MotoGP - Πώς φτάσαμε στα 366,1 χ.α.ω τελικής ταχύτητας!

Το πιο πρόσφατο ρεκόρ καταγράφηκε στην ευθεία του Mugello από τον Binder, στον αγώνα Sprint
motomagMotoGP – Πώς φτάσαμε στα 366,1 χ.α.ω τελικής ταχύτητας!
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

4/1/2024

Το ιταλικό GP του 2023 στην πίστα του Mugello έφερε νέο ρεκόρ τελικής ταχύτητας, με τον εργοστασιακό αναβάτη της Red Bull KTM, Brad Binder, να σημειώνει στον αγώνα Sprint του Σαββάτου το εξωφρενικό νούμερο των 366,1 χ.α.ω., με τη μεγάλη κατηγορία να πλησιάζει ακόμα περισσότερο τον αριθμό 400 που έχουμε συνηθίσει περισσότερο στα dragster!

Η μεγάλη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού των 1.141 μέτρων του Mugello, μας έχει συνηθίσει στις υψηλές τελικές. Εκεί είναι και το σημείο που συνήθως βλέπουμε να σπάει το ρεκόρ, και το 2023 δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Τα 366,1 χλμ/ώρα που έγραψε ο Brad Binder θα θεωρούνταν απόλυτα εξωφρενικό νούμερο μέχρι πριν λίγα χρόνια, όμως η ραγδαία εξέλιξη και η πρόοδος της τεχνολογίας στην υψηλότερη μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού με μοτοσυκλέτα το κατέστησε εφικτό. Αξίζει να σημειωθεί για τους φίλους της αυστριακής εταιρείας πως η επιτυχία αυτή του Binder ήταν η δεύτερη φορά που η εργοστασιακή ομάδα της KTM σημείωσε την υψηλότερη τελική στη μεγάλη κατηγορία των MotoGP.

MotoGP – Πώς φτάσαμε στα 366,1 χ.α.ω τελικής ταχύτητας!

Μία ακόμα πίστα που ωθεί τα πρωτότυπα των MotoGP στο όριο περιστροφής των κινητήρων είναι αυτή στην Doha του Κατάρ, ωστόσο τον Νοέμβριο του 2023, όπου η Losail αποτέλεσε τον προτελευταίο γύρω του πρωταθλήματος, δεν είδαμε να σπάει εκεί το φράγμα των 360 χ.α.ω. Ένας από τους παράγοντες που οδήγησαν σε αυτό ήταν το γεγονός ότι η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού ήταν για το 2023 διαφορετική, μικρότερη κατά 30 μέτρα σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές. Εκεί, η Ducati ήταν αυτή που σημείωσε την υψηλότερη τελική με τους Enea Bastianini, Marco Bezzecchi και Zohan Zarco να γράφουν 356,4 χ.α.ω.

Μπορεί η σεζόν του 2023 να είχε μία νέα προσθήκη στο καλεντάρι της, αυτή της Buddh International Circuit, κοντά στο Δελχί της Ινδίας, ωστόσο παρά την μεγάλη πίσω ευθεία των 1.006 μέτρων δεν καταφέραμε να δούμε να σπάει το φράγμα των 360 χ.α.ω. Αν και σαν πίστα χαρακτηρίζεται από ροή που βοηθάει στην επίτευξη υψηλής ταχύτητας, ο Aleix Espargaro με την RS-GP ήταν αυτός που έφτασε τα 356,4 χιλιόμετρα στον αγώνα Sprint. Από την άλλη βέβαια, μιλάμε για μία άγνωστη πίστα για τους αγωνιζόμενους, κάτι που σημαίνει ότι το ρεκόρ αυτό μπορεί να καταρριφθεί στα επόμενα χρόνια, μέχρι και το 2027 όταν τα MotoGP θα υποδεχτούν τους κινητήρες των 850 κυβικών.

