Ο Pierre Terblanche στην Norton !

Από το

Μαύρο Σκύλο

20/1/2011

Με μια αναπάντεχη κίνηση που σηματοδοτεί την εμφάνιση ενός σημαντικού νέου παίκτη στον όλο και πιο δραστήριο ευρωπαϊκό κλάδο της μοτοσυκλέτας, ο Pierre Terblanche μετακόμισε πλέον στην Βρετανία –από τις 4 Ιανουαρίου– αναλαμβάνοντας να διευθύνει την ανάπτυξη των μελλοντικών μοντέλων της αναγεννημένης ιστορικής φίρμας που εδρεύει στο Donington Park. Ο Terblance, που γεννήθηκε στην Νότια Αφρική, είναι 54 ετών και τα τελευταία είκοσι χρόνια έχει δημιουργήσει μια σειρά από μοτοσυκλέτες που επάνω τους έχει εκφραστεί το ταλέντο του και ο καινοτόμος σχεδιασμός του. Έχοντας εργαστεί για την Ducati, την Cagiva και πιο πρόσφατα για την Moto Guzzi, η παρουσία του πλέον στην Norton δείχνει ότι ο δρόμος που άρχισε ο ιδιοκτήτης της Stuart Garner για να την φέρει πάλι στην παγκόσμια αγορά, θα σημαδευτεί από τις σχεδιαστικές ικανότητες του Pierre, για την ανάπτυξη νέας σειράς μοντέλων της Norton με σύγχρονους υγρόψυκτους κινητήρες με επικεφαλής εκκεντροφόρους. Μοντέλα που θα προστεθούν στη σειρά των “ρετρό” Commando 961 που παράγονται τώρα με τον αερόψυκτο δικύλινδρο με τα ωστήρια. "Η εμπειρία του Pierre να φέρνει καινοτόμα προϊόντα στην αγορά θα αποτελέσει παράγοντα ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη μοντέλων της Norton, δίνοντας παράλληλα τον δέοντα σεβασμό προς τις παράδοσή της”, λέει ο Garner και συνεχίζει, “η αποδεδειγμένη ικανότητά του να σκέφτεται έξω από τα συνηθισμένα, σεβόμενος την εικόνα της μάρκας με γεμίζει ενθουσιασμό που έχει έρθει να δουλέψει μαζί μας. Συνδυάζοντας την κλίση του να σχεδιάζει μοναδικές μοτοσυκλέτες, με την αγωνιστική ιστορία της Norton, θα μας επιτρέψει να δημιουργήσουμε μια σειρά μοτοσυκλετών που δεν θα μοιάζουν με καμιά άλλη μοτοσυκλέτα που είναι στην αγορά."
Αυτή είναι μια πρόκληση την οποία Pierre Terblanche απολαμβάνει. "Η Norton είναι ένα από τα μεγάλα ονόματα της μοτοσυκλέτας, και ήταν πάρα πολύ καλή ευκαιρία να συμμετέχω στην προσπάθεια να αποκτήσει τη παλιά της αίγλη, δημιουργώντας κάτι φρέσκο, αντλώντας από την ιστορία της και εκφράζοντάς σε σύγχρονο πλαίσιο”, λέει και συνεχίζει, “πολλές από τις μοτοσυκλέτες που θαύμαζα έχουν φτιαχτεί από τη Norton. Η John Player Norton με το αυτοφερόμενο πλαίσιο είναι από τις αγαπημένες μου όλων των εποχών όπως και η Norton Manx, η απόλυτη αγωνιστική μονοκύλινδρη όλων των εποχών. Μου αρέσει επίσης και η αρχική Commando ενώ ανυπομονώ αν οδηγήσω την καινούρια. Aκόμη το ότι ο άνθρωπος που παίρνει τις αποφάσεις και πληρώνει, ο Stuart, έχει το γραφείο του στην άλλη άκρη του εργοστασίου – και το οποίο δεν είναι πολύ μεγάλο – με κάνει να πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε καλά πράγματα για την Norton και μάλιστα παίρνοντας πιο γρήγορα τις αποφάσεις από ότι στα μεγάλα εργοστάσια όπως της Ducati