MotoGP Misano - Σκηνικό Rossi vs Marquez: Πίσω από τις γραμμές!

Το περιστατικό που χάλασε την Q2 το Σάββατο
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/9/2019

Έχετε βγάλει μαχαίρια και τα ακονίζετε έτοιμοι να φάτε ο ένας τον άλλο. Παρακαλούνται όμως οι οπαδοί να αποχωρήσουν από τώρα πριν εκνευριστούν και χαλάσουν καμία οθόνη, αυτό είναι ένα κείμενο για φιλάθλους και μόνο. Τι έχει συμβεί για όποιον το έχασε; Rossi και Marquez μπλέχτηκαν σε ένα σκηνικό που θυμίζει το 2015, διαφέρει από κάθε άλλη διαμάχη που έχουμε δει από τότε έως σήμερα και ανεβάζει την θερμοκρασία και τις πιέσεις. Όλα αυτά έγιναν στην Q2, ακριβώς στην σημαία κι ενώ ο Marquez – και πολύ πιθανότατα και ο Rossi – πήγαιναν για την πρώτη γραμμή της εκκίνησης. Ο Ισπανός για την pole position συγκεκριμένα. Το τι συνέβη στην κατάταξη, όπως και τα αποτελέσματα τα διαβάζετε εδώ.

MotoGP Misano: Pol Position Yamaha σε δράμα με μνήμες από το ΄15 - Valentino Rossi & Marc Marquez ξέθαψαν τσεκούρια…

Συνοπτικά όμως έγινε το εξής: Στον τελευταίο γύρο ο Marquez βρίσκεται να προσπαθεί για τον χρόνο ενώ είναι πίσω από τον Rossi. Επιχειρεί μία επιθετική προσπέραση που δεν του βγαίνει και σε καλό, κόβει τον Rossi χάνει και την είσοδο της στροφής πατώντας έξω από το κερμπ κάτι που ακυρώνει αυτομάτως και τον γύρο του. Έξω όμως έχει πατήσει και ο Rossi οπότε και ο δικός του γύρος είναι ήδη άκυρος. Αργότερα και οι δύο θα ισχυριστούν πως δεν κατάλαβαν πως πάτησαν έξω. Ο Rossi δικαιολογείται περισσότερο γιατί ήταν πράγματι για λίγο το περιθώριο που πάτησε εκτός, του Marquez πάλι όχι και τόσο. Και ο ίδιος όμως δεν λέει πως δεν το κατάλαβε, αλλά πως δεν ήταν σίγουρος. Άρα αναγνωρίζει πως εκείνη την στιγμή κάτι κατάλαβε και είναι ειλικρινής σε αυτό το σημείο. Εγώ θα πω πως σε μία τέτοια περίπτωση όταν δεν έχεις καμία άλλη ευκαιρία να βελτιώσεις την κατάταξη και δεν είσαι σίγουρος, τότε απλά συνεχίζεις κανονικά. Κανείς λογικός αγωνιζόμενος δεν σταματά την προσπάθεια με την αμφιβολία, και έχουμε δει ήδη αναβάτες να πανηγυρίζουν τον τερματισμό χωρίς να έχει τελειώσει ο αγώνας. Ο Rins παραλίγο να κάνει το ίδιο λάθος μόλις πριν λίγες μέρες, και τον έσωσε το γεγονός πως είναι κανόνας στην αμφιβολία να συνεχίζεις. Αυτό το ξέρουν όλοι οι αναβάτες, από την ποδηλασία μέχρι τα MotoGP, οπότε ας αφήσουμε για λίγο το ποιος πάτησε στο πράσινο. Πάτησαν και οι δύο, ο ένας σίγουρα δεν μπορούσε να το ξέρει, κι αυτός είναι ο Rossi, ο άλλος παραδέχτηκε πως δεν ήταν βέβαιος εκείνη την στιγμή, και δικαιολογείται απόλυτα να συνεχίσει από οποιονδήποτε έχει μπει σε πίστα…

Τι έγινε αμέσως μετά; Το σκηνικό που ξεχωρίζει από κάθε άλλη διαμάχη, μία παραλίγο σύγκρουση και πτώση. Κλήθηκαν και οι δύο να απολογηθούν και στο τέλος της ημέρας έβγαλαν δύο διαφορετικές ανακοινώσεις. Ας δούμε τι είπε ο Marquez συνοπτικά και όχι σε απευθείας μετάφραση:

«Εκείνη την στιγμή δεν είχα καταλάβει τι είχε συμβεί, διότι μία τέτοια προσπέραση στα δοκιμαστικά είναι περίεργη" – συμπληρώστε οι αναγνώστες και σπάνια. "Για τις προθέσεις του Rossi ρωτήστε τον ίδιο, εγώ θέλω να ξεκαθαρίσω πως δεν τον περίμενα να βγει για να βρεθώ πίσω του, όταν βγήκα από το box και ξεκίνησα την προσπάθειά μου ήμουν μόνος στην πίστα. Μετά είδα τον Valentino να πηγαίνει πιο σιγά, δεν θα πω να με περιμένει. Του άφησα περιθώριο και μετά ξεκίνησα την προσπάθειά μου για γρήγορο γύρο και τον είδα μπροστά μου, εκεί στην έκτη στροφή πάτησε έξω και ήδη ο γύρος του ήταν άκυρος. Όμως μετά πήγαινε σβέλτα, όχι πολύ γρήγορα, αλλά σβέλτα. Είχα την ευκαιρία να τον περάσω στην πίσω ευθεία και είναι αλήθεια πως στην γρήγορη στροφή πάτησα έξω. Εκείνη την στιγμή είχα αμφιβολία για το αν πάτησα έξω το είδα μετά για επιβεβαίωση. Στην 14η απλά έστριψα και είδα να μου έρχεται μία μοτοσυκλέτα πολύ γρήγορα για αυτή την στροφή. Είχα μία καλή αντίδραση και ΑΥΤΗ την φορά γλίτωσα την πτώση. Η δεύτερη αντίδραση ήταν να σηκώσω το χέρι και διευκρινίζω πως δεν ήταν για να ζητήσω συγνώμη αλλά έλεγα «τι συμβαίνει εδώ;» διότι δεν καταλάβαινα".

Ακολουθεί μία ερώτηση για το τι θα κάνει στον αγώνα μετά από αυτό που έγινε και λέει κάτι σημαντικό:

«Δεν είμαι ο Marquez του 2015! Είμαι πιο ώριμος! Ξέρω ποιος είναι ο στόχος μου, που είναι η μάχη μου. Κάποιοι αναβάτες δεν με απειλούν στο πρωτάθλημα, δεν μπορούν να το κερδίσουν (βαθμολογικά) οπότε εμένα ο στόχος μου είναι να βρεθώ στο βάθρο σε μία δύσκολη για την Honda πίστα.»

Κι έρχεται επιτέλους μία γαργαλιστική ερώτηση, για το αν φαντάζεται τι περνούσε από το μυαλό του Rossi. Ο πιο ώριμος, πιο έξυπνα σκεπτόμενος Marquez αποφασίζει να μην απαντήσει: «Φαντάζομαι τι είχε στο μυαλό του αλλά δεν θα το πω» Το επαναλαμβάνει αυτό δυο φορές, και ο λόγος που δεν μεταφράζουμε από την αρχή τα λόγια του αλλά τα εξηγούμε, είναι αυτή η γλώσσα του σώματος, τα «you know» που πετάει για συνδετικά ανάμεσα στις προτάσεις. Εκεί που είναι όλο το νόημα! Τι να πει; Πως ο Rossi άνοιξε γραμμή και άφησε το γκάζι ψάχνοντας στα αριστερά του τον Marquez για να τον βγάλει εκτός; Να ρίξει δηλαδή λάδι στην φωτιά; Μέσα στο Misano; «Ρωτήστε τον ίδιο και θα σας εξηγήσει, αλλά ξέρω την απάντησή του, πως έφτασε πολύ γρήγορα για την συγκεκριμένη στροφή με σκοπό να με προσπεράσει αλλά δυστυχώς αναγκάστηκε να ανοίξει γραμμή». Κάπου εδώ ο Marquez θα επαναλάβει πως ΑΥΤΗ την φορά απέφυγε την πτώση που ακόμη και ένα σπασμένο δάχτυλο θα είχε συνέπειες στο πρωτάθλημα με τους απανωτούς αγώνες και με τον προσδιορισμό ΑΥΤΗ την φορά -για άλλη μία φορά- συνδέει το σκηνικό αυτό με όλα τα παλιότερα. Ακριβώς αυτό που θέλουν όλοι δηλαδή για να ανάψουν τα αίματα…