Η υψηλή τελική είναι σημαντικό κομμάτι στα MotoGP, καθώς σου δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτείς στο μέγιστο το slipstreaming και κάνει πιο εύκολες τις προσπεράσεις στο τέλος της ευθείας. Αυτό, το επιβεβαίωσε και ο Αυστραλός, ο οποίος δήλωσε χαρακτηριστικά ότι η μοτοσυκλέτα του είναι “πύραυλος”, δίνοντας τα εύσημα στην ομάδα του. Ο χαρακτηρισμός “πύραυλος”, δεν είναι καθόλου άσχετος, αν κανείς σκεφτεί ότι τα συμβατικά επιβατικά αεροσκάφη φτάνουν τα 240-285 χ.α.ω. προτού απογειωθούν, με τα ελαφριά μονοκινητήρια να χρειάζονται ακόμα λιγότερα χιλιόμετρα γι’ αυτό.

MotoGP – Πώς φτάσαμε στα 366,1 χ.α.ω τελικής ταχύτητας!

Πάμε να δούμε την εξέλιξη όσον αφορά την τελική ταχύτητα από την απαρχή της τετράχρονης κατηγορίας MotoGP:

Κοιτάζοντας την ιστορία, πίσω στο 2002, την πρώτη χρονιά της τετράχρονης εποχής, ο Tohru Ukawa με Honda σημείωσε "μόλις" 324,5 χ.α.ω. Το 2003 το ρεκόρ αυτό έσπασε η Ducati του Loris Capirossi, πετυχαίνοντας τελική 332,4 χ.α.ω, για να επιστρέψει στη Honda και τον Alex Barros το 2004 με 343 χ.α.ω. Οι παραπάνω μετρήσεις έλαβαν χώρα στην πίστα του Mugello.

MotoGP – Πώς φτάσαμε στα 366,1 χ.α.ω τελικής ταχύτητας!

Χρειάστηκαν δύο ακόμη χρόνια, μέχρι να φτάσουμε στη Shanghai το 2006, όπου ο Makoto Tamada με Honda θα αφήσει το σημάδι του γράφοντας 343,7 χ.α.ω τελικής στα προκριματικά. Η χρονιά αυτή ήταν και η τελευταία που βλέπαμε τον κινητήρα των 990 κυβικών, καθώς το 2007 τα MotoGP “έπεσαν” στα 800 κυβικά.

Αυτό μπορεί να καθυστέρησε λίγο το να δούμε υψηλότερη τελική ταχύτητα, όμως δεν το απέτρεψε. Ο αναβάτης της Honda, Dani Pedrosa, το 2009 θα γράψει νέο ρεκόρ στο Mugello με 349,3 χ.α.ω., που θα καταφέρει να κρατήσει για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Το 2012 τα MotoGP ανεβαίνουν στα 1.000 κυβικά, όμως μέχρι το 2014 δεν θα δούμε να αλλάζει χέρια ο τίτλος της υψηλότερης τελικής. Αυτή είναι η χρονιά που ο Andrea Iannone καβάλα σε Ducati έγραψε 349,6 χ.α.ω., πλησιάζοντας έτσι πολύ κοντά στο φράγμα των 350 χ.α.ω.

MotoGP – Πώς φτάσαμε στα 366,1 χ.α.ω τελικής ταχύτητας!

Τελικά, αυτό θα σπάσει ένα χρόνο αργότερα, το 2015, από τον 8 φορές -πλέον- Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Marc Marquez και την ομάδα της Honda, στην Doha του Κατάρ. Δεν θα κρατήσει πολύ, όμως, καθώς την ίδια χρονιά στο Mugello, ο Iannone θα πάρει πίσω τον τίτλο, με το ρεκόρ των 354,9 χ.α.ω.

H Ducati θα συνεχίσει να διατηρεί τον τίτλο με τον Andrea Dovizioso να σημειώνει στο ιταλικό GP 356,5 χ.α.ω. το 2018, ενώ το 2019 θα σταματήσει "τη βελόνα" στα 356,7 χ.α.ω. Να σημειώσουμε ότι εκείνη την εποχή αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους και τα αεροδυναμικά βοηθήματα στο μπροστά τμήμα του φαίρινγκ των μοτοσυκλετών.

MotoGP – Πώς φτάσαμε στα 366,1 χ.α.ω τελικής ταχύτητας!