και Piaggio”. Απόφοιτος του Royal College of Art του Λονδίνου, εργάστηκε για την VW από το 1986 έως το 1989. Ήταν ήδη κάτοχος Ducati όταν ικανοποίησε την φιλοδοξία τους και μεταπήδησε στην Cagiva και μάλιστα δίπλα στον Massimo Tamburini στο κέντρο σχεδιασμού του, το CRC, αρχικά στο Ρίμινι και αργότερα στο Σαν Μαρίνο. Εκεί, εργάστηκε παράλληλα με τον Tamburini, αρχικά στην Paso 907, στην συνέχεια στην 888 Superbike, και τελικά στην αντικαταστάτριά της, την 916. Το 1992, ο Terblanche μετακόμισε στο κέντρο Morazzone της CRC , όπου δημιούργησε το περίφημο αγωνιστικό Ducati Supermonο, το Cagiva Canyon 600, και το Grand Canyon 900. Στην δημιουργία του Supermono συνεργάστηκε για πρώτη φορά με τον νεαρό τότε μηχανικό Claudio Domenicali που ήταν υπεύθυνος γι' αυτό. Μετά την εξαγορά της Ducati από την TPG ο Terblance έφτιαξε το 1998 την 900 Supersport ενώ στην Intermot της ίδιας χρονιάς έδειξε το καινοτόμο και περιορισμένης παραγωγής MH900 Evoluzione, την πρώτη μοτοσυκλέτα που πουλήθηκε αποκλειστικά από το διαδίκτυο. Για την παραγωγή της έπρεπε να πείσει ο ίδιος την διοίκηση, όπως έκανε και στην περίπτωση της Multistrada που μπήκε στην παραγωγή το 2003. Μια μοτοσυκλέτα που βοήθησε πολύ στην αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας και ήταν αποκλειστικά δική του σύλληψη.
Στο τέλος του ίδιου έτους, στο Tokyo Motor Show, έδειξε τις τρεις Sportclassic οδηγώντας την Ducati να τις βάλει σε παραγωγή. Στο τέλος του 2004 παρουσίασε το Hypermotard κάνοντας ιδιαίτερη εντύπωση στον κόσμο που την αντίκρισε στο Μιλάνο. Η μόνη από της δημιουργίες του Terblanche που δεν ενθουσίασε όταν εμφανίστηκε ήταν η 999, το 2003. Παρά του ότι ήταν καλύτερη και ευκολότερη μοτοσυκλέτα από την 916 δεν έπεισε τελικά ούτε κερδίζοντας τρεις παγκόσμιους τίτλους.
Μετά την αναχώρηση από τη Ducati το Δεκέμβριο του 2007, ο Terblanche εργάσθηκε ως σύμβουλος σχεδιασμού για διάφορες εταιρείες, κυρίως στην ναυπηγική βιομηχανία. Ένα χρόνο αργότερα ξαναγύρισε στις μοτοσυκλέτες και από τον Νοέμβριο του 2008 μέχρι τώρα, εργάστηκε ως σύμβουλος με πλήρη απασχόληση για την Piaggio, σε ποικιλία σχεδίων, συμπεριλαμβανομένων σκούτερ και μοτοσυκλετών, κυρίως μελλοντικά μοντέλα της Aprilia και Moto Guzzi. Χαρακτηριστικές δημιουργίες του ήταν και τα τρία πρωτότυπα μοντέλα που παρουσίασε η Μοτο Guzzi με τον κλασικό της κινητήρα στο Μιλάνο τo 2009, όπου έλαμψαν σαν αστέρια, και ίσως δούμε στο μέλλον κάποιο από αυτά να μπαίνει στη παραγωγή. Αλλά τώρα ο Pierre Terblanche είναι στη Μεγάλη Βρετανία, με την πρόκληση της αναζωογόνησης της Norton. Θα είναι συναρπαστικό να δούμε τι νέες ιδέες θα βγουν από το στούντιο σχεδίασης που είναι ήδη εγκατεστημένο γι 'αυτόν μέσα στο εργοστάσιο της Norton στο Donington Park - και το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε πολύ καιρό για να μάθουμε...
Pierre

