan Cycles στο Vernon, Connecticut των ΗΠΑ. Η δίχρονη αυτή μοτοσυκλέτα δεν έχει συναρμολογηθεί ποτέ και παραμένει μέσα στην εργοστασιακή της κούτα.

Honda CR500R δημοπρασία 2025

Ο πωλητής αναφέρει ότι η μοτοσυκλέτα ήταν “στην κατοχή και επιμέλεια του για 24 χρόνια” στο σαλόνι έκθεσης, με ελεγχόμενο κλιματισμό, ενός εξουσιοδοτημένου αντιπρόσωπου Honda, την North’s Services στο Lenox, Massachusetts. Δεν πουλήθηκε ποτέ, δεν έγινε ποτέ καταχώρηση εγγύησης και δεν έχουν συμπληρωθεί τα σχετικά έγγραφα που συνοδεύουν την μοτοσυκλέτα, τα οποία παραμένουν διαθέσιμα.

Η Kaplan Cycles είχε στο παρελθόν προσπαθήσει να την αγοράσει προσφέροντας 30.000 δολ. ΗΠΑ, αλλά ο τότε ιδιοκτήτης απλώς γέλασε και δήλωσε ότι, “είναι ανεκτίμητη”. H μοτοσυκλέτα πέρασε στα χέρια του καταστήματος μετά τον θάνατο του ιδιοκτήτη.

Ο θρύλος και η κληρονομιά του ονόματος CR500R είναι ισχυρά και ίσως ακόμα ισχυρότερα για τα τελευταία μοντέλα του 2001. Η δημοπρασία στο eBay γρήγορα κλιμάκωσε με την μοτοσυκλέτα να πωλείται τελικά έναντι 78.100 δολαρίων μετά από 66 προσφορές. Η αρχική τιμή λιανικής της 500άρας ΜΧ το 2001 ήταν στις ΗΠΑ μόλις 5.899 δολάρια.

Honda CR500R δημοπρασία 2025

Η Kaplan Cycles αναφέρει ότι δεν υπάρχουν πρόσφατες συγκρίσιμες πωλήσεις CR500R που να είναι ακόμη στην κούτα. “Τα μοντέλα που παραμένουν στην εργοστασιακή τους κούτα, αποδεικνύονται οι κορυφαίες μοτοσυκλετιστικές επενδύσεις”, λέει το κατάστημα, σημειώνοντας και την πρόσφατη πώληση ενός τρίτροχου Honda ATC250R του 1986, επίσης σε κατάσταση “κούτα” για 200.000 δολάρια από την D&A Restoration στη Louisiana!

Καλοδιατηρημένα CR500Rs προσφέρονται συχνά για 10.000 με 20.000 δολάρια, ποσά ήδη εντυπωσιακά για “ταλαιπωρημένες” motocross μοτοσυκλέτες. Αλλά έτσι είναι ο κόσμος των συλλεκτών.

Honda CR500R δημοπρασία 2025

Δεν υπάρχουν καταγραφές για πολλές αντίστοιχες μοτοσυκλέτες μετά το 2000 που να έχουν πουληθεί για τέτοια ποσά. Παλαιότερες, ειδικά συγκεκριμένες, όπως αυτές που ανήκαν στον Steve McQueen, έχουν φτάσει και τις 200.000 δολάρια, όπως η πρώτη του Husqvarna και η 400 Cross που οδήγησε στο θρυλικό ντοκιμαντέρ “On Any Sunday”.

 

Το ποσό μπορεί να μοιάζει υψηλό για “σύγχρονη” μοτοσυκλέτα άλλα η πώληση αυτή του 2001 CR500R αντικατοπτρίζει την αγάπη και την νοσταλγία για μια εποχή αφθονίας που έπλασε θρύλους και παρότι δεν είναι χρονικά τόσο μακριά, μοιάζει ανεπιστρεπτί περασμένη. Και πλέον αν το καλοσκεφτεί κανείς έχουν περάσει και 24 χρόνια από τότε που κατασκευάστηκε ο συγκεκριμένος δίχρονος μπαμπούλας της ιαπωνικής εταιρείας.

Honda CR500R δημοπρασία 2025