Προχωράμε 2 χρόνια για να βρεθούμε στο 2021, με τα “φτερά” στα φαίρινγκ να έχουν μπει για τα καλά στην ζωή μας. Εκείνη την χρονιά, ο Johann Zarco πάνω στην Pramac Ducati θα περάσει την “παγίδα ταχύτητας” με 362,4 χ.α.ω. Λίγους γύρους μετά, στο Mugello, ο εργοστασιακός αναβάτης της KTM, Brad Binder θα ισοφαρίσει τον Γάλλο.

Το ιταλικό GP θα έρθει ξανά στο προσκήνιο το 2022, με τον Jorge Martin της Pramac Ducati, να ανεβάζει τον πήχη στα 363,6 χ.α.ω, αξιοποιώντας το slipstreaming στη μεγάλη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού των 1.141 μέτρων. Ο ίδιος είχε δηλώσει μετά τον αγώνα ότι ο δυνατός αέρας στην είσοδο της πρώτης στροφής ήταν αυξητικός παράγοντας του κινδύνου που αντιμετώπιζαν οι αναβάτες σε αυτά τα χιλιόμετρα.

MotoGP – Πώς φτάσαμε στα 366,1 χ.α.ω τελικής ταχύτητας!

Το 2023 ο Brad Binder (KTM) επέστρεψε στην κορυφή της λίστας με την υψηλότερη τελική, σπάζοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ με 366,1 χ.α.ω. Μαζί του, το ρεκόρ του Martin έσπασε και ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati, Enea Bastianini με 364,8 χ.α.ω., ενώ κατά τη διάρκεια του ιταλικού GP, 12 συνολικά αναβάτες κατάφεραν να σπάσουν το φράγμα των 360 χ.α.ω. Απίστευτες ταχύτητες που αναδεικνύουν την πρόοδο, την εξέλιξη και το επίπεδο που βρίσκονται σήμερα τα MotoGP.

Όπως δήλωσε και ο Jack Miller, σε αυτό το παιχνίδι της εξέλιξης δεν υπάρχει όριο. Αυτό είναι σίγουρο, καθώς κάθε χρόνο βλέπουμε και κάτι καινούργιο. Αρκεί απλά να σκεφτούμε πόσο απίθανα έμοιαζαν κάποτε τα 300 χ.α.ω. Όταν σπάσαμε το φράγμα αυτό, βάλαμε νέο στόχο, φτάνοντας τα 360 χ.α.ω. Η διαφορά από εκεί στα 370 δεν δείχνει μεγάλη, και τα 400 πλησιάζουν ολοένα και περισσότερο…

MotoGP – Πώς φτάσαμε στα 366,1 χ.α.ω τελικής ταχύτητας!

Είναι σαφές ότι τα αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν συντελέσει κομβικό ρόλο στην επίτευξη τόσο υψηλών ταχυτήτων. Μπορεί ναι μεν να επηρεάζουν ελαφρώς την ροή του αέρα, όταν μιλάμε για τελική ταχύτητα, όμως με τις ιπποδυνάμεις των σύγχρονων πρωτότυπων των MotoGP, η κάθετη δύναμη που προσφέρει είναι πολύ μεγαλύτερη, αντισταθμίζοντας το αμελητέο μειονέκτημα. Αν δεν ήταν τόσο αποτελεσματικά, τότε δεν θα τα είχαν υιοθετήσει όλοι οι κατασκευαστές. Άσχετα αν αρέσουν ή όχι, μιλάμε για μία τεχνολογία που έφερε αποτελέσματα και αυτό σημαίνει ότι ήρθε για να μείνει. Δεν γνωρίζουμε τι θα γίνει από το 2027 και μετά, όπου οι κινητήρες θα χάσουν 150 κυβικά, ενώ ταυτόχρονα τα καύσιμα θα γίνουν 100% συνθετικά. Ίσως να αργήσουμε να δούμε τέτοια νούμερα ξανά. Ίσως πάλι να μην ξαναδούμε, μέχρι κάτι άλλο να αλλάξει. Όπως και να ‘χει όμως, οι τελικές αυτές έχουν γραφτεί στην ιστορία και η μείωση του κυβισμού και τα συνθετικά καύσιμα, το μόνο που μπορεί να σημαίνουν είναι ακόμα μεγαλύτερος χώρος για εξέλιξη, την οποία στο τέλος θα την δούμε εμείς στις μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούμε καθημερινά στον δρόμο.