Αμέσως μετά θα τονίσει το λάθος στρατηγικής και εδώ προφανώς αναφέρεται σε μία Q2 με δύο εξόδους και το πότε έγινε η δεύτερη. Ερωτάται συγκεκριμένα για το αν θα ζητήσει την ποινή του Rossi και απαντά πως δεν θα χάσει τον χρόνο του με οποιαδήποτε προστριβή γιατί ο Rossi είναι πίσω στην βαθμολογία και δεν κινδυνεύει από αυτόν. Εδώ ο Marquez λέει ψέματα. Ας ήταν ο Xavier, την ποινή θα την ζητούσε σίγουρα. Αυτό που δεν θέλει είναι ένα γενικό γιουχάρισμα οπουδήποτε κι αν βρεθεί, που ήδη το έχει σίγουρο στο Misano μέσα. Για αυτό δεν δίνει συνέχεια, για τον όχλο, για το οπαδιλίκι που είναι κακό για το άθλημα, την ίδια ώρα που θα το ήθελε όμως για τον ίδιο! Δεν θα τον ενοχλούσε αν συνέβαινε ανάποδα. Θα ήθελε να έχει μία κερκίδα τόσο κόκκινη, όσο η κίτρινη του Rossi. Προφανώς και έχει την δικιά του, αλλά σε φωτεινότητα κερκίδων χάνει. Και η Dorna θα το ήθελε διπλά και τριπλά από τον Marquez. Οπότε; Οπότε δεν έχει σημασία τι πιστεύεις, κάνε την πάπια. Αυτό θα ήθελε πραγματικά να πει εκείνη την στιγμή και εν μέρη το ομολογεί, όταν βάζει εμπρός την βαθμολογία. Άρα ας μεταφράσουμε τώρα τα λόγια του Marquez: «Αν είμασταν κοντά στο πρωτάθλημα, σίγουρα θα ζητούσα την τιμωρία του κι ας με περίμεναν ένα σωρό οπαδοί στις κερκίδες».

Ο Rossi είπε κι εκείνος πως η στρατηγική του για την Q2 δεν ήταν η καλύτερη, βρέθηκε στο τέλος να προσπαθεί για τον ταχύτερο γύρο και χαρακτήρισε αυτό που έγινε με τον Marquez ως πρόβλημα. Πήγαινε στο εκατό τοις εκατό της προσπάθειάς του, τον προσπέρασε άγαρμπα ο Marquez αναγκάζοντάς του να χάσει χρόνο, προσπάθησε στην φουρκέτα να φύγει εμπρός αλλά δεν τα κατάφερε, άνοιξε γραμμή και πάει και αυτή η προσπάθεια. Εκεί κάνει μία παύση και δίνει ένα βλέμμα σε όλους γύρω του που απλά τους λέει αυτό που θέλει να ξέρουν. Εκείνο που αν το πει θα βρεθεί υπόλογος, αυτό που θα περιμένει να φύγει από τους αγώνες και θα το γράψει με μεγάλα γράμματα στην αυτοβιογραφία του! Αν ξέρεις τον Rossi ξέρεις πολύ καλά τι θέλει να πει εκείνη την στιγμή! Αν τον ξέρεις δεν πιστεύεις στιγμή την μπαρούφα του «πήγαινα γρήγορα», αλλά «ήθελα αυτό το α…..κι να το πετάξω έξω, με είχε εκνευρίσει!» Ως οπαδός του Rossi δεν δικαιούσαι να πιστέψεις το αντίθετο. Ακόμη πιο γαργαληστικά για εσένα οπαδέ, απαγορεύεται και να το βροντοφωνάξεις. Διότι αν το κάνεις επικροτείς μία άσχημη συμπεριφορά που δεν γίνεται ανεκτή στις μέρες μας. Δεν είμαστε στο ’90 να μοιράζουμε σφαλιάρες στην pit lane, ή να σηκώνονται ποδαράκια να κλωτσάνε (αναφέρομαι στο 1992). Αν το παραδεχτεί ο Rossi θα έχει συνέπειες. Για αυτό και θα το γράψει στην αυτοβιογραφία του, την επόμενη που θα βγάλει και που θα είναι η δεύτερη ενώ θα έχει και τρίτη. Να είστε σίγουροι πως θα είναι τρεις. Μπορεί κανείς να πει πως φυσικά και ο Rossi λέει εκείνη την στιγμή την αλήθεια και όλοι οι υπόλοιποι είναι λακαμάδες και ντορνεϊκοί και ένα σωρό πράγματα. Αν το έλεγε μπροστά στον Rossi, εκείνος θα του γελούσε συνωμοτικά και θα του έλεγε να μην εξάπτεται, να είναι υπεράνω. Είμαστε στο 2019 και η εποχή που μπορείς να βγεις μπροστά και να πεις, «ήθελα να του δώσω σφαλιάρα» έχει τελειώσει. Άρα; Άρα ναι, ο Marquez έκανε κάτι εκνευριστικό που θα μπορούσε και να μην το κάνει, να περάσει πιο καθαρά αμέσως μετά μιας και σε εκείνο το σημείο δεν τον καθυστερούσε πραγματικά - και ναι ο Rossi πάνω στον εκνευρισμό του έκανε… άνοιξε την γραμμή του τέλος πάντων. Αυτή είναι λοιπόν η αλήθεια. Για τώρα. Τα υπόλοιπα ο πανούργος Ιταλός θα τα πει και ο ίδιος στο δεύτερο βιβλίο του να είσαστε σίγουροι. Να γίνει ανάλυση από τις κάμερες; Για ποιο λόγο; Η Dorna την έκανε ήδη κεκλισμένων των θυρών με τους δύο να κάθονται σχεδόν δίπλα - δίπλα, σε ένα αμήχανο παγωμένο σκηνικό που κράτησε μάλιστα και πολύ λιγότερο από αυτό που περίμεναν και οι δύο. Για αυτό και ο Marquez ήξερε την απάντηση του Rossi από πριν. Τα πάντα μπορείς να ισχυριστείς στο video, δεν υπάρχει γραμμή να τραβήξεις το οφσάιντ. Όλοι ξέρουμε τι έγινε, και όλοι χτυπάμε παλαμάκια και προχωράμε παρακάτω λέγοντας «όλα καλά παιδιά, δεν χτύπησε κανείς, έλα πάμε, πάμε, όλα καλά!».

