Ανασφάλιστα οχήματα & αύξηση τροχαίων: Πρώτες ημέρες μετά την καραντίνα

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

14/5/2020

Τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας φανερώνουν μία αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στις αρχές του 2020 πριν από την έναρξη περιορισμών της κυκλοφορίας εξαιτίας της πανδημίας.

Τον Ιανουάριο αυξήθηκαν κατά 16,6% τα τροχαία ενώ τον Φεβρουάριο τα πήγαμε ακόμη χειρότερα, καθώς τα τροχαία αυξήθηκαν κατά 23,8%.

Κι όπως είχαμε τονίσει τότε και στο ΜΟΤΟ, τα στοιχεία έδειχναν και κάτι ακόμη πιο τρομακτικό, πως αυξήθηκαν στις αρχές του έτους και οι εγκαταλείψεις μοτοσυκλετιστών που υπήρξαν θύματα σε τροχαία. Ορισμένες από αυτές τις περιπτώσεις είχαν συγκλονίσει το ευρύτερο κοινό, όπως η δολοφονία –πώς αλλιώς να το χαρακτηρίσει κανείς- του νεαρού μοτοσυκλετιστή από τον οδηγό της Corvette.

Η αυξημένη κίνηση μέσα στο 2020, απόρροια μίας πολύ μικρής ανάκαμψης που αχνά φαινόταν να έρχεται στην αγορά στις αρχές του έτους, καθώς και η άνοδος στις πωλήσεις αυτοκινήτων, έφερναν αυξημένη κίνηση στους δρόμους κι αυτό με την σειρά του οδηγούσε σε περισσότερα τροχαία. Οι Ελληνικοί δρόμοι και η άθλια ρυμοτομία, είναι ο πρώτος επιταχυντής για αυτό το φαινόμενο.

Τα πρώτα στοιχεία που μαζεύονται για τον Μάιο, δείχνουν πως μετά την καραντίνα επιστρέφουμε με μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης των τροχαίων, από τους δύο πρώτους μήνες του έτους.

Ταυτόχρονα έχουν πολλαπλασιαστεί τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν αυτή την στιγμή, είναι πολύ νωρίς για να μετρηθεί πόσα από τα συμβόλαια που έληξαν δεν ανανεώθηκαν αλλά τα οχήματα κυκλοφορούν, ωστόσο οι ασφαλιστικές αρχίζουν να παρατηρούν αύξηση σε τροχαία με ανασφάλιστα οχήματα.

Στο ΜΟΤΟ χτυπήσαμε το πρώτο καμπανάκι προτού γίνει η άρση των περιορισμών στην κυκλοφορία. Κι όπως λέμε και στο τεύχος που κυκλοφορεί αυτή την στιγμή, το πρώτο διάστημα επιστροφής στην καθημερινή οδήγηση χρειάζεται προσοχή για πολλούς λόγους και για έναν ακόμη που δεν περνά από το μυαλό των περισσότερων: Μετά από μερικές ημέρες αποχής από την καθημερινή οδήγηση το σώμα δεν αντιδρά με την ίδια ταχύτητα που είχε συνηθίσει το μυαλό να βλέπει. Το σύνδρομο του «οδηγού του Σαββατοκύριακου» έρχεται στην περίπτωση της καραντίνας και γιγαντώνεται. Και καθώς το μυαλό δεν ξεχνά με την ίδια ταχύτητα που συμβαίνει στο σώμα, νομίζεις πως καμία από τις αντιδράσεις σου δεν έχει ατονήσει ούτε στο ελάχιστο. Στην πράξη όμως απαιτείται προσαρμογή.

Αυτό ισχύει για όλους τους οδηγούς, ενώ αντίστοιχα και οι πεζοί και οι ποδηλάτες πρέπει να συνηθίσουν στην αυξημένη κίνηση αυτών των ημερών. Οι πεζοί πέρασαν έναν μήνα που η διάσχιση του δρόμου χωρίς να κοιτάξεις ήταν ένα λάθος με εκατοντάδες φορές μικρότερες πιθανότητες να το πληρώσεις ακριβά. Η αλλαγή της διάθεσης από την έξοδο της καραντίνας, πολλαπλασιάζει επίσης όλα τα παραπάνω προς το χειρότερο, καθώς δίνει κανείς μικρότερη προσοχή από το συνηθισμένο.