MotoGP – Πώς φτάσαμε στα 366,1 χ.α.ω τελικής ταχύτητας!

Ακολουθούν οι 10 υψηλότερες τελικές στην ιστορία των MotoGP:

1. Brad Binder (KTM): 366.1 km/h – Sprint, Mugello 2023
2. Enea Bastianini (Ducati): 364.8 km/h – Sprint, Mugello 2023
3. Jorge Martin (Ducati): 363.6 km /h – Race, Mugello 2022
4. Maverick Viñales (Aprilia): 363.6 km/h – Sprint, Mugello 2023
5. Fabio Di Giannantonio (Ducati): 363.6 km/h – Race, Mugello 2023
6. Johann Zarco (Ducati): 362.4 km/h - FP4, Doha 2021
7. Brad Binder (KTM): 362.4 km/h - FP3, Mugello 2021
8. Jack Miller (KTM): 362.4 km/h - Sprint, Mugello 2023
9. Johann Zarco (Ducati): 362.4 km/h – Sprint, Mugello 2023
10. Michele Pirro (Ducati): 361.2 km/h – Sprint, Mugello 2023

 

 

Ετικέτες

Νέος τιμοκατάλογος Honda 2025 – Σε άμεση ισχύ

Dream Deal για Transalp, CB750 Hornet, PCX, Forza και ADV 350
Τιμοκατάλογος Honda 2025
Από το

motomag

20/1/2025

Η Honda ανακοίνωσε τον νέο της τιμοκατάλογο, στον οποίο περιλαμβάνονται τα επερχόμενα μοντέλα 2025 αλλά και πολλές προσφορές μοντέλων 2024 και 2023 που είναι διαθέσιμα με μειωμένη τιμή.

Ο τιμοκατάλογος της Honda τίθεται άμεσα σε ισχύ και μέσα σε αυτόν θα βρείτε και τις νέες μειωμένες τιμές για όλα τα χωμάτινα  CRF. Να σημειωθεί ότι στις τιμές δεν περιλαμβάνονται τα έξοδα μεταφοράς, όπως και τα έξοδα έκδοσης πινακίδων αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ όπου βλέπετε "Dream Deais" είναι τα μοντέλα που βρίσκονται σε προσφορά. Αναλύτικά ο τιμοκατάλογος της Honda έχει ως εξής:

 

Μοντέλο

Ιπποδύναμη KW (HP)

Βάρος  (Kg)

Ενδεικτική Λ.Τ.Π.

Παπιά

 

 

 

ASTREA GRAND 110

6.4(8.7)/7.500

99

2.790 €

SUPRA-X 125

6.5(8.9)/7.250

105

3.090 €

ICONIC 125

7.1(9.6)/7.500

109

4.390 €

Σκούτερ

EM1e

1.7(2.3)