Αναγνωρίζω κι άλλο λάθος βέβαια, το γεγονός πως ο Marquez είχε δει τον Rossi να πατά εκτός κερμπ για λίγο και δεν του χάρισε την δυνατότητα της αμφιβολίας μετέπειτα στον λόγο του εμπρός στις κάμερες... Εκείνης δηλαδή που ο ίδιος εκμεταλλεύτηκε για να δικαιολογήσει τον εαυτό του. Αν είχε πατήσει έξω γιατί πήγαινε γρήγορα; Αναρωτιέται ο Marquez. Μα για τον ίδιο λόγο που το έκανες κι εσύ φίλε, γιατί δεν πουλάς ποτέ τον γύρο για την αμφιβολία, το ξέρει και ο de Puniet αυτό, ο άνθρωπος που είχε πέσει και δεν δεχόταν πως είχε πέσει, συνέχιζε να αμφιβάλει όπως οφείλει ένας καλός αγωνιζόμενος να κάνει…

Αν δεν είσαστε οπαδοί του Rossi ή χειρότερα αν δεν τον συμπαθείτε καθόλου, να ξέρετε πως υπάρχει κάτι που πρέπει να θαυμάζει κανείς. Αυτή την πηγαία κατανόηση του κόσμου γύρω του, πως όλοι κινούνται λίγο πιο αργά μπροστά του από αυτό που το γρήγορο μυαλό του μπορεί και είναι σε θέση να αντιληφθεί. Δεν μιλάω για τους άλλους αναβάτες, αλλά για όλους εμάς γύρω του. Είναι λίγο πιο έξυπνος, όχι πάντα, μερικές φορές όμως είναι. Δεν τον νοιάζει ποια φορά είναι αυτή, πότε θα τον πιστέψεις ή όχι, δεν του καίγεται καρφί. Κι αυτό είναι το δεύτερο που πρέπει να θαυμάζει όποιος δεν είναι οπαδός του ή ακόμη και ενάντιός του…

Ετικέτες

Η KTM ετοιμάζεται να πετάξει με τα φτερά της Red Bull – Μένει άλλη μία βουτιά πριν την άνοδο

Απρόσκοπτη η ροή χρήματος στο πρόγραμμα των MotoGP
Η KTM ετοιμάζεται να πετάξει με τα φτερά της Red Bull – Μένει άλλη μία βουτιά πριν την άνοδο
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/11/2024

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει αυτή την στιγμή η KTM έχουν το παράδοξο να έχουν φτάσει στο ευρύ κοινό από τους ίδιους, καθώς κρατούν ανοικτά χαρτιά και δίνουν συνεντεύξεις εξηγώντας νούμερα πωλήσεων και ύψος οφειλών.

