Κινέζικη αντιγραφή Yamaha R6 μείον 100 κυβικά και δύο κυλίνδρους

Αντέγραψαν μέχρι και το αυτοκόλλητο!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

9/9/2021

Η Yamaha από εδώ και πέρα δίνει βάρος στην R6 Race μία μοτοσυκλέτα μόνο για χρήση στην πίστα και μία από τις καλύτερες supersport που έχουν υπάρχουν, και το κενό που δημιουργείται για μία πιο καθημερινή χρήση, θέλει να το καλύψει με την νέα R7 που έρχεται.

Οι Κινέζοι επικεντρώνονται κι αυτοί σε εκείνους που θέλουν μία supersport εμφάνιση και δεν σκοπεύουν να βρίσκονται στις πίστες συνέχεια, αλλά επενδύοντας ακόμη περισσότερο στην αντιγραφή των supersport και μάλιστα ξεδιάντροπα. Τόσο ξεδιάντροπα που παραβαίνουν πλέον τους νόμους και μαζί με την εμφάνιση αντιγράφουν και την αναγραφή του R6 και συνεχίζουν ακάθεκτοι να προχωρούν αναγράφοντας και την λέξη Yamaha αλλά ανορθόγραφα και μαζί και το λογότυπο με τα τρία διαπασών!

Μετά από όλα αυτά μάλλον σκέφτηκαν πως η προσβολή δεν ήταν όσο μεγάλη θα μπορούσε να γίνει, οπότε ολοκλήρωσαν με το λογότυπο HRC, Honda Racing Corporation, και για κερασάκι έβαλαν και το MotoGP και το Monster ώστε να είναι βέβαιοι πως δεν θα ξεφύγει κανείς.

Η Huaying R6 μας πηγαίνει έτσι αρκετά χρόνια πίσω, όταν οι Κινέζοι κατασκευαστές αντέγραφαν τα πάντα και πωλούσαν φτηνούς κλώνους, με την διαφορά πως τα τελευταία χρόνια έχουν περάσει σε άλλο επίπεδο. Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις μοτοσυκλέτες η κατάσταση έχει ανατραπεί και πλέον υπάρχουν εργοστάσια που ξεχωρίζουν έχοντας Ευρωπαίους σχεδιαστές και εξελίσσοντας κινητήρες που πατούν σε σχέδια άλλων κατασκευαστών, τα οποία όμως κι έχουν αγοράσει ή έχουν έρθει σε συμφωνία καθώς αναλαμβάνουν να κατασκευάσουν μοτοσυκλέτες για λογαριασμό τους.

Ένας από τους πλέον διαδεδομένους κινέζικους κινητήρες είναι ο δικύλινδρος εν σειρά 599 κυβικών που το ΜΟΤΟ είναι σε θέση να γνωρίζει πως έχει αντιγραφεί από τον κινητήρα της Honda για την οικογένεια CB500 και υπάρχει σε διάφορα στάδια εξέλιξης πλέον καθώς κάθε εργοστάσιο που έχει αντιγράψει ένα άλλο, ακολουθεί την δική του πορεία. Μιλάμε δηλαδή για ένα ολόκληρο δέντρο με τελείως διαφορετικά κλαδιά, κάποια από τα οποία είναι εξαιρετικά γερά…

Στα όργανα βλέπουμε μία γνώριμης εμφάνισης LCD και αρκετές ρυθμίσεις για το πιρούνι που θα έκανε εντύπωση αν πράγματι είχαν σωστό αποτέλεσμα.

Η τιμή στην Κίνα είναι λίγο πάνω από 3.000 Ευρώ, πράγμα που το καθιστά το πιο φθηνό «R6» που μπορεί κανείς να αποκτήσει, ιδιαίτερα στην Ασιατική αγορά που το συγκεκριμένο μοντέλο είναι γνωστό ενώ δεν έχει επισήμως εισαχθεί στις περισσότερες από τις χώρες…

Malcolm Smith - Απεβίωσε στα 83 του ο “διασημότερος μοτοσυκλετιστής των ΗΠΑ”

Συμπρωταγωνιστής του Steve McQueen στο ντοκιμαντέρ "On Any Sunday"
Malcolm Smith racer died
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

29/11/2024

Μια εξέχουσα προσωπικότητα των δύο τροχών, ειδικά στην άλλη μεριά του Ατλαντικού, ο Malcolm Smith άφησε ποικιλοτρόπως το σημάδι του στον κόσμο της μοτοσυκλέτας.

Επιτυχημένος αγωνιζόμενος, ιδιοκτήτης συνεργείου και έκθεσης μοτοσυκλέτας, έμπορος ανταλλακτικών, χορηγός, φιλάνθρωπος, ηθοποιός και πολλά ακόμη, ο Malcolm Smith ήταν πάνω από όλα ένας χαμογελαστός άνθρωπος που χαιρόταν κάθε λεπτό της ζωής του και ήθελε να προσφέρει, σύμφωνα με τα όσα λένε εκείνοι που τον γνώριζαν και αυτό είναι που κάνει την "προσφορά" του στον κόσμο της μοτοσυκλέτας ακόμη πιο σημαντική.

Malcolm Smith racer died

Ο "πιο αγαπημένος μοτοσυκλειστής της Αμερικής" απεβίωσε στα 83 του χρόνια χτυπημένος από Parkinson, τη νόσο που προσπαθούσε να αντιμετωπίσει τις τελευταίες δύο δεκαετίες της ζωής του.

