Honda - Κάμερες με αισθητήρες Smartphone για ραντάρ μοτοσυκλέτας

Σε CRF1100 Africa Twin
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

13/10/2022

Αν και μέχρι στιγμής η Honda δεν έχει παρουσιάσει δικό της ραντάρ μοτοσυκλέτας, στο πρόσφατο παρελθόν έχει καταθέσει πατέντες για ραντάρ μοτοσυκλέτας, για σύστημα προειδοποίησης του αναβάτη όταν βρίσκεται σε τυφλό σημείο προπορευόμενου οχήματος, αλλά και για lane assist και για αυτόματο πιλότο που θα παίρνουν τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας σε κατάσταση ανάγκης. Τώρα βλέπουμε την κατάθεση της πιο λεπτομερούς μέχρι στιγμής πατέντας της για ραντάρ.

Μέχρι στιγμής στην παραγωγή έχουμε δει σύστημα Adaptive Cruise Control που απαιτεί την ύπαρξη ραντάρ μοτοσυκλέτας μόνο μέσω της Bosch, σε μοντέλα των BMW, Ducati και KTM.

Η τελευταία πατέντα της Honda δείχνει μια Africa Twin με κάμερες μπροστά, κάτω από τον προβολέα της μοτοσυκλέτας, όχι όμως στην μορφή μιας τυπικής βιντεοκάμερας, αλλά με τεχνολογία κάμερας Smartphone, με αισθητήρες CCD ή CMOS που μετατρέπουν το φως σε ηλεκτρονικά σήματα. Στην πατέντα φαίνεται να προστατεύονται από πετραδάκια και σκουπίδια πίσω από ένα γυαλί, ενώ καλύπτονται και από το πλάι ώστε να μην επηρεάζονται από πηγές φωτός.

Η κάμερα αποτελείται από δυο διαφορετικούς οπτικούς αισθητήρες, ενώ δεν είναι τοποθετημένη άκαμπτα στη μοτοσυκλέτα, αλλά αναρτάται με τέτοιο τρόπο ώστε να μειώνει τους κραδασμούς. Το σύστημα θυμίζει αρκετά τα συστήματα καμερών / αισθητήρων που βρίσκουμε στον χώρο του αυτοκινήτου.

Κάμερες τελικά, ραντάρ ή Lidar; Η βέλτιστη λύση για τα συστήματα υποβοήθησης αναβάτη όπως το ACC αφορά σε ένα συνδυασμό κάποιων από των προαναφερθέντων συστημάτων, καθώς οι τρεις τρόποι ανίχνευσης των παρακείμενων οχημάτων και εμποδίων έχουν πλεονεκτήματα, και μειονεκτήματα. Το ραντάρ μπορεί να "βλέπει" ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών καθώς δεν βασίζεται σε οπτικά σήματα, όμως για αυτό τον λόγο δεν μπορεί να ανιχνεύσει οπτικές προειδοποιήσεις όπως τα φλας ή τα φώτα των φρένων. Αντίθετα οι κάμερες μπορούν να βλέπουν τον κόσμο γύρω από τη μοτοσυκλέτα -όταν όμως ο καιρός το επιτρέπει. Το Lidar συνδυάζει τα πλεονεκτήματα καμερών και ραντάρ με τη βοήθεια laser, όμως το σύστημα εξελίσσεται τώρα, είναι ακόμα ογκώδες και απαιτεί αρκετό χώρο για την εγκατάσταση του. Τέλος, και οι τρεις λύσεις χρειάζεται να συνεργάζονται με μια υπολογιστική μονάδα που θα διαλέγει τα χρήσιμα ερεθίσματα και θα αντιδρά σε αυτά

Επειδή τώρα η Honda δρα συνήθως ολιστικά, αναμένουμε στο μέλλον να δούμε τα συστήματα που εξελίσσει να συνδυάζονται σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο υποβοήθησης αναβάτη, που με ραντάρ, κάμερες και ίσως και Lidar, θα παρέχει μεγάλο όγκο πληροφορίας σχετικά με την ασφάλεια, ευκολίες ACC αλλά και θα επεμβαίνει στον χειρισμό της μοτοσυκλέτας όποτε κρίνει πως πρέπει να το πράξει.

Honda Forza 750 2025 - Η τιμή του στην Ελλάδα

Με πολύ μικρή διαφορά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο
Τιμή νέο Honda Forza 750 Ελλάδα 2024
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

28/11/2024

Μαζί με την τιμή του αναβαθμισμένου Honda X-ADV η ελληνική αντιπροσωπεία της ιαπωνικής εταιρείας ανακοίνωσε και την τιμή του ανανεωμένου Forza 750.

Εκτεταμένη ήταν η αισθητική αναβάθμιση της Honda για το Forza, το οποίο έχει πλέον και πλουσιότερο εξοπλισμό, ενώ δέχτηκε αλλαγές και σε άλλα σημεία του και μερικές από αυτές τις μοιράζεται και με το ανανεωμένο X-ADV -δείτε την τιμή του εδώ.

Το μεγαλύτερο σε κυβισμό scooter της Honda άλλαξε σημαντικά στο εμπρός μέρος του, απέκτησε νέο προβολέα, έγινε πιο αιχμηρό και βελτίωσε την προστασία που προσφέρει στον αναβάτη του. Η νέα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα έχει αυξήσει το πλάτος της κατά 25% σε σχέση με την προηγούμενη στα 480 χλστ. και μπορεί να αυξομειώσει το ύψος της σε ένα εύρος 120 χλστ., ενώ αλλάζει και την κλίση της κατά 10 μοίρες και φέρει και λειτουργία μνήμης.

Τιμή νέο Honda Forza 750 Ελλάδα 2024

Η θύρα USB-C μετακόμισε σε σαφώς πιο χρηστική θέση, στο τιμόνι και η αναβαθμισμένη TFT οθόνη των πέντε ιντσών προσφέρει και συνδεσιμότητα μέσω της εφαρμογής Honda RoadSync όπως και νέο χειριστήριο για τον έλεγχό της στο αριστερό γκριπ. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκει πλέον το cruise control, ενώ ο χώρος κάτω από τη σέλα παρέμεινε αμετάβλητος στα 22 λίτρα και μπορεί να φιλοξενήσει ένα κράνος κλειστού τύπου.

Ο εν σειρά δικύλινδρος των 745 κ.εκ. παραμένει στους 58,6 ίππους και τα 7,03 κιλά ροπής στις 6.750 και 4.750 σ.α.λ. αντίστοιχα, ενώ το ανακοινώσιμο βάρος βρίσκεται στα 236 γεμάτα κιλά. Η Honda έκανε ωστόσο αλλαγές στο DCT κιβώτιο, όπως και στο X-ADV, με την απόκρισή και τη λειτουργία του να βελτιώνεται στις χαμηλές στροφές και τον αναβάτη να έχει καλύτερο έλεγχο στις μανούβρες με πολύ χαμηλές ταχύτητες. 

Τιμή νέο Honda Forza 750 Ελλάδα 2024

Το ανανεωμένο Forza 750 θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τρία χρώματα: το γκρι μεταλλικό Iridium Gray, το μαύρο ματ μεταλλικό Ballistic Black και το "σταχτί" ματ μεταλλικό Warm Ash. Η τιμή του βρισκεται στα 13.100 ευρώ.

Τιμή νέο Honda Forza 750 Ελλάδα 2024