Αν δεν το είχαν κάνει αυτό, τα νέα στο ευρύ κοινό θα είχαν φτάσει πολύ πιο αργά, μετά το δεύτερο κύμα απολύσεων, ωστόσο είχαν ενημερώσει εσωτερικά πως το 2024 θα είναι μία δύσκολη χρονιά και αναμένεται συρρίκνωση. Αυτή ήταν και η δική μας πηγή πληροφόρησης στην έντυπη έκδοση όταν πολλούς μήνες πριν γράφαμε ότι η KTM θα πατήσει φρένο αν και δύσκολα θα χάσει την πρώτη θέση ως ο μεγαλύτερος Ευρωπαίος κατασκευαστής.

Τώρα αυτό το δεύτερο κύμα απολύσεων πρόκειται να γίνει το αμέσως επόμενο διάστημα και το παράδοξο συνεχίζεται καθώς το μαθαίνουμε πριν και όχι μετά, όπως ακριβώς συμβαίνει με όλα τα εργοστάσια σε οποιοδήποτε τομέα. Αν ο ίδιος ο Pierer και τα υπόλοιπα στελέχη δεν είχαν δώσει συνεντεύξεις, περίπου τώρα θα ακουγόντουσαν ψίθυροι πως αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Αν είχαν δείξει τα ίδια αντανακλαστικά στο θέμα των εκκεντροφόρων δεν θα είχε πάρει και το ζήτημα αυτό μεγαλύτερη έκταση από αυτή που πραγματικά έχει.

Μετά το νέο κύμα προγραμματισμένων απολύσεων που θα επηρεάσει 300 άτομα, θα μείνουν στην Αυστρία περίπου 1.000 στις γραμμές παραγωγής και ακόμη 3.000 εργαζόμενοι στα υπόλοιπα τμήματα, ξεπερνώντας συνολικά τους 4.000. Να θυμίσουμε πως η KTM είχε μέχρι και το 2022, το μεγαλύτερο R&D μοτοσυκλέτας στον κόσμο με 1.100 εργαζόμενους. Το καθαρό χρέος της εταιρείας εκτινάχθηκε από λιγότερο από 300 εκατομμύρια ευρώ στο τέλος του 2022 σε 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ στα μέσα του 2024 με τον Pierer να δηλώνει σε συνέντευξή του πως «το κόστος του ανθρώπινου δυναμικού στην Αυστρία εκτινάχθηκε κατά 25% μέσα σε μία τριετία. Με 95% εξαγωγική δραστηριότητα, αυτό το ποσοστό είναι δυσθεώρητο όταν ταυτόχρονα υπάρχει πίεση για συγκράτηση τιμών». Ως άνθρωπος που στο παρελθόν έχει πάρει γρήγορες και καίριες αποφάσεις, ο Pierer έκοψε άμεσα το επίδοξο πρόγραμμα των ποδηλάτων περικόπτοντας το άνοιγμα σε FELT και R Raymon. Παράλληλα η παραγωγή τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο που η ζήτηση είναι μειωμένη, θα πατήσει φρένο και οι εργαζόμενοι εκεί θα λάβουν μισθό για μία εβδομάδα 30 ωρών με τα ασφαλιστικά ταμεία να έχουν την ευθύνη αποζημίωσής. Από τον Μάρτιο οι γραμμές παραγωγής θα πρέπει να ξεκινήσουν εκ νέου με τουλάχιστον μία πλήρη βάρδια.

Η ομάδα Tech3 έχει διαβεβαιωθεί ότι μέσα σε όλα τα παραπάνω, το πρόγραμμα των MotoGP θα παραμείνει ως έχει, με τον διευθυντή της ομάδας, Herve Poncharal, να δείχνει πως αντιλαμβάνεται ότι δεν φυσάει επειδή είναι στο μάτι του κυκλώνα και όχι εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά. Ο Pierer που σε λίγες ημέρες θα γίνει 68, στις 25 Νοεμβρίου συγκεκριμένα, δεν άφησε τελείως ανεπηρέαστο το αγωνιστικό τμήμα. Όπως έχουμε ήδη ανακοινώσει, αποσύρει την Husqvarna και την GASGAS από τους αγώνες, τουλάχιστον για το 2025. Πριν από έξι μήνες υπήρχε η συζήτηση να μπει και η MV Agusta το 2027 και αυτό προς το παρόν δεν έχει εγκαταλειφθεί ως ενδεχόμενο, δείχνοντας πως προσβλέπουν σε επίλυση έως τότε.