Για τα κατορθώματά του στους αγώνες ο Smith έχει μπει στo ΑΜΑ Motorcycle Hall of Fame, στο Off-Road Motorsports Hall of Fame και στο Motorsports Hall of Fame America, ενώ έχει κερδίσει το βραβείο επιτευγμάτων "Spirit of the Entrepreneur".

Ο Καναδοαμερικανός γεννήθηκε στις 9 Μαρτίου του 1941 και από μικρή ηλικία τον κέντριζε ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και ιδιαίτερα οι δύο τροχοί. Σε ηλικία 14 ετών, το 1956, ο Smith έκανε την είσοδό του στα αγωνιστικά δρώμενα στις ΗΠΑ με μια δικύλινδrη 500άρα Matchless. 

Malcolm Smith racer died
Steve McQueen στα αριστερά, Mert Lawwill στο κέντρο και ο Smith στα δεξιά

Μετά από 10 χρόνια ήρθαν και οι πρώτες σημαντικές διακρίσεις, όπου από το 1966 και μέχρι το 1976 ο Smith κατέκτησε 8 χρυσά μετάλλια στο International Six Days Enduro, ενώ κέρδισε 3 φορές με αυτοκίνητο και 2 φορές με μοτοσυκλέτα τον αγώνα Baja 1000. 

Η επιτυχημένη πορεία του Smith συνέχισε και στον αγώνα Baja 500, τον οποία κέρδισε μία φορά με μοτοσυκλέτα και τρεις με αυτοκίνητο.

Οι νίκες για τον Καναδοαμερικανό δεν σταμάτησαν εκεί αφού κέρδισε και τον αγώνα Mint 400 στη Νεβάδα το 1970 και το ράλι Roof of Africa το 1975. Τερμάτισε τέταρτος στο Paris-Dakar με αυτοκίνητο το 1988, ενώ έχει κερδίσει το Atlas Rallye στο Μαρόκο το 1987.

Malcolm Smith

Εκτός από τους αγώνες ο Smith ασχολήθηκε και με τις επιχειρήσεις και σε ηλικία μόλις 20 ετών το 1961 διατέλεσε διευθυντής service στην Αντιπροσωπεία K&N Motorcycles στο Riverside, την οποία και αγόρασε μετά από 6 χρόνια. 

Το 1967, ίδρυσε την Malcolm Smith Motorsports, ενώ το 1972 ήρθε η ίδρυση της Malcolm Smith Racing Products (MSR), η οποία δραστηριοποιούνταν στην παραγωγή εξοπλισμού αναβατών και διάφορων ανταλλακτικών και αξεσουάρ.

Από τις αρχές της δεκαετίας '80, ο Malcolm άρχισε να ασχολείται περισσότερο με την εταιρεία του και δεν έπαιρνε πλέον τόσο συχνά μέρος σε αγώνες.

Ο Malcolm Smith παντρεύτηκε το 1983 με την συνεργάτιδα του Joyce, με την οποία απέκτησε τέσσερα παιδιά, τους Alexander, Ashley, Louise και Joel. Το 2009, η αντιπροσωπεία του βραβεύτηκε από το περιοδικό Dealernews ως η κορυφαία στην Αμερική. To 2014 ο Smith και η γυναίκα του αποφασίσανε να βγούνε στη σύνταξη, δίνοντας τα ηνία στα παιδιά τους.

Malcolm Smith

Ο Smith είχε και φιλανθρωπικό έργο ιδρύοντας το 1998 το Malcom Smith Motosports Foundation, έναν οργανισμό βασισμένο στην αγωνιστική κοινότητα με στόχο να προσφέρει βοήθεια στο παιδικό χωριό El Oasis της Baja, τoν τόπο με τον οποίο σύνδεσε το όνομά του μέσω των αγωνιστικών του επιτυχιών.

Αυτό που έκανε τον Smith γνωστό έξω από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας ήταν η συμμετοχή του στο ντοκιμαντέρ του 1971 "On Any Sunday" του Bruce Brown, στο πλευρό του αστέρα της μεγάλης οθόνης Steve McQueen και του Αμερικανού πρωταθλητή flat track Mert Lawwill. Το ντοκιμαντέρ πήρε και το Όσκαρ στην κατηγορία του το 1972, ενώ αυτή δεν ήταν η μοναδική εμφάνιση του Smith στη μεγάλη οθόνη με μετέπειτα συμμετοχές σε ταινίες αλλά και ντοκιμαντέρ, μεταξύ των οποίων το "Dirt" (1979) και το "On Any Sunday II" (1981).

Malcolm Smith

Πηγή έμπνευσης για χιλιάδες μοτοσυκλετιστές και αγωνιζόμενους ως προς τον τρόπο ζωής του, ο Smith πέθανε στο σπίτι του στο Riverside της Καλιφόρνια, στις 26 Νοεμβρίου, περιτριγυρισμένος από την ευρύτερη οικογένεια του (όπως ήλπιζε ότι θα γίνει όταν έφτανε εκείνη η ώρα), η οποία ζήτησε αντί για λουλούδια να γίνουν δωρεές στο ίδρυμα του Καναδοαμερικανού.

Malcolm Smith
Από το ISDE του 1969
Malcolm Smith

 

Ετικέτες