95

2.590 €

NEW VISION 110

6.4(8.7)/7.500

100

2.590 €

SH MODE 125

8.4(11.4)/8.500

118

3.150 €

PCX 125 DREAM DEAL

9.2(12.5)/8.750

130

3.290 €

NEW PCX 125

9.2(12.5)/8.750

130

3.650 €

NEW PCX 125 DX

9.2(12.5)/8.750

130

3.990 €

FORZA 125 DREAM DEAL

10.7(14.5)/8.750

162

5.200 €

FORZA 125 SMART TOP BOX 2024 DREAM DEAL

10.7(14.5)/8.750

162

5.600 €

NEW FORZA 125

10.7(14.5)/8.750

162

5.600 €

NEW FORZA 125 SPECIAL EDITION

10.7(14.5)/8.750

162

5.900 €

NEW FORZA 125 SMART TOP BOX

10.7(14.5)/8.750

162

6.000 €

NEW FORZA 125 SPECIAL EDITION SMART TOP BOX

10.7(14.5)/8.750

162

6.300 €

SH125

9.2(12.5)/8.250

137

4.000 €

SH125 SPORTY / VETRO

9.2(12.5)/8.250

137

4.100 €

SH125 TOP BOX

9.2(12.5)/8.250

137

4.100 €

SH125 SPORTY / VETRO TOP BOX

9.2(12.5)/8.250

137

4.200 €

SH125 SMART TOP BOX

9.2(12.5)/8.250

137

4.300 €

SH125 SPORTY / VETRO SMART TOP BOX

9.2(12.5)/8.250

137

4.400 €

SH150

12.4(16.9)/8.500

137

4.150 €

SH150 SPORTY / VETRO

12.4(16.9)/8.500

137

4.300 €

SH150 SMART TOP BOX

12.4(16.9)/8.500

137

4.450 €

SH150 SPORTY / VETRO SMART TOP BOX

12.4(16.9)/8.500

137

4.600 €

NEW SH350

21.5(29.2)/7.500

172

5.750 €

NEW SH350  SPORTY

21.5(29.2)/7.500

172

5.870 €

NEW SH350 SMART TOP BOX

21.5(29.2)/7.500

172

6.150 €

NEW SH350 SPORTY SMART TOP BOX

21.5(29.2)/7.500

172

6.270 €

FORZA 350  DREAM DEAL

21.5(29.2)/7.500

184

6.490 €

FORZA 350 SMART TOP BOX DREAM DEAL

21.5(29.2)/7.500

184

7.010 €

NEW FORZA 350

21.5(29.2)/7.500

184

6.890 €

NEW FORZA 350 SPECIAL EDITION

21.5(29.2)/7.500

184

6.990 €

NEW FORZA 350 SMART TOP BOX

21.5(29.2)/7.500

184

7.410 €

NEW FORZA 350 SPECIAL EDITION SMART TOP BOX

21.5(29.2)/7.500

184

7.510 €

ADV 350 DREAM DEAL

21.5(29.2)/7.500

184

6.890 €

ADV 350 SMART TOP BOX  DREAM DEAL

21.5(29.2)/7.500

184

7.410 €

NEW ADV 350

21.5(29.2)/7.500

184

7.290 €

NEW ADV 350 SMART TOP BOX

21.5(29.2)/7.500

184

7.810 €

NEW FORZA 750

43.1(58.6)/6.750

238

13.100 €

MC125

MSX125 GROM DREAM DEAL

7.2(9.8)/7.001

104

3.950 €

NEW MSX125 GROM

7.2(9.8)/7.001

104

4.250 €

NEW Z125 MONKEY

6.9(9.4)/6.750

103

4.550 €

ST125 DAX

6.9(9.4)/6.750

103

4.420 €

CB125F

8(10.9)/7.500

117

3.150 €

CB125R

11(15)/10.000

130

5.490 €

On-Off/Adventure

CRF300L

20.1(27.3)/8.500

142

6.300 €

CRF300 RALLY

20.1(27.3)/8.500

153

7.670 €

NX500 DREAM DEAL

36(47.6)/8.600

198

7.190 €

NC750X  DREAM DEAL

43.1(58.6)/6.750

214

9.000 €

NC750X DCT DREAM DEAL

43.1(58.6)/6.750

224

10.200 €

XL750 TRANSALP URBAN PACK DREAM DEAL

67.5(91.8)/9.550

208

11.500 €

XL750 TRANSALP SP. COLOR URBAN PACK DREAM DEAL

67.5(91.8)/9.550

208

11.750 €

NEW X-ADV 750

43.1(58.6)/6.750

236

14.770 €