Tiziano Internò - 42 μέτρα κάτω από το νερό με ένα ειδικά διαμορφωμένο Honda HRC 450Rally! [VIDEO]

Μαγικά πλάνα, στη βαθύτερη θερμαινόμενη πισίνα του κόσμου
Μαγικά πλάνα, στη βαθύτερη πισίνα του κόσμου
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

25/11/2024

Στις 22 Οκτωβρίου του 2024, ο Ιταλός αναβάτης του Rally-Dakar Tiziano Internò βούτηξε στα 42 μέτρα κάτω από το νερό, στην βαθύτερη θερμαινόμενη πισίνα του κόσμου, καβάλα στο αγωνιστικό του Honda HRC 450Rally, ειδικά διαμορφωμένο με ηλεκτροκινητήρα και ρυθμιστές πλευστότητας, χαρίζοντας μας ένα βίντεο με απόκοσμα, μαγικά πλάνα, και με εκλεκτή παρέα που περιλάμβανε Πρωταθλητές Καταδύσεων, αλλά και τον Nicola Dutto, τον παραπληγικό αναβάτη Rally.

Μοτοσυκλέτα και βυθός. Δυο έννοιες φαινομενικά άσχετες μεταξύ τους -και ήταν αρκετοί εκείνοι που έσπευσαν να το υπογραμμίσουν στα σχόλια του βίντεο. Όμως ο Tiziano Internò διαφωνεί, και καταφέρνει να παντρέψει με εντυπωσιακό τρόπο δυο από τα μεγάλα του πάθη. Τους δυο τροχούς και τις καταδύσεις.

Ο Ιταλός που έχει στο ενεργητικό του τέσσερις συμμετοχές στο Dakar -και ετοιμάζεται για την πέμπτη, στα τέλη του Οκτωβρίου βούτηξε στα βάθη του “Y-40 The Deep Joy” στο Montegrotto Terme, τη βαθύτερη τεχνητή πισίνα στον κόσμο, χωρητικότητας 4.300.000 λίτρων νερού, που θερμαίνεται στους 32-34 βαθμούς Κελσίου και έχει μέγιστο βάθος 42,15 μέτρα.

Tiziano Internò

Με τη βοήθεια κινηματογραφικού συνεργείου, ο Internò βούτηξε ντυμένος με τη στολή και το κράνος που αγωνίζεται στο Dakar, καβάλα στη μοτοσυκλέτα του, που είχε διαμορφώσει ειδικά για τη βουτιά. Εξωτερικά το Honda HRC 450Rally δεν έμοιαζε να διαφέρει από τη μορφή με την οποία θα το οδηγήσει σε λίγο ο αναβάτης του στις ερήμους της Σαουδικής Αραβίας, με τον ίδιο πύργο οργάνων, το Road-Book (με ειδικά σχεδιασμένη διαδρομή που δείχνει την πορεία προς τον βυθό) το ρεζερβουάρ των 35 λίτρων, την εξάτμιση, τους τροχούς… όμως η μεγάλη διαφορά ήταν στην καρδιά της μοτοσυκλέτας.

Tiziano Internò

Αντί για βενζίνη στο ρεζερβουάρ υπήρχαν ειδικά όργανα όπως στις στολές των δυτών, που μπορούσαν να ρυθμίζουν την πλευστότητα της μοτοσυκλέτας και του αναβάτη, από ένα χειριστήριο στο τιμόνι! Επιπλέον, στη μοτοσυκλέτα τοποθετήθηκε κι ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας Teseo με προπέλα στο πίσω μέρος, ώστε να μπορεί ο Internò να οδηγήσει σε… αργή κίνηση, φέρνοντας τη μοτοσυκλέτα σε στάσεις που να θυμίζουν σούζα, ανάβαση λόφου, και στροφή!

Tiziano Internò

Στόχος, πέρα από το φανταστικό βίντεο, ήταν να πετύχει ο Internò και Παγκόσμιο Ρεκόρ, με το να καταδυθεί, να φτάσει στον βυθό και να αναδυθεί, πάντα στη σέλα της μοτοσυκλέτας του.

Nicola Dutto

Τον Internò, την ημέρα της κατάδυσης συνόδευσαν ο Gianluca Genoni, κάτοχος 18 ρεκόρ ελεύθερης κατάδυσης, ο Nicola Dutto, παραπληγικός αγωνιζόμενος ράλι με μοτοσυκλέτα, η Ilenia Colanero και ο Fabrizio Pagani, παραολυμπιονίκες ελεύθερης κατάδυσης και μοτοσυκλετιστές, για να δώσουν ζωή σε μια ιστορία που στόχο έχει να εμπνεύσει περισσότερες γενιές μεταδίδοντας ένα μήνυμα αγάπης για τη ζωή, και θίγοντας θέματα όπως το ξεπέρασμα των ορίων του ατόμου, η αναγέννηση και η εκ νέου προσαρμογή σε κάθε σωματικό και ψυχικό εμπόδιο. 

Απολαύστε παρακάτω το βίντεο από την κατάδυση.

Ετικέτες