Ήδη παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες σοβαρά τροχαία και επαληθεύονται οι φόβοι που εκφράσαμε πριν την άρση. Συνιστάται λοιπόν αυξημένη προσοχή στου δρόμους.

Παράλληλα όσοι έχουν αμελήσει να ανανεώσουν ασφαλιστικά συμβόλαια δεν ξέρουμε τι ακριβώς περιμένουν, αλλά δεν πρέπει κανείς να μετακινείται ανασφάλιστος.

Η ευχή είναι στο τέλος του μήνα τα στατιστικά να δείξουν πως δεν υπήρξε ραγδαία αύξηση των τροχαίων, που σημαίνει πως μετά το κύμα των πρώτων ημέρων, ο κόσμος θα δείξει μεγαλύτερη σύνεση στους δρόμους...

 

 

Πρώτη μέρα INTERMOT 2024: Η δεύτερη μεγαλύτερη έκθεση μοτοσυκλέτας ξεκίνησε νέο κεφάλαιο

Εκκίνηση για την ετήσια διοργάνωσή της από εδώ και πέρα
Πρώτη μέρα INTERMOT 2024: Η δεύτερη μεγαλύτερη έκθεση μοτοσυκλέτας ξεκίνησε νέο κεφάλαιο
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

5/12/2024

Η πρώτη μέρα της INTERMOT 2024 ξεκίνησε δυναμικά με αρκετές επισκέψεις παρόλο που η Έκθεση δεν έχει το μέγεθος και την αίγλη των προηγούμενων ετών. Με την Ducati να επιστρέφει στην INTERMOT μετά από έξι χρόνια, είναι και η μόνη από τις μεγάλες εταιρείες που την τιμήσαν με τον καλύτερο τρόπο, με το να κρατήσει δηλαδή ένα σημαντικό μοντέλο και να το αποκαλύψει εδώ, στην Γερμανία για πρώτη φορά.

Ταυτόχρονα βοηθά και εμάς να δικαιολογήσουμε το έξοδο της κάλυψης της Έκθεσης προσφέροντας κάτι νέο στους αναγνώστες, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα είχε υποβιβαστεί σε μία τοπική Έκθεση Μοτοσυκλέτας όπως όλες όσες συμβαίνουν διάσπαρτες στην Ευρώπη.

Στην μεγαλύτερη όμως αγορά μοτοσυκλέτας η Έκθεση έχει μία σημαντική θέση στον εμπορικό κόσμο, ιδιαίτερα από την στιγμή που υπάρχει τοπική βιομηχανία και όχι μόνο λιανική πώληση. Στην INTERMOT εκτός από τους μεγάλους κατασκευαστές υπάρχουν πολλές εταιρείες εξαρτημάτων και ανταλλακτικών που επιζητούν την επόμενη ευκαιρία, και σε αυτό το κομμάτι όμως είναι σημαντικά μικρότερη από το ένδοξο παρελθόν της. Αντικατοπτρίζοντας την πορεία της γερμανικής οικονομίας, το νέο ξεκίνημα της INTERMOT που ανακοινώθηκε φέτος, γίνεται με αργή εκκίνηση αλλά με στόχο να κάνει σίγουρα βήματα εμπρός, όπως τόνισαν στο ΜΟΤΟ, στελέχη της διοργανώτριας εταιρείας. Δεν υπάρχει και άλλο μέσο από την Ελλάδα, τουλάχιστον δεν έχουμε πετύχει κάποιο, για να μεταφέρει τον παλμό από την δεύτερη μεγαλύτερη Έκθεση Μοτοσυκλέτας της Ευρώπης.

Πρώτη μέρα INTERMOT 2024: Η δεύτερη μεγαλύτερη έκθεση μοτοσυκλέτας ξεκίνησε νέο κεφάλαιο

Οι μεγάλες εταιρείες έχουν όλες παρουσία, ελάχιστες από Κίνα, σε αντίθεση με την EICMA που είναι και η μεγαλύτερη Έκθεση Μοτοσυκλέτας στον κόσμο, όπως και γενικά περιορισμένη είναι η παρουσία μικρότερων κατασκευαστών που δεν έχουν ήδη ισχυρή αντιπροσώπευση στην γερμανική αγορά ή δεν έχουν στοχευμένο κοινό με υποστήριξη για να φτάσουν σε αυτό. Για αυτό υπάρχει παρουσία της Horwin και της Zero που στηρίζονται στην ισχυρή τοπική αντιπροσωπεία και απουσιάζουν άλλοι μικροί κατασκευαστές που συνολικά έχουν μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων.