CRF1100 AFRICA TWIN

75(102)/7.500

226

16.000 €

CRF1100 AFRICA TWIN SP. COLOR

75(102)/7.500

226

16.350 €

CRF1100 AFRICA TWIN DCT

75(102)/7.500

236

17.400 €

CRF1100 AFRICA TWIN DCT SP. COLOR

75(102)/7.500

236

17.750 €

CRF1100 AFRICA TWIN ES

75(102)/7.500

238

17.750 €

CRF1100 AFRICA TWIN ES SP. COLOR

75(102)/7.500

238

18.100 €

CRF1100 AFRICA TWIN ES DCT

75(102)/7.500

248

19.150 €

CRF1100 AFRICA TWIN ES DCT SP. COLOR

75(102)/7.500

248

19.500 €

CRF1100 AFRICA TWIN ADVENTURE EL. SUSPENSIONS

75(102)/7.500

238

20.550 €

CRF1100 AFRICA TWIN ADVENTURE SP. COLOR EL. SUSPENSIONS

75(102)/7.500

238

20.900 €

CRF1100 AFRICA TWIN ADVENTURE DCT EL. SUSPENSIONS

75(102)/7.500

248

21.950 €

CRF1100 AFRICA TWIN ADVENTURE DCT SP. COLOR EL. SUSPENSIONS

75(102)/7.500

248

22.300 €

Street

CB300R

23(31)/9.000

143

6.900 €

NEW GB350S

15,5(21)/5.500

180

5.150 €

CB500 HORNET

35(47.6)/8.500

191

7.190 €

CL500 DREAM DEAL

35(47.6)/8.500

192

6.750 €

CB650R

70(95.2)/12.000

205

9.450 €

CB650R E-CLUTCH

70(95.2)/12.000

207

9.950 €

CB750 HORNET DREAM DEAL

67.5(91.8)/9.550

190

7.990 €

NEW CB1000 HORNET

111,6(152)/11.000

211

11.850 €

NEW CB1000 HORNET SP

115,6(157)/11.000

212

13.850 €

Custom

NEW CMX500 REBEL

34(46.2)/8.500

190

        7.350 €

NEW CMX500 REBEL SP

34(46.2)/8.500

190

7.820 €

CMX1100 DREAM DEAL

64(87)/7.000

223

10.900 €

CMX1100 DCT DREAM DEAL

64(87)/7.000

233

12.300 €

NEW CMX1100

64(87)/7.000

223

12.500 €

NEW CMX1100 DCT

64(87)/7.000

233

13.900 €

NEW CMX1100 TOURING

64(87)/7.000

223

13.700 €

NEW CMX1100 DCT TOURING

64(87)/7.000

233

15.100 €

NEW CMX1100 DCT SPECIAL EDITION

64(87)/7.000

233

14.600 €

SPORT TOURING / TOURING

NT1100 ME ΠΛΑΪΝΕΣ ΒΑΛΙΤΣΕΣ DREAM DEAL

75(102)/7.500

238

14.800 €

NEW NT1100 ME ΠΛΑΪΝΕΣ ΒΑΛΙΤΣΕΣ

75(102)/7.500

238

16.500 €

NEW NT1100 DCT ΜΕ ΠΛΑΪΝΕΣ ΒΑΛΙΤΣΕΣ

75(102)/7.500

238

17.900 €

NEW NT1100 DCT ΜΕ ΠΛΑΪΝΕΣ ΒΑΛΙΤΣΕΣ ELECTRIC SUSPENSIONS

75(102)/7.500

238

19.400 €

GL1800 B DCT

93(126.5)/5.500

365

33.500 €

GL1800 TOUR DCT

93(126.5)/5.500

383

44.100 €

Supersport

CBR500R

35(47.6)/8.600

192

8.100 €

CBR650R

70(95.2)/12.000

210

9.990 €

CBR650R E-CLUTCH

70(95.2)/12.000

213

10.490 €

CBR600RR

89(120)/14.250

193

12.900 €

CBR1000RR-R ST

160(217.6)/14.000

200

26.200 €

CBR1000RR-R SP

160(217.6)/14.000

200

30.800 €

Off-Road

CRF250R 24YM DREAM DEAL

-

-

9.150 €

CRF250RΧ 24YM DREAM DEAL

-

-

9.500 €

CRF450R 23YM DREAM DEAL

-

-

8.600 €

CRF450R 24YM DREAM DEAL

-

-

9.200 €

NEW CRF450RX 25YM

-

-

11.450 €

Montesa cota / trial

MONTESA 4RIDE

-

-

9.300 €

MONTESA COTA 4RT 301RR

-

-

12.000 €

MONTESA COTA 4RT 301RR REPSOL RACE REPLICA

-

-

12.000 €