«Δεν είμαστε οι μόνοι που αντιμετωπίζουν πρόβλημα» Δηλώνει σε δεύτερη συνέντευξή του ο Stefan Pierer, «στόχος μας να γίνουμε ακόμη πιο γρήγοροι, ακόμη πιο ευέλικτοι και μάλιστα να πάρουμε ακόμη μεγαλύτερο ρίσκο! Για ένα πράγμα να είστε βέβαιοι, δεν πρόκειται να αφήσω το έργο της ζωής μου. Είμαι τυχερός γιατί μπορούμε να αμυνθούμε στο κάστρο μας, τραβώντας δυνάμεις από τις στρατηγικές μας τοποθεσίες σε Κίνα και Ινδία».

Θεωρώ πως ο Pierer υποβαθμίζει την δουλειά του με την λέξη τύχη που ανέφερε καθώς έχει καταφέρει να πατά γερά σε διαφορετικά σημεία και όποτε κάποιο από αυτά υποφέρει από σεισμικές δονήσεις, να στηρίζει το βάρος στο άλλο πόδι μέχρι να περάσει το τρέμουλο. Σε αυτό το σημείο θα θυμίσω ένα κείμενο στην έντυπη έκδοση του MOTO σχεδόν ένα χρόνο πριν, για το πράντεφερ που παίζει ο Pierer με τον ισχυρό άντρα της Bajaj που και εκείνος στηρίζεται σε διαφορετικά σημεία επενδύοντας στην Triumph και οδηγώντας την σταδιακά σε ευθεία αντιπαράθεση με την KTM. Θα πρέπει να γυρίσει κανείς πολλές δεκαετίες πίσω τον χρόνο για να βρει την Triumph να παλεύει στο χώμα και δεν είναι τυχαίο που το κάνει εκ νέου τώρα. Όπως δεν είναι τυχαίο που και η Ducati μπαίνει σε αυτό το παιχνίδι, ως απάντηση στην επίθεση που αναμένεται από την απόκτηση της MV Agusta. Σε πρόσφατη συζήτησή μου με στελέχη της Ducati τους ρώτησα ευθέως αν μπαίνουν στο χώμα για το κέρδος, διότι προβλέπω απλά να χάνουν κεφάλαια και ήταν ξεκάθαροι: «Σε μερίδιο αγοράς προσβλέπουμε μόνο, καμία σχέση με κέρδος». Οπότε ο πόλεμος είναι γενικευμένος και τα πεδία πολλά και ανοιχτά. Η KTM έχει πάρει 448 Παγκόσμιους Τίτλους όταν ακριβώς 20 χρόνια πριν, το 2004, είχε 79 και φέτος σε μία δύσκολη οικονομικά περίοδο συγκέντρωσε άλλους 13 συνολικά. Έχει περιθώριο να πατήσει φρένο και εκεί.

Στην Αυστρία θεωρούν πως οι θετικές ανακοινώσεις δεν θα αργήσουν να έρθουν στην αρχή του 2025. Τον περασμένο Ιούνιο ο Pierer ίδρυσε την PiMa Beteiligungsverwaltung μαζί με τον κληρονόμο της Red Bull, μία εταιρεία – όχημα για να διασώσουν την Rosenbauer. Υπάρχει η φήμη στα MotoGP πως την περίοδο της πανδημίας που ο κόσμος δεν αγόραζε εξοπλισμό αναβάτη, η Red Bull παραχώρησε ευνοϊκό δάνειο στην Alpinestars για να την στηρίξει. Το ίδιο ακούγεται και τώρα πως θα κάνουν για την KTM, που εκτός από έναν νέο κύκλο δανεισμού, μπορεί να στηρίξει την ρευστότητά της και με αυτή την συνεργασία.

Αυτό που φαίνεται στον ορίζοντα είναι πως μένει άλλη μία βουτιά για την KTM, μέχρι να αρχίσει μετά το πρώτο τρίμηνο του 2025 να κολυμπά προς την επιφάνεια.