Πρώτη μέρα INTERMOT 2024: Η δεύτερη μεγαλύτερη έκθεση μοτοσυκλέτας ξεκίνησε νέο κεφάλαιο

Η Ducati λοιπόν έκανε την διαφορά με την στήριξη της INTERMOT να είναι ένας από τους λόγους αυτής της επιλογής αλλά όχι ο κυρίαρχος. Με τον τρόπο αυτό το νέο Multistrada V2, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε τα πάντα εδώ, εισπράττει το μεγάλο μερίδιο της προσοχής του κόσμου παρουσιαζόμενο σήμερα χωρίς κάτι άλλο στην επικαιρότητα και ταυτόχρονα σε μία πολύ βασική αγορά με ισχυρό τοπικό ανταγωνισμό. Αυτοί οι δύο λόγοι είναι κυρίαρχοι για την επιλογή των Ιταλών, παράλληλα με την στήριξη στην INTERMOT. Ας μην ξεχνάμε πως σχεδόν δέκα χρόνια πριν, από εδώ ξεκίνησαν την επικοινωνία των Scrambler και όχι στην Ιταλία. Μία εξαιρετικά σημαντική κίνηση στην ιστορία της Ducati είχε εκκίνηση εδώ, στην Γερμανία.

Πρώτη μέρα INTERMOT 2024: Η δεύτερη μεγαλύτερη έκθεση μοτοσυκλέτας ξεκίνησε νέο κεφάλαιο

Συνομιλώντας με στελέχη της Γερμανικής αγοράς, τα πράγματα εδώ είναι δύσκολα και θα συνεχίσουν να είναι τουλάχιστον για την επόμενη χρονιά που το πολιτικό σκηνικό δεν θα είναι σταθερό. Κλυδωνισμός στην μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης σημαίνει πως επηρεάζονται και οι υπόλοιποι, ιδιαίτερα στις κατηγορίες άνω των πεντακοσίων κυβικών γιατί δυσκολεύει την οικονομία κλίμακας, πάνω στην οποία βασίζονται οι μικρές αγορές που δεν μπορούν να στηρίξουν από μόνες τους το σύνολο των πωλήσεων που απαιτεί η εξέλιξη των ακριβών μοτοσυκλετών. Η Kawasaki για παράδειγμα στόχευσε την γερμανική αγορά για να βγάλει την ZX-4RR, μία ακριβή μοτοσυκλέτα που γυρίζει τον χρόνο 40 χρόνια πίσω και δεν γίνεται παρά να έρχεται κοντά σε τιμή με την αμέσως επόμενη κατηγορία. Αυτό από μόνο του την καθιστά μία δύσκολη κίνηση που μπορεί να πετύχει μόνο αν στηριχθεί από μεγάλες αγορές όπως η Γερμανία. Οι 20-30 ακριβές μοτοσυκλέτες της μικρο-μεσαίας κατηγορίας που θα πωληθούν στην ελληνική αγορά δεν μπορούν να στηρίξουν την ύπαρξη του μοντέλου και το καλό είναι πως στην Γερμανία εξαντλήθηκαν όλα τα ZX και στις τρεις κατηγορίες φέτος αλλά και το ΄23. Αν δεν γινόταν αυτό δεν θα είχαμε ούτε supersport, ούτε superbike και αυτός είναι και άλλος ένας λόγος που το τι κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους δεν αποτυπώνει την εικόνα που έχει η πλειοψηφία στην Ευρώπη.

Θα συνεχίσουμε την περιήγησή μας στους διαδρόμους της INTERMOT για όλες τις λεπτομέρειες που υπάρχουν στις γωνιές των περιπτέρων.

 

Ζωντανά από την INTERMOT: Νέα Ducati 2025!

Posted by Moto Magazine Greece on Thursday, December 5, 2024